Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Jak zrobic mape w QuArK


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 ZBAGI

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Brak informacji ;)
Offline

Napisano 18.01.2009 21:55

*
Popularny

Poradnik w całości napisany przez ZBAGI


Witam, tu napisze jak zrobić własną mapkę przez program QuArK
Po pierwsze ściągnij QuArK i kompligatory (donwload na dole )
Zainstaluj QuArK i go włącz
Kompligatowy wypakuj np. na pulpit i zostaw je tam
Po włączeniu Pokażę ci się okienko:
Dołączona grafika


wybieramy Edit następnie configuration


Dołączona grafika

pokażę nam się okienko w którym mamy nacisnąć grę do jakiej będziemy robić mapę, ja będę wam tłumaczył jak zrobić mapę do cs 1.6
Wiec naciskamy na Half-Life (Ponieważ cs 1.6 jest zbudowany na silniku half-lifa)


Dołączona grafika


W tej chwili po prawej stronie wyskoczył wam okienko na samym początku ( na screenie to 1 i 2) naciskamy
i tam trzeba znaleźć folder cs'a


Dołączona grafika


nastepnie szukamy :

1st program
2nd program
3rd program
4th program
Dołączona grafika
następnie gdzie jest napisane
...program-executable (path o.. po prawej stronie ustalamy ścieżkę do kompligatorow ( te pliki które wypakowałeś np. na pulpit na samym początku)

w 1st program ustal ścieżkę do hlcsg.exe
w 2nd program ustal ścieżkę do hlbsp.exe
w 3rd program ustal ścieżkę do hlvis.exe
w 4th program ustal ścieżkę do hlrad.exe

(UWAGA jeżeli wytniecie te pliki gdzie indziej , musicie uaktualnić ścieżkę)


Dołączona grafika



Jak już to zrobicie naciśnijcie Apply a następnie ok


Dołączona grafika


teraz powinno wrócić was do 1 okna :


Dołączona grafika


Następnie naciskamy Games i zaznaczamy tak jak to na screenie jest pokazane


Dołączona grafika

po czym naciskamy drugi obrazek od prawej


Dołączona grafika

Pojawi nam się edytor


Dołączona grafika


i to jest praktycznie gotowa mapa ( taki pokój z 1 światłem i 1 respem [CT])
ale teraz spróbujemy zbudować skrzynkę i ścianę


w górnym pasku mamy taki kwadrat

Dołączona grafika

Naciskamy na niego, a później naciskamy na jakiś kwadrat z edytora i przeciągamy i poszczamy :

Dołączona grafika

Teraz powstał klocek, no tak ale jak zobaczyć jak to wygląda w grze naciskamy na 3d


Dołączona grafika

teraz powinno się pokazać okienko w którym widać efekty naszej pracy
(W tym 3d poruszamy się strzałkami do góry patrzy się naciskając prawy przycisk myszy i przeciągając do góry albo do dołu)
w tym 3d można tez dowolnie rozciągać lub skracać nasz klocek

Dobra już jest klocek teraz ściana :)
Tworzymy klocek jak wcześniej z ta różnica ze ten klocek formujemy na ścianę
a wygląda to tak :
Dołączona grafika

Jak to zrobilem pytacie sie ?
Po prostu, zrobiłem klocek następnie zaznaczyłem go a później nacisnąłem na którąś ze ścian i przeciąganiem ja do innej :)
( Uwaga, można sobie przybliżając lub oddalać ekran przyciskami "+" "-")



No i teraz najlepsza cześć
patrzenie swoich efektów w cs'ie
jak już mamy ścianę i klocek teraz wystarczy nacisnąć
Half-Life > Go ! (textures+build+HL)


Dołączona grafika

Jak już to zrobiliście, pokazała wam się konsola po czym włączył się half-life i od razu wyłączył
(jeżeli tak się nie stało to znaczy ze coś spieprzyliście ;) )

Teraz idziecie do folderu cs'a tam powstał nowy folder o nazwie "tmpQuArK" w nim jest nasza mapka :)

C:gra cstmpQuArK

W tym folderze powstaly pliki i foldery
nas interesuje tylko newmap.bsp
( inne pliki są potrzebne jak masz np. dźwięk na tej mapie ;))

Plik newmap.bsp wklejamy do
C:gra cscstrikemaps
po czym wlaczamy
cs'a > new game > map > newmap

Patrzymy na nasz piękna mapę :D
patrzymy patrzymy możemy tak patrzeć godzinami ;> no ale później se popatrzycie ;)
Teraz uważacie ze te textury wam się nie podobają np. klocek wygląda dziwacznie chcecie żeby wyglądał jak np. skrzynia

to zaznaczacie ten klocek i naciskacie na jego texture:


Dołączona grafika


Pokażę wam się lista dostępnych textur
uwaga po lewej stronie macie jeszcze inne textury
(na pewno znajdziecie coś dla siebie )
jak znaleźliście jakaś texture to naciśnijcie na nią, program powinien was wrócić do edytora,

Proszę pamiętać ze każda beczkę każdy schodek każda ścianę formuje się z klocka poprzez uformowanie go i nadanie textury
Mozecie jeszcze pochylać te klocki poprzez naciśniecie na 1 z rogów klocka i przeciągniecie go w dowolny sposób

Ufffff Już koniec, ten poradnik powinien pozwolić wam zbudować prosta ( ale własną ) Mapkę do cs'a :)
Niedługo napisze tutorial jak zrobić drabinki czy szyby które można rozwalić , narzazie tyle wam powinno wystarczyć

Sciagnij plik instalacyjny QuArK

Powodzenia w robieniu mapy :] :]

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 5

#2 NitroS

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:145
  • GG:
  • Lokalizacja:Kraków
Offline

Napisano 19.01.2009 06:53

A jest do tego może spolszczenie?
  • +
  • -
  • 0

#3 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 017
Godlike

  • Postów:7 356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 19.01.2009 10:13

O nie :D Quark to naprawdę ciężki orzech do zgryzienia :D
Raz tam coś próbowałem zrobić ale ciężko xD Tak więc zostałem przy VHE.
To Quark jest trudniejszy ;> Ciężko się operuje :P A w VHE prosto się poruszamy po mapie jak w CS (podgląd 3D) :P
Poszukam jakieś spolszczenie, może jest :P
  • +
  • -
  • 0

#4 ZBAGI

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Brak informacji ;)
Offline

Napisano 19.01.2009 12:56

zaden problem ;P
w QuArK tez tak możesz wystarczy :
Dołączona grafika

i masz jedno okienko jak w 3d,( jak w grze), i na dodatek wszystkie okienka można zrobić tak ;P

a ja na początku próbowałem w vhe i nic nie szlo to wziąłem QuArK, no i jakoś to idzie ;P
  • +
  • -
  • 0

#5 Fovi

    Początkujący

  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:15
Offline

Napisano 19.01.2009 13:04

noo, wlasnie tego szukalem
hmmer jest za bardzo skomplikowany, dzięki
  • +
  • -
  • 0

#6 Spyder12

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 2
Nowy

  • Postów:154
  • Lokalizacja:Kolbuszowa Górna
Offline

Napisano 22.01.2009 11:34

Wysłany: 18-01-2009, 21:55 Jak zrobic mape w QuArK
Poradnik w całości napisany przez ZBAGI

Witam, tu napisze jak zrobić własną mapkę przez program QuArK
Po pierwsze ściągnij QuArK i kompligatory (donwload na dole )
Zainstaluj QuArK i go włącz
Kompligatowy wypakuj np. na pulpit i zostaw je tam
Po włączeniu pokaże ci się okienko:



wybieramy Edit następnie configuration




pokaże nam się okienko w którym mamy nacisnąć grę do jakiej będziemy robić mapę,




pokaże wam się lista dostępnych textur



_________________




PokaŻĘ a tak w ogóle to poradnik nice. chce sobie zrobic mapke surfa i mysle jak to zrobic
  • +
  • -
  • 0

#7 ZBAGI

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Brak informacji ;)
Offline

Napisano 03.02.2009 14:34

Spyder12, dzięki za uwagę

poprawione O:)
  • +
  • -
  • 0

#8 HuBa

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 20
Życzliwy

  • Postów:157
  • GG:
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Grajewo
Offline

Napisano 12.03.2009 16:19

Błąd przy przełączeniu jednego ekranu na 3d ....
Dołączona grafika
Jaki dać adres hl.exe bo już niewiem
C:Program FilesValveSteamSteamAppshuba101010counter-strike
czy C:Program FilesValveSteamSteamAppshuba101010counter-strikecstrike
czy moze C:Program FilesValveSteamSteamAppshuba101010counter-strikecstrike_polish?
  • +
  • -
  • 0

#9 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 017
Godlike

  • Postów:7 356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 12.03.2009 21:42

Do tego najlepiej zainstaluj non-steam ;)
Bo w steam nie masz tekstur tako tylko spakowane do pliku.
  • +
  • -
  • 0

#10 HuBa

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 20
Życzliwy

  • Postów:157
  • GG:
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Grajewo
Offline

Napisano 13.03.2009 18:03

Dzięki, kiedyś się dziwiłem dla czego w steam niema modeli i dźwięków :P
  • +
  • -
  • 0

#11 hardbot

    Banned

  • Zbanowany

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:3 049
Offline

Napisano 26.04.2009 05:32

o_O pierwsze widze co to za program :]

#12 kam7

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: 11
Początkujący

  • Postów:35
  • Lokalizacja:Torun
Offline

Napisano 08.07.2009 00:51

Kompligatory nie dzialają proszę o upload w załączniku
  • +
  • -
  • 0

#13 ZBAGI

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Brak informacji ;)
Offline

Napisano 21.07.2009 01:11

dodane.
  • +
  • -
  • 0

#14 JOIN

    Nowy

  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:5
  • Imię:Dawid
  • Lokalizacja:Leszno
Offline

Napisano 22.01.2011 12:06

dzięki pomogłeś + dla ciebie
  • +
  • -
  • 0

#15 BraciiK

    Profesjonalista

  • Zbanowany

Reputacja: 19
Początkujący

  • Postów:171
  • GG:
  • Imię:Maciek
  • Lokalizacja:Mchw
Offline

Napisano 10.03.2011 21:54

wilekie dzięki :)
czegos takiego szukalem . leci +




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych