Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Zapis doświadczenia dla klas


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 fexus

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 2
Nowy

  • Postów:87
  • Lokalizacja:a
Offline

Napisano 17.09.2012 20:49

Więc tak, mam zamiar napisać w modzie klasy, tylko że nie wiem jak zapisać ich doświadczenie ponieważ to ma być dość specyficzne. Przykład jak to ma wyglądać

Klasa Podstawowa -- Poziom wymagany --> wybór następnej dostępnej z dwóch --> Klasa A lub B i po wbiciu kolejnego wymaganego poziomu klasa A i B znów ma rozgałęzienie na dwie inne. Tak wiem, skomplikowane trochę...

Nie wiem jak to zapisać ponieważ, nie chcę by były takie sytuacje, że gracz wybiera klasę A a przy następnym wejściu na serwer gra klasą B.

Jeżeli jest coś nie jasne to napiszcie, postaram się wytłumaczyć
  • +
  • -
  • 0

#2 K!113r

    Czempion

  • Power User

Reputacja: 385
Wszechpomocny

  • Postów:865
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Piotrków Tryb.
Offline

Napisano 17.09.2012 21:27

Poziom wymagany jest różny dla różnych klas?
Może zrób tablice z poziomem wymaganym dla każdej klasy, oszczędzisz na zapisie.
  • +
  • -
  • 0

DarkGL to mój autorytet.

skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować


#3 fexus

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 2
Nowy

  • Postów:87
  • Lokalizacja:a
Offline

Napisano 17.09.2012 22:12

Ehm tu chodzi bardziej o coś takiego jak jest zamieszczone na poniższym obrazku

http://desmond.image...png&res=landing

Przy czym np A1 i A2 to są możliwe awanse i po wyborze jednego nie możemy cofnąć się do poprzedniego a A1S to jest rozwiniecie danej klasy po zdobyciu danego lvl'a
  • +
  • -
  • 0

#4 K!113r

    Czempion

  • Power User

Reputacja: 385
Wszechpomocny

  • Postów:865
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Piotrków Tryb.
Offline

Napisano 17.09.2012 22:34

Hmm może zapisuj jaki awans wybrał?
  • +
  • -
  • 0

DarkGL to mój autorytet.

skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować


#5 fexus

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 2
Nowy

  • Postów:87
  • Lokalizacja:a
Offline

Napisano 18.09.2012 06:40

Czyli, zapisuje wtedy(w jednym pliku): Poziom, Doswiadczenie, (ewentualne statystyki), Awans1(1, 2 lub 3)*, Awans2(1 lub 2)*, Awans3.
*Potem z if'a wyciągać przy wybieraniu klasy? Tak powinno trybić czy nie bardzo? Oraz jeszcze jedno pytanie, czy przy takim zapisie, będę mógł zrobić tak, że najpierw Rasa1 a po awansie byłoby KlasaA zamiast Rasa1 w menu i tak dalej.
  • +
  • -
  • 0

#6 K!113r

    Czempion

  • Power User

Reputacja: 385
Wszechpomocny

  • Postów:865
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Piotrków Tryb.
Offline

Napisano 18.09.2012 16:08

Chyba nie będziesz robił dla każdego gracza osobnej rasy/awansu danej klasy, więc to co ma być z góry ustalone, np. wymagany poziom do awansu klasy, to ustalaj w pluginie, zapisuj jedynie doświadczenie/lvl/statystyki i rzeczy które wybrał gracz i są Ci potrzebne do wykonania określonego kodu, nie ma sensu zapisywać niepotrzebnych rzeczy i wygodniej będzie Ci je edytować w sma niż w pliku :P
  • +
  • -
  • 0

DarkGL to mój autorytet.

skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować


#7 fexus

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 2
Nowy

  • Postów:87
  • Lokalizacja:a
Offline

Napisano 18.09.2012 18:02

No to dlatego bym musiał zapisywać wartości typu Awans1 == (wartość) ponieważ one by odpowiadały za dana profesję, którą gracz wybrał. Tylko dalej nie wiem czy, da się zrobić menu by wyświetlało nazwę w menu danej klasy jaką ma (Tj po awansie nazwa klasy jest wyświetlona w menu)
  • +
  • -
  • 0

#8 K!113r

    Czempion

  • Power User

Reputacja: 385
Wszechpomocny

  • Postów:865
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Piotrków Tryb.
Offline

Napisano 18.09.2012 18:12

a od czego jest instrukcja warunkowa? :mur:
  • +
  • -
  • 0

DarkGL to mój autorytet.

skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować skomplikować


#9 fexus

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 2
Nowy

  • Postów:87
  • Lokalizacja:a
Offline

Napisano 18.09.2012 18:28

No wiem do czego służy. Próbowałem robić z if'em ale coś mi nie pasowało. Czy takie coś ma prawo działać tak jak bym chciał czy nie bardzo?
public WyborKlasy
{
new KlasyMenu = menu_create("/yWybierz Klase", "WyborKlasyHandle")
new czlowiek = if(awans1[id] == 0)
{
czlowiek[id] = "Czlowiek Wojownik"
}
if(awans1[id] == 1)
{
czlowiek[id] = "Obronca"
} if(awans1[id] == 2)
{
czlowiek[id] = "Zlodziej"
}
if(awans1[id] == 3)
{
czlowiek[id] = "Bojownik"
}

menu_additem(WyborKlasy,"/r%s/w[%i]",czlowiek[id],level[id])

Czy lepiej może zrobić switch(awans1) ?

Użytkownik fexus edytował ten post 18.09.2012 18:30

  • +
  • -
  • 0

#10 Gość_21977_*

  • Gość

Reputacja: 0

Offline

Napisano 18.09.2012 18:39

Enum. Ewentualnie tablicę.

#11 fexus

    Zaawansowany

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 2
Nowy

  • Postów:87
  • Lokalizacja:a
Offline

Napisano 18.09.2012 19:12

Benio, niezbyt rozumiem o co chodzi z tym enum. Tablica tj. osobny public z rozpisaniem tam tych nazw klas tak jak zrobiłem powyżej w publicu od menu czy ?..
  • +
  • -
  • 0

#12 Gość_21977_*

  • Gość

Reputacja: 0

Offline

Napisano 18.09.2012 19:23

Polecam podstawy pawna.
Wybacz, ale w tym wypadku jest to najlepsze rozwiązanie.
Trudno będzie Ci pisać jakikolwiek plugin bez znajomości podstaw.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych