1. W amxx studio , tworzymy nowy pusty plugin.
2. Na poczatku dodajemy includy , ma to wygladac tak :
#include <amxmodx>
#include <basebuilder>
#include <hamsandwich>
#include <fun>
#include <cstrike>
3. Teraz przechodzimy do dawania statystyk naszym zombie.
Pod includami dodajemy to :
new const zclass1_name[] = { "Nestea" } // nazwa naszego zombie
new const zclass1_info[] = { "Ma dużo HP i wysoko skacze" } // opis zombie
new const zclass1_model[] = { "bb_model_zombie" } // podajemy model zombie // UWAGA ! : np. jak dodajemy model zombie do models to robimy tak : cstrike/models/player/bb_model_zombie/bb_model_zombie.mdl --> nazwa folderu (w moim przypadku bb_model_zombie) i plik .mdl w nim sie znajdujacy maja miec taka sama nazwe jak podalismy w modelu zombie
new const zclass1_clawmodel[] = { "v_model_reki_zombie" } // model reki naszego zombie (noza) dodajemy do folderu models z nazwa taka jaka podalismy tutaj
const zclass1_health = 10000 // zycie naszego zombie
const zclass1_speed = 300 // szybkosc naszego zombie
const Float:zclass1_gravity = 0.2 // grawitacja naszego zombie
4. Jezeli chcemy aby nasza klasa byla premium to pod :
const Float:zclass1_gravity = 0.2
dodajemy :
const zclass1_adminflags = "ADMIN_LEVEL_H// flage admina mozna zmieniac
robimy dodatkowy armor ( niekonieczne)
#define NESTEA_ARMOR 200// armor dla naszego zombie
5. Teraz rzeczy wykonczeniowe
pod nasze klasy ( a podkreslam ze mozemy ich zrobic np. 5 pod soba oddzielajac np. takim czyms //////////)
dodajemy to :
new g_zclass_nestea
{
nastepnie :
register_plugin("[BB] Zombale", "v1.0", "Nestea****Lemon")
// Register all classes
bb_register_zombie_class(zclass1_name, zclass1_info, zclass1_model, zclass1_clawmodel, zclass1_health, zclass1_speed, zclass1_gravity, zclass1_adminflags) // admin flags tylko dla premium !
}
6. I końcówka do dodatkowego armora
#if defined NESTEA_ARMOR
public plugin_init()
{
RegisterHam(Ham_Spawn, "player", "ham_PlayerSpawn_Post", 1)
}
public ham_PlayerSpawn_Post(id)
{
if (!is_user_alive(id))
return ;
if (bb_is_user_zombie(id) && bb_get_user_zombie_class(id) == g_zclass_nestea)
{
give_item(id, "item_assaultsuit");
cs_set_user_armor(id, NESTEA_ARMOR, CS_ARMOR_VESTHELM);
}
}
#endif
PS : Myślę że poradniczek się przydał dla początkujących . Pozdrawiam !