Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

kacorvixon_ - zdjęcie

kacorvixon_

Rejestracja: 06.02.2020
Aktualnie: Nieaktywny
Poza forum Ostatnio: 19.10.2021 05:38
-----

#772638 Plugin a strona www

Napisane przez yamato w 04.10.2021 14:29

dla przykładu: po klikeniu w obrazek -> wykonywany jest ajax -> aktualizacja jakiegoś wiersza w mysql przez php

no i w pluginie bierzesz wiersz z mysql


  • +
  • -
  • 1


#771375 BaseBuilder TurboBB

Napisane przez KoRrNiK w 29.03.2021 13:35

W załączonych plikach dodaje kompilator 1.8.3 oraz 1.9 na którym najczęściej kompilowałem i wszystko działało.

W include już są wszystkie potrzebne biblioteki jedynie co musisz zrobić to przenieść do folderu wszystkie pliki .sma oraz .inl ( Najlepiej pobrać najnowszy release z githuba ) i odpalić compile.exe

 

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 1


#771421 BaseBuilder TurboBB

Napisane przez KoRrNiK w 02.04.2021 11:24

Jakiś czas temu coś tam jeszcze pozmieniałem i dzisiaj postanowiłem to dokończyć, została wydana wersja 1.3.4

 

  • Remove stripweapons include.
  • Remove tutor include.
  • Remove ColorChat include.
  • Added event OX
  • Added sounds and sprites to the OX event and map
  • Added tutor.inl
  • Use shorter color formatting in strings.
  • A few small things have been improved.

 

- Najnowszy release: Tutaj


  • +
  • -
  • 1


#771557 [ROZWIĄZANE] Szukam Pluginu Stolice

Napisane przez KoRrNiK w 12.04.2021 14:11

Linijka 

return PLUGIN_HANDLED;

zmień na 

return PLUGIN_CONTINUE;

  • +
  • -
  • 1


#771552 [ROZWIĄZANE] Szukam Pluginu Stolice

Napisane przez KoRrNiK w 12.04.2021 11:33

Trzymaj powinno działać.

Aby dodać nowy kraj dodajesz nową linijkę

new const writeCapital[ALL_CAPITAL][2][] = {
	 { "Polska", 	"Warszawa" }
	,{ "Francja", 	"Paryz" }
	,{ "Niemcy", 	"Berlin" }
};

Oraz wpisujesz liczbę ile jest krajów 

#define ALL_CAPITAL 3

Tutaj kod oraz nie zapomnij abyś sobie coś dodał za nagrodę pod linijką 72 masz funkcję. 

#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
 
#pragma semicolon 1

new const PLUGIN[]	= 	"xyz";
new const VERSION[]	= 	"1.0";
new const AUTHOR[]	= 	"KoRrNiK - amxx.pl/user/69614-korrnik/";

enum _:capital { RANDOM_ID, bool:RANDOM_ON }
new serverCapital[capital];

#define ALL_CAPITAL 3
new const writeCapital[ALL_CAPITAL][2][] = {
	 { "Polska", 	"Warszawa" }
	,{ "Francja", 	"Paryz" }
	,{ "Niemcy", 	"Berlin" }
};	
 
public plugin_init() {
	register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR);
	
	register_clcmd("say", "cmdSay");
}

public cmdSay(id){
	if(!is_user_connected(id)) return PLUGIN_HANDLED;
	
	new szMessage[124];
	read_args(szMessage, sizeof( szMessage ) - 1); 
	remove_quotes(szMessage);
	
	if(szMessage[0] == '/'){
		if(equal(szMessage, "/stolica")){
			functionRandomCapital(id);
			return PLUGIN_HANDLED;
		}
		return PLUGIN_CONTINUE;
	}
	
	if(serverCapital[RANDOM_ON]){	
		if(equali(szMessage, writeCapital[serverCapital[RANDOM_ID]][1])){
	
			new nameUser[33];
			get_user_name(id, nameUser, sizeof(nameUser) - 1);
			
			client_print_color(0, id, "^4[%s]^1 Pierwszy przepisal:^3 %s^1 stolice kraju:^3 %s", writeCapital[serverCapital[RANDOM_ID]][1], nameUser, writeCapital[serverCapital[RANDOM_ID]][0]);
			awardCapital(id);
			serverCapital[RANDOM_ON] = false;
			
			return PLUGIN_CONTINUE;
		}
		return PLUGIN_CONTINUE;
	}		
	return PLUGIN_HANDLED;
}

public functionRandomCapital(id){
	if(!has_flag(id, "a")) return;
	if(serverCapital[RANDOM_ON]){
		client_print_color(id, id, "^4[*]^1 Aktualnie jest wylosowana stolica:^3 %s^1 do przepisania!", writeCapital[serverCapital[RANDOM_ID]][0]);
		client_print_color(id, id, "^4[*]^1 Przepisz ja na chacie aby ponownie odpalic losowanie!");
		return;
	}
	serverCapital[RANDOM_ON] = true;
	serverCapital[RANDOM_ID] = random(ALL_CAPITAL);
	client_print_color(0, 0, "^4[*]^1 Wylosowany kraj:^3 %s^4 |^1 Jaka to stolica??", writeCapital[serverCapital[RANDOM_ID]][0]);
	client_print_color(0, 0, "^4[*]^1 Napisz na chacie jako^4 pierwszy^1 aby otrzymac nagrode!");
}

public awardCapital(id){
	/* 
	
	- TUTAJ DODAJESZ CO MA DOSTAC ZA PRZEPISANIE JAKO PIERWSZY. 
	
	*/
}

  • +
  • -
  • 2


#769886 BaseBuilder TurboBB

Napisane przez KoRrNiK w 18.01.2021 19:29

Cześć, a też udostępnię swoją paczkę basebuilder ponieważ nie chce mi się już trochę jej rozwijać a komuś może się przydać :) 
Jak Zuzia udostępniła to ja też hehe. Paczka posiada np Grzybki stworzone przez Zuzię tak jak kilka rzeczy :D Pozdrawiam Cieplutko  ;> 
Pisząc tą paczkę bardzo dużo przy niej się nauczyłem(chyba) i może być w mniej trochę bałaganu i dziwnych rozwiązań ale działa :P

opis
Silnik BaseBuilder posiada w sobie:

  • Kopiowanie klocków 
  • Obracanie klocków 
  • Sklep-SMS
  • Anty-Reconnect
  • Anty-AFK
  • Ogranicznik fps ( MAX: 101fps ) 
  • System Czapek ( 98 czapek, 5 tylko ma jakiś bonus jeśli ktoś jej użyje będzie mógł sobie dodać do reszty )
  • HappyHourTime ( Nazwa trochę wprowadza w błąd ponieważ bonus jest na jedną mapę ) ( 7 rodzajów happy ) Większe obrażenia, więcej bryłek, expa itp.
  • Klany ( Możliwość ulepszania )
  • Płacenie za swoją śmierć ( Możesz wybrać jakie zombie może Ciebie zabić do której minuty/sekundy oraz czy może godować i po zabiciu zombie dostaje z Ciebie odpowiednią ilość bryłek )
  • System Ulepszania/Levelowania Broni ( Możliwość zresetowania poziomu: Otrzymujesz jakieś tam bonusy )
  • System Ulepszania Zombie ( Każdy zombie jest od danego poziomu + danej ilości przegranej godzin na serwerze )
  • System Klas Budowniczych - Każda klasa posiada własną kosę ( model )
  • System Levelowania Klas Budowniczych ( Każda klasa posiada inną umiejętność oraz bonus który ulepsza się podczas levelowania klasy ) 
  • Misje Podstawowe, Sekretne, Profesjonalne ( Podstawowe to sama nazwa już daje dużo za siebie, sekretnych nikt nie wie oprócz osoby która je wykona, profesjonalne dodają bonusy po wykonaniu dla np: klas budowniczych, lub zombie )
  • Jetpack ( Umożliwia latania podczas budowania )
  • Kopalnia ( Możliwość ulepszenia swojej kopali która umożliwia kopanie Bryłek ( Waluta )
  • System Bryłek ( 6 rodzajów bryłek każdy kolor jest innej wartości ) Za bryłki możesz ulepszać klan / kopalnie / bronie
  • Waluta dla zombie: Kości wypadają jak zombie zabije budowniczych oraz jak zginie ( Umożliwia ulepszanie zombie )
  • System ostrzeżeń dla adminów ( Admin może nadać ostrzeżenie graczowi jak złamie regulamin ) 
  • Menu Admina ( God, Noclip, Budowanie, God + Budowanie na 20sek, Zatrzymywanie czasu budowania, przywracanie bloków, odpychanie zombie aby nie mogło podejść ) I jeszcze kilka rzeczy
  • System przenoszenia graczem ( Admin może złapać gracza i go przenieść )
  • Możliwość przesuwania całych kamp przez Admina(chyba działa) / może zaznaczyć całą kampe oraz ją usunąć )
  • System kont ( Oraz automatycznego logowanie )
  • Możliwość zmiany ustawień pod /konto ( np: Koloru hud, prędkości jetpacka, renderingu klocków, możesz też wyłączyć modele kos, zmiana fovu, wyłączenie widzenia osób z twojego teamu, widok z 3 osoby )
  • Przywracanie kamp Budowniczych gdy on zginie
  • System Logów dla H@ prawie do wszystkiego.
  • Pomoc ( Gracz może poprosić o pomoc admina podczas przygotowania )
  • Top 10 ( 7 różnych topek np: Punktów, Czasu, Poziomu Budowniczych, Poziomu Postaci, Obrażeń, Klanów, Poziomów Broni )
  • Nagroda ( Odbieranie nagrody co 5godzin przegranych na serwerze )
  • Darmowa Nagroda ( Codziennie po odbieraniu nagród dostajesz nową nagrodę do odebrania kolejnego dnia )
  • Powolne przesuwanie klocków pod T
  • Grzybki ( Filmik z jego działania znajdziesz pod tematem Zuzi z BaseBuilder CoinBB lub RPG(to była paczka) )
  • Vip ( Więcej Expa / Bryłek, Czas mocy skrócony o 5%, Więcej HP ( Budowniczy + 25, Zombie +500) Większe obrażenia o 5%, Lepsze nagrody, Limit klocków zwiększony o 5 )

Prawdopodobnie o czymś zapomniałem ale większość opisałem  ^D^

Opis klas Budowniczych:

- Budowniczy: Posiada szanse na dodatkowe Bryłki podczas strzelania
- Lekarz: Posiada więcej HP + większy DMG! Możliwość uleczenia sojuszników
- Elektryk: Posiada szanse, ze strzelisz piorunem oraz Posiada Stojak Elektryczny
- Naukowiec: Posiada butelkę z trucinza! Oraz szanse na odnowienie
- Myśliwy: Posiada pułapkę z kolcami na zombie! Oraz szanse na spowolnienie
- Strzelec: Posiada szanse na dodatkowa amunicje! Posiada stacyjkę z amunicja!
- Buldożer: Posiada szanse na odepchniecie Zombie! Posiada pierścień odpychający!
- Mag Ognia: Posiada kule ognia i może nią strzelić! Posiada szansę na podpalenie Zombie!
- Lodowy Mag: Posiada kule lodowa i może nią strzelić! Posiada szansę na zamrożenie Zombie!
- Aimer: Posiada 100% na HSA po odpaleniu mocy oraz kilka % na trafienie w głowę strzelając gdzieś indziej!
- BomberMan: Posiada Bombe która wybucha! Oraz na pojawienie się pułapki po zabiciu Zombie
- Truposz: Może właczyć DMG x2! Wbudowany rykoszet + krytyk
- Poszukiwacz: Posiada większa szanse na dropnięcie skrzyni! Oraz rakietę którą można sterować
- Górnik: Ma szanse na wypadniecie bryłek podczas strzelania! Oraz szybkostrzelność

* Klasy Levelujesz wraz z poziomem są mocniejsze.

Opis klas Zombie:

- Klasyczny: Klasyczne Zombie | Balans
- Szybkie: Bardzo szybkie
- Grube: Posiada dużo HP, otrzymuje mniej obrażeń
- Tank: Posiada Bardzo dużo HP ale jest powolne
- Dracula: Gdy ma zginąć zaczyna się leczyć szansa 25%!
- Bałwan: Odporny na granaty zamrażające + wszystkie rodzaje zamrożeń!
- Płomyk: Odporny na granaty podpalające + wszystkie rodzaje podpaleń!
- Pielęgniarka: Po śmierci ulecza dookoła siebie zombie 250HP z szansa 15%
- Truciciel: Zatruwa CT na 5sek 2dmg/s - Nie zabija zostaje min-hp | Leczy go Fiolka
- Śmierć: Posiada 5% na zabicie Budowniczego 1/1
- Terminator: Posiada szybsze ręce zadaje po 10dmg
- Demon: Dostaje 15% mniej obrażenia 

*Każda klasa jest od jakiegoś poziomu oraz przegranych godzin na serwerze
**Klasy Zombie ulepsza się poprzez Kości 

Opis Klanu:

- Awansowanie klanu: Potrzebne bryłki, luzaczki, oraz zabójstwa klanowe ( Po ulepszeniu trzeba odczekać X minut aby ulepszyć ponownie )
- Ulepszenia klanu: Exp, Bryłki, HP, Krytyki, Obrażenia, Obrażenia klasy, CoolDown aby to ulepszyć potrzeba punktów klanu które dostaje się za awansowanie klanu ) 
- Możliwość dania klanowej informacji: pod /klan w pierwszej linijce jest ogłoszenie napisane przez lidera klanu 
- Każdy klan może umieścić własne zdjęcie klanowe za pomocą zdjęcia umieszczonego na ( imgur podając nazwę danego zdjęcia wszystko jest opisane na zdjęciu umieszczonym w plikach ) 
- Opcja resetu klanu: jeśli źle rozdałeś punkty możesz je zresetować za daną liczę bryłek - Możliwość sprawdzenia ile ktoś wpłacił bryłek * Ulepszasz poprzez Bryłki

Opis ulepszeń w kopalni:

- Kilof: Umożliwia wykopanie większej ilości Minerałów ( Bonus )
- Wyczerpanie: Gobliny mogą dłużej kopać w kopalni
- Szczęście: Szansa na poczwórne wykopki ( Wykopane bryłki x4 z Minerałów)
- Gobliny: Im więcej posiadasz goblinów tym szybciej kopiesz Minerały!
- Końcówka Kilofa: Zwiększa Moc kopania
- Szukanie: Pozwala Ci znajdywać więcej rodzajów Minerałów
- Wózek: Posiadasz większy wózek ( Większy magazyn Minerałów )

* Ulepszasz poprzez Bryłki

Działanie kopalni: Codziennie możesz opłacić swoje gobliny aby kopały minerały które możesz sprzedać. 
Gobiliny nie będa ciągle kopać one też mają swoje życie i muszą czasem odpocząć dlatego jest system wyczerpania
codziennie o 24 goblinom resetuje się wyczerpanie i mogą znów wrócić do pracy :D

komendy admina
 

- KOMENDY DLA FLAGI "a"
/clone - menu do zablokowania klocków / ustawienia obracania ( Sposób ustawiania klocków oraz obracania jest opisany w temacie Zuzi ( CoinBB )
/runhappy - możliwość zmiany happyhour albo odpalenie jego
/hp nick ilosc - dodaje danemu graczowi hp
/tp nick - teleportujesz się do gracza
/tome nick - teleportujesz gracza do siebie (zamiast nicku wpiszujesz to: #tt, #ct, #all - teleportujesz do siebie: zombie, budowniczych, albo wszystkich )
/swiatlo - możesz zmienić odcień jasności światła na mapie
/sms -> 6. znajduje się menu dodawania wszystkich walut, leveli itp )

- KOMENDY DLA FLAGI "d"
/admin - menu Admina
/warn - możliwość dodawania ostrzeżeń graczowi
/revive nick - ożywia gracza
/release - rozpoczyna rundę przed czasem 
/swap nick - przenosi gracza do przeciwnej drużyny 
​/mute nick ilosc - mutuje gracza na x minut ( po wpisaniu tylko /mute nick gracz zostaje odmutowany

bb_barrier - komenda do konsoli ( Otwiera menu do tworzenia barrier )

komendy

/konto - główne menu konta 
/sklep - sklep dla zombie lub dla budowniczych 
/czas - pokazuje twój aktualny przegrany czas na serwerze 
/team - menu drużyny 
/bron - menu broni 
/happy - możliwość sprawdzenia czy jest aktualnie happyhour
/menu - główne menu serwera
/drop - pokazuje szanse na drop skrzyni 
/klasa - odpala menu klas dla budowniczych albo zombie 
/pomoc - możliwość wezwania admina do siebie
/misje - główne menu misji
/respawn - no po prostu respawn
/vip - opis vipa
/vips - aktualni gracze którzy posiadają vipa 
/rank - twój aktualny rank
/top - menu topek
/odblokuj - odblokowujesz się gdy jesteś zablokowany 
/info nick - informacje o danym graczu
/maxdmg - pokazuje twój największy dmg
/resetdmg - resetuje twój największy dmg
/nagroda - komenda do odebrania nagrody
/regulamin - menu regulaminów serwera
/bind - najpotrzebniejsze bindy
/admins - pokazuje adminów którzy są na serwerze
/klan - menu klanu 
/free - odbieranie darmowej jednej nagrody dziennie
/hide - możliwość wyłączenia widzenia osób z swojego teamu
/exp - pokazuje aktualny twój stan expa
/daj - wysyłanie waluty serwerowej ( Menu z graczami ) lub /daj nick ilość
/wycisz - umożliwia do wyciszenia dowolnego gracza na serwerze
/kostium - komenda do sprawdzenia swoich kostiumów 
/kolor - tylko dla VIPA ( możliwość malowania klocków )
 
bind "klawisz" "moc" - odpala twoją moc klasy budowniczego
say_team - znajduje się czat klanowy.

*Prawie każda komenda ma jakieś skróty pisowni ( np: /menu możesz wpisać /me, /odblokuj -> /o | itd..itd..itd

screenshot
 
pcoVBHa.png
Skrzynka z amunicją - Posiada ją klasa strzelec ( odnawia amunicję )
O59nL5m.png
Bomba - Posiada ją klasa bomberman ( Odbija się kilka razy i wybucha lub jak w kogoś uderzy )
UQ5YMfo.png
Pułapka Wybuchowa - Posiada ją klasa bomberman ( Po wejściu na nią wybucha ona )
Q4zoIah.png
Fiolka - Posiada ją klasa Naukowiec ( Po zderzeniu rozbija się i zadaje x dmg )
bhqyOM3.png
Skrzynka - Po otworzeniu otrzymujesz losową ilość bryłek ( Waluty serwerowej )
6YNirUf.gif
Bryłka - Każdy kolor posiada inną wartośc 
9GOHVLk.png
Stojak Elektryczny - Razi prądem dookoła siebie w zombie  
kZAROTA.png
FireBall - Posiada ją Mag Ognia ( Po uderzeniu wybucha oraz podpala
hP7MMZr.png
IceBall - Posiada ją Mag Lodu ( Po uderzeniu wybucha oraz zamraża )

To są przykładowe modele które znajdują się w paczce.
 
konfiguracja
 
Pierwsza linijka w basebuilder.sma odpowiada za ilość slotów na serwerze + 1. Jeśli posiadasz 20 slotów wpisz 21
 

#define maxPlayers 21

 
Paczka posiada sklepsms dla ( CSSETTI ) aby zmienić id użytkownika wystarczy zmienić w pliku vars.inl linijkę 6

new const APISMS[]	=	"16103";

Oraz trzeba jeszcze zmienić linijkę 8 - 11 czyli dane do bazy danych w pliku vars.inl + ip serwera w pliku sqlFile.inl linijka 32
 

