Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Mr.Tnctproo - zdjęcie

Mr.Tnctproo

Rejestracja: 06.12.2012
Aktualnie: Nieaktywny
Poza forum Ostatnio: 21.04.2024 23:14
-----

#745034 Serwer na zamówienie

Napisane przez Dirr w 11.12.2017 18:40

Nawet nie wiesz ile można przyswoić wiedzy przez pół roku


  • +
  • -
  • 1


#644584 [STATYSTYKI] Round Stats Info + ColorChat

Napisane przez Puchate w 21.06.2014 23:35

Prosty plugin pokazujący na starcie rundy statystyki CT oraz Terro, w postaci ilości graczy, średniej kasy jaką mają w tej chwili (średnia arytmetyczna) oraz łączną ilość fragów. Może być pomocne np. na serwerach TeamPlay aby dostosować taktykę do ilości kasy przeciwnika.

 

Plugin wymaga ChatColor.inc która jest wbudowana w AMXX 1.8.3. Pobrać ją możesz stąd

 

Plugin nie zawiera Cvarów - bo tu nie ma co konfigurować. Screenshot w załączniku :)

Załączone miniatury

  • de_dust20006.jpg

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 3


#724777 Usuwanie informacji o granacie "Fire in the hole"

Napisane przez Robiin w 13.04.2016 23:05

Cześć,

piszę sobie tak na szybko plugin na info o rzuceniu granatu.

 

Pojawia się problem, kiedy Valve mnie dobija do ziemi, bo nie wiem jak usunąć 

"Fire in the hole" na chat'cie.

 

 

Przy okazji jakby ktoś potrzebował (chociaż nie wiem po co xD) to daje plugin.

 

Spoiler

  • +
  • -
  • 1


#59730 Task Scheduler - by JustinHoMi

Napisane przez R3X w 25.04.2009 17:34

Task Scheduler - by JustinHoMi

Dzięki niemu przygotujesz plan serwerowych komend wykonywanych co pewien czas lub o konkretnej godzinie. Bazuje na cm_task z ClanMod`a.

Komendy

amx_task <"komenda">

- godzina lub czas powtarzania komendy
<"komenda"> -
- określają sposób wykonywania komend

Flagi
m - czas (pierwszy argument) jest określony w minutach
s - czas (pierwszy argument) jest określony w sekundach
r - powtarzanie komendy
t - określona godzina wykonania komendy

Przykład:
Restartuje grę co 5 minut

amx_task 5 "sv_restart 1" mr


Da znać, że jest południe

amx_task 12:00 "say Mamy poludnie" t


45 sekundowa rozgrzewka

amx_task 45 "sv_restart 1" s



Listę zadań umieszczaamy w pliku amxx.cfg bądź server.cfg.

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 25


#722520 Problem z Pluginem Menu

Napisane przez Robiin w 09.03.2016 00:03

Masz

Spoiler

 

@

@Edit

 

Nie widziałem 2 posta ;P


  • +
  • -
  • 1


#670356 Jak dodac hud_deathnotice_time do client_cmd

Napisane przez wiwi249 w 15.11.2014 14:47

#include <amxmodx>
 
#define PLUGIN "Nowy plugin"
#define VERSION "1.0"
#define AUTHOR "Mochi"
 
 
public plugin_init() 
    register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
 
public client_connect(id) {
    client_cmd(id,"hideradar")
    client_cmd(id,"hud_deathnotice_time 0")
}
 
public client_disconnect(id) {
    client_cmd(id,"drawradar")  
    client_cmd(id,"hud_deathnotice_time 6")  
}

  • +
  • -
  • 1


#670355 Jak dodac hud_deathnotice_time do client_cmd

Napisane przez Dziobak? w 15.11.2014 14:46

#include <amxmodx>

#define PLUGIN "Nowy plugin"
#define VERSION "1.0"
#define AUTHOR "Mochi"


public plugin_init()
    register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)

public client_connect(id)
{
    client_cmd(id,"hideradar")
    client_cmd(id,"hud_deathnotice_time 0")
}

public client_disconnect(id)
{
    client_cmd(id,"drawradar")  
    client_cmd(id,"hud_deathnotice_time 6")  
}

Klamry, klamry i jeszcze raz klamry.


  • +
  • -
  • 1


#670357 Speedometer do codmoda

Napisane przez Dziobak? w 15.11.2014 14:59

Nie lepiej skorzystać z :

 

http://amxx.pl/dokum...59/fm_get_speed


  • +
  • -
  • 1


#661933 Press To Pickup – Podnoszenie broni jednym klawiszem

Napisane przez DarkGL w 03.09.2014 12:47

Jest to prosty plugin którego zadaniem jest wyświetlanie o możliwości ( oraz typie ) podniesienia broni poprzez użycie klawisza włączania/wyłączania latarki. Ze względu na niemożliwość odczytania klawisza do którego jest przypisana komenda „impulse 100″ w kodzie pluginu zapisałem klawisz F na stałe jak klawisz do podniesienia broni.

 

http://darkgl.amxx.p...dnym-klawiszem/

 

Jak to wygląda w grze

2014-09-03_00001.jpg

2014-09-03_00002.jpg

 

Na czym się wzorowałem

CoDWaW-2012-09-09-22-38-04-25.png

 

Download

Załączony plik  pressToPickup.sma   4,11 KB  257 Ilość pobrań
  pressToPickup.amxx


  • +
  • -
  • 9


#547664 Czas Online

Napisane przez Misiaczek ;c w 05.06.2013 08:46

Czas Online v2.1.0
by MisieQ & byCZUS
 

Opis



 
Witajcie ;)
 
Wraz z byCZUS prezentujemy wam Czas Online Adminów oraz Graczy na serwerze :)
 
Co plugin robi?
Zlicza czas jaki admin/gracz spędza na serwerze i zapisuje to do bazy danych, dodatkowo zapisuje sie pierwsze połączenie admina/gracza z serwerem jak i kiedy ostatnio grał ;)
 

Konfiguracja



Całą konfiguracje zmieniamy w pliku sma 
 
Konfiguracja danych do połączenia z MySQL
 

new sqlConfig[ ][ ] = {
	"localhost",
	"root",
	"",
	"database"
}

Instalacja



 
AMXX
Instalacja Pluginów AMXX
 
PHP:
Skrypt PHP wgrywamy normalnie na serwer www i uzupełniamy dane w pliku config.php
 

Demo



Czas Online Demo
 

Lista Zmian



2.1.0

  • Lekka poprawka zapytania SQL (Podziękowanie dla [/size]GwynBleidD
  • Wieksza korekta znaków w SQL_PrepareString
  • Dodanie Headera i Fotera w statach WWW
  • Usunięto różnice w zapisie godziny mędzy serwerem BD a serwerem Gry
  • Dodano sprawdzanie HLTV i Botów

2.0.0

  • Zmieniona nazwa Pluginu
  • Napisany od nowa plugin (byCZUS)
  • Napisany od nowa interfejs www

1.2.3

  • Poprawka zliczania czasu online :P
  • Poprawka numeracji w SMA :P

1.2.2

  • Poprawka SMA pluginu :) już erroru nie ma ;P

1.2.1

  • Poprawka pliku srodek.php (Paginacji dokładnie)

1.2:

  • Dodanie #define FLAGA
  • Poprawka zapytania SQL
  • Przepisanie skryptu PHP

1.1:

  • Poprawki błędów z SQL

1.0:

  • Napisanie pluginu ;)

Pobieranie



Wersja 2.1.0
Załączony plik  Czas Online.rar   289,7 KB  1583 Ilość pobrań

 
Wersja 2.0.0
Załączony plik  Czas Online.rar   289,91 KB  507 Ilość pobrań


  • +
  • -
  • 58


#26256 No Fall Death

Napisane przez baku w 01.12.2008 21:28

No Fall Death
v1.0



Opis:
Ten plugin umożliwia zablokowanie odebrania HP przy upadku z wysokości . Na 3 sposoby :


• brak uszkodzeń
• losowe zdrowie
• losowe zdrowie i regeneracja

Cvar'y:
nfd_plugin

• 0 - wyłączony
• 1 - brak uszkodzeń
• 2 - losowe zdrowie
• 3 - losowe zdrowie i regeneracja
( domyślnie 1 )

nfd_interval - czas w sekundach do regeneracji HP ( domyślnie 5 )
ndf_amount - kwota zdrowia ( domyślnie 3 )

Instalacja:
Standardowa http://amxx.pl/viewtopic.php?t=20

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 5


#643439 Prosba o przerobienie pluginu FPS Menu

Napisane przez Ogen Dogen w 15.06.2014 00:10

client_cmd(id,"delevoper 1"); -> developer 1 :giggle:

#define TASK_SHOWMENU 12000
 
public client_putinserver(id)
	set_task(1.0, "show_menu_", id+TASK_SHOWMENU);
	
public show_menu_(tid){
	new id=tid-TASK_SHOWMENU;
	new iTeam=get_user_team(id);
 
	new menu_id, keys;
	new menuUp = player_menu_info( id, menu_id, keys );
 
	if ( iTeam && (menuUp <= 0 || menu_id < 0) )
		//Tu pokazujemy menu
		mymenu(id);
	else
		set_task(1.0, "show_menu_", tid);
}

Kod z tematu : http://amxx.pl/topic...tworzenie-menu/


  • +
  • -
  • 1


#69839 Tworzenie menu

Napisane przez R3X w 27.06.2009 17:39

Tworzenie menu

Stary temat składa się tylko z jednej części i autor chyba nie zamierza kontynuować, więc opiszę tworzenie menu od podstaw.

Kilka słów wstępu.
Najpierw zajrzyj do komend i operacji bitowych. Pisząc tutorial zakładam, że czytelnik wie jak budować komendy i co to jest suma bitowa.
W przykładowych źródłach celowo pomijam stałe nagłówki (#include, #define) w celu zmniejszenia objętości tekstu. Kod bez nich się nie skompiluje!


Po pierwsze trzeba wiedzieć, że mamy do dyspozycji 2 metody tworzenia menu:
  • tzw. stara↵ - ręczna, wymaga więcej przygotowania, ale jest elastyczniejsza
  • tzw. nowa↵ - korzystamy z przygotowanych zasobów, za organizację menu odpowiadają natywne funkcje AMXX

Formatowanie

Niezależnie od metody, treść menu formatujemy tymi samymi znakami, a oto one:

^n - nowa linia
^t - tabulator
\w - dalszy tekst będzie miał kolor biały
\y - dalszy tekst będzie miał kolor z&#243;łty
\r - dalszy tekst będzie miał kolor czerwony
\d - dalszy tekst będzie miał kolor szary
\R - dalszy tekst będzie wyr&#243;wnany do prawej

Przykładowe (stare) menu

\yWidzisz to menu?^n^n\w1. Tak^t2. Nie

na początku y, więc tekst do następnego znaku zmiany koloru będzie żółty
jako kolejne rozpoznajemy ^n, czyli po nagłówku "Widzisz to menu?" przechodzimy do nowej linii
następny ^n tworzy linijkę odstępu
teraz mamy w, czyli dalszy tekst będzie biały
ostatni jest ^t, który oddzieli opcję 'tak' od 'nie'

Efekt:

menu1.JPG






Metoda 1

Nasze menu jest pokazywane przy użyciu funkcji
show_menu ( index, keys, const menu[], time = -1, title[] = "" )
index - id gracza
keys - suma odpowiadająca używanym klawiszom, tylko te, które się w niej zawierają będą rozpoznawane przez menu
const menu[] - treść menu, czyli to co zostanie pokazane graczowi
time - czas utrzymania menu na ekranie w sekundach, -1 oznacza, aż do naciśnięcia klawisza z menu
title[] - tytuł, potrzebny do rozpoznania menu

Korzystając z wcześniejszego przykładu menu:
public plugin_init() {
	register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
	register_clcmd("mymenu","mymenu");
}
public mymenu(id){
	show_menu(id, MENU_KEY_1| MENU_KEY_2, "yWidzisz to menu?^n^nw1. Tak^t2. Nie");
	return PLUGIN_HANDLED;
}
Z nowości mamy:

MENU_KEY_1| MENU_KEY_2

jest to suma bitowa stałych MENU_KEY_1 i MENU_KEY_2. Pierwsza odpowiada klawiszowi 1 (slot1), druga klawiszowi 2 (slot2). Razem stanowią zbiór klawiszy przechwytywanych przez menu.

Ogólnie mamy do dyspozycji 10 klawiszy:
#define MENU_KEY_1		(1<<0)
#define MENU_KEY_2		(1<<1)
#define MENU_KEY_3		(1<<2)
#define MENU_KEY_4		(1<<3)
#define MENU_KEY_5		(1<<4)
#define MENU_KEY_6		(1<<5)
#define MENU_KEY_7		(1<<6)
#define MENU_KEY_8		(1<<7)
#define MENU_KEY_9		(1<<8)
#define MENU_KEY_0		(1<<9)

Ok, pokazaliśmy graczowi menu, zdefiniowaliśmy klawisze, na które menu reaguje. Pora na przechwycenie zdarzeń menu.

Najpierw musimy przypisać naszemu menu jakąś publiczną funkcję. Służy do tego funkcja z
register_menu ( title[], keys, function[], outside=0 )
title - tytuł, potrzebny do rozpoznania menu, musi być dokładnie taki sam jak w show_menu
keys - suma klawiszy, powinna zawierać wszystkie możliwe do użycia w naszym menu klawiszy (np. gdy jedna z opcji jest dostępna tylko dla żywych graczy, jej klawisz również powinien być zsumowany)
function - nazwa publicznej funkcji, do której zostanie przekazane id i klawisz
outside - zmienimy na 1, gdy menu będzie z zewnętrznego źródła (inny plugin, silnik gry)

Kod powinien wyglądać tak:
public plugin_init() {
	register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
	register_clcmd("mymenu","mymenu");
	
	register_menu("MyMenu",MENU_KEY_1|MENU_KEY_2,"cbMyMenu");
}
public mymenu(id){
	show_menu(id,MENU_KEY_1|MENU_KEY_2, "yWidzisz to menu?^n^nw1. Tak^t2. Nie",-1,"MyMenu");
	return PLUGIN_HANDLED;
}
public cbMyMenu(id, key){
}

Suma klawiszy powtarza się, więc użyjmy stałej. Argumenty funkcji cbMyMenu to id gracza i użyty klawisz. Przyciski numerowane są od zera, więc naciśnięcie 1 prześle key=0, naciśnięcie 2 prześle key=1 itd. Dość mylące rozwiązanie, zwłaszcza patrząc na klawisz 0, dla którego key=9 Dołączona grafika
#define MYMENU_KEYS MENU_KEY_1|MENU_KEY_2
 
public plugin_init() {
	register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
	register_clcmd("mymenu","mymenu");
	
	register_menu("MyMenu",MYMENU_KEYS,"cbMyMenu");
}
public mymenu(id){
	show_menu(id, MYMENU_KEYS, "yWidzisz to menu?^n^nw1. Tak^t2. Nie", -1, "MyMenu");
	return PLUGIN_HANDLED;
}
public cbMyMenu(id, key){
	client_print(id, print_chat, "Wybrales opcje: %d", key+1);
}
Aby przypisać operacje danemu klawiszowi wygodnie jest zastosować switch().
#define MYMENU_KEYS MENU_KEY_1|MENU_KEY_2
 
public plugin_init() {
	register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
	register_clcmd("mymenu","mymenu");
	
	register_menu("MyMenu",MYMENU_KEYS,"cbMyMenu");
}
public mymenu(id){
	show_menu(id,MYMENU_KEYS, "yWidzisz to menu?^n^nw1. Tak^t2. Nie",-1,"MyMenu");
	return PLUGIN_HANDLED;
}
public cbMyMenu(id, key){
	switch(key){
		case 0:{
			client_print(id, print_chat, "Wybrales opcje Tak");
		}
		case 1:{
			client_print(id, print_chat, "Wybrales opcje Nie");
		}
	}
}

Oczywiście można dodać opcję Anuluj, dodając do sumy klawisz 0 i zmienić nieco treść menu. Nie trzeba dodawać case 9:, gdyż menu automatycznie zamknie się po złapaniu klawisza i nie ma potrzeby wykonywania innych czynności. Gdy chcesz zachować menu na wierzchu nawet po naciśnięciu klawisza za strukturą switch wywołaj funkcję mymenu(id), która ponownie je wyświetli.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Metoda 2

Nowy styl stworzenia menu pozwala na dynamiczne nim zarządzanie. Tworzeniem treści menu zajmują się przygotowane funkcję, nasza praca polega na dostarczeniu informacji.

Pierwszą operacją jest stworzenie uchwytu. Pozostałe operacje wymagają do niego odwołania. Jeśli pokazujemy wszystkim to samo menu uchwyt może mieć zasięg globalny, a menu utworzone w plugin_init(). W innym razie menu tworzymy tuż przed wyświetleniem. Główna funkcja to:
menu_create ( title[], handler[], ml=0 )
title[] - tytuł, tutaj służy również za nagłówek menu (jeśli nie podamy własnego)
handler[] - nazwa publicznej funkcji, do której przekazywane będą informacje z menu
ml=0 - przestało być używane, nie podajemy

Podawanie klawiszy, na które reaguje menu jest niepotrzebne. Funkcja wyświetlająca potrafi rozpoznać niezbędne klawisze, zależnie od dostępnych opcji.

new gMyMenu
 
public plugin_init() {
	register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
	gMyMenu=menu_create("Jak sie przywitasz?","cbMyMenu");	
}
public cbMyMenu(id, menu, item){
 
}

Tym razem funkcja cbMyMenu ma aż 3 argumenty: id - index gracza, menu - uchwyt menu, oraz item. Ten ostatni argument zawiera numer wybranej opcji (numerowane od zera). Pozwala np. za pomocą switch() przyporządkować operacje danej opcji. Jest to szczególnie wygodne przy menu wielostronnym. Trzeba pamiętać, że wartość item może być mniejsza od zera - opcja wyjścia z menu to item=-3.

Do dodawania opcji służy funkcja:
menu_additem(menu, const name[], const info[]="", paccess=0, callback=-1);
menu - uchwyt menu
const name[] - tekst opcji
const info[] - informacja wewnętrzna, w większości menu wartość nieistotna
paccess - poziom dostępu do menu, tak samo jak w przypadku komend, np. ADMIN_BAN
callback - w tym miejscu możemy przypisać funkcję kontrolną, o której później

new gMyMenu;
 
public plugin_init() {
	register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
	
	gMyMenu=menu_create("Jak sie przywitasz?","cbMyMenu");
	menu_additem(gMyMenu,"Witam");//item=0
	menu_additem(gMyMenu,"Czesc");//item=1
	menu_additem(gMyMenu,"Przyszedl Admin :D","",ADMIN_CHAT);//item=2
}
public cbMyMenu(id, menu, item){
	switch(item){
		case 0:{
			client_cmd(id, "say Witam");
		}
		case 1:{
			client_cmd(id, "say Czesc");
		}
		case 2:{
			client_cmd(id, "say Przyszedl Admin :D");
		}
	}
}

Mamy menu pokażmy je graczowi.
menu_display(id, menu, page=0);
id - index gracza
menu - uchwyt menu
page - podstrona menu

new gMyMenu;
 
public plugin_init() {
	register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
	register_clcmd("mymenu","mymenu");
	
	gMyMenu=menu_create("Jak sie przywitasz?","cbMyMenu");
	menu_additem(gMyMenu,"Witam");//item=0
	menu_additem(gMyMenu,"Czesc");//item=1
	menu_additem(gMyMenu,"Przyszedl Admin :D","",ADMIN_CHAT);//item=2
		
}
public mymenu(id){
	menu_display(id, gMyMenu,0);
	return PLUGIN_HANDLED;
}
public cbMyMenu(id, menu, item){
	switch(item){
		case 0:{
			client_cmd(id, "say Witam");
		}
		case 1:{
			client_cmd(id, "say Czesc");
		}
		case 2:{
			client_cmd(id, "say Przyszedl Admin :D");
		}
	}
}

menu2.JPG





Żeby pokazać więcej o nowym stylu menu przeniosę uchwyt i tworzenie do mymenu(id). Podstawą różnicą jest potrzeba zniszczenia menu po zakończeniu pracy.
menu_destroy ( menu )
menu - uchwyt menu

public plugin_init() {
	register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
	register_clcmd("mymenu","mymenu");	
}
public mymenu(id){
	new MyMenu=menu_create("Jak sie przywitasz?","cbMyMenu");
	
	menu_additem(MyMenu,"Witam");//item=0
	menu_additem(MyMenu,"Czesc");//item=1
	menu_additem(MyMenu,"Przyszedl Admin :D","",ADMIN_CHAT);//item=2
	
	menu_display(id, MyMenu,0);
	return PLUGIN_HANDLED;
}
public cbMyMenu(id, menu, item){
	switch(item){
		case 0:{
			client_cmd(id, "say Witam");
		}
		case 1:{
			client_cmd(id, "say Czesc");
		}
		case 2:{
			client_cmd(id, "say Przyszedl Admin :D");
		}
	}
	menu_destroy(menu);
	return PLUGIN_HANDLED;
}

menu_destroy() sprawia, że nasz uchwyt staje się bezużyteczny, czyści pamięć zajmowaną dotychczas przez menu. Oczywiście zamiast go niszczyć, możemy zostawić menu na ekranie. Wystraczy w cbMyMenu ponownie wywołać menu_display(). Wtedy nie powinniśmy dopuścić do wywołania menu_destroy a zwrócić nie PLUGIN_HANDLE tylko PLUGIN_CONTINUE, np. tak:

public cbMyMenu(id, menu, item){
	switch(item){
		case 0:{
			client_cmd(id, "say Witam");
			menu_display(id, menu);
			return PLUGIN_CONTINUE;
		}
		case 1:{
			client_cmd(id, "say Czesc");
		}
		case 2:{
			client_cmd(id, "say Przyszedl Admin :D");
		}
	}
	menu_destroy(menu);
	return PLUGIN_HANDLED;
}
Efekt: Gdy wybierzemy "Witam" menu pozostanie na ekranie.


Funkcja kontrolna

Do każdej z opcji możemy przypisać taką funkcję. Będzie ona decydować czy dana opcja jest aktywna (biała) czy nieaktywna (szara, bez reakcji na swój przycisk).

Najpierw utwórzmy uchwyt, tym razem dla publicznej funkcji.
menu_makecallback(const function[])
zwróconą wartość przekażemy do menu_additem:

public plugin_init() {
	register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
	register_clcmd("mymenu","mymenu");	
}
public mymenu(id){
	new MyMenu=menu_create("Jak sie przywitasz?","cbMyMenu");
	new MyMenuFun=menu_makecallback("mcbMyMenu");
	
	menu_additem(MyMenu,"Witam","",0,MyMenuFun);//item=0
	menu_additem(MyMenu,"Czesc","",0,MyMenuFun);//item=1
	menu_additem(MyMenu,"Przyszedl Admin :D","",ADMIN_CHAT,MyMenuFun);//item=2
	
	menu_display(id, MyMenu,0);
	return PLUGIN_HANDLED;
}
public cbMyMenu(id, menu, item){
	switch(item){
		case 0:{
			client_cmd(id, "say Witam");
		}
		case 1:{
			client_cmd(id, "say Czesc");
		}
		case 2:{
			client_cmd(id, "say Przyszedl Admin :D");
		}
	}
	menu_destroy(menu);
	return PLUGIN_HANDLED;
}
public mcbMyMenu(id, menu, item){
	return ITEM_ENABLED;
}
Przypisana funkcja ma taką postać. Zwracana wartość decyduje o aktywności opcji. Ta funkcja sprawi, że wszystkie opcje będą aktywne. Zwrócenie ITEM_DISABLED spowoduje brak aktywności wszystkich/danej opcji zależnie od zastosowania.
public mcbMyMenu(id, menu, item){
	return ITEM_ENABLED;
}

Np. przez taką funkcję
public mcbMyMenu(id, menu, item){
	if(item==1)
		return ITEM_DISABLED;
	return ITEM_ENABLED;
}
Opcja "Czesc" będzie nieaktywna:

menu3.JPG






Dostosowanie

W starym stylu wygląd menu znacznie bardziej zależy od nas, jednak projektowanie menu o kilku stronach może być kłopotliwe. Nowa metoda tworzenia mimo schematycznej budowy ma kilka opcji, które pozwalają dostosować treść menu, ale oczywiście w mniejszym stopniu.

