Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

BloodyKnife - zdjęcie

BloodyKnife

Rejestracja: 05.07.2011
Aktualnie: Nieaktywny
Poza forum Ostatnio: 26.01.2013 22:27
-----

#284707 Instalacja Metamod: Source 1.8.7

Napisane przez Nomaf w 18.08.2011 17:34

Metamod: Source


1. Opis.

Metamod: Source jest dodatkiem do SRCDS (Source Dedicated Server) umożliwiającym dogrywanie innych dodatków oraz łatwiejsze zarządzanie serwerem. Przeznaczony jest do gier na silniku source (CS:S, L4D, L4D2, Portal, TF2 itd.). Dostępne są wersje na Windows'a, Linux'a oraz Mac'a. Link do pobrania:
http://amxx.pl/topic...tamodsource-187

2. Instalacja - Etap 1

Windows:

Ci co mają grę NonSteam i chcą grać w trybie LAN, to wystarczy, że wgrają zawartość archiwum do /nazwa_gry/, np. /cstrike/ i już Metamod: Source będzie działać. Ten kto pobrał Source Dedicated Server przez Steam, to pliki powinien wrzucić do: /steam/steamapps/nazwa_konta/source 2007 dedicated server/nazwa_gry. Przykład: /steam/steamapps/nomaf/source 2007 dedicated server/cstrike.

Linux:
Wypakuj zawartość folderu do /nazwa_gry/. To wszystko.

3. Instalacja - Etap 2

Do prawidłowego działania potrzebujesz pliku .vdf. Trzeba więc przejść na stronę: Metamod:Source - Make a VDF File. Z listy "Game:" wybierz swoją grę. W polu "Game Folder:" nie trzeba nic wpisywać. Naciśnij przycisk "Generate metamod.vdf".
Utworzony w ten sposób plik należy zgrać do folderu /nazwa_moda/addons.

4. Końcowe kroki

Teraz wystarczy tylko zresetować serwer oraz dla pewności sprawdzić, czy jest dobrze wszystko zainstalowane. W tym celu należy w konsoli na serwerze wpisać:
meta version
Jeżeli pojawi się linijka:
Loaded As: Valve Server Plugin
to Metamod: Source został prawidłowo zainstalowany.



Sam Metamod: Source jest praktycznie bezużyteczny. Warto do niego zainstalować pluginy. Największym i najlepszym jest SourceMod. Jego opis można znaleźć w innym dziale. Jeżeli robimy serwer na windowsie warty polecenia jest plugin FPS Boost, pozwalający na osiągnięcie większej liczby FPS'ów niż normalnie (64). Bardzo dobrą rzeczą jest też SteamBans Guardian, bądź Basic Admin Tool.

Poradnik stworzony przez: Nomaf dla AMXX.pl - Support AMX Mod X
Kopiowanie bez mojej zgody jest zakazane!


  • +
  • -
  • 4


#491216 SourceMod czy Metamod:Source

Napisane przez Cypis' w 17.12.2012 16:49

SourceMod nie działa bez Metamod:Source
Na sourcemoda masz więcej pluginów.
  • +
  • -
  • 1


#348638 [ROZWIĄZANE] Poprawność MoreHP

Napisane przez R3X w 13.01.2012 06:44

Teraz śmiga

W buyHP potrzebujesz klamer {}, bo aktualnie to wygląda tak:
public buyhp(id)
{
	if(get_user_flags(id) & ADMIN_LEVEL_H)
	{
		if(!is_user_alive(id))
		{
			client_print(id,print_chat,"[MoreHP] Jestes martwy. Nie mozesz skorzystac z uslugi")
		}
	}
	set_user_health(id,2000)
	cs_set_user_money(id,cs_get_user_money(id)-get_pcvar_num(cena_hp))
	
	return PLUGIN_HANDLED
}
a pewnie chciałbyś, żeby warunek pilnował otrzymania HP; trzeba też przerwać wywołanie funkcji return`em jak gracz jest martwy
public buyhp(id)
{
	if(get_user_flags(id) & ADMIN_LEVEL_H)
	{
		if(!is_user_alive(id))
		{
			client_print(id,print_chat,"[MoreHP] Jestes martwy. Nie mozesz skorzystac z uslugi");
			return PLUGIN_HANDLED
		}
		set_user_health(id,2000)
		cs_set_user_money(id,cs_get_user_money(id)-get_pcvar_num(cena_hp))
	}
	return PLUGIN_HANDLED
}

Dość kiepsko, że nie uwzględniłeś przypadku, że gracz nie ma wystarczająco dużo kasy. Można doładowywać HP bez przerwy,nawet z zerem na koncie.



Funkcja respawnu powinna być jedna i łączyć funkcjonalność obu aktualnych.
RegisterHam(Ham_Spawn, "player", "respawn", 1)
RegisterHam(Ham_Spawn, "player", "respawn2", 1) //<- Do śmieci
public respawn(id)
{
	if(!is_user_alive(id))
			return HAM_IGNORED;
	strip_user_weapons(id)
	give_item ( id, "weapon_m4a1" )
	
	cs_set_user_money ( id, 1, 1 )
	
	if(get_user_flags(id) & ADMIN_LEVEL_H)
	{	
		set_user_health (id, 12000)
		
		set_hudmessage ( 200, 100, 0, 0.2, 0.35, 2, 1.0, 10.0, 0.1, 0.2, 4 )
		show_hudmessage(id, "Korzystasz z konta V.I.P")
	}else
	{
		set_user_health (id, 10000)
		
	}
	ColorChat(id, GREEN, "[MoreHP] Dostałeś M4A1 i nieskończoność amunicji")
	return HAM_IGNORED;
}
W innym przypadku gracz VIP otrzyma 2 komunikaty.
  • +
  • -
  • 1


#348721 [ROZWIĄZANE] Poprawność MoreHP

Napisane przez speedkill w 13.01.2012 14:06

Dodam jeszcze
public print(id)
{
	client_print(0, print_chat, "[MoreHP] Mod stworzony przez JestemSlepy / Wersja 1.0.0")
}
ten public nie posiada id więc zamiast id daj ()
żeby public posiadał id musisz zrobić pętle.
public print()
{
	client_print(0, print_chat, "[MoreHP] Mod stworzony przez JestemSlepy / Wersja 1.0.0")
}
Jak masz
  set_task(120.0, "print",0,"a")
i chcesz żeby się powtarzało to
set_task(120.0, "print",0,_,_,"b")
Flaga "b" odpowiada za powtarzanie się taska "a" też , ale po uszach "" musisz dać ,ilość powtórzeń
Co do respawnu nie jestem pewniem ale spawn(id) buguje się czasem spawn(id) zamień na
ExecuteHam(Ham_CS_RoundRespawn, id)
Jak masz Amxx-Studio to żeby kod wyglądał 'ładniej'
Tools -> Indenter ;)
  • +
  • -
  • 1


#335237 DE_TRAIN2 - NOWA MAPA :)

Napisane przez psilocybe w 17.12.2011 09:38

Siema, jestem świeżakiem na forum lecz za hostami uganiam się od wersji beta 7, chwilę to minęło od czasu pierwszego fraga... Z przerwami krótszymi i dłuższymi, jak to w życiu bywa, wracam do gry, głodny fragów i głodny nowych lokacji ;) Jestem wielkim fanem Half Life i ogólnie silnika GoldSrc, jako że mój sprzęt nie należy do najnowszych skupiam się tylko i wyłącznie na GoldSrc, jestem graczem CS1.6 oczywiście steam, również jestem mapperem, pracuję w Hammerze 3.4

Przedstawiam (z niepokojem) mój najnowszy projekt, kontynuację mapy de_train. Na początek przyznaję że jestem świadomy tego że mapa nie dorównuje nawet w połowie oryginalnemu de_train to i tak postanowiłem (odważyłem się?) nazwać ją de_train2.

Tekstury pochodzą z oryginalnego 'trejna', mapa jest nieco większa od oryginału, mamy dwa BS'y, są to dwa odkryte wagony ze skrzyniami radioactive, umieszczone blisko siebie. Jest dużo otwartej przestrzeni, są także dwie niezależne i "bezpieczne" drogi w okolice bs'ow. Mapka waży sporo, jest to całe 6MB.

Dość gadania, przedstawiam screeny, link do pobrania udostępnie gdy użytkownicy wykażą zainteresowanie, przyznam że muszę jeszcze dokładnie zapoznać się z regulaminem - coby później nie było niedomówień :)

SCREENY:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika


DOWNLOAD: wkrótce... :)


Pozdrawiam wszystkich graczy i mapperów, czekam na opinie, peace.
  • +
  • -
  • 5


#348538 [ROZWIĄZANE] Poprawność MoreHP

Napisane przez R3X w 12.01.2012 20:54

Plugin się nie kompiluje, więc sobie daruję dalsze sprawdzanie. Na pierwszy rzut oka: niska czytelność, 2 razy register_plugin.

Nie zamykasz nawiasu
cena_hp= register_cvar("cena_hp", "16000"

  • +
  • -
  • 1


#35882 Jak zrobic mape w QuArK

Napisane przez ZBAGI w 18.01.2009 21:55

Poradnik w całości napisany przez ZBAGI


Witam, tu napisze jak zrobić własną mapkę przez program QuArK
Po pierwsze ściągnij QuArK i kompligatory (donwload na dole )
Zainstaluj QuArK i go włącz
Kompligatowy wypakuj np. na pulpit i zostaw je tam
Po włączeniu Pokażę ci się okienko:
Dołączona grafika


wybieramy Edit następnie configuration


Dołączona grafika

pokażę nam się okienko w którym mamy nacisnąć grę do jakiej będziemy robić mapę, ja będę wam tłumaczył jak zrobić mapę do cs 1.6
Wiec naciskamy na Half-Life (Ponieważ cs 1.6 jest zbudowany na silniku half-lifa)


Dołączona grafika


W tej chwili po prawej stronie wyskoczył wam okienko na samym początku ( na screenie to 1 i 2) naciskamy
i tam trzeba znaleźć folder cs'a


Dołączona grafika


nastepnie szukamy :

1st program
2nd program
3rd program
4th program
Dołączona grafika
następnie gdzie jest napisane
...program-executable (path o.. po prawej stronie ustalamy ścieżkę do kompligatorow ( te pliki które wypakowałeś np. na pulpit na samym początku)

w 1st program ustal ścieżkę do hlcsg.exe
w 2nd program ustal ścieżkę do hlbsp.exe
w 3rd program ustal ścieżkę do hlvis.exe
w 4th program ustal ścieżkę do hlrad.exe

(UWAGA jeżeli wytniecie te pliki gdzie indziej , musicie uaktualnić ścieżkę)


Dołączona grafika



Jak już to zrobicie naciśnijcie Apply a następnie ok


Dołączona grafika


teraz powinno wrócić was do 1 okna :


Dołączona grafika


Następnie naciskamy Games i zaznaczamy tak jak to na screenie jest pokazane


Dołączona grafika

po czym naciskamy drugi obrazek od prawej


Dołączona grafika

Pojawi nam się edytor


Dołączona grafika


i to jest praktycznie gotowa mapa ( taki pokój z 1 światłem i 1 respem [CT])
ale teraz spróbujemy zbudować skrzynkę i ścianę


w górnym pasku mamy taki kwadrat

Dołączona grafika

Naciskamy na niego, a później naciskamy na jakiś kwadrat z edytora i przeciągamy i poszczamy :

Dołączona grafika

Teraz powstał klocek, no tak ale jak zobaczyć jak to wygląda w grze naciskamy na 3d


Dołączona grafika

teraz powinno się pokazać okienko w którym widać efekty naszej pracy
(W tym 3d poruszamy się strzałkami do góry patrzy się naciskając prawy przycisk myszy i przeciągając do góry albo do dołu)
w tym 3d można tez dowolnie rozciągać lub skracać nasz klocek

Dobra już jest klocek teraz ściana :)
Tworzymy klocek jak wcześniej z ta różnica ze ten klocek formujemy na ścianę
a wygląda to tak :
Dołączona grafika

Jak to zrobilem pytacie sie ?
Po prostu, zrobiłem klocek następnie zaznaczyłem go a później nacisnąłem na którąś ze ścian i przeciąganiem ja do innej :)
( Uwaga, można sobie przybliżając lub oddalać ekran przyciskami "+" "-")



No i teraz najlepsza cześć
patrzenie swoich efektów w cs'ie
jak już mamy ścianę i klocek teraz wystarczy nacisnąć
Half-Life > Go ! (textures+build+HL)


Dołączona grafika

Jak już to zrobiliście, pokazała wam się konsola po czym włączył się half-life i od razu wyłączył
(jeżeli tak się nie stało to znaczy ze coś spieprzyliście ;) )

Teraz idziecie do folderu cs'a tam powstał nowy folder o nazwie "tmpQuArK" w nim jest nasza mapka :)

C:gra cstmpQuArK

W tym folderze powstaly pliki i foldery
nas interesuje tylko newmap.bsp
( inne pliki są potrzebne jak masz np. dźwięk na tej mapie ;))

Plik newmap.bsp wklejamy do
C:gra cscstrikemaps
po czym wlaczamy
cs'a > new game > map > newmap

Patrzymy na nasz piękna mapę :D
patrzymy patrzymy możemy tak patrzeć godzinami ;> no ale później se popatrzycie ;)
Teraz uważacie ze te textury wam się nie podobają np. klocek wygląda dziwacznie chcecie żeby wyglądał jak np. skrzynia

to zaznaczacie ten klocek i naciskacie na jego texture:


Dołączona grafika


Pokażę wam się lista dostępnych textur
uwaga po lewej stronie macie jeszcze inne textury
(na pewno znajdziecie coś dla siebie )
jak znaleźliście jakaś texture to naciśnijcie na nią, program powinien was wrócić do edytora,

Proszę pamiętać ze każda beczkę każdy schodek każda ścianę formuje się z klocka poprzez uformowanie go i nadanie textury
Mozecie jeszcze pochylać te klocki poprzez naciśniecie na 1 z rogów klocka i przeciągniecie go w dowolny sposób

Ufffff Już koniec, ten poradnik powinien pozwolić wam zbudować prosta ( ale własną ) Mapkę do cs'a :)
Niedługo napisze tutorial jak zrobić drabinki czy szyby które można rozwalić , narzazie tyle wam powinno wystarczyć

Sciagnij plik instalacyjny QuArK

Powodzenia w robieniu mapy :] :]

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 5


#348402 Jak zrobić konto VIP i podwójny skok ?

