←  Nowości

AMXX.pl: Support AMX Mod X i SourceMod

»

AMX Mod X 0.5.0 Dark Edition

  • +
  • -
`Sernik - zdjęcie `Sernik 16.10.2013

A czy będzie kiedyś dostępny na wersję -p? Bo z tego co wiem jest ona bardziej optymalna..Bo odsyłasz mnie do pierwszego postu, gdzie napisałeś, ze ze względu na najnowszego HLDSa..Też używam najnowszego, a używam metamoda -p...


Użytkownik `Sernik edytował ten post 16.10.2013 16:27
Odpowiedz

  • +
  • -
DarkGL - zdjęcie DarkGL 16.10.2013

A czy będzie kiedyś dostępny na wersję -p?

 

A czy tak trudno wgrać i po prostu sprawdzić ?

 

Jeśli działą Ci najnowsza wersja binarek wraz z M-p to amxx też powinnien

 

Odpowiedz

GT Team - zdjęcie GT Team 16.10.2013

Ty cwaniaku. Możesz dodac przesyłanie do handlera menu jakiś zmiennych ( np. handler(id, menu, item, cos) ) jest to przydatne gdyż nie będziemy musieli tworzyć zmiennej globalnej. Możesz też dodać get_menu_id_by_title czy coś w tym stylu, alby by handler. Albo też dodać funkcję, czy gracz ma otwarte menu. W zwykłym amxmodzie był bug, że gdy wpiszesz /menu to przykładowo ustala jakąś wartośc na 1 i ma ją wyzerwać gdy gracz naciśnie 0, albo coś tam. A gdy gracz jest w menu ( ma wartość 1 ) i wpisze np. /menu2 to wyświetla się drugie menu a "jakaś" wartość nie ulega zmiany. Ogólnie to bardzo fajny pomysł. Oczywiście liczę nad rozwijaniem tego projektu i dodawanie nowych, ciekawych funkcji, przydatnych funkcji!

A i jescze jedno, czy tworzenie pluginów/modów ( coś tam pisałeś ) nie ulega zmianie ? Czy są jakieś ograniczenia, rozszerzenia co do "mobilnosci(?)"
Odpowiedz

Gość_21977_* 16.10.2013

No to jeszcze moje luźne propozycje:

  • Dodać tłumaczenie wpisu amxmodmenu ładowanego z pliku custommenuitems.cfg, poprzez stock AddMenuItem oraz tłumaczyć 2 ostatnie domyślne wpisy.
  • Usunąć wpis statystyk "DarkGL" (csstats.dat).
  • Zwiększyć limit parametrów forwardów z 32 do 1024.
  • Zaktualizować hamdata.ini (niektóre offsety są niepoprawne).
  • Usunąć z maps.ini mapy, których zasobów nie ma w oryginalnej instalce nowego HLDSa, by uniknąć crashy na świeżej instalacji.
  • Usunąć nieużywane linijki z core.ini:
  • amxx_modules	addons/amxmodx/configs/modules.ini
    amxx_plugins	addons/amxmodx/configs/plugins.ini
    
  • Usunąć nieużywaną informację z binarek:
    Can't Attach Module "%s".
  • Zaktualizować zlib do 1.2.8 (używasz starego 1.2.1 z 2003 roku).
  • Dodać poprawiony colorchat.inc zarówno z YELLOW oraz NORMAL.
  • Dodać ukrytą komendę "amxx dark".
Odpowiedz

  • +
  • -
sebacs2 - zdjęcie sebacs2 16.10.2013

Świetny pomysł na tą wzbogaconą wersje amxx.

 

Proponuje dodać moduł netdb i przy okazji plugin taki jak amx_ip z wykrywaniem dynamicznych adresów ip, takiego typu plugin bardzo się przydaje na serwerach i prawie każdy serwer go teraz posiada, więc proponuje dodać to w standardzie.

 

Moim zdaniem usunięcie pliku plugins.ini nie jest dobrym rozwiązaniem, często są pluginy co włącza się okazyjnie(eventowo). Przenoszenie plików .amxx po folderach może być bardziej irytujące, niż dodanie średnika czy dopisania debug do pliku.

 

Pozdrawiam

Odpowiedz

  • +
  • -
DarkGL - zdjęcie DarkGL 16.10.2013

Dodać poprawiony colorchat.inc zarówno z YELLOW oraz NORMAL.

 

zapomniałem dodać domyślnie jest dostępna natywna funkcja client_print_color

 

A i jescze jedno, czy tworzenie pluginów/modów ( coś tam pisałeś ) nie ulega zmianie ?

