Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Func, Trigger i respawn w QuArK


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 ZBAGI

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Brak informacji ;)
Offline

Napisano 03.02.2009 16:22

Dołączona grafika

Witam w tym poradniku nauczycie sie jak zrobić drabinkę i innego typu byty (byty=funkcje) :)

Zaczniemy od drabinki,
Najpierw zróbcie nowa mapę, (lub włączcie swoja)
jak już pewnie zauważyliście samo nadanie textury drabinki nie wystarczy,
trzeba jeszcze dodać byt (inaczej "funkcje")
funkcja drabinki to func_ladder znajdziecie ja tu:
Dołączona grafika
po naciśnięciu wyskoczy nam klocek na mapie to jest właśnie byt
Dołączona grafika
textura bytu jest nie ważna bowiem to jest funkcja a funkcji nie widać w grze ;P
Jak już mamy funkcje trzeba zrobić drabinkę (zwykły klocek)
Dołączona grafika
mamy juz drabinke teraz tzreba funkcje nadac tej drabince :)
wiedz dostawiamy funkcje do drabinki
Dołączona grafika
no i juz mamy drabinke :)
pamiętajcie by byt nie był za dozy ani nie był za daleko od klocka (drabinki) bo będzie to wyglądać jak by gracz latał w powietrzu
(UWAGA, byt musi dotykać zwykłego klocka, ale nie może być w nim bo przy kompilacji (tworzeniu bsp) mogą wystąpić problemy ! [idealna szerokość bytu to ~1u] )

niektórym nie wychodzi to od razu wiec dam tutaj plik .qkm byście mogli zobaczyć jak to zrobić
(ten plik można otworzyć QuArK'iem)
http://amxx.pl/files...y_zbagi_205.rar
no i mamy drabinke :)

=================================================================

no to teraz byty tigger
najbardziej używanym bytem tigger (przynajmniej przeze mnie) to tigger_hurt (zabieranie HP)
a znajdziecie go tutaj:
Dołączona grafika
i przy tym bycie już trzeba więcej ustawiać, czyli
-typ zabierania HP (Ogień czy trucizna itp.)
-oraz ilość zabierania HP (na sec)
przy drabince niczego takiego nie musieliśmy robić wiedz pokażę wam wszystko po kolei :)

Najpierw ustawiamy klocek w tym miejscu gdzie ma sie tracić HP, tak ze jak gracz wejdzie w ten klocek to zabiera mu HP, oczywiście jak wcześniej wspomniałem tego klocka nie widać bo to byt
(przypomnienie:Byt=funkcja)
( i tutaj w porównaniu z drabinka ten byt może być w powietrzu i nie musi być blisko klocka)
Dołączona grafika
po uformowaniu klocka klocek zadaje jakies tam obrazenia i bez zadnego typu obrazen,
no ale chcemy by by klocek np. od razu zabijał i było widać ze to np. ogień zabił cię
no wiedz wszystkie ustawienia znajdziece w ustawieniach bytu :D
znajdziecie go tutaj :
-najpierw naciskamy na listę bytów i klocków :
Dołączona grafika
następnie szukamy tigger_hunt i naciskamy na niego:
po naciśnięciu byt został zaznaczony,
Dołączona grafika
następnie otwieramy opcje bytu
Dołączona grafika
no i tutaj mamy wszystko, kto umie angielski powinien zrozumieć wszystko, kto jednak nie rozumie, wytłumaczę gdzie co jest ;P
dmg - ilosc zabierania HP (na sec) i tutaj ustawiamy więcej lub 100 HP jeśli chcemy od razu zabić :)
damagetype - czyli inaczej rodzaj obrazen, czyli ustawiamy np. shock jeśli chcemy by dane obrażenia były od prądu, (radze pobawić sie tymi typami żeby później wiedzieć co jest czym ;P)
reszta nie powinna was na razie interesować ;P
po zakończeniu mamy już byt który zabiera x HP na sec rodzajem obrażeń jakimś tam ;P (zależy jaki ustawiliście ;P)

no i tutaj by ułatwić naukę tez wyśle wam plik który możecie otworzyć QuArK'iem
http://amxx.pl/files... ... gi_167.rar
=======================================================

No to teraz Respawn,
jak już wiecie z lekcji 1 na starcie dostaje sie 1 respawn CT
no ale co jak chce sie więcej respawnow CT
no można skopiować ten jeden respawn fakt, no ale co jak chcecie resp TT ?
no to jest banalnie łatwe ;P
wystarczy nacisnac :
Dołączona grafika

Info_player_start - RESP CT (Counter Terrorist)
Info_Player_Deathmatch - RESP TT (Terrorist)

UWAGA
Podane byty są tylko przykładami, proponuje pobudować rożne byty i popatrzeć jakie one maja działanie :)



Pomogłem ?
poproszę + O:)

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 3

#2 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 1996
Godlike

  • Postów:7356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 03.02.2009 17:32

Hehe :D Chyba pokochałeś tego Quarka :D Poradnik dobry ;)

Pomogłem ?
poproszę +


Haha jak by się przynajmniej dało dać :D
  • +
  • -
  • 0

#3 ZBAGI

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Brak informacji ;)
Offline

Napisano 03.02.2009 17:36

Haha jak by się przynajmniej dało dać :D

A co nie można xP ?

Hehe :D Chyba pokochałeś tego Quarka :D Poradnik dobry ;)

No trochę na nim pracuje, i sadze ze to najlepszy program do mapek :D
  • +
  • -
  • 0

#4 wizu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 224
Profesjonalista

  • Postów:1217
  • GG:
  • Lokalizacja:Sanok
Offline

Napisano 03.02.2009 18:17

Punkt "pomógł" może dać tylko autor tematu, osobie, która dopowiedziała w tym temacie.

A co do poradnika, to na pewno wiele wyjaśnia ;)
  • +
  • -
  • 0

#5 ZBAGI

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Brak informacji ;)
Offline

Napisano 03.02.2009 18:23

Punkt "pomógł" może dać tylko autor tematu, osobie, która dopowiedziała w tym temacie.

A co do poradnika, to na pewno wiele wyjaśnia ;)

To trochę głupi system :/
na innych forach nie ma takiego czegoś ;P
  • +
  • -
  • 0

#6 Gość__*

  • Gość

Reputacja: 0

Offline

Napisano 03.02.2009 19:28

Nie odchodźmy od tematu. Wracając, poradnik dość ładnie zrobiony.

#7 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 1996
Godlike

  • Postów:7356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 04.02.2009 11:57

To kiedy pokazesz nam jakas twoja mape?
VHE jest latwiejszy w obsludze :P
  • +
  • -
  • 0

#8 ZBAGI

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Brak informacji ;)
Offline

Napisano 04.02.2009 15:32

no ja przeważnie zaczynam i nie kończę xP
skończyłem tylko 1 zm_poland
i prawie skończyłem deathrun_poland ;P, jakoś teraz nie mam weny do robienia mapek ;>
  • +
  • -
  • 0

#9 Phobos

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: -1
Mniej niż zer0.

  • Postów:143
  • GG:
  • Lokalizacja:Jasionka
Offline

Napisano 22.03.2009 20:13

powie mi dokladnie ktos jak zrobic ta drabine bo z tego nic nierozumie. Czytalem z 10 razy i niekapuje;/;/ niewychodzi mi cos

#10 ZBAGI

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 15
Początkujący

  • Postów:150
  • Lokalizacja:Brak informacji ;)
Offline

Napisano 25.03.2009 23:45

no to zobacz jak to w quarku wyglada
(dałem załącznik do drabinki)
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych