Dobra jednak już znalazłem rozwiązanie.
1. Fakemeta ma jakiś problem z tymi solid i movetype. Czasami się glitchują kolizje z entity, a czasami tych kolizji w ogóle nie ma. Engine jest bardziej pewny i stabilny.
Czytałem chyba na allied modders że w engine funkcje aktualizujące informacje w silniku są trzy
entity_set_origin
entity_set_model
entity_set_size
a w fakemecie tylko dwie
engfunc
dllfunc
wiec wychodziłoby na to że aby poprawnie zaktualizować dane w bycie po stronie klienta trzeba ich użyć zamiast set_pev... co by mogło wyjasniać dlaczego fakemeta jest "bardziej niestabilna"
2. Zmiana modelu entity powoduje wyzerowanie EV_FL_mins i EV_FL_maxs oraz EV_FL_size. Wymiary muszą być ustawiane po przypisaniu modelu, a nie odwrotnie. Dotyczy to tylko tych dwóch wartości, położenia nie.
Czyli tak jak pisałem ważna była kolejność ustawiania danych w bycie, ale nie byłem świadomy tego że po zmianie modelu _size się zmienia, gratki za znalezienie tej zależności
3. Ustawienie SOLID_BSP wymaga żeby model był brush'em, w przeciwnym razie wywala serwer. Wtedy kolizje z entity są uzależnione od modelu i nie da się zmieniać rozmiarów (można zmieniać absmin i absmax i entity będzie gdzie indziej, ale kolizje będą tylko tam, gdzie model ma hitboxy).
Fajna ciekawostka, tego nie wiedziałem
5. Dodanie EF_NODRAW do EV_INT_effects też wydaje się powodować ścinki przy interakcjach z entity. Jeśli ma być niewidoczny to lepiej go ukryć przez EV_INT_rendermode i EV_FL_renderamt.
Wyzerowanie EV_FL_renderamt powoduje, że byt jest niewidoczny nawet na Software.
Zdaje mi się że przy EF_NODRAW ent nie jest wysyłany do gracza w addtofullpack więc to by miało sens, bo silnik po stronie gracza nie jest informowany że w danym miejscu znajduje się jakiś byt, ale też trzeba to sprawdzić żeby potwierdzić
Wow, naprawdę nikt na amxx ani am przez tyle lat nie wpadł na to i nie chciał się podzielić wiedzą?
Dużo jest tajemnic amxx/cs których ludzie nie mówią innym po rozkminieniu, niestety niektórzy robią jakieś dziwne sekrety z ciekawostek i mechnik rządzących 25 letnia gra...