Potrzebuje nowej funkcji:
menu_setprop(menu, prop, ...);
menu - uchwyt menu
prop - wartość z listy:
#define MPROP_PERPAGE	1		/* Liczba opcji na stronę (param1 = liczba, 0=bez stronnicowania, 7=domyślnie) */
#define MPROP_BACKNAME	2		/* Nazwa opcji Back/Wstecz (param1 = tekst) */
#define MPROP_NEXTNAME	3		/* Nazwa opcji Next/Dalej (param1 = tekst) */
#define MPROP_EXITNAME	4		/* Nazwa opcji Exit/Wyjście (param1 = tekst) */
#define MPROP_TITLE	5		/* Nagł&#243;wek menu (param1 = tekst) */
#define MPROP_EXIT	6		/* Opcja wyjścia? (param1 = liczba, MEXIT_ALL - zawsze, MEXIT_NEVER- nidgy) */
#define MPROP_NOCOLORS	8		/* Czy usunąć automatyczne kolory(param1 = liczba, 0=domyślnie) */
#define MPROP_NUMBER_COLOR	10	/* Kolor opis&#243;w przycisk&#243;w (param1 = tekst, "r"=domyślny) */

Przykład użycia:
public mymenu(id){
	new MyMenu=menu_create("Jak sie przywitasz?","cbMyMenu");
	new MyMenuFun=menu_makecallback("mcbMyMenu");
	
	menu_additem(MyMenu,"Witam","",0,MyMenuFun);//item=0
	menu_additem(MyMenu,"Czesc","",0,MyMenuFun);//item=1
	menu_additem(MyMenu,"Przyszedl Admin :D","",ADMIN_CHAT,MyMenuFun);//item=2
	
	//opcja wyjścia "Wyjście" zamiast "Exit"
	menu_setprop(MyMenu,MPROP_EXITNAME,"Wyjscie");
 
	//zawsze pokaż opcję wyjścia
	menu_setprop(MyMenu,MPROP_EXIT,MEXIT_ALL);
 
	//kolor cyfry przycisku zmień na ż&#243;łty
	menu_setprop(MyMenu,MPROP_NUMBER_COLOR,"y");
	
	
	menu_display(id, MyMenu,0);
	return PLUGIN_HANDLED;
}

Rezultat:

menu4.JPG






Podsumowanie

Stare menu jest znacznie elastyczniejsze, pozwala nam wpłynąć bezpośrednio na całą treść menu, jednak wymaga więcej pracy. Nowy styl menu, zwłaszcza połączony z globalnymi tablicami standardowymi/dynamicznymi, pozwala nam znacznie zautomatyzować menu. Musimy wybrać między metodami zależnie od zapotrzebowania. Obie są składnikiem biblioteki , więc ma problemu wyboru modułów.

Początkującym programistom Pawna pod AMXX polecam nowy styl - unikniecie wielu błędów.

PS. Do zamknięcia obu menu możemy użyć funkcji:
#define hide_menu(%1) show_menu(%1,0,"^n")
/*
To samo co
public hide_menu(id)
	show_menu(id,0,"^n");
*/



Dodatek

W przykładach menu otwierało się na komendę. Aby pokazać je zaraz po wejściu na serwer należy użyć kodu:
#define TASK_SHOWMENU 12000
 
public client_putinserver(id)
	set_task(1.0, "show_menu_", id+TASK_SHOWMENU);
	
public show_menu_(tid){
	new id=tid-TASK_SHOWMENU;
	new iTeam=get_user_team(id);
 
	new menu_id, keys;
	new menuUp = player_menu_info( id, menu_id, keys );
 
	if ( iTeam && (menuUp <= 0 || menu_id < 0) )
		//Tu pokazujemy menu
		mymenu(id);
	else
		set_task(1.0, "show_menu_", tid);
}
który nie pozwoli nadpisać menu wyboru drużyny i modelu.
  • +
  • -
  • 64


#272610 Spar Manager

Napisane przez Hiroshima w 22.07.2011 16:37

hiroszima ale na ss mozna pokazac liste zieloną i czerwoną jak to wyglada itd Dołączona grafika


zaraz w paincie przerobie tabele score :mur:
  • +
  • -
  • 1