Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Bramki logiczne


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 K!113r

    Czempion

  • Power User

Reputacja: 385
Wszechpomocny

  • Postów:865
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Piotrków Tryb.
Offline

Napisano 19.03.2012 20:01

Witam, jako że w tym dziale ich nie widziałem (a raz było mi to potrzebne :P) to postanowiłem wstawić.

Bramka logiczna jest to element (układ) cyfrowy realizujący jakąś prostą funkcję logiczną, której zarówno argumentami jak i wartością (wyjściem) jest jedna z dwóch wartości 0 lub 1.

Oczywiście 0 i 1 to logiczny fałsz i prawda, bowiem w bramkach logicznych operujemy tylko na zmiennych typu bool.

Jak też wiadomo, w zmiennych typu bool obowiązują prawa algebry Boole'a, ale nie teraz o tym :P.

Dalsze oznaczenie:
A, B - sygnały na wejściu (czyli 0 lub 1)
Y - sygnał na wyjściu

rodzaje bramek:

1. NOT (Negacja)

tu po prostu negujemy sygnał w sposób następujący:

new bool: Y
new bool: A
Y = !A


Tablica prawdy

A  |  Y
---|---
0  |  1
1  |  0

2. AND (iloczyn logiczny)


Y = A * B


przykład:
i tu przykład z menu do przetestowania dla niedowiarków:
Spoiler



Tablica prawdy:

A   B | Y
------|--
0   0 | 0
1   0 | 0
0   1 | 0
1   1 | 1

3. NAND (negacja iloczynu)


Y = !(A * B)


przykład:
Spoiler



Tablica prawdy
A   B | Y
------|--
0   0 | 1
1   0 | 1
0   1 | 1
1   1 | 0

4. OR (suma logiczna)


Y = A + B


przykład:
Spoiler



Tablica prawdy
A   B | Y
------|--
0   0 | 0
1   0 | 1
0   1 | 1
1   1 | 1

5. NOR (negacja sumy)


Y = !(A + B)


przykład:
Spoiler



Tablica prawdy
A   B | Y
------|--
0   0 | 1
1   0 | 0
0   1 | 0
1   1 | 0

6. XOR (EX-OR)


Y = A * !B + !A * B


przykład:
Spoiler



Tablica prawdy
A   B | Y
------|--
0   0 | 0
1   0 | 1
0   1 | 1
1   1 | 0

7. XNOR (EX-NOR)


Y = A * B + !A * B


Spoiler


Tablica prawdy
A   B | Y
------|--
0   0 | 1
1   0 | 0
0   1 | 0
1   1 | 1



Zakaz kopiowania tut'a bez mojej zgody!
  • +
  • -
  • 2

DarkGL to mój autorytet.

skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować


#2 Cypis'

    Master

  • Przyjaciel

Reputacja: 1139
Super Hero

  • Postów:964
  • GG:
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:polska
Offline

Napisano 19.03.2012 22:35

no ok, wszytsko ładnie opisane ale po co to ?
tu masz temat gdzie jest opisane: Operacje bitowe - AMXX.pl: Support AMX Mod X

Masz kilka błędów:
XNOR:
napisałeś że to jest
Y = A * B + !A * B
a to jest
Y = A * B + !A * !B lub Y = A * B + !(A + B)
zalezy jak się zastosuje De Morgana
+ Niejestem pewien czy mozna tak to zrobić w pawn ale moge być w błędzie
bo to mi się wydaje że * to w pawn powinno być && a + to || więc chyba tak powinno wyglądać
Y = A && B || !A && !B

Użytkownik Cypis' edytował ten post 19.03.2012 22:53

  • +
  • -
  • 0

#3 K!113r

    Czempion

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 385
Wszechpomocny

  • Postów:865
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Piotrków Tryb.
Offline

Napisano 19.03.2012 23:08

Niejestem pewien czy mozna tak to zrobić w pawn ale moge być w błędzie
bo to mi się wydaje że * to w pawn powinno być && a + to || więc chyba tak powinno wyglądać
Y = A && B || !A && !B


sam nie jestem pewien ich użycia, lecz póki co z &&i || spotkałem się tylko w warunkach.
  • +
  • -
  • 0

DarkGL to mój autorytet.

skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować


#4 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 19.03.2012 23:44

& i | to nie to samo co && i || dodatkowo != to jest zwykla negacja(NOR) dla rownosci dla mnie temat zbędny bo operacje bitowe kto powinien znac ten zna kto nie zna to ma od tego tutorial a bramki logiczne chyba sie tutaj nie odnajdą chyba ze chcesz zacząć serie tutoriali z elektroniki
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#5 K!113r

    Czempion

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 385
Wszechpomocny

  • Postów:865
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Piotrków Tryb.
Offline

Napisano 20.03.2012 07:12

Jeżeli temat zbędny to można wywalić, a ja potrzebowałem coś w stylu bramki XOR, wiem że warunkami można zrobić (tak mi się w bańce wydaje) ale za dużo bym miał do pisania :P
  • +
  • -
  • 0

DarkGL to mój autorytet.

skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować


#6 wheypro

    Pomocny

  • Zbanowany

Reputacja: -25
Masakra

  • Postów:74
  • Lokalizacja:Zakaz podawania adresów stron w polu "Lokalizacja" itp.
Offline

Napisano 16.10.2012 09:44

Suma iloczynu:
Y = A + B

przykład:
Spoiler


Tablica prawdy
A B | Y
------|--
0 0 | 0
1 0 | 1
0 1 | 1
1 1 | 1

Tu się machnołeś gdyż przy sumie to tak jak przy koniungcjii, 2 warunki muszą być spełnione by wartość całkowita była logiczna. Tu macie poprawnie:

Tablica prawdy
A B | Y
------|--
0 0 | 0
1 0 | 0
0 1 | 0
1 1 | 1

#7 K!113r

    Czempion

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 385
Wszechpomocny

  • Postów:865
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Piotrków Tryb.
Offline

Napisano 16.10.2012 17:01

I tu się z Tobą nie zgodzę
0+0=0
1+0=1
0+1=1
1+1=1

Czyli albo jeden warunek, albo dwa muszą być spełnione

to co podałeś jest błędem bo poprawna wersja
Y=A*B
0*0=0
1*0=0 // tak jak w matematyce, mnożenie przez 0 daje 0
0*1=0
1*1=1

Użytkownik K!113r edytował ten post 16.10.2012 17:02

  • +
  • -
  • 0

DarkGL to mój autorytet.

skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych