Dodaj #include <engine> i będzie działąć
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
|
Guest Message by DevFuse
dasiek
Rejestracja: 30.07.2010Aktualnie: Nieaktywny
Poza forum Ostatnio: 01.05.2024 20:41
Statystyki
- Grupa: Junior Admin
- Całość postów: 5 706
- Odwiedzin: 192 388
- Tytuł: Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
- Wiek: 31 lat
- Urodziny: Styczeń 5, 1993
-
Imię
Adaś
-
Płeć
Mężczyzna
-
Lokalizacja
No teraz trochę dalej od WWy
Kontakt
2077
Godlike
Narzędzia użytkownika
Ostatnio byli
#217903 Niewidzialność w nowej klasie
Napisane przez dasiek w 21.02.2011 14:13
#216322 Pomoc VIP plugin -ruletka
Napisane przez dasiek w 16.02.2011 08:17
ustawiasz VIPA na flage ADMIN_CHAT (czy jakoś tak) i ma ;]
a co do Ruletki
[Tutorial dla początkujących] Ruletka - AMXX.pl: Support AMX Mod X
satysfakcja z własnego napisanego pluginu jest 4 razy większa:P
a co do Ruletki
[Tutorial dla początkujących] Ruletka - AMXX.pl: Support AMX Mod X
satysfakcja z własnego napisanego pluginu jest 4 razy większa:P
#216142 Menu dla CT i TT
Napisane przez dasiek w 15.02.2011 17:36
#215694 Klasa Mojąca Apteczke i Wskrzeszanie
Napisane przez dasiek w 14.02.2011 09:31
Nie wiem czy to było ale ja na to wpadłem niedawano i pomyślałem że sie podziele
pod
dodajemy zmienną pomocniczą
do plugin_init() dodajemy
Dodajemy klase wg poradnika
[QTM COD:MW Mod] Jak dodać nową klasę - AMXX.pl: Support AMX Mod X
u mnie będzie to LekarzWoj. Dodajemy pod brońmi funkcje Lekarz(id);
a na sam koniec pluginu dodajemy
Ktoś kto ma klase lekarz wojskowy gdy wpisze w konsoli lekarz zmieni mu się item z Apteczki na wskrzeszanie
Jak chemy na klawisz ustawiamy w CmdStart
bedzie zmieniał itemy klawiszem x
Wiem wiem pewnie można to było inaczej łatwiej napisać no ale ten sposób jest krótki i ważne że działa.
Błędy pisać i co możnaby poprawić
pod
new doswiadczenia_za_zabojstwo;
new doswiadczenie_za_bombe;
dodajemy zmienną pomocniczą
new ItemLek[33];
do plugin_init() dodajemy
register_clcmd("lekarz", "Lekarz");
Dodajemy klase wg poradnika
[QTM COD:MW Mod] Jak dodać nową klasę - AMXX.pl: Support AMX Mod X
u mnie będzie to LekarzWoj. Dodajemy pod brońmi funkcje Lekarz(id);
case LekarzWoj:
{
give_item(id, "weapon_mp5navy");
Lekarz(id);
}
a na sam koniec pluginu dodajemy
public Lekarz(id)
{
if(klasa_gracza[id] == LekarzWoj)
{
set_hudmessage(255, 212, 0, 0.75, 0.33, 1, 6.0, 4.0);
if(ItemLek[id]==1)
{
cod_add_wskrzes(id, 0)
ilosc_apteczek_gracza[id] = 1;
ItemLek[id]=2
ShowSyncHudMsg(id, SyncHudObj2, "Item:Apteczka");
}
else
{
ilosc_apteczek_gracza[id] = 0;
cod_add_wskrzes(id, 1)
ItemLek[id]=1
ShowSyncHudMsg(id, SyncHudObj2, "Item:Wskrzesanie");
}
}
else
client_print(id,print_chat,"To Tylko Dla lekarzy Wojskowych")
}
Ktoś kto ma klase lekarz wojskowy gdy wpisze w konsoli lekarz zmieni mu się item z Apteczki na wskrzeszanie
Jak chemy na klawisz ustawiamy w CmdStart
if(klasa_gracza[id] == LekarzWoj)
{
client_cmd(id,"bind x lekarz")
}
bedzie zmieniał itemy klawiszem x
Wiem wiem pewnie można to było inaczej łatwiej napisać no ale ten sposób jest krótki i ważne że działa.
Błędy pisać i co możnaby poprawić
#215693 sklep?
Napisane przez dasiek w 14.02.2011 09:23
plugin wyświetlający okno MODT?
też go kiedyś szukałem
/* Plugin generated by AMXX-Studio */
#include <amxmodx> #include <amxmisc>
#define PLUGIN "NewPlug-In"
#define VERSION "1.0"
#define AUTHOR "Autor"
public plugin_init()
{
register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
register_clcmd("say /sklep","kom") //Rejstrowanie komendy
register_clcmd("say_team /sklep","kom") //Rejstrowanie komendy
}
public kom(id)
{
show_motd(id, "nazwa_pliku.txt", "Tytuł motd") // Pokaż motd.
}
też go kiedyś szukałem
#214976 [Problem] CoD
Napisane przez dasiek w 12.02.2011 10:05
#212635 Robienie ss'ow
Napisane przez dasiek w 04.02.2011 12:16
#195217 [Tutorial dla początkujących] Ruletka
Napisane przez dasiek w 10.12.2010 15:44
Siemanko
Chciałbym wam pokazać jak w łatwy sposób każdy może napisać własną Rultekę na serwer.
Więc na początku :
Definiujemy biblioteki z których mają być pobierane komenty. W amxx studio z automatu jest to
jednak nie wystarczą nam one więc dodamy jeszcze
Polecam:
początek Pluginu (dla tych co korzystają z notatnika w amxx studio jest z automatu to) :
Bez public_init plugin nam nie będzie działał więc nie usuwamy go
Zaczynamy główne pisanie
w public_init() dodajemy linijke która będzie nam przywoływać ruletke gdy gracz wpisze w
say'u np /rulecia
Dodajemy:
W pierwszych cudzysłowiach określamy co dany gracz musi wpisać W KONSOLI żeby uruchomić rulecie
(dlatego piszemy say /rulecia gdyż mamy ten sam efekt jakbyśmy pisali w czacie)
dla lepszego działania określimy to żeby odpalało naszą rulecie jak gracz będzie pisał do teamu
i oto jakieś 10 % roboty
czas na pisanie głównego programu
zamykającej klamerze ("}") dajemy ENTER żeby nasz plugin ładniej wyglądał
i piszemy funkcje rulecia
Gdybyśmy Tego nie zrobili nie zapisalibyśmy bo ponieważ nie znalazłoby funkcji "rulecia" którą zadeklarowaliśmy
gdy gracz wpisze w czacie /rulecia.
dopisaliśmy (id) po to, by ruletka była losowana dla pojedyńczego gracza a nie dla całego serwera.
Teraz element Losowania. Służy do tego komenda:
w ten oto sposób nasza ruletka będzie miała 4 elementy
aby dodać więcej elementów piszemy np dla 500 elementów:
czas opisać co ma losować.
po klamerkach otwierających piszemy numer i dalej co ma robić jeśli go wylosuje.
Opiszemy Teraz że jedną z naszych atrakcji na ruletce jest ustawienie HP do 1
Jak nie ma błędów przy zapisywaniu jest dobrze
teraz coś o Dodawaniu czegoś. Robimy to za pomocą komendy
np przy wyborze numeru 2 gracz dostanie m4
Kod:
c
i gracz po wylosowaniu dostanie M4.
Gdy napiszemy
gracz nie dostanie nic. Wyskoczy mu na chacie że ma pecha.
na 4 rzecz wpadniecie sami
Teraz zakończymy losowanie klamrą
i cały public rulecia też. Nasz plugin wygląda tak
Nie wiem jak wam ale mi się Skompilowało bez błędów.
aby ruletke rozbudować polecam poczytać o operacjach na graczu naprawde jest z Tym fajna zabawa.
Tutorial Wykonany przez CheQ. (Hakuna Matata )
Kopiowanie i rozpewszechnianie dozwolane jedynie z podpisem autora.
Jest to mój pierwszy tutorial więc proszę nie pisać rzeczy w stylu "po co to i dlaczego" czy coś. Komuś to się może przydać
Chciałbym wam pokazać jak w łatwy sposób każdy może napisać własną Rultekę na serwer.
Więc na początku :
Definiujemy biblioteki z których mają być pobierane komenty. W amxx studio z automatu jest to
#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
jednak nie wystarczą nam one więc dodamy jeszcze
Polecam:
#include <fun> <-Sprawy związane z graczem (jego życiem,kamizelką,grawitacją,szybkością itp)
#include <cstrike> <-Podobne co wyżej tylko "Trudniejsze" xd
początek Pluginu (dla tych co korzystają z notatnika w amxx studio jest z automatu to) :
#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
#include <fun>
#include <cstrike>
#include <fakemeta>
#include <engine>
#define PLUGIN "Ruletka_Tutek" //<-Nazwa Pluginu
#define VERSION "1.28" //<-Wersja (tak dla szpanu dodany że niby zpachowana itp)
#define AUTHOR "CheQ" //<- Autro pluginu
public plugin_init() {
register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR); // <- To jest po to by 2 raz nie wprwoadzac Danych o Pluginie
}
Bez public_init plugin nam nie będzie działał więc nie usuwamy go
Zaczynamy główne pisanie
w public_init() dodajemy linijke która będzie nam przywoływać ruletke gdy gracz wpisze w
say'u np /rulecia
Dodajemy:
register_clcmd("say /rulecia","rulecia");
W pierwszych cudzysłowiach określamy co dany gracz musi wpisać W KONSOLI żeby uruchomić rulecie
(dlatego piszemy say /rulecia gdyż mamy ten sam efekt jakbyśmy pisali w czacie)
dla lepszego działania określimy to żeby odpalało naszą rulecie jak gracz będzie pisał do teamu
register_clcmd("say_team /rulecia","rulecia");
i oto jakieś 10 % roboty
czas na pisanie głównego programu
zamykającej klamerze ("}") dajemy ENTER żeby nasz plugin ładniej wyglądał
i piszemy funkcje rulecia
public rulecia(id)
{
//Tu będzie kod naszej funkcji rulecia
}
Gdybyśmy Tego nie zrobili nie zapisalibyśmy bo ponieważ nie znalazłoby funkcji "rulecia" którą zadeklarowaliśmy
gdy gracz wpisze w czacie /rulecia.
dopisaliśmy (id) po to, by ruletka była losowana dla pojedyńczego gracza a nie dla całego serwera.
Teraz element Losowania. Służy do tego komenda:
switch(random_num(1, 4)) // swich()-wybierz, Random_num()-spomiędzy
{
//kod
}
w ten oto sposób nasza ruletka będzie miała 4 elementy
aby dodać więcej elementów piszemy np dla 500 elementów:
switch(random_num(1, 500))
{
//kod
}
czas opisać co ma losować.
po klamerkach otwierających piszemy numer i dalej co ma robić jeśli go wylosuje.
switch(random_num(1, 4))
{
case 1 :
{
//Kod
}
}
Opiszemy Teraz że jedną z naszych atrakcji na ruletce jest ustawienie HP do 1
switch(random_num(1, 4))
{
case 1 :
{
client_print(id,print_chat,"Masz 1 HP"); // Client print i print chat ustawia nam że
graczowi zostaje (w tym przypadku) wypisanie
Masz 1 HP
set_user_health(id,1); // ustawia graczowi HP na 1 (pierwsza wartość-konkretny gracz a nie
cały serwer a druga to ilość HP
}
Jak nie ma błędów przy zapisywaniu jest dobrze
teraz coś o Dodawaniu czegoś. Robimy to za pomocą komendy
give_item(id,"przedmiot");
np przy wyborze numeru 2 gracz dostanie m4
Kod:
c
ase 2:
{
client_print(id,print_chat,"Dostajesz M4");
give_item(id,"weapon_m4a1");
//dodajmy tez magazynek xd
give_item(id, "ammo_556nato");
}
i gracz po wylosowaniu dostanie M4.
Gdy napiszemy
case 3:
{
client_print(id,print_chat,"Masz Pecha");
}
gracz nie dostanie nic. Wyskoczy mu na chacie że ma pecha.
na 4 rzecz wpadniecie sami
Teraz zakończymy losowanie klamrą
switch(random_num(1, 4))
{
case 1 :
{
client_print(id,print_chat,"Masz 1 HP"); // Client print i print chat ustawia nam że
graczowi zostaje (w tym przypadku) wypisanie
Masz 1 HP
set_user_health(id,1); // ustawia graczowi HP na 1 (pierwsza wartość-konkretny gracz a nie
cały serwer a druga to ilość HP
}
case 2:
{
client_print(id,print_chat,"Dostajesz M4");
give_item(id,"weapon_m4a1");
//dodajmy tez magazynek xd
give_item(id, "ammo_556nato");
}
case 3:
{
client_print(id,print_chat,"Masz Pecha");
}
} // <-o Ta!
i cały public rulecia też. Nasz plugin wygląda tak
#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
#include <fun>
#include <cstrike>
#include <fakemeta>
#include <engine>
#define PLUGIN "Ruletka_Tutek"
#define VERSION "1.28"
#define AUTHOR "CheQ"
public plugin_init() {
register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR);
register_clcmd("say /rulecia","rulecia");
register_clcmd("say_team /rulecia","rulecia");
}
public rulecia(id)
{
switch(random_num(1, 4))
{
case 1 :
{
client_print(id,print_chat,"Masz 1 HP");
set_user_health(id,1);
}
case 2:
{
client_print(id,print_chat,"Dostajesz M4");
give_item(id,"weapon_m4a1");
give_item(id, "ammo_556nato");
}
case 3:
{
client_print(id,print_chat,"Masz Pecha");
}
case 4:
{
client_print(id,print_chat,"Masz 100 HP");
set_user_health(id,100);
}
}
}
Nie wiem jak wam ale mi się Skompilowało bez błędów.
aby ruletke rozbudować polecam poczytać o operacjach na graczu naprawde jest z Tym fajna zabawa.
Tutorial Wykonany przez CheQ. (Hakuna Matata )
Kopiowanie i rozpewszechnianie dozwolane jedynie z podpisem autora.
Jest to mój pierwszy tutorial więc proszę nie pisać rzeczy w stylu "po co to i dlaczego" czy coś. Komuś to się może przydać
- AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod
- → Przeglądanie profilu: Reputacja: dasiek
- Regulamin