Witam w tym poradniku nauczycie sie jak zrobić drabinkę i innego typu byty (byty=funkcje)
Zaczniemy od drabinki,
Najpierw zróbcie nowa mapę, (lub włączcie swoja)
jak już pewnie zauważyliście samo nadanie textury drabinki nie wystarczy,
trzeba jeszcze dodać byt (inaczej "funkcje")
funkcja drabinki to func_ladder znajdziecie ja tu:
po naciśnięciu wyskoczy nam klocek na mapie to jest właśnie byt
textura bytu jest nie ważna bowiem to jest funkcja a funkcji nie widać w grze
Jak już mamy funkcje trzeba zrobić drabinkę (zwykły klocek)
mamy juz drabinke teraz tzreba funkcje nadac tej drabince
wiedz dostawiamy funkcje do drabinki
no i juz mamy drabinke
pamiętajcie by byt nie był za dozy ani nie był za daleko od klocka (drabinki) bo będzie to wyglądać jak by gracz latał w powietrzu
(UWAGA, byt musi dotykać zwykłego klocka, ale nie może być w nim bo przy kompilacji (tworzeniu bsp) mogą wystąpić problemy ! [idealna szerokość bytu to ~1u] )
niektórym nie wychodzi to od razu wiec dam tutaj plik .qkm byście mogli zobaczyć jak to zrobić
(ten plik można otworzyć QuArK'iem)
http://amxx.pl/files...y_zbagi_205.rar
no i mamy drabinke
=================================================================
no to teraz byty tigger
najbardziej używanym bytem tigger (przynajmniej przeze mnie) to tigger_hurt (zabieranie HP)
a znajdziecie go tutaj:
i przy tym bycie już trzeba więcej ustawiać, czyli
-typ zabierania HP (Ogień czy trucizna itp.)
-oraz ilość zabierania HP (na sec)
przy drabince niczego takiego nie musieliśmy robić wiedz pokażę wam wszystko po kolei
Najpierw ustawiamy klocek w tym miejscu gdzie ma sie tracić HP, tak ze jak gracz wejdzie w ten klocek to zabiera mu HP, oczywiście jak wcześniej wspomniałem tego klocka nie widać bo to byt
(przypomnienie:Byt=funkcja)
( i tutaj w porównaniu z drabinka ten byt może być w powietrzu i nie musi być blisko klocka)
po uformowaniu klocka klocek zadaje jakies tam obrazenia i bez zadnego typu obrazen,
no ale chcemy by by klocek np. od razu zabijał i było widać ze to np. ogień zabił cię
no wiedz wszystkie ustawienia znajdziece w ustawieniach bytu
znajdziecie go tutaj :
-najpierw naciskamy na listę bytów i klocków :
następnie szukamy tigger_hunt i naciskamy na niego:
po naciśnięciu byt został zaznaczony,
następnie otwieramy opcje bytu
no i tutaj mamy wszystko, kto umie angielski powinien zrozumieć wszystko, kto jednak nie rozumie, wytłumaczę gdzie co jest
dmg - ilosc zabierania HP (na sec) i tutaj ustawiamy więcej lub 100 HP jeśli chcemy od razu zabić
damagetype - czyli inaczej rodzaj obrazen, czyli ustawiamy np. shock jeśli chcemy by dane obrażenia były od prądu, (radze pobawić sie tymi typami żeby później wiedzieć co jest czym )
reszta nie powinna was na razie interesować
po zakończeniu mamy już byt który zabiera x HP na sec rodzajem obrażeń jakimś tam (zależy jaki ustawiliście )
no i tutaj by ułatwić naukę tez wyśle wam plik który możecie otworzyć QuArK'iem
http://amxx.pl/files... ... gi_167.rar
=======================================================
No to teraz Respawn,
jak już wiecie z lekcji 1 na starcie dostaje sie 1 respawn CT
no ale co jak chce sie więcej respawnow CT
no można skopiować ten jeden respawn fakt, no ale co jak chcecie resp TT ?
no to jest banalnie łatwe
wystarczy nacisnac :
Info_player_start - RESP CT (Counter Terrorist)
Info_Player_Deathmatch - RESP TT (Terrorist)
UWAGA
Podane byty są tylko przykładami, proponuje pobudować rożne byty i popatrzeć jakie one maja działanie
Pomogłem ?
poproszę +