Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie
Tutorial

Łatwe dodawanie klas + nowe menu

Tutorial

  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
63 odpowiedzi w tym temacie

#1 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 18.06.2010 16:29

*
Popularny

Opisze jak zrobic menu w nowym stylu oraz jak zrobic zeby dodanie pustej klasy ograniczalo sie do edycji 3 linijek bo widze ze niektorzy sobie nie radza z poradnikiem kyku.

1: Wiec zaczynamy na poczatek menu.
Spoiler


2: Teraz zmiany ulatwiajace nam edycje kodu ogranicza sie to w zasadzie do uzycia funkcji sizeof
a) Szukamy funkcji

create_klass(id)

i w niej zamieniamy
for(new i=1;i<9;i++)
na
for(new i=1;i<sizeof(race_heal);i++)
uzylem race_heal dlatego ze jest to tablica jednowymiarowa i majaca tyle elementow ile mamy klas (nie mialem czasu sprawdzic jak dziala sizeof na wielowymiarowych)

B) to samo robimy z petla w funkcji

LoadAVG()


c) teraz podmieniamy funkcje

select_class_query(id) i select_class_handle(FailState,Handle:Query,Error[],Errcode,Data[],DataSize)


na
Spoiler


3. W zasadzie mozemy na tym poprzestac ale chcac jeszcze bardziej ulatwic dodawanie klas mozemy zamienic
new player_class_lvl[33][9]
na
new player_class_lvl[33][33]
oraz
new srv_avg[9] = {1,1,1,1,1,1,1,1,1}
na
new srv_avg[33]

wiem ze to troche nieoptymalne wiec mozna ten etap opuscic jesli jednak chcemy kontynuowac to do plugin_init dodajemy
for(new i=0;i<sizeof(race_heal);i++) srv_avg[i]=1


i to by bylo wszystko trzeba pamietac ze po dodaniu klas potrzebny reset tabeli
zeby dodac klase dodajemy nazwe klasy po przecinku do

new Race[][] = { "None","Mag","Mnich","Paladyn","Zabojca","Nekromanta","Barbarzynca", "Ninja", "Lowca" }//zmienione zakresy tablic na [][]
oraz do
enum { NONE = 0, Mag, Mnich, Paladyn, Zabojca, Nekromanta, Barbarzynca, Ninja, Hunter }// bez ""
i dodajemy hp startowe
new race_heal[] = { 100,95,150,130,100,90,110,170,120 }

EDIT
w zalaczniku daje gotowe sma.

Załączone pliki


Użytkownik G[o]Q edytował ten post 25.06.2010 10:37

  • +
  • -
  • 19
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#2 czarasd

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:131
  • Lokalizacja:widryny
Offline

Napisano 18.06.2010 20:10

Qoku napracowales sie zaraz to sprawdze. Oczywiscie zasluzony .
Ps: dobrze zebys jeszce mi odpisał PW :)

Robilem jak w tutorialu i przy komplikacji :

../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(4612) : error 055: start of function body without function header
../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(4613) : error 001: expected token: ";", but found "-integer value-"
../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(4614) : error 010: invalid function or declaration
../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(4619) : error 010: invalid function or declaration
../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(4623) : error 010: invalid function or declaration
../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(4625) : error 010: invalid function or declaration
../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(4629) : error 010: invalid function or declaration
../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(4632) : error 010: invalid function or declaration
../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(4636) : error 010: invalid function or declaration
../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(4639) : error 010: invalid function or declaration
../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(4644) : error 010: invalid function or declaration
../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(4648) : error 029: invalid expression, assumed zero
../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(4648 -- 4650) : warning 215: expression has no effect
../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(4650) : error 054: unmatched closing brace
../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(4651) : error 010: invalid function or declaration
../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(4654) : error 021: symbol already defined: "select_class"
../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(8301) : warning 203: symbol is never used: "i"
../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(8301) : warning 203: symbol is never used: "id"
../uploaded/4c1be09fd9ac3.sma(8301) : warning 203: symbol is never used: "lx"

15 Errors.
Could not locate output file ../compiled/4c1be09fd9ac3.amx (compile failed).

sma : http://www.speedysha...ablofullmax.txt

Użytkownik czarasd edytował ten post 18.06.2010 20:22


#3 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 19.06.2010 12:44

klamry pozatym masz dzialajace sma w zalaczniku poradnik dobry bo sprawdzalem
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#4 czarasd

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:131
  • Lokalizacja:widryny
Offline

Napisano 19.06.2010 13:08

no tak dziala ale teraz co jesli chce dodac moce do klas ?

#5 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 19.06.2010 13:57

to juz musisz zrobic sam oczywiscie mozna zrobic ze po naladowaniu noza kazda nowa klasa bedzie miala ta sama umiejetnosc ale nie o to tu chodzi po instrukcje dodawania mocy zapraszam do poradnikow Vertricus'a i kyku

Użytkownik G[o]Q edytował ten post 19.06.2010 13:58

  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#6 czarasd

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:131
  • Lokalizacja:widryny
Offline

Napisano 19.06.2010 14:36

Goku nowe klasy dzialaja ale jak je wybiore to pisze : none i lvl:1 \, exp nie leci...Na wszystkich tak jest klasach ?

#7 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 19.06.2010 14:57

res tabeli :?:

19 czerwiec 2010 - 15:57:
new Race[][] = { "None","Mag","Mnich","Paladyn","Zabojca","Nekromanta","Barbarzynca", "Ninja", "Lowca" }
enum { NONE = 0, Mag, Mnich, Paladyn, Zabojca, Nekromanta, Barbarzynca, Ninja, Hunter}
new race_heal[] = { 100,95,150,130,100,90,110,170,120 }

zamien na

new Race[][] = { "None","Mag","Mnich","Paladyn","Zabojca","Nekromanta","Barbarzynca", "Ninja", "Lowca","bot" }
enum { NONE = 0, Mag, Mnich, Paladyn, Zabojca, Nekromanta, Barbarzynca, Ninja, Hunter,Bot}
new race_heal[] = { 100,95,150,130,100,90,110,170,120 ,150}

  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#8 czarasd

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:131
  • Lokalizacja:widryny
Offline

Napisano 19.06.2010 14:59

zmienilem i nic...logi:
L 06/19/2010 - 15:57:31: [AMXX] Displaying debug trace (plugin "diablobygoku.amxx")
L 06/19/2010 - 15:57:31: [AMXX] Run time error 4: index out of bounds
L 06/19/2010 - 15:57:31: [AMXX] [0] 4c1be4c22a753.sma::write_hud (line 2083)
L 06/19/2010 - 15:57:31: [AMXX] [1] 4c1be4c22a753.sma::UpdateHUD (line 2105)

Użytkownik czarasd edytował ten post 19.06.2010 15:00


#9 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 19.06.2010 15:02

brakuje ci w tych funkcjach warunku if(is_user_alive(id) ) ale to nie wina mojego skryptu raczej bo tam nic nie bylo zmieniane xD
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#10 czarasd

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:131
  • Lokalizacja:widryny
Offline

Napisano 19.06.2010 15:15

cczyli moze troche dokladniej ? jakies porady co zmienic dodac ?

#11 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 19.06.2010 15:25

wklej na poczatku funkcji

if(!is_user_alive(id)) return PLUGIN_CONTINUE

  • +
  • -
  • 1
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#12 czarasd

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:131
  • Lokalizacja:widryny
Offline

Napisano 19.06.2010 15:26

Byc moze pomyslisz ze jestem ostatnim nobem ale dopiero bawie sie w te klocki...gdzie dokladnie to wkleic ?

#13 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 19.06.2010 15:29


wklej na poczatku funkcji


  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#14 czarasd

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:131
  • Lokalizacja:widryny
Offline

Napisano 19.06.2010 15:30

Goku wstaw jak mozesz:

Załączone pliki


Użytkownik czarasd edytował ten post 19.06.2010 19:41


#15 STRAZAK

    Profesjonalista

  • Zbanowany

Reputacja: 17
Początkujący

  • Postów:216
  • GG:
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Gabrielów
Offline

Napisano 20.06.2010 07:43

No dobra robota :) Reput leci!

#16 Vertricus

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 426
Wszechobecny

  • Postów:1549
  • Lokalizacja:.
Offline

Napisano 20.06.2010 10:25

        new menuname[128]
format(menuname,127,"Wybierz Klase:")
create_class = menu_create(menuname, "handle_create_class")

->
create_class = menu_create("Wybierz klase:", "handle_create_class")

Ps. nie musi być to zmienna globalna jak i tak za każdym razem tworzysz menu

Odnośnie reszty korzystam z tego rozwiązania już jakieś 4miechy i radziłbym sprawdzić
to:
        if(item>6) strona++

player_class[id]=item+(6*strona)+1

Ps2. Poczytaj o łączeniu enum'a z tablicami, pętlami.
Ps3.
        if(item>6) strona++
jak już korzystamy z tego :> i myślimy że działa to co jak strona = 3? ;>

Ale ogólnie gites :>
  • +
  • -
  • 3

#17 czarasd

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:131
  • Lokalizacja:widryny
Offline

Napisano 20.06.2010 11:26

nie wiem teraz juz czy taka dobra jak nie dziala...i pelno bledow !

#18 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 20.06.2010 13:09

        new menuname[128]
format(menuname,127,"Wybierz Klase:")
create_class = menu_create(menuname, "handle_create_class")

->
create_class = menu_create("Wybierz klase:", "handle_create_class")

Ps. nie musi być to zmienna globalna jak i tak za każdym razem tworzysz menu

Odnośnie reszty korzystam z tego rozwiązania już jakieś 4miechy i radziłbym sprawdzić
to:
        if(item>6) strona++

player_class[id]=item+(6*strona)+1

Ps2. Poczytaj o łączeniu enum'a z tablicami, pętlami.
Ps3.
        if(item>6) strona++
jak już korzystamy z tego :> i myślimy że działa to co jak strona = 3? ;>

Ale ogólnie gites :>


Poprawilem xD ale nie wiem o co ci chodzi z tym enum'em xP
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#19 Vertricus

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 426
Wszechobecny

  • Postów:1549
  • Lokalizacja:.
Offline

Napisano 20.06.2010 13:27

np.
enum _:Klasy
{
aa,
bb,
cc
}
new Race[Klasy][] = {"", "", ""};
new race_health[Klasy] = { 10, 5, 6 };

for (new i=0; i<Klasy; i++)
{

}
  • +
  • -
  • 0

#20 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 20.06.2010 15:26

aa o to ci chodzi nie chcialem juz zmieniac tego enuma na "nie animowany" zreszta tak tez jest dobrze bo race_heal ma tyle samo elementow co enum xP
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Tutorial

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych