Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

_McHappy - zdjęcie

_McHappy

Rejestracja: 26.06.2016
Aktualnie: Nieaktywny
Poza forum Ostatnio: 02.03.2023 23:14
-----

#757247 brak krwi

Napisane przez _McHappy w 24.02.2019 10:23

Zamiast
#include <amxmisc>
daj
#include <hamsandwich>

  • +
  • -
  • 1


#756998 Skoki w fakemecie

Napisane przez _McHappy w 19.02.2019 17:26

Jeżeli oba pluginy działają niezależnie, to gracz będzie posiadał 5 skoków.
  • +
  • -
  • 1


#755514 Problem chatfix

Napisane przez _McHappy w 22.01.2019 14:13

Upewnij się, że owy chatfix znajduje się na końcu listy pluginów (lub przynajmniej pod pluginami dodającymi prefiksy).


  • +
  • -
  • 1


#754622 Propozycje zmian w generatorze vip

Napisane przez _McHappy w 29.12.2018 14:19

Bardzo dobrym posunięciem (choć nieco kosztownym) byłaby implementacja opcji wyboru wersji amxx oraz użycia dodatkowych modułów taki jak reApi itp.
Rozwiązałoby to problem wymieniony wyżej przez kolegę.
  • +
  • -
  • 1


#754221 Propozycje zmian w generatorze vip

Napisane przez _McHappy w 16.12.2018 00:24

Właśnie w tym sęk, że MAX_PLAYERS jest narzucone z góry - nie da się tego zmienić, bo stała ta jest już
zawarta w źródłach amxxa. Ponowna deklaracja np. MAX_PLAYERS 14 będzie skutkowała błędem kompilacji.
Raczej mówimy tu o własnej stałej, która musi nazywać się inaczej oraz jest - tak jak wspomniałeś - tworzona na użytek pojedynczego pluginu.

Wracając do tematu - oczy mi krwawią jak widzę te surowe offsety pdata, albo tą powtarzalność kodu w uchwytach menu'sów (rozdawanie broni poprzez menu itp.).
  • +
  • -
  • 2


#754219 Propozycje zmian w generatorze vip

Napisane przez _McHappy w 16.12.2018 00:14

To nie jest kwestia tego, czego lepiej użyć. Wspomniany natyw i stała odgrywają zupełnie różne role.
get_maxplayers() zwraca liczbę graczy, którzy mogą być jednocześnie połączeni z serwerem (ilość slotów wybierana przez właściciela serwera / ograniczenia hostingu ze względu na wykupioną ofertę).
Makrodefinicja MAX_PLAYERS stanowi o maksymalnym limicie liczby graczy, jaką serwer jest w stanie obsłużyć (jest to stała, niezmienna wartość wynosząca 32 sloty).
  • +
  • -
  • 2


#753902 Segmentation fault ustalenie miejsca problemu

Napisane przez _McHappy w 05.12.2018 01:09

Czasem dobrze jest zacząć od wyłączania modułów-pluginów metamod'a - w tym samego amxx'a. Pozwala to wykluczyć problemy związane z

  • błędną konfiguracją startową serwera
  • funkcjonowaniem silnika (re)HLDS / metamoda
  • mapami i wszelkimi domyślnie ładowanymi zasobami (modele, sprite'y)

  • +
  • -
  • 1


#752415 [ROZWIĄZANE] Obrazenia w silniku cod'a

Napisane przez _McHappy w 28.09.2018 22:26

Zapomniałem o domyślnych statystykach klasy - podmień ww linijkę na tę:
damage += (damage * (float(obrazenia_gracza[idattacker]+bonusowe_obrazenia_gracza[idattacker]+obrazenia_klas[klasa_gracza[idattacker]])*0.003))

  • +
  • -
  • 2


#752398 [ROZWIĄZANE] Obrazenia w silniku cod'a

Napisane przez _McHappy w 27.09.2018 21:43

Linia 380:
damage += (damage * (float(obrazenia_gracza[idattacker])*0.003))
~>
damage += (damage * (float(obrazenia_gracza[idattacker]+bonusowe_obrazenia_gracza[idattacker])*0.003))
Dodałeś samemu natyw, który zwiększa obrażenia bonusowe. Tutorial Dark'a opisuje zbiór zmian, które nie przewidują użycia tego natywu w innych pluginach, dlatego wymagane jest uwzględnienie dodanej przez Ciebie zmiennej w obliczeniach obrażeń.
  • +
  • -
  • 1