// linia ↓ 8 - 11
new const DB_HOST[] = "127.0.0.1";
new const DB_USER[] = "user";
new const DB_PASS[] = "pass";
new const DB_NAME[] = "db";

// linia ↓ 32
if(equal(szIp, "91.224.117.226:27015")){

 
Jeśli będziesz chciał ją odpalić na innym ip np na localhoscie wystarczy zmienić linijkę 37 w pliku sqlFIle.inl

sql = SQL_MakeDbTuple("127.0.0.1", "user", "pass", "db");

Tabelka z graczami nigdy się nie chciała tworzyć sama więc będziesz musiał ją ręcznie stworzyć:

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `players`( 
	`idplayer` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT, 
	`name` varchar(33) NOT NULL, 
	`pass` varchar(12) NOT NULL DEFAULT '_', 
	`kills` INT NOT NULL DEFAULT 0, 
	`deaths` INT NOT NULL DEFAULT 0, 
	`points` INT NOT NULL DEFAULT 0, 
	`timePlay` INT NOT NULL DEFAULT 0, 
	`firstlogin` DATETIME DEFAULT NOW(), 
	`lastlogin` DATETIME DEFAULT NOW(), 
	`maxDamage` INT NOT NULL DEFAULT 0, 
	`clan` INT NOT NULL DEFAULT 0, 
	`flag` INT NOT NULL DEFAULT 0, 
	`clannugget` INT NOT NULL DEFAULT 0, 
	`ipLogin` varchar(32) NOT NULL DEFAULT '_', 
	`sidLogin` varchar(35) NOT NULL DEFAULT '_', 
	`nuggets` INT NOT NULL DEFAULT 45, 
	`bones` INT NOT NULL DEFAULT 10, 
	`level` INT NOT NULL DEFAULT 1, 
	`xp` FLOAT NOT NULL DEFAULT '0.00', 
	`reset` INT NOT NULL DEFAULT 0, 
PRIMARY KEY (`idplayer`))

 
Reszta tabel stworzy się sama po zmienieniu mapy. 
 

Aby paczka działała musisz przekompilować i wgrać te pluginy:
- basebuilder.amxx
- frostNadeTURBO.amxx
- napalmNadeTURBO.amxx
- granadePushTURBO.amxx
- blockBarrierTURBO.amxx

 
Paczka nie posiada żadnych cvarów wszystko musisz zmienić ręcznie sam w .sma oraz .inl
 
download
 
Zamieszczam wszystko do jednego pliku. 
 

- Silnik BB
- Granaty ( Zamrażający, podpalający oraz odpychający )
- Barriere ( Taka sama co u Zuzi lecz posiada kilka zmian oraz szybciej się tworzy w niej barriery )
- Model / sprites / sound 
- Pliki .txt ( MOTD )
- Pliki .psd aby przerobić sobie grafiki ( format pliku do photoshopa ) 
- Opis gdzie wrzucić folder z logami

inne informacje

 
Jeśli czegoś będzie brakowało to piszcie pod postem :)
Na szybko przeliczyłem ile paczka ma lini kodu i wyszło ~23k dla kogoś może to być dużo a dla innego mało (takie małe info xD)
Może wreszcie powstaną jakieś inne ciekawe serwery bb po udostępnieniu paczek Zuzi i tej

Załączone pliki

  • Załączony plik  pliki.rar   28,16 MB  635 Ilość pobrań

  • +
  • -
  • 11


#770408 Problem z itemem | O'zone

Napisane przez KoRrNiK w 09.02.2021 07:28

A sprawdź tak.

public plugin_init()
{
	register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR);

	cod_register_item(NAME, DESCRIPTION, _, _, FLAG);
}

  • +
  • -
  • 4


#38991 Zmienne - Co I Jak?

Napisane przez darkman w 30.01.2009 15:57

Po pierwsze - co to jest zmienna? Najprościej ujmując zmienna jest to obszar ulokowany w pamięci komputera przechowywujący dane różnego typu np. index gracza, informacje o aktualnej broni, życiu, armor etc. Można na nich wykonywać przeróżne operacje np. pre/post de/inkrementacja(zwiększenie/zmniejszenie o 1) dodawanie, mnożenie, dzielenie, odejmowanie itp. Przy ich tworzeniu automatycznie ustawiane są na 0( nie przechowywują żadnych danych, są po prostu puste) chyba, że zechcemy inaczej dopisując po nazwie "= wartość".

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tworzeniu zmiennych są przypisane trzy pojęcia, mianowicie:

Deklaracja:
Po prostu utworzenie zmiennej, bez nadawania jej wartości:
new zmienna;

Inicjacja:
Pierwsze przypisanie wartości do zmiennej po jej utworzeniu:
new zmienna;
zmienna = 1;

Definicja:
Jednoczesne zadeklarowanie i zainicjowanie zmiennej:
new zmienna = 2;

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

W Pawnie można spotkać następujące typy zmiennych:

Integer:
Zmienna przechowywująca dowolne liczby całkowite np. 1, 2, 124, 553562 i wszystkie inne.
Ich deklaracja jest bardzo prosta:
new zmienna;

Float:
Zmienna przechowywująca liczby zmiennoprzecinkowe np. 3.5, 7.0, 2.1.
Deklaracja:
new Float:zmienna

String:
Zmienna przechowywująca string - ciąg znaków. Po nazwie wystarczy dodać dwa nawiasy(lub więcej w zależności jaką tablice chcemy stworzyć)
Deklaracja:
new zmienna[ilosc_znakow_tablicy];

Bool:
Tzw. zmienna logiczna, która przechowuje tylko wartość true(1), lub false(0). Zazwyczaj używane do tego, żeby określić czy coś jest włączone, lub nie.
Deklaracja:
new bool:zmienna;

Stock:
Wiele osób używa je, ale tak naprawdę nie wie jak one działają. Zmienne te są tworzone tylko wtedy, jeżeli są używane, w innym wypadku kompilator je ignoruje. Zazwyczaj używane w plikach nagłówkowych .inc .
Deklaracja:
stock zmienna;

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Operacje na zmiennych:

Jest możliwych kilka sposobów. Pierwszy to umieszczenie znaku dodawania przed znakiem równości.

zmienna += wartość

Zostanie ona powiększona o podaną wartość.

Sposób drugi:

zmienna = zmienna + wartość

Zostaje pobierana aktualna wartość zmiennej i o ile ma zostać powiększona.

Zamiast plusa można użyć innych znaków np. odejmowania(-), mnożenia(*), dzielenia(/), dzielenia z resztą(%)

Inkrementacja i Dekrementacja

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Stałe:
Działają tak samo jak zmienne, lecz zmienną ich nie można nazwać gdyż byłaby to kompletna sprzeczność. Różnią się tym, że poprzez cały czas mają jedną wartość, która zostanie im przypisana, nie można na nich wykonywać żadnych operacji oprócz pobierania ich wartości. Przy tworzeniu przed nazwą trzeba dodać przedrostek 'const'

Makrodefinicje:
Bardzo podobne do zmiennych, działają na zasadzie "niech X będzie Y". Tak więc jeżeli do makrodefinicji X przypiszemy Y każdorazowe wpisanie w kodzie X skutkuje wywołaniem Y. Programiści używają ich najczęściej aby zaoszczędzić sobie wpisywania długich nazw funkcji, lub ścieżek do plików. Nie ma ograniczeń co do typu przechowywanych w nich danych. Tworzenie:

#define NAZWA_MAKRODEFINICJI KOD_KTORY_MA_ONA_ZASTEPOWAC

Przykład:

#define func1 server_exec()

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Widoczność zmiennych:
Występują dwa typy zmiennych jeżeli chodzi o ich widoczność - zmienne lokalne i globalne.

Zmienne globalne są tworzone poza wszystkimi funkcjami, najczęściej na początku kodu pod dyrektywami(dla zachowania estetyki) i można je używać w każdym miejscu. Zmienne lokalne są przeciwieństwem - deklarowane wewnątrz jakieś funkcji i używanie tylko w niej.

W najbliższym czasie opisze jeszcze tablice i ich używanie.
  • +
  • -
  • 8


#747096 Zabawa JailBreak - Assasination

Napisane przez Anonymuss w 18.02.2018 19:19

Ta zabawa jest już w paczce udostępnionej przeze mnie ale bez .sma i opisu więc wrzucam oddzielnie

opis

Cała mapa jest przyciemniona jak na Ninja Day. CT ma zielony celownik laserowy i dostaje oddzielny model. TT jest niewidzialne i ma model predatora oraz model "szczęk" + 500HP. Jeśli CT naceluje na TT jego celownik zmienia się z koloru zielonego na czerwony i TT ma czerwoną poświatę dopóki nie zejdzie z zasięgu celownika. Kto zabije strażnika dostaję w następny dzień FreeDay'a.

instalacja

jail_assasin.amxx wrzucamy do folderu plugins

jail_assasin.sma wrzucamy do folderu scripting

Do plugins-jb.ini dopisujemy obok zabaw jail_assasin.amxx

download

 

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 1


#770959 [ROZWIĄZANE] Szukam pluginu /respawn

Napisane przez Zuzza w 04.03.2021 13:58

/* Plugin generated by AMXX-Studio */

#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
#include <fakemeta>
#include <fun>
#include <hamsandwich>
#include <ColorChat>

#define PLUGIN "New Plug-In"
#define VERSION "1.0"
#define AUTHOR "kacorvixon"


public plugin_init() {
	register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
	
	register_clcmd("say /respawn", "resp");
}


public resp(id) {
	
	if(get_user_frags(id) > 6) {
	new test = random_num(1,5)
	if(test == 4) {
		spawn(id)
	}
	else ColorChat(id, GREEN, "udalo ci sie wylosowac respa gz");
	} else ColorChat(id, RED, "nie stac cie");
	
	
}

powinno dzialac, kompiluje sie

 

 

To że się kompiluje to jedno ale czy działa tak jak powinno to drugie. Wiadomość powinna być w warunku. Aktualnie gdy ktoś się odrodzi nie dostanie wiadomośćc, a jak się nie odrodzi bo nie trafi tych 20% to dostanie informacje że udało mu się wylosować respa. Poza tym nigdzie nie usuwasz 6 fragów za taki respawn co chyba powinno się dziać

#include <fakemeta>
#include <fun>
#include <hamsandwich>

Po co fakemeta? Po co hamsandwich ? 

