Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

"czy da się" użyć rotacji na bbox'ie bytu


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 31.12.2014 11:03

Tak jak w nazwie tematu.

mam fmax i fmin równe 

{10.0,10.0,10.0}

oraz

{-10.0,-10.0,-10.0}

 

Da się BBOX bytu obrócić względem osi XY ? (Z niekoniecznie)


  • +
  • -
  • 0

#2 wiwi249

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 146
Zaawansowany

  • Postów:440
  • GG:
  • Imię:Wiktor
  • Lokalizacja:Tarnobrzeg
Offline

Napisano 31.12.2014 12:09

Dołączam się do pytania...

@NoLiFeR, czytałem kiedyś, że skuteczną metodą na HitBoxy jest zespawnowanie bytu o niewidocznym modelu *.bsp, który miałby wymagany kształt hitboxa, podobno wtedy można śmiało bawić się w obracanie całym hitboxem. Nie testowałem więc nie wiem :(


  • +
  • -
  • 0

Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.

Potrzebujesz czegoś? Pisz!

 

"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul


#3 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 31.12.2014 12:12

w place models jest coś takiego ale nie wiem jak użyć tego w praktyce


 

o niewidocznym modelu *.bsp


Jak takie coś stworzyć w sensie np kule ? musi ona być na mapie, czy jest to osobny plik .bsp ??


Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 31.12.2014 12:14

  • +
  • -
  • 0

#4 wiwi249

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 146
Zaawansowany

  • Postów:440
  • GG:
  • Imię:Wiktor
  • Lokalizacja:Tarnobrzeg
Offline

Napisano 01.01.2015 13:36

Osobny plik .bsp robisz, np. w valve hammerze. Jak masz dobre fgd to zaimportujesz sobie model i zrobisz na jego bazie dowolną bryłę dopasowaną do tego właśnie modelu. A potem go spawnujesz i tak, jak sie ustawia bytowi model, tak samo ustawiasz mu tego .bsp i pozycję żeby miał zawsze zgodną (i tak samo oczywiście kąty) z Twoim modelem.


Użytkownik wiwi249 edytował ten post 01.01.2015 13:36

  • +
  • -
  • 0

Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.

Potrzebujesz czegoś? Pisz!

 

"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul


#5 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 01.01.2015 16:04

Mam byt tworzony z poziomu AMXX'a, i to o Niego mi chodzi


Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 01.01.2015 16:05

  • +
  • -
  • 0

#6 wiwi249

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 146
Zaawansowany

  • Postów:440
  • GG:
  • Imię:Wiktor
  • Lokalizacja:Tarnobrzeg
Offline

Napisano 03.01.2015 09:59

A ja mówię o zrobieniu dodatkowego bytu który będzie dla Twojego BBoxem. I on też jest tworzony w AMXX.


  • +
  • -
  • 0

Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.

Potrzebujesz czegoś? Pisz!

 

"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul


#7 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 03.01.2015 14:32

Pokaż jak takowy wytworzyć... Potrzebna mi ściana.


  • +
  • -
  • 0

#8 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:1500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 03.01.2015 19:14

Ja nie czaje trochę jaki model niewidoczny *.bsp, jaki hammer editor, jaki BBox. Dla mnie pytanie czy da się obócić byt względem osi X Y, da się ustawiając mu odpowiednie kąty, czy nie o to chodzi?


  • +
  • -
  • 0

#9 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 04.01.2015 05:23

Jak tworzę byt, ustawiam mu pev_size, ze zmiennymi max i min.

Czy da się tą "bryłę" obrócić ?


  • +
  • -
  • 0

#10 radim

    Godlike

  • Moderator

Reputacja: 932
Master

  • Postów:2725
  • Steam:steam
  • Imię:Arkadiusz
  • Lokalizacja:Janów Lub.
Offline

Napisano 04.01.2015 11:02

Zmienić mu angle'sy?


  • +
  • -
  • 0

Chcąc napisać do mnie prywatną wiadomość, wpierw zapoznaj się ze stroną "O mnie" w moim profilu użytkownika [ radim ] !


#11 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 04.01.2015 13:35

Nieee... Ustawiając anglesy obracam tylko modelem, ale solidem tego bytu już nie :/


  • +
  • -
  • 0

#12 wiwi249

    Wszechobecny

  • Użytkownik

Reputacja: 146
Zaawansowany

  • Postów:440
  • GG:
  • Imię:Wiktor
  • Lokalizacja:Tarnobrzeg
Offline

Napisano 04.01.2015 19:05

Chyba znalazłem rozwiązanie :D

https://forums.allie...ad.php?t=229557


  • +
  • -
  • 0

Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.

Potrzebujesz czegoś? Pisz!

 

"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul


#13 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 04.01.2015 23:23

Jak ty to zrobiłeś ?? :o :o 

 

magik xD

Działa. Temat do zamknięcia


  • +
  • -
  • 0

#14 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 05.01.2015 00:03

Jednak nie :/ Podchodząc do ściany etc wszystko działa, ale inne byty tworzone z poziomu amxx crashują serwer.

Ma ktoś jakąś inną opcje ?

Musi się dać ! Prosiłbym o wypowiedzienie się twórcy model_placer'a w którym takie coś znajdziemy...

(www.amxx.pl/topic/29857-model-placer/ )


Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 05.01.2015 00:10

  • +
  • -
  • 0

#15 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:1500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 05.01.2015 02:10

Czyli jak stworzysz inny byt niż ściana (której kręcenie boxem działa) to crashuje serwer?


  • +
  • -
  • 0

#16 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 05.01.2015 03:02

Dziala tylko z tym jednym bytem, jak stworze np 2 sciane crashuje.

A jakby najpierw rotatować byt a potem ustawiać pev_size ??


  • +
  • -
  • 0

#17 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6034
Godlike

  • Postów:10832
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 05.01.2015 11:41

Pokaż kod tworzenia


  • +
  • -
  • 0

#18 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 05.01.2015 15:18

To ten sam kod co w poprzednim moim poście.

 

	new Float:MinBox[3] = {-5.0,-85.0,0.0}
		new Float:MaxBox[3] = {5.0,85.0,170.0}
		new origin[3]
		new Float:PlayerOrigin[3]
		get_user_origin(id, origin, 3);

		IVecFVec(origin, PlayerOrigin);
	
		new tmpWall
		tmpWall = Sciana("info_target","sprites/wall.spr",MinBox,MaxBox,2,PlayerOrigin)

//Odtąd
		new originp[3]

		pev(id,pev_angles,originp)

		set_pev(tmpWall,pev_angles,originp)
//Dotąd
                //Gdybym dodał do "Sciana" przed ustawianiem pev_size powyższą funkcje, zadziałało by ?

		originp[2] = 0

		set_pev(tmpWall, pev_scale, 1.5);

		set_task(5.0,"usunsciany",tmpWall)
		client_print(id, print_chat, "true")

Zawartość Sciana

 

	new Float:MinBox[3] = {-5.0,-85.0,0.0}
		new Float:MaxBox[3] = {5.0,85.0,170.0}
		new origin[3]
		new Float:PlayerOrigin[3]
		get_user_origin(id, origin, 3);

		IVecFVec(origin, PlayerOrigin);
	
		new tmpWall
		tmpWall = Sciana("info_target","sprites/wall.spr",MinBox,MaxBox,2,PlayerOrigin)
		new originp[3]

		pev(id,pev_angles,originp)

		set_pev(tmpWall,pev_angles,originp)

		originp[2] = 0

		set_pev(tmpWall, pev_scale, 1.5);

		set_task(5.0,"usunsciany",tmpWall)
		client_print(id, print_chat, "true")

Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 05.01.2015 15:22

  • +
  • -
  • 0

#19 NoLiFeR

    Wszechobecny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 103
Zaawansowany

  • Postów:483
  • GG:
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Sosnowiec
Offline

Napisano 09.01.2015 01:54

Czytając teraz ten temat, doszedłem do wniosku iż wyrażam się niejasno...

Tworze bryłę, za pomocą set_pev

 

ustalam

pev_size

i rotując bryłe ustawiając pev_angles
 

Na model działa rotacja, widać efekt, lecz chcąc wejsc w tą ściane nie moge tego zrobić zawsze tylko pod jednym kątem. (Załóżmy 0 stopni)

   |---|

   |---|
   |---|

To jest poddana rotacji o 90 stopni ściana oteksturowana sprite.

Lecz blokowanie przejscia poprzez pev_size działa już tylko

|-|-|
|-|-|
|-|-|


Pod linią czerwoną, czyli pod kątem 0 stopni, mimo iż bryła jest poddana rotacji o 90stopni.

Tak jakby rotacja obowiązywała tylko teksturke...

 


Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 09.01.2015 01:57

  • +
  • -
  • 0

#20 grankee

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:1500
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 09.01.2015 11:38

Wciąż nie rozumiem, możesz namalować kredkami w paincie?


  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych