Obrona Wieży Mod
Jest to mod, zapewne wszystkim fanom serii Tower Defense znany,
chodzi w nim ogólnie o obronę "Wieży/Zamku" to zależy od interpretacji.
Postaram się napisać o nim jak najwięcej, o całej konfiguracji itd..
Teksty pogrubione traktuj jako ważne.
Przebieg rozgrywki w tej modyfikacji jest następujący:
 
Po wejściu gracza na serwer, gracz automatycznie przydzielany jest do którejś z drużyn, panuje sojusz wobec nich.
Jeżeli gracz będzie sam na serwerze, zostanie wyświetlony komunikat o możliwości zagrania tzw. Single Player.
Po rozpoczęciu gry, następują kolejno po sobie tzw. Wave czyli tu:rundy ( dalej wave ), które uprzednio przy wczytywaniu mapy są wczytywane ( o tym niżej ) Gracz w trakcie rozgrywki może dokupywać sobie wieże strażnicze czyli wieżyczki, które pomagają jemu i całemu serwerowi przetrwać wave. Po zakończeniu rozgrywki w zależności od przebiegu sytuacji, czy gracze wygrali, czy przegrali zostaje wyświetlony komunikat o najlepszym graczu i zmianie na nastepną mapę ( na razie jest jedna, gdyż do gry wymagane są specjalne mapy, o tym niżej ).
 
Rozdział I. : Konfiguracja
Chcieliśmy zapewnić dostatecznie jak największą możliwość edycji "wszystkiego" poprzez cvary, pliki konfiguracyjne, modeli i dźwięków, by każdy mógł zedytować to wszystko do własnych upodobnień.
Ogólne:
odpowiadający plik: td_cvars.cfg
Ogólne dane można zmieniać w cvarach, czyli ilośc złota za zabicie potora, ilośc pieniędzy itp..
 
Modele:
odpowiadający plik: td_models.ini
Są dwie metody zmiany modelu:
1) Plik
Ważne, by nie wpisywać tam żadnego .mdl, tylko nazwę folderu, ponieważ jest to formatowane w taki sposób:
models/TD/nazwa_folderu/nazwa_folderu.mdl
2) Podmieniamy plik
Dźwięki:
odpowiadający plik: td_sounds.cfg
Aby zmienić dźwięk, wystarczy, że zmienisz jego ścieżkę w pliku, albo go podmienisz
Wieżyczki, koszty:
odpowiadający plik:td_turrets_config.cfg
Tutaj jest trochę skomplikowane, ale postaram się to opisać jak najprościej.
Przy FIRE_FREQ liczba oznacza szybkostrzelnośc w 1/10 sec. Przy RANGE liczba oznacza zasięg wieżyczki do danego poziomu X RANGE_X Przy PRICE liczba oznacza koszt ulepszenia wieżyczki do danego poziomu X PRICE_X Przy DMG liczby oznaczają liczbę zadawanych obrażeń w danym poziomie w przedziale od: X do X czyli np : DMG_3 50 60 co daje: na 3 poziomie wieżyczka będzie strzelać obrażeniami od 50 do 60
WAVY:
Spróbuję wam opisać system "programowania" wavów na przykładzie z pliku standard_waves.ini czyli:
; wave = (type, num, hp, speed ) ; wave = (boss|bonus, num, hp normal, speed normal, boss hp, speed boss) ;USTAWIENIA WAVÓW BASE_HEALTH = 100 ; Hp Wieży TIME_TO_WAVE = 20 ; Czas do następnego wava MONSTER_DAMAGE = 4 ; Zadwane obrażenia Wieży BOSS_DAMAGE = 8 ; Zadawane obrażenia bossa wieży TURRETS = 1 ; Wieżeczki włączone = 1 / wyłączone = 0 ;Tylko jestli TURRETS == 1 MAX_MAP_TURRETS = 30 ; Maxymalna liczba wieżyczek na DANĄ MAPĘ TOWER_MODEL = 1 ; Pokazać model wieży ? 1 = włączone / 0 = wyłączone ;WAV'Y 1 = (NORMAL, 15, 250, 250) ; 1 Wave | Typ: Normalny | Ilość: 15 | HP: 250 | Speed: 250 2 = (NORMAL, 16, 300, 250) ; 2 Wave | Typ: Normalny | Ilość: 16 | HP: 300 | Speed: 250 3 = (NORMAL, 17, 340, 260) ; 3 Wave | Typ: Normalny | Ilość: 17 | HP: 340 | Speed: 260 4 = (FAST, 12, 300, 400) ; 4 Wave | Typ: Szybki | Ilość: 12 | HP: 300 | Speed: 400 5 = (NORMAL, 20, 450, 230) ; 5 Wave | Typ: Normalny | Ilość: 20 | HP: 450 | Speed: 230 6 = (STRENGHT, 15, 800, 193) ; 6 Wave | Typ: Mocny | Ilość: 15 | HP: 800 | Speed: 193 7 = (NORMAL, 24, 600, 270) ; 7 Wave | Typ: Normalny | Ilość: 24 | HP: 600 | Speed: 270 8 = (BONUS, 25, 650, 260, 1000, 400) ; 8 Wave | Typ: Bonus | Ilość: 25 | HP: 650 | Speed: 260 | + BONUS HP: 1000 | Speed: 400 9 = (FAST, 25, 450, 500) ; 9 Wave | Typ: Szybki | Ilość: 25 | HP: 450 | Speed: 500 10 = (BOSS, 0, 0, 0, 15000, 200) ; 10 Wave | Typ: Boss | Ilość: 1 ( Sam Boss) | HP: 15000 | Speed: 200
Oprócz tego, możemy dodać [LOAD_STANDARD_WAVE] ( przed wavami ) czyli np na mapie td_jakas_mapa wczyta konfigruację, ale pominie wavy i wczyta je z pliku standard_wave.ini
Rozdział 2: Wymagania:
Wersja Bin: 6027
Wersja Orpheu: 2.5.1
Wersja Amxx: 1.8.2 >
Otóż, iż zwykły amxmodx nie daje nam extra funkcji jakie posiada orpheu, jestem zmuszony właśnie go użyć, do zrobienia nieskończonej rundy.
#include <amxmodx> #include <amxmisc> #include <engine> #include <fakemeta> #include <fakemeta_util> #include <hamsandwich> ; NAJNOWSZY!!!! W Paczce #include <fun> #include <cstrike> #include <xs> #include <td> #include <dhudmessage> ; W paczce #include <td_const>
Proszę również dopisąć do modules.ini frazę: orpheu
W Paczce znajduje się działający hamsandwich pod najnowsze najnowsze biniarki.
======================================================================================================
Co do tworzeniu map, postaram się zrobić w najbliższym czasie tutorial czy taką dokumentację z głównymi informacjami how to.
Rozdział 3: Skille
Dla urozmaicenia rozgrywki, wprowadziłem system umiejętności, który jest resetowany co zmianę mapy, czyli nabijamy skille bezpośrednio na mapę. Aby zdobyć poziom umiejętności ( Maksymalnie 7 ) musimy zabić potwora. ( Wieżyczki nabijają nam również ) Jeżeli osiągniemy poziom pierwszy ( czyli zabijemy 12 potworów ) zresetuje się nam ilość zabić z 12tu do 0 i będziemy musieli zabić 20 potworów by osiągnąć poziom 2
Spis umiejętności:
Poziom 1: "Zadajesz 2 obrazenia wiecej." Wymagana ilość zabić: 12 Poziom 2: "Jestes 10% szybszy." Wymagana ilość zabić: 20 Poziom 3: "Otrzymujesz za kazde zabicie 1-no zloto wiecej" Wymagana ilość zabić: 38 Poziom 4: "Dostajesz o $150 wiecej" Wymagana ilość zabić: 58 Poziom 5: "Jestes 25% szybszy" Wymagana ilość zabić: 70 Poziom 6: "Zadajesz 8 obrazen wiecej" Wymagana ilość zabić: 87 Poziom 7: "Mozesz atakowac piorunem potwora co 30s klawiszem 'X'" Wymagana ilość zabić: 100
Uwaga:
Skile się łączą, czyli jeżeli uzyskamy poziom 1, będziemy zadawać o dwa obrażenia więcej, jeżeli uzyskamy poziom drugi, będziemy zadawać dwa obrażenia więcej + 10% szybkości itd..
Jeżeli będziemy mieć poziom 6-ty to będziemy zadawać w sumie 10 obrażeń więcej [ 2 obr z 1 lvl i 8 obr z 6 lvl ]
Rozdział 3.1: Debug
W tdnew.sma na początku usuń // jeżeli chcesz mieć włączony debug lub dodaj // jeżeli chcesz go wyłączyć
#define DEBUG
Rozdział 3.2: Komendy
Użycie pioruna domyślnie na klawiszu "X" czyli "radio2"
Główne menu gry po wpisaniu /menu
Otwarcie się menu skilli po wpisaniu /skill
Informacja o aktualnej rundzie ( jeżeli ktoś przegapił ) po wpisaniu /info
Otwarcie się menu wieżyczek po wpisaniu /turrets
Odrespienie się, gdy straciliśmy życie /odrodz
Rozdział 3.3: Do woli
Jak wspomniałem wcześniej, chcieliśmy dać graczom pewien rodzaj swobody i dlatego każdy gracz będzie mógł sobie osobno ustawić takie opcje jak: Położenie, Kolor HUD oraz inne bajery.  
 
Rozdział 4: Zakończenie + Download (15mb) + Inne Informacje
Chciałbym poinformować, że pracowałem nad tym modem z przerwami ok. 1,5 roku, gdyż na początku wyglądało to o wiele inaczej, oraz o wiele dziwniej  Również chciałbym przekazać, że nie każdemu mod może się podobać, i proszę o krytykę, gdyż naprawdę da mi to dużo do myślenia,,
 Również chciałbym przekazać, że nie każdemu mod może się podobać, i proszę o krytykę, gdyż naprawdę da mi to dużo do myślenia,,
Dlaczego alpha ? Ponieważ na pewno nie jest to wersja ostatnia i zapewne zawiera jakieś bugi (które mi umknęły), które zapewne będę musiał poprawić
Liczę na doecenienie mojego trudu i przepraszam, że tak nie jasno opisałem, czy założyłem temat, Pozdrawiam
Wersja 0.1 Alpha
Pierwsze wydanie moda
https://www.mediafir...mxcb9k487mbfgqu
Wersja 0.1 Alpha: Turrets Fix
-Naprawienie drobnego błędu w wieżyczkach
http://www.mediafire...d Alpha fix.rar
 Tower Defense Mod Alpha.rar   9,66 MB  288 Ilość pobrań
 Tower Defense Mod Alpha.rar   9,66 MB  288 Ilość pobrań
Wersja 0.2 Alpha
-Dodanie aktualnych map jako standardowe w tym modzie, czyli są w paczce. -Dodanie modułu hamsandwich (linux) -Wgranie nowej wersji nieskonczonej rundy dzialajacej z najnowszymi binarkami(tylko)
http://www.mediafire...d_0.2_Alpha.rar
Wersja 0.3 Alpha
-Poprawienie wykonania komendy /start. Od teraz komendę może użyć gracz, gdy na serwerze znajdują się 2 osoby. -Dodanie pokazywanie wymaganej liczby fragów w dziale "Umiejętności" w głównym menu. -Drobne usterki i poprawki wyświetlanych tekstów. -Poprawienie niekompilującego się pliku .sma -Dodanie nowego include -"Naprawienie" dźwięku "Start_Wave", który się w ogóle nie odtwarzał
http://www.mediafire...d_Alpha_0.3.rar
Lista aktualnych map znajduje się tutaj:
http://cs.gamebanana.../maps/cats/8329
Krótki filmik prezentujący moda:
https://www.youtube....h?v=2OMKjRL0TTQ
 
Podziękowania:
DarkGL 
fuzja88 (ExTaZa?!) (pm161) 
pd311 
sebul 
benio101 
HubertTM
Cypis'
oraz całemu portalu amxx.pl


 Forum
 
Forum
 Użytkownicy
 
Użytkownicy
 Kalendarz
 
Kalendarz
 Dodatki SourceMod
 
Dodatki SourceMod



 
			
 Moja zawartość
    Moja zawartość Mężczyzna
 Mężczyzna
		
	
		
	
		
 
												 
												




 Napisane przez
 Napisane przez  Napisane przez
 Napisane przez 


 Napisane przez
 Napisane przez  Napisane przez
 Napisane przez 

 codclass_Szpieg.amxx
  codclass_Szpieg.amxx Napisane przez
 Napisane przez 







 Napisane przez
 Napisane przez 