Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

rzeznik9871 - zdjęcie

rzeznik9871

Rejestracja: 29.12.2015
Aktualnie: Nieaktywny
Poza forum Ostatnio: 23.03.2025 18:30
-----

Moje posty

W temacie: Problemy z pev_solid

17.07.2024 20:11

Dobra jednak już znalazłem rozwiązanie.

 

1. Fakemeta ma jakiś problem z tymi solid i movetype. Czasami się glitchują kolizje z entity, a czasami tych kolizji w ogóle nie ma. Engine jest bardziej pewny i stabilny.

Czytałem chyba na allied modders że w engine funkcje aktualizujące informacje w silniku są trzy

 

entity_set_origin

entity_set_model

entity_set_size

 

a w fakemecie tylko dwie

 

engfunc 

dllfunc

 

wiec wychodziłoby na to że aby poprawnie zaktualizować dane w bycie po stronie klienta trzeba ich użyć zamiast set_pev... co by mogło wyjasniać dlaczego fakemeta jest "bardziej niestabilna"

 

 

2. Zmiana modelu entity powoduje wyzerowanie EV_FL_mins i EV_FL_maxs oraz EV_FL_size. Wymiary muszą być ustawiane po przypisaniu modelu, a nie odwrotnie. Dotyczy to tylko tych dwóch wartości, położenia nie.

Czyli tak jak pisałem ważna była kolejność ustawiania danych w bycie, ale nie byłem świadomy tego że po zmianie modelu _size się zmienia, gratki za znalezienie tej zależności

 

 

 

3. Ustawienie SOLID_BSP wymaga żeby model był brush'em, w przeciwnym razie wywala serwer. Wtedy kolizje z entity są uzależnione od modelu i nie da się zmieniać rozmiarów (można zmieniać absmin i absmax i entity będzie gdzie indziej, ale kolizje będą tylko tam, gdzie model ma hitboxy).

Fajna ciekawostka, tego nie wiedziałem

 

 

5. Dodanie EF_NODRAW do EV_INT_effects też wydaje się powodować ścinki przy interakcjach z entity. Jeśli ma być niewidoczny to lepiej go ukryć przez EV_INT_rendermode i EV_FL_renderamt.

Wyzerowanie EV_FL_renderamt powoduje, że byt jest niewidoczny nawet na Software.

 

Zdaje mi się że przy EF_NODRAW ent nie jest wysyłany do gracza w addtofullpack więc to by miało sens, bo silnik po stronie gracza nie jest informowany że w danym miejscu znajduje się jakiś byt, ale też trzeba to sprawdzić żeby potwierdzić

 

 

Wow, naprawdę nikt na amxx ani am przez tyle lat nie wpadł na to i nie chciał się podzielić wiedzą?

Dużo jest tajemnic amxx/cs których ludzie nie mówią innym po rozkminieniu, niestety niektórzy robią jakieś dziwne sekrety z ciekawostek i mechnik rządzących 25 letnia gra...

W temacie: Problemy z pev_solid

16.07.2024 20:31

Usiadłem do tego wczoraj na 20 minut i faktycznie to co ci pisałem nie działa ;/ ale jestem pewny na 99,99% że kiedys sie z tym uporałem, jak znajde chwilę czasu w weekend i sam tego nie rozwiążesz do tego czasu to jeszcze przysiądę do tematu.

W temacie: Problemy z pev_solid

15.07.2024 20:23

Hmm jestem przekonany że właśnie użycie create_entity wystarczyło, ale sprawdzę to jeszcze jak wróce do domu i dam znać.

Kojarzę też coś że ma znaczenie kolejność ustawiania modelu, originu i wielkości bytu i coś mi świta że użytałem entity_set_size zamiast "ręcznego" mins, maxs bo to też powodowało jakies problemy.

W temacie: Problemy z pev_solid

15.07.2024 19:55

Też kiedyś to rozkminiałem i nie doszedłem dlaczego tak się dzieje, ale doszedłem do rozwiazania które jest banalnie proste. Otóż wystarczy... stworzyć być przez engine a nie fakemete... serio, nie wiem co to zmienia ale tworząć byt przez create_entity() wszystko działa prawidłowo

W temacie: Nowa opcja w temacie

27.09.2023 18:24

Podpisuje się pod tym co pisze dasiek, lepiej byłoby wprowadzić opcje pobierania dla zalogowanych użytkowników. Choć nie powiem, że mnie osobiście odrzuca to kiedy strona wymusza na mnie logowanie żeby zobaczyć/skorzystać z jakiejś zawartości i "na przekór" wychodzę i szukam rozwiązania gdzieś indziej xD.