Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

_McHappy - zdjęcie

_McHappy

Rejestracja: 26.06.2016
Aktualnie: Nieaktywny
Poza forum Ostatnio: 02.03.2023 23:14
-----

#757636 Specjal serwer - jak sobie radzicie z pozyskaniem pieniędzy na ten cel?

Napisane przez undee_beatz w 08.03.2019 13:18

smierdzi mi tu zwykla reklama .. luxycostam....


  • +
  • -
  • 2


#418815 Diablo Mod by Stachu

Napisane przez Nakupenda. w 08.06.2012 09:17

przegiąłeś chłopie. Teraz byle dzieciak bez żadnej wiedzy będzie miał wypasione diablo i jeszcze może je sobie przypisywać, bo przecież je edytował.
A Ci bardziej doświadczeni bedą mieli dużo większy orzech do zgryzienia, jak wymyśleć coś jeszcze bardziej "innego" i innowacyjnego, bo zaraz każdy będzie miał artefakty i gildie.

Jżeeli o mnie chodzi to sory ale minus.
  • +
  • -
  • -34


#756530 Logo by ?

Napisane przez Robiin w 07.02.2019 20:04

mIEn6cd.png


  • +
  • -
  • 13


#754413 Propozycje zmian w generatorze vip

Napisane przez G[o]Q w 24.12.2018 01:59


Zamiana bool'a g_Vip na bity

 

To jest spoko ale zamiast macrodefinicji imho lepiej zrobić poprostu 4 funkcje które zrobią te same operacje bitowe na globalnej zmiennej i będą mogły sobie pobrać ilość slotów przy użyciu get_maxplayers -> zmiana w macro i kompilowanie jest słabe jak chcemy mieć jednego vipa na x serverów. Natomiast czy jest sens to robić? Nie - nie osiągnie się tym większego performacne a tylko skomplikuje się kod dla ludzi którzy nie koniecznie umieją programować

 


jednocześnie unikając rozdzielania tego na dwie funkcje (które szczerze nie wiem dlaczego w ogóle się tam znalazły?).

 

Akurat funkcji powinno być jak najwięcej bo to poprawia czytelność kodu oraz łatwiej się tak zamyka logikę zamiast pisać wszystko w jednej funkcji robimy n mniejszych atomowych które potem używamy

 


usunąć zbędne przechodzenie do osobnych funkcji, usunąć brackety przy jednoliniowych funkcjach



Niby post sensowny a na końcu taka głupota - brackety powinny być zawsze, w szczególności przy jednolinijkowcach
  • +
  • -
  • 1


#754222 Propozycje zmian w generatorze vip

Napisane przez Robiin w 16.12.2018 02:20

Zbieżność nazw była przypadkowa, nie odnosiłem się do tej stałej z wersji 1.8.3. Tak po prostu zawsze nazywam tę makrodefinicję. Btw. o ile się orientuję to #define może być zmieniony podczas pracy programu, ale kompilator wyrzuci warning, że "warning 201: redefinition of constant/macro (symbol "MAX_PLAYERS")".

 

To prawda, menu też są jedną wielką katastrofą.


  • +
  • -
  • 3


#753730 Segmentation fault ustalenie miejsca problemu

Napisane przez DarkGL w 30.11.2018 02:29

Krótki poradnik jak znaleźć winowajce problemu Segmentation fault.

Dlaczego Segmentation fault występuje ?

Błędy typu Segmentation fault mogą wystąpić z kilku powodów
  • Poprzez przeciążenie serwera hlds/rehlds pluginami i innego rodzaju dodatkami.
  • Nieprzypisanie odpowiednich zasobów do poprawnego działania serwera.
  • Pisania po pamięci przez wirtualną maszynę amxx'a niedostępną dla niej lub pluginu.
Co zrobić jeśli Segmentation fault występuje ?
  • Upewnij się że korzystasz z najnowszej wersji:
    • HLDS/ReHLDS
    • Metamoda i jego dodatków
    • AMXX i jego modułów
  • Upewnij się że pluginy na serwerze są skompilowane tą samą wersją kompilatora amxx którego używasz na serwerze.
  • Wyłącz zbędne pluginy których nie używasz a mimo to są ładowane jako działające pluginy.
  • Wyłączaj po kolei pluginy w celu ustalenia który powoduje problemy na serwerze. Polecam wyłączać pluginy sposobem 1/2  (wyłączasz połowę, włączasz serwer. Problem występuje -> zmniejszasz o kolejną połowę. Problem ustał -> zawęziłeś okres poszukiwań o 50% w jednym resecie). Zazwyczaj w modach takich jak Zombie, Jailbreak, CSGO czy pokrewnych winowajcą są główne silniki.
  • Dopisz debug na liście pluginów który powoduje problem. Jeśli chcesz debugować wszystkie pluginy zamiast jednego ustaw cvar amx_debug 2.
    // Plugin Debug mode
    // 0 - No debugging (garbage line numbers)
    // 1 - Plugins with "debug" option in plugins.ini are put into debug mode
    // 2 - All plugins are put in debug mode
    // Note - debug mode will affect JIT performance
    //
    // Default value: 1
    amx_debug 2
  • Sprawdź logi serwera i amxx ( znajdziesz je w cstrike/addons/amxmodx/logs ) w celu ustalenia miejsca występowania problemu w pluginie ( konkretne miejsce nigdy nie będzie podane ale możesz znaleźć tam inne błędy które też mogą wpływać na działanie serwera ).
  • Sprawdź kod sma pluginu w celu ustalenia miejsca i naprawy problemu jeśli umiesz to zrobić sam.
  • Jeśli nie umiesz programować załóż odpowiedni temat na forum podając:
    • Używane wersje hlds , metamoda i amxx
    • Logi serwera oraz logi amxx ( znajdziesz je w cstrike/addons/amxmodx/logs )
    • Pełen kod pluginu jako załącznik

  • +
  • -
  • 12


#752168 Co tak właściwie robi param_convert()

Napisane przez DarkGL w 12.09.2018 12:11

This function has been deprecated, do NOT use it

Reason: Style 1 natives are deprecated and should be converted to style 0. This should not be used.
Skoro są deprecated to i można spodziewać się ich usunięcia w kolejnych wersjach amxx
  • +
  • -
  • 2


#751709 Public_paint_splat Pb Mod

Napisane przez Ekspedytor w 11.08.2018 18:17

No niestety, ale wiedza z metod numerycznych umyka po północy :D
Zapomniałem o nawiasach w linijce z obliczeniami mnoznika dystansu.

Poprawiona funkcja:

Spoiler

 

Umyka?? Człowieku za**bisty jesteś.. Wykorzystałeś wiedzę i poświęciłeś swój czas... Dzięki WIELKIE 5!!! dla Ciebie.!  Temat do zamknięcia... A ty mordeczko możesz na pw wysłać mi adres to wyśle ci pół litra... 


  • +
  • -
  • 1


#751689 [ROZWIĄZANE] Najskuteczniejszy sposób na unieruchomienie

Napisane przez vanillah w 09.08.2018 13:46

set_pev(id, pev_flags, pev(id, pev_flags) | FL_FROZEN)

potem taskiem

set_pev(id, pev_flags, pev(id, pev_flags) & ~FL_FROZEN)

  • +
  • -
  • 5


#751621 7 darmowych gier steam

Napisane przez Rivit w 07.08.2018 14:03

za darmo to i ocet słodki


  • +
  • -
  • 3


#751376 [ROZWIĄZANE] Dodanie podsadzania się

Napisane przez DarkGL w 29.07.2018 14:13

Użyj https://forums.allie...ad.php?t=250891
  • +
  • -
  • 1


#750133 Tanie paczki AMXX ! - Pluginy-AMXX.pl

Napisane przez Ces't La Vie w 12.06.2018 14:39

Bardzo ważne i zasadnicze pytanie - dlaczego tak bardzo się wzorujesz a wręcz kopiujesz od DarkGL? xD

 

Co ty chrzanisz człowieku? jakie wzorowanie a co najgorsze kopiowanie? Ktos tu ma widze ostry dobry bol d*py..

 

Jeżeli Ci sie nudzi życie i nie masz co robić to znajdz sobie jakies zajecie.. nie wiem.. zbieranie znaczkow może czy cos w te desen? Mhm..? Akurat może w koncu przestaniesz takie glupoty ludziom w tematach wypisywac..

 

Robie to co wiem i na tyle ile umiem nikomu przy tym nie wadząc i ludzie sa zadowoleni (tak mysle).




#749774 Rozkręcenie serwera cs 1.6

Napisane przez Legion. w 31.05.2018 00:18

to jest jakaś paranoja zeby tyle płacic za reklame, nawet w ogóle żeby płacić no ale ok kupisz reklame i co bedziesz miał? bandę dzieciaków co morde będą darli do mikrofonu i mase cziterów. Ale mi się wydaje że to nie są gracze tylko jakieś k**wy z tego cssetti bo to jest nie możliwe żeby gra która ma ponad 15 lat tak się stoczyła. Niestety prawda bolesna lecz prawdziwa


  • +
  • -
  • 1


#684081 Podmiana dźwięków broni.

Napisane przez psilocybe w 21.01.2015 14:38

Witam, dziś opiszę proces podmiany dźwięków w modelach, na potrzeby serwerów Counter Strike 1.6.

Spora część użytkowników ma problem z tym zagadnieniem więc postanowiłem w końcu opisać to dokładniej.

Jest to mój pierwszy poradnik.

 

Będzie nam potrzebne:
Halflife Model Viewer 1.3 (w paczce)
GUI Studio (w paczce)
MDL Decompiler (w paczce)
Notepad++ (Do pobrania z oficjalnej strony: link)

 

Załączony plik  HLMV13+decompiler.rar   609,59 KB  280 Ilość pobrań

1. Rozpakuj archiwum z załącznika.

2. Uruchom hlmv.exe (folder ../hlmv13_setup/hlmv.exe)

3. Wchodzimy w Menu > Tools > Configure Tools
    
    Pokaże nam się okienko, gdzie podajemy ścieżki do kompilatora i dekompilatora (folder ../GUI StudioMDL 1.0/)
    
    amxx_1421846978__1.jpg
    
    Wskazujemy pliki, klikamy OK i możemy przystąpić do dekompilacji modelu.
    
    Uwaga: Przed dekompilacją modelu, warto stworzyć osobny folder dla każdego przerabianego modelu ponieważ dekompilator tworzy sporo plików, nie chcemy bałaganu.
    
    Np. Tworzymy folder Ak47 i kopiujemy do niego model który będziemy dekompilować.

    

 

4. Wchodzimy w Menu > Tools > Decompile Model...

    Wyskoczy okienko gdzie wskazujemy nasz model, pamiętajcie że zawsze będzie to model v_, ja wybrałem orygianlny v_ak47.mdl
    
    Klikamy OK, po chwili w folderze obok v_ak47.mdl pokaże się sporo plików
    
    amxx_1421847009__2.jpg
    
    Nas interesuje tylko jeden plik, ten z rozszerzeniem *.qc - w tym przypadku będzie to v_ak47.qc
    

 

5. Otwieramy plik *.qc programem Notepad++ - teraz następuje właściwa edycja dźwięków przypisanych do danego modelu.

    Odnajdujemy w pliku *.qc (z reguły na końcu) fragment z sekwencjami, w moim przypadku wygląda on tak:
    
    


    // 6 animation sequence(s)

    $sequence "idle1" "idle1" fps 30

    $sequence "reload" "reload" fps 37 { event 5004 13 "weapons/ak47_clipout.wav" } { event 5004 57 "weapons/ak47_clipin.wav" }

    $sequence "draw" "draw" fps 30 { event 5004 11 "weapons/ak47_boltpull.wav" }

    $sequence "shoot1" "shoot1" fps 20 { event 5001 0 "22" }

    $sequence "shoot2" "shoot2" fps 20 { event 5001 0 "22" }

    $sequence "shoot3" "shoot3" fps 20 { event 5001 0 "22" }

    

    
    Uwaga: Treść pliku *.qc może znacznie różnić się od przykładu, szczególnie w przypadku niestandardowych modeli, jednak zasada edycji pozostaje taka sama.
    

 

    Zajmiemy się dźwiękami strzałów, ponieważ jak widać do sekwencji "shoot1" "shoot2" i "shoot3" nie ma przypisanych dźwięków "po ścieżce", zamiast tego mamy tajemnicze "22" ;)
    
    Zmieniamy:
    
    


    $sequence "shoot1" "shoot1" fps 20 { event 5001 0 "22" }

    $sequence "shoot2" "shoot2" fps 20 { event 5001 0 "22" }

    $sequence "shoot3" "shoot3" fps 20 { event 5001 0 "22" }

    

    
    Na:
    
    


    $sequence "shoot1" "shoot1" fps 20 { event 5004 0 "weapons/new_sounds/ak47_strzal.wav" }

    $sequence "shoot2" "shoot2" fps 20 { event 5004 0 "weapons/new_sounds/ak47_strzal.wav" }

    $sequence "shoot3" "shoot3" fps 20 { event 5004 0 "weapons/new_sounds/ak47_strzal.wav" }

    

    
    Co zmieniliśmy? Poza podaniem ścieżki do *.wav zamiast "22", zmieniamy event 5001 na 5004
    
    Uwagi: -W przypadku sekwencji 'event 5004' czyli np. "draw", gdzie mamy podaną ścieżkę do dźwięku, zmieniamy tylko ścieżkę
           -Liczba pomiędzy event 5004 a ścieżką to opóźnienie odegrania dźwięku w ms, nie polecam zmieniać :)
           -Nowe dźwięki warto umieszczać w podfolderze np. cstrike/sound/weapons/new_sounds/..

        

 

   

6. Po zakończeniu edycji pliku *.qc zapisujemy zmiany i wracamy do Half-life Model Viewer

    Wchodzimy w Menu > Tools > Compile Model... i wskazujemy nasz edytowany plik *.qc
    
    Pokaże się okienko kompilatora:
    
    amxx_1421847035__3.jpg
    
    Jeżeli wszystko jest w porządku zobaczymy tekst:
    
    


    [Opening QC file - C:\Users\amxx\Desktop\v_ak47\v_ak47.qc]

    [QC loaded O.K!]

    

    
    Klikamy przycisk Compile
    
    Jeżeli wszystko jest ok to po chwili na dole zobaczymy tekst:
    
    


    [Compiler execution completed]

    

    
    Co oznacza że model skompilował się poprawnie, a w folderze którym był plik *.qc mamy swój nowy plik *.mdl (poprzedni został nadpisany)
    

 

 

7. Instalacja nowego modelu i dźwięków.

    Do podmiany modeli na serwerach polecam plugin GHW Weapon Replacement
    
    Przykładowy model z podmienionymi dźwiękami oraz instrukcją: M4A1 z dźwiękami CS:GO
    

Uwagi:

    -Pamiętajcie że nowe dźwięki muszą być w formacie *.wav oraz odpowiednio zresamplowane:

    


    Channel(s)                  : 1 channel

    Sampling rate               : 22.05 KHz

    Bit depth                   : 8 bits

    

    
    -Warto zachować porządek w folderach, nowe modele wrzucajcie np. do /cstrike/models/new_models/.. dźwięki do /cstrike/sound/weapons/new_sounds/..
    
    -Podmienione dźwięki będziemy słyszeć poprawnie ale inni gracze nasze strzały usłyszą już normalne (nie da się tego obejść w żaden sposób jeżeli chodzi o HLDS)

    

 


Jeżeli czegoś brakuje, proszę pisać. Pozdrawiam i powodzenia w edycji.

 


  • +
  • -
  • 7


#749102 Ukradzione konto steam, włamy na sieci, kradzieże paczek - wyjaśnienie sytuacji

Napisane przez plx211 w 01.05.2018 20:40

@plx211
Może Ty wiesz co oznacza w lysis decompiler to "phi removed"?


Jak spojrzysz w kod lysisa to tam jeden z typ danych stworzonych przez autora, ma nazwe phi.
Używałem starej kompilacji, w nowej może już tego nie być :)

Krwiopijca też miał kilka swoich smaczków w swoim modzie, czy ktoś narzekał?

Jak kto nikt nie narzekał?
Backdoor w każdej postaci to zło!

edit
@firemachine nie zgodze sie z toba, mowimy tutaj o GPL wiec nie powinno byc zamknietego kodu jesli rozprzestrzenia sie
  • +
  • -
  • 1