 

Obecnie nie


Użytkownik DarkGL edytował ten post 16.10.2013 20:40
Odpowiedz

  • +
  • -
sebul - zdjęcie sebul 16.10.2013

Proponuje dodać moduł netdb i przy okazji plugin taki jak amx_ip z wykrywaniem dynamicznych adresów ip, takiego typu plugin bardzo się przydaje na serwerach i prawie każdy serwer go teraz posiada, więc proponuje dodać to w standardzie.

Moduł ten ma to do siebie, że u siebie miałem kiedyś coś takiego, jak crash serwera po wejściu jednej konkretnej osoby (znajomego), wywalenie modułu oraz pluginu rozwiązało problem. Takie przypadki może są rzadkością, ale jednak występują.
Odpowiedz

  • +
  • -
DarkGL - zdjęcie DarkGL 17.10.2013

Usunąć nieużywaną informację z binarek:
Can't Attach Module "%s".

Co masz na myśli ? Funkcja LoadMetamodPlugin jest używana więc warto informować użytkownika o błędzie jeśli coś pójdzie nie tak

 

Usunąć z maps.ini mapy, których zasobów nie ma w oryginalnej instalce nowego HLDSa, by uniknąć crashy na świeżej instalacji.

Sprawdzone wszystkie mapy z maps.ini są dostępne przy swieżej instalacji


Użytkownik DarkGL edytował ten post 17.10.2013 11:15
Odpowiedz

  • +
  • -
GwynBleidD - zdjęcie GwynBleidD 17.10.2013

Dodać ukrytą komendę "amxx dark".

Co ta komenda miałaby robić?

Dodać tłumaczenie wpisu amxmodmenu ładowanego z pliku custommenuitems.cfg, poprzez stock AddMenuItem oraz tłumaczyć 2 ostatnie domyślne wpisy.

Proponowałem napisanie na nowo budowania tego menu oraz amx_menu. Już dokładnie tłumaczę co i jak...

1. Rejestracja nowego wpisu w menu wymagałaby podania unikalnego ID dla wpisu.
2. Każdy item w menu byłby reprezentowany przez wpis w pliku konfiguracyjnym. Nawet te dodane przez plugin
3. Możliwość dodania wpisu, do którego po prostu dodajemy handler z danego pluginu zamiast komendy do wykonania w konsoli... Albo wywołanie MultiForwardu z unikalnym ID komendy jako jeden z parametrów
4. Możliwość zamiany miejscami wpisów w menu (tych dodanych przez pluginy) poprzez zamianę miejsc w pliku konfiguracyjnym
5. Zmienić format pliku konfiguracyjnego na ini lub vdf

Ogólnie odnośnie komend w pluginach do dodawania nowych itemów: gdy wpisu o podanym ID nie ma w pliku konfiguracji, jest on dodawany na jego końcu. Dzięki temu możemy DOWOLNIE poprzestawiać sobie elementy, zmienić ich parametry... Daje to więcej możliwości ogólnie :)
Odpowiedz

  • +
  • -
DarkGL - zdjęcie DarkGL 17.10.2013

Co ta komenda miałaby robić?

 

Obecnie robi to

 


(17.10.2013 13:20):
DarkGL wie, o co chodzi! :)

Załączone miniatury

  • dark.jpg
Odpowiedz

  • +
  • -
DarkGL - zdjęcie DarkGL 17.10.2013

Wieści z frontu ;)

17.10.2013
- Aktualizacja listy załadowanych standardowo pluginów
- Dodanie komendy amxx dark
- Dodanie publicznego cvara amxmodx_dark <wersja>
- Usunięcie nieużywanych linii z core.ini
- Optymalizacja C_ClientCommand
- Optymalizacja Forwardów
- Dodanie modułu Rage
- Dodanie modułu Cvar Utilities
- Dodanie modułu netdb
- Dodanie sprawdzania ip ( amx_ip ) oraz integracja pluginu z amx_who
 

Odpowiedz

  • +
  • -
Karras - zdjęcie Karras 17.10.2013

A co z wyłączaniem pluginów bez usuwania ich z serwera? Jeśli nie ma to proponuję, aby czytało tylko te pluginy, które przed nazwą nie mają jakiegoś znaku typu: ";" :) Tak jak było w plugins.ini, lecz teraz dokładnie w plikach pluginów.

 

@edit

 

Małe pytanko, czy obecne pluginy pod amxmodx 1.8.2 będą działały pod Twoją wersję amxmodx?


Użytkownik Karras edytował ten post 17.10.2013 18:30
Odpowiedz

  • +
  • -
Sloenthran - zdjęcie Sloenthran 17.10.2013

A co z wyłączaniem pluginów bez usuwania ich z serwera? Jeśli nie ma to proponuję, aby czytało tylko te pluginy, które przed nazwą nie mają jakiegoś znaku typu: ";" :) Tak jak było w plugins.ini, lecz teraz dokładnie w plikach pluginów.

 

@edit

 

Małe pytanko, czy obecne pluginy pod amxmodx 1.8.2 będą działały pod Twoją wersję amxmodx?

 

Przerzucasz je wtedy do folderu disabled  w plugins :)

Odpowiedz

GT Team - zdjęcie GT Team 17.10.2013

Małe pytanko, czy obecne pluginy pod amxmodx 1.8.2 będą działały pod Twoją wersję amxmodx?
Odsyłam Cię w Imieniu Pana Rafała do pierwszego posta.
Odpowiedz

  • +
  • -
sebul - zdjęcie sebul 17.10.2013

A co z wyłączaniem pluginów bez usuwania ich z serwera? Jeśli nie ma to proponuję, aby czytało tylko te pluginy, które przed nazwą nie mają jakiegoś znaku typu: ";" :) Tak jak było w plugins.ini, lecz teraz dokładnie w plikach pluginów.

Zapewne teraz czyta wszystkie pliki z rozszerzeniem .amxx, więc zmieniaj rozszerzenia na .amxx2 i będzie dobrze. Można też przenosić do innego folderu, jak już zostało to napisane nawet w pierwszym poście, ale jest to bardziej uciążliwe.
Odpowiedz

  • +
  • -
DarkGL - zdjęcie DarkGL 18.10.2013

Można też przenosić do innego folderu, jak już zostało to napisane nawet w pierwszym poście, ale jest to bardziej uciążliwe.

 

bardziej uciażliwe jest złapanie i przeciągnięcie pliku z jednego folderu do drugiego ?

 

Zapewne teraz czyta wszystkie pliki z rozszerzeniem .amxx

 

Potwierdzam

Odpowiedz

  • +
  • -
sebul - zdjęcie sebul 18.10.2013

Można też przenosić do innego folderu, jak już zostało to napisane nawet w pierwszym poście, ale jest to bardziej uciążliwe.

bardziej uciażliwe jest złapanie i przeciągnięcie pliku z jednego folderu do drugiego ?

Na pewno mniej uciążliwe jest zmienianie rozszerzenia pliku. A co do tego przeciągania, co jeśli chcesz uruchomić wcześniej przeniesiony plugin? Oczywiście też to zależy zapewne od programu.
Odpowiedz

  • +
  • -
DarkGL - zdjęcie DarkGL 18.10.2013

co jeśli chcesz uruchomić wcześniej przeniesiony plugin?

 

Co masz na myśli ?


sebul (18.10.2013 13:20):
Przeniesienie z powrotem do pluginów.
Odpowiedz

  • +
  • -
GwynBleidD - zdjęcie GwynBleidD 18.10.2013

:arrow: sebul, przenoszenie w 2 stronę jest równie łatwe, jeśli używasz np. FileZilli, gdzie nad widokiem katalogu masz drzewo katalogów, po prostu przeciągasz na katalog wyżej od disabled w drzewie i po sprawie :)

 

Co do tego trybu wczytywania pluginów, dodałbym spowrotem funkcjonalność plugins.ini tak, aby można było włączać i wyłączać odpowiednie pluginy na mapach, ale... no właśnie :)

 

1. Jeśli plugins.ini nie istnieje, wczytywane są wszystkie pluginy z folderu plugins, działają jednak dalej pliki plugins-*.ini i maps/plugins-*.ini, jednak trochę inaczej... Ignorowane są zwykłe wpisy włączające plugin, który znajduje się w plugins (bo przecież już jest włączony), ale respektowane są wpisy:

nazwa_pluginu.amxx disabled

Dzięki temu dalej można wyłączać pluginy na danych mapach.

DODATKOWO! Jeśli plugin znajduje się w podkatalogu noautoload, domyślnie będzie wyłączony, ALE! gdy pojawi się wpis o nim w plugins-*.ini lub w  maps/plugins-*.ini, zostanie on włączony!

2. Jeśli plugins.ini istnieje, wczytywane jest jak wcześniej. Dzięki temu osoby, którym nowy sposób nie pasuje, będą mogły powrócić do poprzedniego sposobu. Dla mnie nowy sposób posiada kilka wad: często po nazwie pluginu nie do końca idzie odgadnąć co on właściwie robi, a tak mogłem sobie przy każdej linijce w plugins.ini dodać stosowny komentarz opisujący o co chodzi z danym pluginem.

 

 


Użytkownik GwynBleidD edytował ten post 18.10.2013 13:41
Odpowiedz

  • +
  • -
DarkGL - zdjęcie DarkGL 18.10.2013

18.10.2013
- Dodanie modułu Counter-Strike Team Changer
- Dodanie Player Models API 1.2

Odpowiedz