Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Boomers - zdjęcie

Boomers

Rejestracja: 04.03.2014
Aktualnie: Nieaktywny
Poza forum Ostatnio: 24.07.2016 18:00
*****

#719073 Notepad++ - Automatyczne uzupełnianie/Dokumentacja/Kolorowanie składni

Napisane przez grankee w 26.01.2016 02:10

Aby skonfigurować kompilator wchodzimy pluginy->NppExec->execute

 

jako ścieżkę dajemy

cd $(CURRENT_DIRECTORY)

"C:\ADRES\spcomp.exe" "$(FILE_NAME)"

i zapisujemy.

Teraz po napisaniu pliginu klikamy koniecznie ZAPISZ, bez tego bedzie nam kompilowało plik ostatnio zapisany.

Teraz F6 i ok. Na dole mamy konsole kompilatora.


  • +
  • -
  • 1


#717612 [ROZWIĄZANE] Auto Start TS3 - Skrypt w bashu(?)

Napisane przez Indoor w 06.01.2016 12:01

Siemka, posiadam VPS`a z systemem Debian 7 64bit postawiłem na nim serwer TS3 i posiadam skrypt napisany w bashu(?), że jak serwer dostanie crasha to sam wstaje, niestety mam z nim problemy bo wywala błędy a serwer nie wstaje a ja nie ogarniam basha(?) prosiłbym o pomoc :)

 

Skrypt:

#!/bin/bash
 
cd /home/ts/serwer
 
TEAMSPEAK = `ps ax | grep ts3server_linux_amd64 | grep -v grep | wc -l`
 
if [ $TEAMSPEAK -eq 1 ]
then
exit
echo "TS dziala"
else
screen -AmdS ts ./ts3server_minimal_runscript.sh restart
echo "Wlaczanie TS`a..."
fi

Błędy:

/home/ts/serwer/crash.sh: line 5: TEAMSPEAK: command not found
/home/ts/serwer/crash.sh: line 13: unexpected EOF while looking for matching ``'
/home/ts/serwer/crash.sh: line 15: syntax error: unexpected end of file

  • +
  • -
  • 1


#716140 Lista broni

Napisane przez plx211 w 12.12.2015 20:00

W sumie miało to być opublikowane wraz z innymi przetłumaczonymi poradnikami z allied'ów, ale po zobaczeniu tematu Droso postanowiłem zapodać.
Mam nadzieje że oba tematy (ten i http://amxx.pl/topic...wy-jako-zmienne) idealnie się uzupełnią.
 
Lista z dnia: 15.10.2015

Na liście nie ma revolveru, później go dodam ;)
 

Legenda


  • Nazwa - Polska nazwa broni/itemu
  • Alias - Nazwa zwracana przez event, w zależności od eventu może być inna, np. weapon_knife_t dla eventu item_equip zwraca knife, natomiast dla eventu player_death zwraca knife_t. Większość na liście pochodzi z eventu player_death
  • CSWeaponID - Wartość uzyskana przy pomocy aliasu i funkcji CS_AliasToWeaponID, funkcja zwraca enum CSWeaponID który możemy znaleźć w bibliotece cstrike.inc
  • GetClientWeapon - Wynik funkcji GetClientWeapon
  • Classname - Nazwa potrzebna do przywołania broni przy pomocy GivePlayerItem

P.S.

CSWeapon_NONE jest zwracany gdy nie można dopasować aliasu do danej broni, jak pisałem wcześniej różne eventy zwracają różne wartości które zapewne nie są umieszczone na "liście broni" biblioteki/modułu cstrike silnika SM ;)

