Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Tworzenie textur Modelu Blocków + WideoTextury do modeli.


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Themo

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 12
Początkujący

  • Postów:53
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Szczecin
Offline

Napisano 10.04.2010 12:11

*
Popularny

Witam, w tym poradniku chciałbym przedstawić sposób na robienie modeli do Block Makera. Mówiąc szczerze to mój pierwszy tutorial.
Przede wszystkim potrzebny będzie jakiś program do edycji grafiki, ja używam gimpa.
Potrzebny też będzie program Jed's Half-Life Model Viewer.
(programy udostępniam Wam w załączniku)

Już wersja wideo !! -!- HD -!-
http://www.youtube.com/watch?v=qIq05nByDvg&fmt=22

Paczka.rar
Jeżeli link wygaśnie.
Kontakt :
Steam : Krzychol916
GG : 5667883


Youtube Filmik kliknij aby zobaczyć na pełnym ekranie

Jak zrobić model blocka?
Wymiary Modeli:
1. Small: Top: 128/128 Side : 128/64
2. Normal: Top : 512/512 Side : 512/64
3. Large: Top : 512/512 Side : 512/32
4. Pole: Top : 64/64 Side : 32/256
1. Obraz/Textura
Zaczynamy: Odpalamy program Gimp robimy nową warstwę 512/512.
Plik > Nowy > 512/512
Dołączona grafika
Gdy już mamy warstwę malujemy bądź wklejamy zdjęcie na tło.
Ja użyłem do tego gradienta (Flare Glow Angular 1) oraz kształt Spiralny (w lewo) na niebieskim tle, efekt:
Dołączona grafika
Dużo osób ma problem z podmianą grafiki w Jed's Half-Life Model Viewer. Aby podmienić grafikę dany Obraz musi być w 8 bitach.
Aby uzyskać obraz w 8 bitach bez dużej straty jakości, musimy połączyć wszystkie warstwy w jedną a następnie wcisnąć : Obraz > Tryb > Indeksowany > Konwertuj.
Dołączona grafika
przy zmianie na 8 bitów obraz jest mniej szczegółowy.ale to chyba nikomu nie przeszkadza, i tak nasza grafika w grze będzie miała wysoką jakość. Teraz należy zapisać obraz w formacie .bmp (Obraz Windows BMP)
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Koniec.
•Tak samo robi się bok Blocków.

2. Model:
Odpalamy program Jed's Half-Life Model Viewer.
Klikamy File > Load Model > wybieramy model z paczki i Otwórz.
Dołączona grafika

Każdy model ma dwie textury Top i Side, czyli Góra i bok - które należy wykonać
Przechodzimy w zakładkę Textures, wykonane przez nas textury Top i Side importujemy na wcześniej wczytany model naszego blocka .
Dołączona grafika
Zapisujemy model poprzez wciśnięcie File > Save Model As... >określamy nazwę własną naszego modelu > klikamy zapisz.
Gotowe! Możecie cieszyć oko Waszą własną texturą.
Dołączona grafika

Jak dodać Blocki do własnego BM'a ?
//CIACH REKLAMA
Jeżeli zrobiłem coś nie zgodnie z regulaminem proszę napisać

Proszę o komentarze.
(DOWNLOAD Gimpa -->TU[nie mogłem dodać do załącznika])

UWAGA!!
Pamiętajmy jeżeli nasze blocki mają cyfry w nazwach muszą one być zapisane tak !!
NP.

bm_block_platform2
bm_block_platform2_large
bm_block_platform2_small
bm_block_platform2_pole

ŹLE!!

bm_block_platform2
bm_block_platform_large2
bm_block_platform_small2
bm_block_platform_pole2

Przykładowy Model który zrobilem Dla Kill-Zone.com
W załączniku ;d (Photoshop).

Załączone pliki


Użytkownik Themo edytował ten post 04.06.2010 20:31

  • +
  • -
  • 9

#2 burnhouse

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 11
Początkujący

  • Postów:100
  • Lokalizacja:Dębica, Polska
Offline

Napisano 10.04.2010 13:08

Wielkie dzięki +
  • +
  • -
  • 0

#3 Kubaczek <3

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 17
Początkujący

  • Postów:116
  • Steam:steam
  • Lokalizacja::)
Offline

Napisano 10.04.2010 17:38

Co to ma do SCRIPTINGU ?
  • +
  • -
  • 1

#4 Themo

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 12
Początkujący

  • Postów:53
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Szczecin
Offline

Napisano 10.04.2010 20:14

Hmmm no chyba niewiele ale tylko tu jest dział tutorial. Miałem napisać ten temat w dziale pomoc czy coś innego ?
  • +
  • -
  • 1

#5 naven

    Hero

  • Power User

Reputacja: 200
Profesjonalista

  • Postów:1088
  • GG:
  • Imię:Adam
  • Lokalizacja:Cieszyn
Offline

Napisano 11.04.2010 08:01

Co to ma do SCRIPTINGU ?


Nie ma działu modeling. Jeśli moderator uzna inaczej- przeniesie.
  • +
  • -
  • 0

#6 cielok

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:41
  • Lokalizacja:Siemianowice
Offline

Napisano 30.04.2010 10:48

Dziękuje A Możesz Mi Powiedzieć Jak Sprawdzić Wygląd bloków

Oczywiście Reputacja leci
  • +
  • -
  • 0

#7 Themo

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 12
Początkujący

  • Postów:53
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Szczecin
Offline

Napisano 30.04.2010 21:45

Hmm,
Grałeś na serwerze EB fajne mają bloki all zapisuje ci się w cs_strike/models
aby zobaczyć model blocka odpalasz go tak samo jak szablon czyli ten mój block z paczki.

Użytkownik Themo edytował ten post 30.04.2010 21:46

  • +
  • -
  • 0

#8 cielok

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:41
  • Lokalizacja:Siemianowice
Offline

Napisano 01.05.2010 11:47

I Jeszcze Ćos Jak Chcę Wrzucić Na Serwer Swoje Własne Bloki Co Zrobiłem To Mam Je Podmieniać Ze Starymi Czy Co ??

Użytkownik cielok edytował ten post 01.05.2010 11:49

  • +
  • -
  • 0

#9 Themo

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 12
Początkujący

  • Postów:53
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Szczecin
Offline

Napisano 01.05.2010 13:11

Musisz mieć plik .sma twojego bm'a tam szukasz linijki

// block models
new const gszBlockModelDefault[] = "models/blockmaker/bm_block_default.mdl";

------------------------------------------------------------------------------------------

"models/blockmaker/bm_block_default.mdl"

gdzie znajduje się blocki.
Zmieniasz na np.

new const gszBlockModelDefault[] = "models/moje_modele/smierc.mdl";

potem wchodzisz na ftp robisz nowy folder w tym przypadku (moje_modele) w cs_strike/models. i wklejasz modele.
  • +
  • -
  • 0

#10 cielok

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:41
  • Lokalizacja:Siemianowice
Offline

Napisano 01.05.2010 22:35

a jeszcze coś Jak gram na eb i mam awp szukam w .sma awp to nie mogę Tego Bloka Znaleść
  • +
  • -
  • 0

#11 Themo

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 12
Początkujący

  • Postów:53
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Szczecin
Offline

Napisano 02.05.2010 11:03

pokaż plik .sma jeżeli nie chcesz go publikować na pw bądź Steamie mi napisz > Krzychol916<
  • +
  • -
  • 0

#12 cielok

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:41
  • Lokalizacja:Siemianowice
Offline

Napisano 02.05.2010 11:57

Wysłałem Zaproszenie Na Steam

Już Znalazłem awp OK Thx

Jeszcze Jak Zmieniłem .sma To Serwer Padł

Użytkownik cielok edytował ten post 02.05.2010 14:08

  • +
  • -
  • 0

#13 Sowa

    Nowy

  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:6
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 17.05.2010 01:16

Błąd :P
2. Normal: Top : 512/512 Side : 512/64
2. Normal:Top: 256/256 Side: 256/28

Bynajmniej takie ja mam modele ;)
  • +
  • -
  • 0

#14 hardbot

    Banned

  • Zbanowany

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:3049
Offline

Napisano 17.05.2010 10:41

To nie jest błąd widocznie korzystasz z pomniejszonych modeli on ma takie jakie ma!

#15 Themo

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 12
Początkujący

  • Postów:53
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Szczecin
Offline

Napisano 17.05.2010 14:15

Tak jak Hardbot powiedział modele mają różne wielkości lecz musi być to wielokrotność 64 pikseli. Optymalna wielkość to 512 gdyż przy 1024 już serwer lagguje.

Użytkownik Themo edytował ten post 17.05.2010 14:16

  • +
  • -
  • 0

#16 hajtt?

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 1
Nowy

  • Postów:51
  • Lokalizacja:Małopolska
Offline

Napisano 18.08.2010 16:59

+ 4you dzięki :P
  • +
  • -
  • 0

#17 Themo

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 12
Początkujący

  • Postów:53
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Szczecin
Offline

Napisano 18.08.2010 23:09

Niebawem pojawi się nowy tutorial z dokładniejszym opisem również nakręcę więcej filmików demonstracyjnych. ^.^
~Pozdrawiam Themo
  • +
  • -
  • 0

#18 RLK96

    Nowy

  • Pijawka

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:1
  • Imię:Grzegorz
  • Lokalizacja:Oln
Offline

Napisano 23.09.2010 06:14

Mam pytanie bo chciałbym zrobić np. szybę to jak podmienie ją z tamtym blokiem to tez bedzie przezroczysta no i duszka trochę przezroczystego help ;D
  • +
  • -
  • 0

#19 Aard

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 16
Początkujący

  • Postów:190
  • Lokalizacja:Toruń
Offline

Napisano 07.05.2011 10:29

fajne + oczywiscie i takie pytanie oglądalem filmik i co to za panel z tymi sercami itp. ?
  • +
  • -
  • 0

#20 jawek1234

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: -4
Mniej niż zer0.

  • Postów:39
  • Imię:michał
  • Lokalizacja:Cybinka
Offline

Napisano 16.11.2011 22:40

a jak zmienić bok jakie mają być wymiary
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych