Skocz do zawartości


Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

PROMiSiEk - zdjęcie

PROMiSiEk

Rejestracja: 29.12.2012
Aktualnie: Nieaktywny
Poza forum Ostatnio: 29.01.2013 15:12
-----

#124701 Tworzenie textur Modelu Blocków + Wideo

Napisane przez Themo w 10.04.2010 12:11

Witam, w tym poradniku chciałbym przedstawić sposób na robienie modeli do Block Makera. Mówiąc szczerze to mój pierwszy tutorial.
Przede wszystkim potrzebny będzie jakiś program do edycji grafiki, ja używam gimpa.
Potrzebny też będzie program Jed's Half-Life Model Viewer.
(programy udostępniam Wam w załączniku)

Już wersja wideo !! -!- HD -!-
http://www.youtube.com/watch?v=qIq05nByDvg&fmt=22

Paczka.rar
Jeżeli link wygaśnie.
Kontakt :
Steam : Krzychol916
GG : 5667883


Youtube Filmik kliknij aby zobaczyć na pełnym ekranie

Jak zrobić model blocka?
Wymiary Modeli:
1. Small: Top: 128/128 Side : 128/64
2. Normal: Top : 512/512 Side : 512/64
3. Large: Top : 512/512 Side : 512/32
4. Pole: Top : 64/64 Side : 32/256
1. Obraz/Textura
Zaczynamy: Odpalamy program Gimp robimy nową warstwę 512/512.
Plik > Nowy > 512/512
Dołączona grafika
Gdy już mamy warstwę malujemy bądź wklejamy zdjęcie na tło.
Ja użyłem do tego gradienta (Flare Glow Angular 1) oraz kształt Spiralny (w lewo) na niebieskim tle, efekt:
Dołączona grafika
Dużo osób ma problem z podmianą grafiki w Jed's Half-Life Model Viewer. Aby podmienić grafikę dany Obraz musi być w 8 bitach.
Aby uzyskać obraz w 8 bitach bez dużej straty jakości, musimy połączyć wszystkie warstwy w jedną a następnie wcisnąć : Obraz > Tryb > Indeksowany > Konwertuj.
Dołączona grafika
przy zmianie na 8 bitów obraz jest mniej szczegółowy.ale to chyba nikomu nie przeszkadza, i tak nasza grafika w grze będzie miała wysoką jakość. Teraz należy zapisać obraz w formacie .bmp (Obraz Windows BMP)
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Koniec.
•Tak samo robi się bok Blocków.

2. Model:
Odpalamy program Jed's Half-Life Model Viewer.
Klikamy File > Load Model > wybieramy model z paczki i Otwórz.
Dołączona grafika

Każdy model ma dwie textury Top i Side, czyli Góra i bok - które należy wykonać
Przechodzimy w zakładkę Textures, wykonane przez nas textury Top i Side importujemy na wcześniej wczytany model naszego blocka .
Dołączona grafika
Zapisujemy model poprzez wciśnięcie File > Save Model As... >określamy nazwę własną naszego modelu > klikamy zapisz.
Gotowe! Możecie cieszyć oko Waszą własną texturą.
Dołączona grafika

Jak dodać Blocki do własnego BM'a ?
//CIACH REKLAMA
Jeżeli zrobiłem coś nie zgodnie z regulaminem proszę napisać

Proszę o komentarze.
(DOWNLOAD Gimpa -->TU[nie mogłem dodać do załącznika])

UWAGA!!
Pamiętajmy jeżeli nasze blocki mają cyfry w nazwach muszą one być zapisane tak !!
NP.

bm_block_platform2
bm_block_platform2_large
bm_block_platform2_small
bm_block_platform2_pole

ŹLE!!

bm_block_platform2
bm_block_platform_large2
bm_block_platform_small2
bm_block_platform_pole2

Przykładowy Model który zrobilem Dla Kill-Zone.com
W załączniku ;d (Photoshop).

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 9


#495604 [PILNE]SZUKAM VIPA NA EB[PILNE]

Napisane przez Pudliszka w 29.12.2012 19:52

-Ma pozowlenie na przechodzenie przez barierę(to raczej ma każdy)


W BM jest automatycznie wgrane przepuszczanie VIPa



#include <amxmodx>
#include <cstrike>
#include <hamsandwich>

new bool:g_Vip[33];

public plugin_init(){
register_plugin("VIP Ultimate", "8.0.0.2", "benio101 & speedkill");
register_message(get_user_msgid("SayText"),"handleSayText");
RegisterHam(Ham_Spawn, "player", "SpawnedEventPre", 1);
}
public client_authorized(id){
if(get_user_flags(id) & 524288 == 524288){
client_authorized_vip(id);
}
}
public client_authorized_vip(id){
g_Vip[id]=true;
}
public client_disconnect(id){
if(g_Vip[id]){
client_disconnect_vip(id);
}
}
public client_disconnect_vip(id){
g_Vip[id]=false;
}
public handleSayText(msgId,msgDest,msgEnt){
new id = get_msg_arg_int(1);

if(is_user_connected(id) && g_Vip[id]){
new szTmp[256],szTmp2[256];
get_msg_arg_string(2,szTmp, charsmax(szTmp))

new szPrefix[64] = "^x04[VIP]";

if(!equal(szTmp,"#Cstrike_Chat_All")){
add(szTmp2,charsmax(szTmp2),szPrefix);
add(szTmp2,charsmax(szTmp2)," ");
add(szTmp2,charsmax(szTmp2),szTmp);
}
else{
add(szTmp2,charsmax(szTmp2),szPrefix);
add(szTmp2,charsmax(szTmp2),"^x03 %s1^x01 : %s2");
}
set_msg_arg_string(2,szTmp2);
}
return PLUGIN_CONTINUE;
}
public SpawnedEventPre(id){
if(g_Vip[id]){
if(is_user_alive(id)){
SpawnedEventPreVip(id);
}
}
}
public plugin_precache(){
precache_model("models/player/VipCT/VipCT.mdl");
precache_model("models/player/VipTT/VipTT.mdl");
}
public SpawnedEventPreVip(id){
new g_Model[64];
formatex(g_Model,charsmax(g_Model),"%s",get_user_team(id) == 1 ? "VipTT" : "VipCT");
cs_set_user_model(id,g_Model);
}


models/player/VipCT/VipCT.mdl - ścieżka do modelu CT
models/player/VipCT/VipTT.mdl - ścieżka do modelu TT
  • +
  • -
  • 1


Logowanie


  • Potrzebujesz konta? Zarejestruj się!