 

Pierwszy raz na oczy widze instrukcje spawn :D


  • +
  • -
  • 1


#283557 Colorchat jakie kolory

Napisane przez DarkGL w 16.08.2011 10:26

masz w nim czerwony niebieski zielony szary i zółty innych nie ma
  • +
  • -
  • 2


#279122 Dodanie do klasy dodatkowe DMG+INT

Napisane przez HaDeS From HELL w 07.08.2011 11:19

#include <hamsandwich>

#define DMG_BULLET (1<<1)

new bool:ma_klase[33];

public plugin_init() 
{
	RegisterHam(Ham_TakeDamage, "player", "TakeDamage");
}
public TakeDamage(this, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits)
{
	if(!is_user_connected(idattacker))
		return HAM_IGNORED;
	
	if(!ma_klase[idattacker])
		return HAM_IGNORED;
		
	if(get_user_weapon(idattacker) == CSW_MP5NAVY && damagebits & DMG_BULLET)		//Bron
		cod_inflict_damage(idattacker, this, 10.0, 0.2, idinflictor, damagebits);
		
	return HAM_IGNORED;
}

  • +
  • -
  • 3


#460061 Paczka Perków by NothiNg

Napisane przez kokoszek2 w 21.09.2012 16:34

Dodam Liste Perków(codperk_)

codperk_adrenalina.amxx
codperk_akumulator24v.amxx
codperk_amulet.amxx
codperk_apteczka.amxx
codperk_autodestrukcja.amxx
codperk_awpsnajper.amxx
codperk_betonowecialo.amxx
codperk_bezlikammo.amxx
codperk_bfg10000.amxx
codperk_butykomandosa.amxx
codperk_butysnajpera.amxx
codperk_butyszturmowego.amxx
codperk_ciemneokulary.amxx
codperk_deaglegenerala.amxx
codperk_defibrylator.amxx
codperk_diabel.amxx
codperk_dynamit.amxx
codperk_dzialkostraznicze.amxx
codperk_eagleeye.amxx
codperk_eliminatorrozrzutu/amxx
codperk_exekucja.amxx
codperk_fartstrzelca.amxx
codperk_flara.amxx
codperk_granatodlamkowy.amxx
codperk_Invulnerabily.amxx
codperk_kamizelkaadmina.amxx
codperk_kamizelkanasa.amxx
codperk_kamuflaz.amxx
codperk_Karasapera.amxx
codperk_krytycznenaboje.amxx
codperk_ksiegaexpa.amxx
codperk_lipton.amxx
codperk_m18claymore.amxx
codperk_Majteczki.amxx
codperk_maksymalneskupienie.amxx
codperk_meekstone.amxx
codperk_mistrzscouta.amxx
codperk_mocfofera.maxx
codperk_modolodrzutowy.maxx
codperk_morfina.amxx
codperk_nabije_inteligencji.amxx
codperk_nabojekapitana.amxx
codperk_nabojeninjy.amxx
codperk_nabojepulkownika.amxx
codperk_nanokamizelka.amxx
codperk_nanosuit.amxx
codperk_notatkikapitana.amxx
codperk_notatkininjy.amxx
codperk_notatkisapera.amxx
codperk_nozkomandosa.amxx
codperk_oczy.amxx
codperk_ogranicznikrozrzutu.amxx
codperk_OwocHp.amxx
codperk_paczka.amxx
codperk_palacerekawiczki.amxx
codperk_pancerznamexowy.amxx
codperk_pelerynakucacza.amxx
codperk_przeklete_naboje.amxx
codperk_PierwszaPomoc.amxx
codperk_platynowenaboje.amxx
codperk_plonacenaboje.amxx
codperk_podrecznikszpiega.amxx
codperk_podwojnakamizelka.amxx
codperk_porazajacenaboje.amxx
codperk_prawarekarambo.amxx
codperk_przyczajony.amxx
codperk_przysposobienieobronne.amxx
codperk_quaddamage.amxx
codperk_recemacbyvera.amxx
codperk_rozblysk.amxx
codperk_sakwa.amxx
codperk_scouter.amxx
codperk_swat.amxx
codperk_tajemnica_skazanca.amxx
codperk_tajemnicaadmirala.amxx
codperk_tajemnicagenerala.amxx
codperk_TajemnicaStrzelca.amxx
codperk_tajemnicawojskowa.amxx
codperk_tajemnicazabojcy.amxx
codperk_tajemnicazlodzieja.amxx
codperk_tarczaswat.amxx
codperk_twardybaniak.amxx
codperk_tytanowenaboje.amxx
codperk_weterannoza.amxx
codperk_wykrywaczmetali.amxx
codperk_wyposazeniewsparcia.amxx
codperk_wyrzucaniebroni.amxx
codperk_wyszkoleniesanitarne.amxx
codperk_wytrenowanyrekrut.amxx
codperk_wytrenowanyweteran.amxx
codperk_wzmocnionakamizelka.amxx
codperk_zaskoczeniewroga.amxx
codperk_zawodowyrusher.amxx
codperk_zestawalkaida.amxx
codperk_zestawpulkownika.amxx
codperk_zwinnepalce.amxx

Jak Coś bym Ominoł albo źle Napisał to piszcie.

<ciach!>
  • +
  • -
  • 10


#281413 Tutor - Informacje jak w Condition Zero

Napisane przez DarkGL w 11.08.2011 18:48

Tutor jest to sposób pokazywania wiadomości dodany w grze Condition Zero ale w CS 1.6 także jest dostępny
Mamy cztery rodzaje tutorów
  • Czerwony - W Condition Zero jest używany gdy terrorysta zginie.
    czerwony.png
  • Niebieski - W Condition Zero jest używany gdy anty terrorysta zginie
    niebieski.png
  • Zielony - W Condition Zero jest używany do przekazania ważnej informacji w kolorze zielonym.
    zielony.png
  • Żółty - W Condition Zero jest używany do przekazania ważnej informacji w kolorze żółtym.
    zolty.png
żeby tutor działał musimy wrzucić na serwer pewne pliki a gracz musi je ściągnąć (nie są to duże pliki także spokojnie :) ) czasami może się zdarzyć że gracz nie zobaczy tutorów gdy ściąga pierwszy raz pliki
ale po ponownym wejściu na serwer powinno być już wszystko ok :)

Pliki do wrzucenia na serwer są na końcu posta archiwum cstrike.rar

Obsługa tutorów :
Na końcu postu znajdziecie download pliku tutor.inc jest to zbiór funkcji który ułatwia pracę z tutorami
plik tutor.inc wrzucamy do folderu include naszego kompilatora

Chcąc użyć w pluginie tej biblioteki pod #include modułów dodajemy
#include <tutor>
np.
#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
#include <tutor>

do pluginu musimy dodać wywołanie dwóch funkcji bez nich wyświetlanie nie zadziała
są to tutorInit i tutorPrecache pierwszą dodajemy do plugin_init
np.
public plugin_init() {
	register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
	tutorInit();
}
a drugą do plugin_precache
public plugin_precache(){
	tutorPrecache()
}

Funkcja służąca do wyświetlania tutorów to tutorMake
tutorMake(id,TutorColor:Color,Float:fTime = 0.0,const szText[],any:...)
Parametry:
  • id - id gracza któremu wyświetlić tutor jeśli podamy 0 zostanie wyświetlony wszystkim
  • Color - podajemy tutaj kolor tutora wartości jakie może przyjmować to
    • TUTOR_RED - czerwony kolor tutora
    • TUTOR_BLUE - niebieski kolor tutora
    • TUTOR_YELLOW - zółty kolor tutora
    • TUTOR_GREEN - zielony kolor tutora
  • fTime - czas wyświetlania tutora jeśli podamy 0.0 tutor będzie wyświetlany ciągle aż nie zastąpi go inny tutor , liczba rzeczywista a nie całkowita
  • szText - text wyświetlany w tutorze możemy używać w nim formatowania np. %d %i %s tak jak w np. client_print czy colorchat w dalszych parametrach podajemy zmienne/tablice itp. do formatowanego tekstu

Przykłady:
  • tutorMake(id,TUTOR_RED,5.0,"Czerwony tutor")
    wyświetla jednemu graczowi czerwony tutor o treści "Czerwony tutor" przez 5 sekund
  • tutorMake(0,TUTOR_GREEN,5.0,"Tutor globalny")
    wyświetla wszystkim graczom zielony tutor o treści "Tutor globalny" przez 5 sekund
  • tutorMake(id,TUTOR_GREEN,5.0,"formatowany %d %s",1,"string")
    tutaj widać formatowanie wiadomości
    wyświetla jednemu graczowi zielony tutor o treści "formatowany 1 string" przez 5 sekund

Dla osób które nie wiedzą jak formatować ciąg znaków polecam przeczytać to
Dokumentacja AMXX.pl: Core >> string > format

Tutaj kod pluginu którego używałem do testowania funkcji
Spoiler

testuje w nim wyświetlanie różnych kolorów , globalne wyświetlanie tutora i formatowanie

Załączony plik  cstrike.rar   7,34 KB  1336 Ilość pobrań

Załączony plik  tutor.inc   2,21 KB  1574 Ilość pobrań

Załączony plik  tutor_test.amxx   4,71 KB  38 Ilość pobrań

Załączony plik  tutor_test.sma   1005 bajtów  568 Ilość pobrań
  tutor_test.amxx
  • +
  • -
  • 34


#739254 Podboty + codmod

Napisane przez Rivit w 04.05.2017 17:48

instalujesz jak normalny plugin

 

od razu mowię, to nie sprawi że boty będą jakoś super używać perków czy skilli klas


  • +
  • -
  • 1