#752167 Co tak właściwie robi param_convert()

Napisane przez _McHappy w 12.09.2018 12:04

Stosowanie natywów dynamicznych z parametrem 'style' równym 1 uniemożliwia kontrolę liczby przekazywanych do natywu (przy wywołaniu) parametrów, co w przypadku bardziej złożonych funkcji przekłada się na zwiększone ryzyko wystąpienia komplikacji w trakcie wykonywania kodu. Ponadto, natywy rejestrowane bez w/w parametru pozwalają na identyfikację pluginu, który je wywołał oraz nie wymagają w/w, dodatkowej konwersji parametrów (tablic) do postaci referencyjnej.

Często, dla prostych kontrukcji natywów, rejestrowanie z parametrem 'style' równym 1 wydaje się być właściwszym rozwiązaniem (rozwiązanie mniej skomplikowane i szybsze).


  • +
  • -
  • 2


#751975 [ROZWIĄZANE] Połączenie z bazą danych MySql - Optymalizacja

Napisane przez _McHappy w 03.09.2018 02:33

Tak, z tym, że należy to wstawić w odpowiednie miejsca tj. po zakończonych operacjach na danym uchwycie.
  • +
  • -
  • 1


#751972 [ROZWIĄZANE] Połączenie z bazą danych MySql - Optymalizacja

Napisane przez _McHappy w 02.09.2018 23:13

Patrząc na kod, który przytoczyłeś w pierwszym poście, można łatwo dostrzec, że nie zawsze zamykasz połączenie z bazą (czasem pomijasz przypadki, w których błąd przy wykonywaniu kwerendy powoduje wyjście z funkcji bez uprzedniego rozłączenia się z bazą. Innym razem - np. w funkcji od topki, połączenie w ogóle nie jest zamykane. Wystarczy 51 razy otworzyć topkę i problem murowany ;)). Upewnij się, że wszędzie, gdzie otwierasz połączenie z bazą, również je zamykasz.

Osobiście nie polecam stosować w tym przypadku tzw. stałego połączenia z bazą, gdyż wiąże się to z pewnymi komplikacjami (połączenie może zostać zerwane w każdej chwili, zasoby zajmowane przez połączenie - po stronie serwera sql - nie są zwalniane przez długi czas, a poza tym plusem modułu sqlx jest właśnie to, że umożliwia on częste łączenie i rozłączanie się z bazą przy zastosowaniu stałego uchwytu konfiguracji połączenia - tzw. DBConnectionTuple). Kwerendy wątkowane stosują połączenia krótkotrwałe i nie ma z nimi żadnego problemu, tak więc o ile nie masz kłopotu z długim nawiązywaniem połączenia z bazą, o tyle polecam poprawić błędy, które wymieniłem w wyżej wymienionej sekcji.
  • +
  • -
  • 2


#751707 Public_paint_splat Pb Mod

Napisane przez _McHappy w 11.08.2018 16:58

No niestety, ale pewna wiedza zwyczajnie umyka po północy :D
Zapomniałem o nawiasach w linijce z obliczeniami mnoznika dystansu.

Poprawiona funkcja:
Spoiler

  • +
  • -
  • 2


#751702 Public_paint_splat Pb Mod

Napisane przez _McHappy w 10.08.2018 23:18

Podmień funkcję 'paint_fire' na tę:
Spoiler

  • +
  • -
  • 1


#751690 Public_paint_splat Pb Mod

Napisane przez _McHappy w 09.08.2018 15:14

Problem z 'xs_vec_add' - dodaj na samej górze pluginu:
#include <xs>
Co do dystansu, dodaj go gdzie uważasz to za stosowne i tak jak kolega wyżej wspomniał - podrzuć na wklejce przerobiony kod. Cała ta modyfikacja to nie jest jakiś duży wyczyn, kwestia poprawienia kilku błędów kompilacji.
  • +
  • -
  • 1