Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

GwynBleidD - zdjęcie

GwynBleidD

Rejestracja: 23.05.2009
Aktualnie: Przegląda temat VIP generator
Poza forum Ostatnio: 27.04.2021 23:24
*****

Moje tematy

NetBufExtender

24.07.2015 09:06

Co to za błędy?



Błąd Reliable channel overflowed pojawia się, gdy do gracza wysyłanych jest zbyt dużo dodatkowych informacji w kanale Reliable. Tymi informacjami mogą być np wiadomości HUD, menu, informacja o zabiciu, zmiana modeli gracza itp, itd. Kanałów jest 2: Reliable i Unreliable, różnica między nimi jest dość prosta: przy zapełnieniu kanału Reliable gracz zostanie kicknięty, przy zapełnieniu kanału Unreliable, niektóre wiadomości przez niego wysyłane zaczną się gubić (np gracz nie będzie widział aktualnego HUDa).

 

Skąd się biorą?


Serwer sam z siebie wysyła dość sporo informacji do gracza. Szczególnie przy spawnie gracza wysyłanych jest sporo informacji o inicjującym się świecie - modele graczy spawnujących się na mapie, bronie itp. Domyślnie sam silnik HLDS nie zapełni tego kanału, jednak twórcy pluginów dodają własne informacje do tego kanału typu: informacje w HUD, liczniki, zmiana modeli itp. Jeśli robią to w niewłaściwym momencie i w zbyt dużej ilości, gracz zostanie kicknięty z serwera.

 

Jak rozwiązać problem?


Sposoby są 2: zmniejszenie ilości wysyłanych informacji przez pluginy (lub przesunięcie wysyłania informacji tak, żeby nie pokrywały się z dużą ilością rzeczy wysyłanych przez sam serwer) lub powiększenie bufora.

 

Plugin poniżej robi właśnie to drugie, powiększa domyślny rozmiar bufora, dzięki czemu trudniej jest go przepełnić.

 

Pamiętaj! to nie jest rozwiązanie na wszystkie Twoje problemy! Po 1. jeśli jakiś konkretny plugin powoduje częste wywalanie graczy z tym komunikatem, zoptymalizuj go odpowiednio, ogranicz korzystanie z kanału reliable, przesuń niektóre rzeczy (jak np licznik prędkości, informacja o statystykach odświeżana cały czas itp) do kanału unreliable, gdzie nie będą stanowić problemu. Głównie tyczy się to twórców pluginów: skupcie się na ich optymalizacji zamiast omijać problem dodając do swojego pluginu ten moduł, żeby zwiększyć kanał reliable!

 

Plugin prócz zwiększenia kanału reliable, powiększa również bufory spektatorów i bufor SignOn. Działa on zarówno po stronie klienta, jak i serwera. Jego użycie może spowodować lekkie opóźnienie w wyświetlaniu informacji po stronie gracza - paczki danych są dzielone jeśli zajdzie taka potrzeba.

 

Instalacja:


Standardowo instalujemy ten plugin, jak wszystkie pluginy metamoda. Rozpakuj paczkę do folderu cstrike (lub innego folderu moda, jeśli stawiasz np. serwer dod) tak, aby zawartość folderu addons została nadpisana. Następnie dodaj poniższe linie (nie jest błędem dodanie obu, chociaż wystarczy jedna - zgodna z systemem operacyjnym serwera) do plugins.ini metamoda (domyślnie: addons/metamod/plugins.ini):

; NetBufExtender
win32 addons\nbex\nbex.dll

linux addons/nbex/nbex.so

Pobieranie


Wersja 1.0: Załączony plik  NetBufExtender_1_0.zip   46,57 KB  437 Ilość pobrań

 

Źródło: http://cs.rin.ru/for...hp?f=10&t=66907