Noże


+=================+==================+===================+=================+=========================+
|      Nazwa      |      Alias       |    CSWeaponID     | GetClientWeapon |        Classname        |
+=================+==================+===================+=================+=========================+
| Nóż terro       | knife_t          | CSWeapon_NONE     | weapon_knife    | weapon_knife_t          |
+-----------------+------------------+-------------------+-----------------+-------------------------+
| Nóż ct          | knife_default_ct | CSWeapon_NONE     | weapon_knife    | weapon_knife            |
+-----------------+------------------+-------------------+-----------------+-------------------------+
| Bagnet          | bayonet          | CSWeapon_NONE     | weapon_knife    | weapon_bayonet          |
+-----------------+------------------+-------------------+-----------------+-------------------------+
| Nóż z hakiem    | knife_gut        | CSWeapon_NONE     | weapon_knife    | weapon_knife_gut        |
+-----------------+------------------+-------------------+-----------------+-------------------------+
| Nóż składany    | knife_flip       | CSWeapon_NONE     | weapon_knife    | weapon_knife_flip       |
+-----------------+------------------+-------------------+-----------------+-------------------------+
| Bagnet m9       | knife_m9_bayonet | CSWeapon_NONE     | weapon_knife    | weapon_knife_m9_bayonet |
+-----------------+------------------+-------------------+-----------------+-------------------------+
| Karambit        | knife_karambit   | CSWeapon_NONE     | weapon_knife    | weapon_knife_karambit   |
+-----------------+------------------+-------------------+-----------------+-------------------------+
| Nóż łowcy       | knife_tactical   | CSWeapon_NONE     | weapon_knife    | weapon_knife_tactical   |
+-----------------+------------------+-------------------+-----------------+-------------------------+
| Nóż motylkowy   | knife_butterfly  | CSWeapon_NONE     | weapon_knife    | weapon_knife_butterfly  |
+-----------------+------------------+-------------------+-----------------+-------------------------+
| Nóż falcjon     | knife_falchion   | CSWeapon_NONE     | weapon_knife    | weapon_knife_falchion   |
+-----------------+------------------+-------------------+-----------------+-------------------------+
| Złoty nóż gg    | knifegg          | CSWeapon_KNIFE_GG | weapon_knifegg  | weapon_knifegg          |
+-----------------+------------------+-------------------+-----------------+-------------------------+
| Sztylety Cienia | knife_push       | CSWeapon_NONE     | weapon_knife    | weapon_knife_push       |
+-----------------+------------------+-------------------+-----------------+-------------------------+

Pistolety


+=================+==================+==================+==================+=====================+
|      Nazwa      |      Alias       |    CSWeaponID    | GetClientWeapon  |      Classname      |
+=================+==================+==================+==================+=====================+
| Glock           | glock            | CSWeapon_GLOCK   | weapon_glock     | weapon_glock        |
+-----------------+------------------+------------------+------------------+---------------------+
| Dwie Berrety    | elite            | CSWeapon_ELITE   | weapon_elite     | weapon_elite        |
+-----------------+------------------+------------------+------------------+---------------------+
| P2000           | hkp2000          | CSWeapon_HKP2000 | weapon_hkp2000   | weapon_hkp2000      |
+-----------------+------------------+------------------+------------------+---------------------+
| P250            | p250             | CSWeapon_P250    | weapon_p250      | weapon_p250         |
+-----------------+------------------+------------------+------------------+---------------------+
| Tec-9           | tec9             | CSWeapon_TEC9    | weapon_tec9      | weapon_tec9         |
+-----------------+------------------+------------------+------------------+---------------------+
| Desert Eagle    | deagle           | CSWeapon_DEAGLE  | weapon_deagle    | weapon_deagle       |
+-----------------+------------------+------------------+------------------+---------------------+
| USP             | usp_silencer     | CSWeapon_HKP2000 | weapon_hkp2000   | weapon_usp_silencer |
+-----------------+------------------+------------------+------------------+---------------------+
| USP bez tłumika | usp_silencer_off | CSWeapon_HKP2000 | weapon_hkp2000   | weapon_usp_silencer |
+-----------------+------------------+------------------+------------------+---------------------+
| Fivesevent      | fiveseven        | CSWeapon_ELITE   | weapon_fiveseven | weapon_fiveseven    |
+-----------------+------------------+------------------+------------------+---------------------+
| CZ75-Auto       | cz75a            | CSWeapon_P250    | weapon_p250      | weapon_cz75a        |
+-----------------+------------------+------------------+------------------+---------------------+

Ciężkie


+========+==========+===================+=================+=================+
| Nazwa  |  Alias   |    CSWeaponID     | GetClientWeapon |    Classname    |
+========+==========+===================+=================+=================+
| Nova   | nova     | CSWeapon_NOVA     | weapon_nova     | weapon_nova     |
+--------+----------+-------------------+-----------------+-----------------+
| Xm1014 | xm1014   | CSWeapon_XM1014   | weapon_xm1014   | weapon_xm1014   |
+--------+----------+-------------------+-----------------+-----------------+
| Obrzyn | sawedoff | CSWeapon_SAWEDOFF | weapon_sawedoff | weapon_sawedoff |
+--------+----------+-------------------+-----------------+-----------------+
| MAG7   | mag7     | CSWeapon_MAG7     | weapon_mag7     | weapon_mag7     |
+--------+----------+-------------------+-----------------+-----------------+
| M249   | m249     | CSWeapon_M249     | weapon_m249     | weapon_m249     |
+--------+----------+-------------------+-----------------+-----------------+
| Negev  | negev    | CSWeapon_NEGEV    | weapon_negev    | weapon_negev    |
+--------+----------+-------------------+-----------------+-----------------+

Pistolety maszynowe


+========+=======+================+=================+==============+
| Nazwa  | Alias |   CSWeaponID   | GetClientWeapon |  Classname   |
+========+=======+================+=================+==============+
| MP9    | mp9   | CSWeapon_MP9   | weapon_mp9      | weapon_mp9   |
+--------+-------+----------------+-----------------+--------------+
| MP7    | mp7   | CSWeapon_MP7   | weapon_mp7      | weapon_mp7   |
+--------+-------+----------------+-----------------+--------------+
| UMP-45 | ump45 | CSWeapon_UMP45 | weapon_ump45    | weapon_ump45 |
+--------+-------+----------------+-----------------+--------------+
| P90    | p90   | CSWeapon_P90   | weapon_p90      | weapon_p90   |
+--------+-------+----------------+-----------------+--------------+
| Bizon  | bizon | CSWeapon_BIZON | weapon_bizon    | weapon_bizon |
+--------+-------+----------------+-----------------+--------------+
| MAC10  | mac10 | CSWeapon_MAC10 | weapon_mac10    | weapon_mac10 |
+--------+-------+----------------+-----------------+--------------+

Karabiny


+====================+===================+==================+=================+======================+
|       Nazwa        |       Alias       |    CSWeaponID    | GetClientWeapon |      Classname       |
+====================+===================+==================+=================+======================+
| Galil              | galilar           | CSWeapon_GALILAR | weapon_galilar  | weapon_galilar       |
+--------------------+-------------------+------------------+-----------------+----------------------+
| Ak-47              | ak47              | CSWeapon_AK47    | weapon_ak47     | weapon_ak47          |
+--------------------+-------------------+------------------+-----------------+----------------------+
| SG553              | sg556             | CSWeapon_SG556   | weapon_sg556    | weapon_sg556         |
+--------------------+-------------------+------------------+-----------------+----------------------+
| SSG-08             | ssg08             | CSWeapon_SSG08   | weapon_ssg08    | weapon_ssg08         |
+--------------------+-------------------+------------------+-----------------+----------------------+
| AWP                | awp               | CSWeapon_AWP     | weapon_awp      | weapon_awp           |
+--------------------+-------------------+------------------+-----------------+----------------------+
| G3SG1              | g3sg1             | CSWeapon_G3SG1   | weapon_g3sg1    | weapon_g3sg1         |
+--------------------+-------------------+------------------+-----------------+----------------------+
| M4A4               | m4a1              | CSWeapon_M4A1    | weapon_m4a1     | weapon_m4a1          |
+--------------------+-------------------+------------------+-----------------+----------------------+
| M4A1-S             | m4a1_silencer     | CSWeapon_M4A1    | weapon_m4a1     | weapon_m4a1_silencer |
+--------------------+-------------------+------------------+-----------------+----------------------+
| M4A1-S bez tłumika | m4a1_silencer_off | CSWeapon_NONE    | weapon_m4a1     | weapon_m4a1_silencer |
+--------------------+-------------------+------------------+-----------------+----------------------+
| SCAR-20            | scar20            | CSWeapon_SCAR20  | weapon_scar20   | weapon_scar20        |
+--------------------+-------------------+------------------+-----------------+----------------------+

Granaty


+====================+==============+=======================+=====================+=====================+
|       Nazwa        |    Alias     |      CSWeaponID       |   GetClientWeapon   |      Classname      |
+====================+==============+=======================+=====================+=====================+
| ZEUS               | taser        | CSWeapon_TASER        | weapon_taser        | weapon_taser        |
+--------------------+--------------+-----------------------+---------------------+---------------------+
| Granat wybuchowy   | hegrenade    | CSWeapon_HEGRENADE    | weapon_hegrenade    | weapon_hegrenade    |
+--------------------+--------------+-----------------------+---------------------+---------------------+
| Granat zapalający  | incgrenade   | CSWeapon_INCGRENADE   | weapon_incgrenade   | weapon_incgrenade   |
+--------------------+--------------+-----------------------+---------------------+---------------------+
| Granat oślepiający | flashbang    | CSWeapon_FLASHBANG    | weapon_flashbang    | weapon_flashbang    |
+--------------------+--------------+-----------------------+---------------------+---------------------+
| Wabik              | decoy        | CSWeapon_DECOY        | weapon_decoy        | weapon_decoy        |
+--------------------+--------------+-----------------------+---------------------+---------------------+
| Granat dymny       | smokegrenade | CSWeapon_SMOKEGRENADE | weapon_smokegrenade | weapon_smokegrenade |
+--------------------+--------------+-----------------------+---------------------+---------------------+
| Mołotow            | molotov      | CSWeapon_MOLOTOV      | weapon_molotov      | weapon_molotov      |
+--------------------+--------------+-----------------------+---------------------+---------------------+

Inne


+=========+=======+=============+=================+==============+
|  Nazwa  | Alias | CSWeaponID  | GetClientWeapon |  Classname   |
+=========+=======+=============+=================+==============+
| C4      | c4    | CSWeapon_C4 | weapon_c4       | weapon_c4    |
+---------+-------+-------------+-----------------+--------------+
| Kevlar  |       |             |                 | item_kevlar  |
+---------+-------+-------------+-----------------+--------------+
| Defuser |       |             |                 | item_defuser |
+---------+-------+-------------+-----------------+--------------+

  • +
  • -
  • 4


#716036 Tylko gracze LAN - rozwiązanie problemu po zimowej aktualizacji

Napisane przez Kowalsky w 10.12.2015 23:47

Po wczorajszej aktualizacji na niektóre serwery gracze nie mogą wejść i pojawia im się komunikat "You cannot connect to this CS:GO server because it is restricted to LAN connections only.". Jest to kolejna, niepotrzebna kompilacja wprowadzona przez Valve. Po co? Sam Gaben tego nie wie...

 

Ale wiemy jak rozwiązać ten "problem" - chociaż to problem nie jest. Trzeba zarejestrować serwer w Valve, aby uzyskać token. Należy wykonać poniższe kroki:

 

1. Wejść na stronę: http://steamcommunit...nagegameserversi zalogować się na swoje konto steam.

2. Na dole strony mamy dwa pola do wpisania informacji:

  • App ID of the base game - jest to ID gry, której token chcemy wygenerować (dla CS:GO wpisujemy 730)
  • Memo - czyli po prostu notatka, możemy tu wpisać np. nazwę moda, naszej sieci etc. (służy to do lepszego wyszukania tokenów na liście)

3. Po kliknięciu Create pojawi się tabelka z tokenem. Kopiujemy wartość z kolumny Login token

4. Ostatni krok to zmodyfikowanie komendy startowej serwera. Na jej końcu dopisujemy:

+sv_setsteamaccount NASZ_WYGENEROWANY_TOKEN -net_port_try 1

czyli ta końcówka np. u mnie wygląda tak:

+sv_setsteamaccount 78EAD1A7DABC11650D8F10CC8BF39236 -net_port_try 1

a całe polecenie startowe tak:

./srcds_run -game csgo -console -usercon +game_type 0 +game_mode 1 +mapgroup mg_active +map de_dust2 +sv_setsteamaccount 78EAD1A7DABC11650D8F10CC8BF39236 -net_port_try 1

Mam nadzieje, że dość jasno to opisałem :)

Pozdrawiam.


