
Zaczniemy od drabinki,
Najpierw zróbcie nowa mapę, (lub włączcie swoja)
jak już pewnie zauważyliście samo nadanie textury drabinki nie wystarczy,
trzeba jeszcze dodać byt (inaczej "funkcje")
funkcja drabinki to func_ladder znajdziecie ja tu:

po naciśnięciu wyskoczy nam klocek na mapie to jest właśnie byt

textura bytu jest nie ważna bowiem to jest funkcja a funkcji nie widać w grze

Jak już mamy funkcje trzeba zrobić drabinkę (zwykły klocek)

mamy juz drabinke teraz tzreba funkcje nadac tej drabince

wiedz dostawiamy funkcje do drabinki

no i juz mamy drabinke

pamiętajcie by byt nie był za dozy ani nie był za daleko od klocka (drabinki) bo będzie to wyglądać jak by gracz latał w powietrzu
(UWAGA, byt musi dotykać zwykłego klocka, ale nie może być w nim bo przy kompilacji (tworzeniu bsp) mogą wystąpić problemy ! [idealna szerokość bytu to ~1u] )
niektórym nie wychodzi to od razu wiec dam tutaj plik .qkm byście mogli zobaczyć jak to zrobić
(ten plik można otworzyć QuArK'iem)
http://amxx.pl/files...y_zbagi_205.rar
no i mamy drabinke

=================================================================
no to teraz byty tigger
najbardziej używanym bytem tigger (przynajmniej przeze mnie) to tigger_hurt (zabieranie HP)
a znajdziecie go tutaj:

i przy tym bycie już trzeba więcej ustawiać, czyli
-typ zabierania HP (Ogień czy trucizna itp.)
-oraz ilość zabierania HP (na sec)
przy drabince niczego takiego nie musieliśmy robić wiedz pokażę wam wszystko po kolei

Najpierw ustawiamy klocek w tym miejscu gdzie ma sie tracić HP, tak ze jak gracz wejdzie w ten klocek to zabiera mu HP, oczywiście jak wcześniej wspomniałem tego klocka nie widać bo to byt
(przypomnienie:Byt=funkcja)
( i tutaj w porównaniu z drabinka ten byt może być w powietrzu i nie musi być blisko klocka)

po uformowaniu klocka klocek zadaje jakies tam obrazenia i bez zadnego typu obrazen,
no ale chcemy by by klocek np. od razu zabijał i było widać ze to np. ogień zabił cię
no wiedz wszystkie ustawienia znajdziece w ustawieniach bytu

znajdziecie go tutaj :
-najpierw naciskamy na listę bytów i klocków :

następnie szukamy tigger_hunt i naciskamy na niego:
po naciśnięciu byt został zaznaczony,

następnie otwieramy opcje bytu

no i tutaj mamy wszystko, kto umie angielski powinien zrozumieć wszystko, kto jednak nie rozumie, wytłumaczę gdzie co jest

dmg - ilosc zabierania HP (na sec) i tutaj ustawiamy więcej lub 100 HP jeśli chcemy od razu zabić

damagetype - czyli inaczej rodzaj obrazen, czyli ustawiamy np. shock jeśli chcemy by dane obrażenia były od prądu, (radze pobawić sie tymi typami żeby później wiedzieć co jest czym

reszta nie powinna was na razie interesować

po zakończeniu mamy już byt który zabiera x HP na sec rodzajem obrażeń jakimś tam


no i tutaj by ułatwić naukę tez wyśle wam plik który możecie otworzyć QuArK'iem
http://amxx.pl/files... ... gi_167.rar
=======================================================
No to teraz Respawn,
jak już wiecie z lekcji 1 na starcie dostaje sie 1 respawn CT
no ale co jak chce sie więcej respawnow CT
no można skopiować ten jeden respawn fakt, no ale co jak chcecie resp TT ?
no to jest banalnie łatwe

wystarczy nacisnac :

Info_player_start - RESP CT (Counter Terrorist)
Info_Player_Deathmatch - RESP TT (Terrorist)
UWAGA
Podane byty są tylko przykładami, proponuje pobudować rożne byty i popatrzeć jakie one maja działanie

Pomogłem ?
poproszę +
