Są dwa sposoby.
- Możesz dodać plik wad oddzielnie i wtedy będziesz musiał stworzyć plik *.res przy pomocy notatnika. Ten plik informuje mapę co ma pobrać i z jakiego folderu potrzebne do działania mapy pliki. Jeżeli nie będzie pliku *.res, a dodasz tekstury, muzykę, modele i inne pliki, to najzwyczajniej się one nie pobiorą graczom i może im się mapa nie uruchomić.
Przykładowy plik res wygląda tak:
zm_LabU.wad models/zm_LabU_bypd311/drzewo01.mdl models/zm_LabU_bypd311/jaskinia.mdl models/zm_LabU_bypd311/kuchnia.mdl models/zm_LabU_bypd311/smiec_duze.mdl models/zm_LabU_bypd311/smiec_male.mdl sound/zm_LabU_bypd311/c4_01.wav sound/zm_LabU_bypd311/dol_01.wav sound/zm_LabU_bypd311/fire_01.wav sound/zm_LabU_bypd311/rury_01.wav sound/ambience/Opera.wav sprites/zm_LabU_bypd311/fire01.spr sprites/zm_LabU_bypd311/glow01.spr overviews/zm_LabU.bmp overviews/zm_LabU.txt maps/zm_LabU.res
- Możesz wgrać plik wad do mapy. Jednak gdy mapa waży powyżej 10 mb to nie będzie się dało jej pobrać poprzez fast download. Dodatkowo musisz zrobić plik res jeżeli na mapie są inne pliki (dźwięki, modele, mini mapa, sprites).