  • +
  • -
  • 4


#713150 Baza poradników SourceMod !

Napisane przez MAGNET w 11.10.2015 22:50

Witajcie,
piszę ten post w imieniu całej administracji. Chcemy rozwinąć support do SourceModa, gdyż w chwili obecnej stoi on na niskim poziomie. Główną przyczyną jest brak dostatecznej bazy poradników po polsku, a całą potrzebną wiedzę można uzyskać jedynie ze znajomością języka angielskiego, co jest bardzo dużą barierą dla osób, które tego języka nie znają.
Dlatego chcemy to zmienić.
Musimy stworzyć tak obszerną bazę poradników do SM jak w chwili obecnej do AMXX'a, aby każdy laik mógł nauczyć się wszystkiego od zera, jednak sami nie jesteśmy sobie w stanie poradzić. Jeśli są na tym forum osoby, które mogłyby pomóc w rozwoju tej ogromnej inicjatywy, razem moglibyśmy zdziałać naprawdę wiele.
Cała akcja polega na tłumaczeniu tutoriali z AliedMods na polski a następnie umieszczania ich w odpowiednim dziale. Chcielibyśmy posegregować je również w przystępny sposób i stworzyć coś na kształt "książki", której strony dawałyby wiedzę potrzebną do pisania pluginów. Jeśli ten plan się powiedzie, z pewnością forum będzie tak uczęszczane przez spragnionych wiedzy ludzi jak kiedyś.
Mówię teraz bezpośrednio do Ciebie - jeśli chcesz pomóc nam w rozwoju forum i znasz język angielski w stopniu umożliwiającym translację daj nam o tym znać poprzez PW. Przed stworzeniem poradnka całe tłumaczenie zostanie poddane wspólnej korekcie administracji, a gotowy tutorial ponownie przekazany autorowi tłumaczenia w celu publikacji - choć w ten sposób możemy się odwdzięczyć za trud włożony w rozwój forum.
Jeśli macie na ten temat jakieś pytania, przemyślenia, sugestie...piszcie pod spodem.

Serdecznie pozdrawiamy,
Ekipa AMXX.PL


Opiekunami projektu są:W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z tymi osobami :)


Poradniki wymagające tłumaczeniaPoradniki w trakcie tłumaczenia/poprawek/korekt/ukończone:
Informacja #1

Uprzejmie informujemy, iż każda osoba która dokona tłumaczenia poradnika jako podziękowanie otrzyma od Administracji +10pkt Reputacji


Informacja #2

Osoby podejmującę sie tłumaczenia poradnika powinny to zgłosić do Opiekunów całej akcji poprzez Prywatną Wiadomość.
W wiadomości powinien znajdować się link do poradnika który będziecie tłumaczyć!!


  • +
  • -
  • 6


#717341 Baza poradników SourceMod !

Napisane przez MAGNET w 02.01.2016 20:43

Do tej pory przetłumaczono ok. 10 tutoriali i znajdują się one w ukrytym dziale gdzie będą poddane poprawkom. Niedługo ukażą się na forum


  • +
  • -
  • 2


#694893 Serwer vps pociągnie cs'a?

Napisane przez Linux' w 30.03.2015 21:07

Czyli mógł bym zrobić 17 slotów i 13 drugi? To teraz mam pytanko czy podacie mi jakieś linki od początku do końca co i jak? na dedyki chce wziąć i tak się podaje hostname. A potem, żeby było wpisywane przez ip? Wszystko chce wiedzieć :) No i jakie rate ustawić dla tych serwerów 500 fps to i tak będzie dobrze na FFA :)

sv_maxupdaterate 80
sv_minupdaterate 30
sv_maxrate 20000
sv_minrate 5000

Wiekszego zuzycia lacza nie radze ustawiac bo jak do tego dojdzie baza sql na serwerze vps to moga byc skoki pingow. Do tego ticrate 500 - 600/700 i serwer ffa jak malowany.


  • +
  • -
  • 2


#708843 Funkcja dostepna od godziny Y do godziny X

Napisane przez Linux' w 07.08.2015 19:29

opis

 

Pokaze jak w prosty sposob mozna stworzyc funkcje dostepna od godziny X do godziny Y. Na poczatek przechodzimy do miejsca w naszym kodzie gdzie chcielibysimy postawic taki warunek. Gdy juz sie tam znajdujemy, dodajemy na gorze:

new String:godzina_str[8];
FormatTime(godzina_str, sizeof(godzina_str), "%H", GetTime());
new godzina = StringToInt(godzina_str);

nastepnie stawiamy warunek przed nasza funkcja:

if(godzina >= 6 && godzina < 24)

i to by bylo na tyle, funkcja bedzie dostepna od godziny 6 do 24. Duzo roboty nie ma :)


  • +
  • -
  • 2


#717333 Pawn Studio || Problem z ustawieniami.

Napisane przez Ogen Dogen w 02.01.2016 19:38

Notepad++, ale trzeba sobie skonfigurować i dograć język.


  • +
  • -
  • 1


#615072 Notepad++ - Automatyczne uzupełnianie/Dokumentacja/Kolorowanie składni

Napisane przez DarkGL w 12.02.2014 06:28

Opis
Ta modyfikacja do notepad++ pozwala na wygodne pisanie pod sourcemoda. Dodaje takie rzeczy jak kolorowanie składni , automatyczne uzupełnianie składni i dokumentacje funkcji podczas pisania.

 

Instalacja
1. Rozpakuj paczkę
2. Wrzuć plik userDefineLang.xml do folderu %APPDATA%\Notepad++ np.
C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Notepad++
3. Wrzuć plik sourcemod.xml do folderu Notepad++\plugins\APIs np.
C:\Program Files\Notepad++\plugins\APIs
4. Włącz autouzupełnianie. Otwórz notepad++ i wybierz Settings->Preferences->Backup/Auto-completion

  • Zaznacz Auto-completion oraz Function completion
  • Zaznacz Function parameters hint on input

Screenshot

npp_tool.png

 

Download

Załączony plik  decas_npp_tools.zip   77,47 KB  516 Ilość pobrań


  • +
  • -
  • 10


#687624 SQL Admins || Problem z poprawnością działania.

Napisane przez 0-0-0 w 11.02.2015 11:39

Sourcebans też wspiera wczytywanie adminów poprzez sql, a do tego ma możliwość ich dodawania poprzez stronę.
  • +
  • -
  • 1


#687438 SQL Admins || Problem z poprawnością działania.

Napisane przez 0-0-0 w 10.02.2015 15:14

sm_sql_addadmin "over" "steam" "STEAM_0:0:t78609012" "z"

  • +
  • -
  • 1


#674527 [KOSZ] Jak założyć serwer Cod-Mod

Napisane przez Wielkie Jol w 10.12.2014 15:59

1. Uzbierać Pieniądze.

2. Opłacić serwer.

3. Wejść w FTP serwera

4. Wrzucić zawartość plików z tego posta do odpowiednich katalogów http://amxx.pl/topic...-mw-mod-update/

5. Zmienić mapę.

6. Pozmieniać ewentualnie cvary etc.

7. Dorzucać swoję klasy/perki etc.

 

przydatne linki: http://amxx.pl/topic...-pluginow-amxx/


  • +
  • -
  • 3


#673886 Problem z sourcebans.smx i bazą danych

Napisane przez lvr w 06.12.2014 08:39

U mnie dokładnie to rozwiązanie pomogło. Był problem ze skompilowaniem plików ale wystarczyło ściągnąć odpowiedni kompilator.


  • +
  • -
  • 1


#623348 Jaki Polecacie Hosting Pod Forum

Napisane przez ByQ_Pl w 07.03.2014 18:26

Polecam Ci: 

http://www.1and1.pl/

Hosting - Super
Domeny - Wszechstronność domen, + Rezerwacja domeny !

Cena = Jakość 
Możliwość zamówienia VPS

( według mnie Top1, + rekomendacja od wujka - zarejestrował firmę i jest u nich od kilku lat )
 

http://www.ovh.pl/hosting/

Dobra cena, jak na początek możesz skorzystać.

Lub

Mniej znany : http://www.az.pl/

Tyle ode mnie.
 


  • +
  • -
  • 3