Napisane przez forma w 12.01.2012 17:29

podwójny skok
http://amxx.pl/topic...in-double-jump/
  • +
  • -
  • 1


#348436 Jak zrobić konto VIP i podwójny skok ?

Napisane przez sebul w 12.01.2012 18:21

Do konta vip http://amxx.pl/topic...__fromsearch__1 flagi możesz dawać jakie chcesz.
  • +
  • -
  • 1


#348319 Jak założyć serwer na VPS ?

Napisane przez DarkGL w 12.01.2012 15:40

http://amxx.pl/topic...lds-na-linuxie/
OPENVZ czyli nie ma gwarantowanych zasobów
  • +
  • -
  • 1


#348325 Jak założyć serwer na VPS ?

Napisane przez ogury w 12.01.2012 15:47

Na OpenVZ to ty nic nie postawisz. Lepszym wyborem jest zakupienie u jakiejś firmy, bądź kupienie VPS'a z XEN'em.


#9751 Deklaracja "switch"

Napisane przez Salamon w 03.07.2008 12:35

Często chcemy ustawić coś losowo, według jakichś liczb, czy np według innej kolejności, o to sposób:

switch (a)
{
    case 1:
    {
       //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) bedzie rowne 1
    }
 
    case 2:
    {
       //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) bedzie rowne 2
    }
 
    case 3:
    {
       //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) bedzie rowne 3
    }
 
    default:
    {
       //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli wszystkie inne przypadki zawioda
    }
}
gdzie (a) jest to właśnie ta losowa liczba, mozemy np uzyc kodu:

switch ( random_num( 1, 3 ) )
{
    case 1:
    {
       //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) bedzie rowne 1
    }
 
    case 2:
    {
       //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) bedzie rowne 2
    }
 
    case 3:
    {
       //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) bedzie rowne 3
    }
}
wtedy losowo uzyje jednego z 3 kodow

switch (a)
{
    case 1, 2, 3:
    {
       //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) bedzie rowne 1, 2 badz 3
    }
 
    case 4, 5, 6:
    {
       //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) bedzie rowne 4, 5 badz 6
    }
 
    case 7, 8, 9:
    {
       //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) bedzie rowne 7, 8 badz 9
    }
 
    default:
    {
       //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli wszystkie inne przypadki zawioda
    }
}
tu mamy przyklad jak uzyc jednego kodu w kilku przypadkach naraz

switch (a)
{
    case 0 .. 50:
    {
       //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) spelni zaleznosc: 0 <= a <= 50
    }
 
    case 51 .. 100:
    {
       //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) spelni zaleznosc: 51 <= a <= 100
    }
 
    case 101 .. 200:
    {
       //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli (a) spelni zaleznosc: 101 <= a <= 200
    }
 
    default:
    {
       //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli wszystkie inne przypadki zawioda
    }
}
tu mamy przyklad jak uzyc jednego kodu na zakres wynikow, np od 0 do 50

a teraz przyklad nie na liczbach lecz na broniach
new weapon = get_user_weapon(id,_,_)
switch(weapon)
{
   case CSW_SCOUT: 
   {
       //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli weapon, czyli bron trzymana w rece to scout
   }
   case CSW_M4A1: 
   {
       //kod tu umieszczony zostanie uzyty jezeli weapon, czyli bron trzymana w rece to m4a1
   }
}


zrodlo http://wiki.amxmodx.org/
  • +
  • -
  • 4


#347701 Jak dać nieskończoną amunicje ?

Napisane przez FORMOZA w 10.01.2012 20:27

Możesz wgrać do kodu, nie ma to znaczenia raczej ;)
  • +
  • -
  • 1


#347667 Jak dać nieskończoną amunicje ?

Napisane przez glutex w 10.01.2012 19:56

Unlimited ammo

bądź

Admin Ammo

W zależności o który dokładnie Ci chodzi...
  • +
  • -
  • 1


#347665 Jak dać nieskończoną amunicje ?

Napisane przez FORMOZA w 10.01.2012 19:55

Chapaj:

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 2