Tak jak w nazwie tematu.
mam fmax i fmin równe
{10.0,10.0,10.0}
oraz
{-10.0,-10.0,-10.0}
Da się BBOX bytu obrócić względem osi XY ? (Z niekoniecznie)
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
|
Napisano 31.12.2014 11:03
Tak jak w nazwie tematu.
mam fmax i fmin równe
{10.0,10.0,10.0}
oraz
{-10.0,-10.0,-10.0}
Da się BBOX bytu obrócić względem osi XY ? (Z niekoniecznie)
Napisano 31.12.2014 12:09
Dołączam się do pytania...
@NoLiFeR, czytałem kiedyś, że skuteczną metodą na HitBoxy jest zespawnowanie bytu o niewidocznym modelu *.bsp, który miałby wymagany kształt hitboxa, podobno wtedy można śmiało bawić się w obracanie całym hitboxem. Nie testowałem więc nie wiem
Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.
Potrzebujesz czegoś? Pisz!
"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul
Napisano 31.12.2014 12:12
w place models jest coś takiego ale nie wiem jak użyć tego w praktyce
o niewidocznym modelu *.bsp
Jak takie coś stworzyć w sensie np kule ? musi ona być na mapie, czy jest to osobny plik .bsp ??
Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 31.12.2014 12:14
Napisano 01.01.2015 13:36
Osobny plik .bsp robisz, np. w valve hammerze. Jak masz dobre fgd to zaimportujesz sobie model i zrobisz na jego bazie dowolną bryłę dopasowaną do tego właśnie modelu. A potem go spawnujesz i tak, jak sie ustawia bytowi model, tak samo ustawiasz mu tego .bsp i pozycję żeby miał zawsze zgodną (i tak samo oczywiście kąty) z Twoim modelem.
Użytkownik wiwi249 edytował ten post 01.01.2015 13:36
Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.
Potrzebujesz czegoś? Pisz!
"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul
Napisano 01.01.2015 16:04
Mam byt tworzony z poziomu AMXX'a, i to o Niego mi chodzi
Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 01.01.2015 16:05
Napisano 03.01.2015 09:59
A ja mówię o zrobieniu dodatkowego bytu który będzie dla Twojego BBoxem. I on też jest tworzony w AMXX.
Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.
Potrzebujesz czegoś? Pisz!
"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul
Napisano 03.01.2015 14:32
Pokaż jak takowy wytworzyć... Potrzebna mi ściana.
Napisano 03.01.2015 19:14
Ja nie czaje trochę jaki model niewidoczny *.bsp, jaki hammer editor, jaki BBox. Dla mnie pytanie czy da się obócić byt względem osi X Y, da się ustawiając mu odpowiednie kąty, czy nie o to chodzi?
Napisano 04.01.2015 05:23
Jak tworzę byt, ustawiam mu pev_size, ze zmiennymi max i min.
Czy da się tą "bryłę" obrócić ?
Napisano 04.01.2015 13:35
Nieee... Ustawiając anglesy obracam tylko modelem, ale solidem tego bytu już nie
Napisano 04.01.2015 19:05
Wykonuję strony internetowe, zlecenia AMXX i HLDS - w tym pisanie pluginów, ogarnianie serwerów, edycja i tworzenie modeli.
Potrzebujesz czegoś? Pisz!
"śpieszmy się pisać posty, tak szybko banują..." ~ sebul
Napisano 04.01.2015 23:23
Jak ty to zrobiłeś ??
magik
Działa. Temat do zamknięcia
Napisano 05.01.2015 00:03
Jednak nie Podchodząc do ściany etc wszystko działa, ale inne byty tworzone z poziomu amxx crashują serwer.
Ma ktoś jakąś inną opcje ?
Musi się dać ! Prosiłbym o wypowiedzienie się twórcy model_placer'a w którym takie coś znajdziemy...
(www.amxx.pl/topic/29857-model-placer/ )
Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 05.01.2015 00:10
Napisano 05.01.2015 02:10
Czyli jak stworzysz inny byt niż ściana (której kręcenie boxem działa) to crashuje serwer?
Napisano 05.01.2015 03:02
Dziala tylko z tym jednym bytem, jak stworze np 2 sciane crashuje.
A jakby najpierw rotatować byt a potem ustawiać pev_size ??
Napisano 05.01.2015 11:41
Pokaż kod tworzenia
Napisano 05.01.2015 15:18
To ten sam kod co w poprzednim moim poście.
new Float:MinBox[3] = {-5.0,-85.0,0.0} new Float:MaxBox[3] = {5.0,85.0,170.0} new origin[3] new Float:PlayerOrigin[3] get_user_origin(id, origin, 3); IVecFVec(origin, PlayerOrigin); new tmpWall tmpWall = Sciana("info_target","sprites/wall.spr",MinBox,MaxBox,2,PlayerOrigin) //Odtąd new originp[3] pev(id,pev_angles,originp) set_pev(tmpWall,pev_angles,originp) //Dotąd //Gdybym dodał do "Sciana" przed ustawianiem pev_size powyższą funkcje, zadziałało by ? originp[2] = 0 set_pev(tmpWall, pev_scale, 1.5); set_task(5.0,"usunsciany",tmpWall) client_print(id, print_chat, "true")
Zawartość Sciana
new Float:MinBox[3] = {-5.0,-85.0,0.0} new Float:MaxBox[3] = {5.0,85.0,170.0} new origin[3] new Float:PlayerOrigin[3] get_user_origin(id, origin, 3); IVecFVec(origin, PlayerOrigin); new tmpWall tmpWall = Sciana("info_target","sprites/wall.spr",MinBox,MaxBox,2,PlayerOrigin) new originp[3] pev(id,pev_angles,originp) set_pev(tmpWall,pev_angles,originp) originp[2] = 0 set_pev(tmpWall, pev_scale, 1.5); set_task(5.0,"usunsciany",tmpWall) client_print(id, print_chat, "true")
Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 05.01.2015 15:22
Napisano 09.01.2015 01:54
Czytając teraz ten temat, doszedłem do wniosku iż wyrażam się niejasno...
Tworze bryłę, za pomocą set_pev
ustalam
pev_size
i rotując bryłe ustawiając pev_angles
Na model działa rotacja, widać efekt, lecz chcąc wejsc w tą ściane nie moge tego zrobić zawsze tylko pod jednym kątem. (Załóżmy 0 stopni)
|---|
|---|
|---|
To jest poddana rotacji o 90 stopni ściana oteksturowana sprite.
Lecz blokowanie przejscia poprzez pev_size działa już tylko
|-|-|
|-|-|
|-|-|
Pod linią czerwoną, czyli pod kątem 0 stopni, mimo iż bryła jest poddana rotacji o 90stopni.
Tak jakby rotacja obowiązywała tylko teksturke...
Użytkownik NoLiFeR edytował ten post 09.01.2015 01:57
Napisano 09.01.2015 11:38
Wciąż nie rozumiem, możesz namalować kredkami w paincie?
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych