Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Tworzenie funkcji z użyciem "vformat"


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Fili:P

    Koleżeński

  • Power User

Reputacja: 752
Guru

  • Postów:1679
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 01.11.2011 12:02

*
Popularny

Przedmowa

Cześć, postanowiłem napisać tutorial, jak tworzyć funkcję, w których na końcu jest to tajemnicze any:.. . W tym poradniku postaram się opisać, pisanie funkcji wyświetlającej wiadomość na sayu. No więc zaczynamy.

Praktyka


Na początku tworzymy taką o to funkcję:

public witaj(const szT[], any:...)
{
//wnetrze
}


Chcę tu zaznaczyć, że "any:..." musi być ostatnim parametrem w funkcji. Przejdźmy dalej, w wnętrzu piszemy:

new szTS[128]; // tworzymy zmienną, w której przechowamy kompletną wiadomość dla gracza
vformat(szTS, 127, szT, 2);
client_print(id, print_chat, "%s", szTS);


Jak widzimy wszystko było bardzo proste, możemy teraz używać w ten sposób tej funkcji.
witaj("Witaj %s na serwerze %s", zmienna_z_nickiem, zmienna_z_nazwa_serwera);


Porada


Szczerze mówiąc to nie używałem nigdy tej funkcji i piszę ten poradnik na podstawie dokumentacji, więc można zauważyć, iż jest naprawdę przydatna. Polecam używania z dokumentacji.

Wytłumaczenie


Pierwszym argumentem jest nazwa tablicy do, której przypiszemy stringa. W naszym przypadku jest to szTS. Drugim argumentem jest wielkość tablicy. Można spytać czemu nie napisałem 128. Odpowiedź jest prosta, ponieważ Ostatni znak w tablicy stringów to zawsze NULL, czyli 0. Trzeci argument to nazwa parametru, w którym możemy używać innych zmiennych, a czwarty to miejsce any:.. od lewej, w naszym przypadku jest to 2.

To mój pierwszy tutorial, więc proszę nie być zbyt surowym.

Pozdrawiam.
  • +
  • -
  • 7

BMXers.pl - Portal o tematyce BMX


#2 diablix

    emeryt

  • Przyjaciel

Reputacja: 507
Wszechwiedzący

  • Postów:663
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Daniel
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 01.11.2011 12:25

Przyda się, jakoś nikt nie wpadł na opisanie tej funkcji do teraz :)
  • +
  • -
  • 0

#3 Fili:P

    Koleżeński

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 752
Guru

  • Postów:1679
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 01.11.2011 12:32

Dziękuję.
  • +
  • -
  • 0

BMXers.pl - Portal o tematyce BMX


#4 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6034
Godlike

  • Postów:10832
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 03.11.2011 16:12

Przykład użycia można znaleźć tutaj
http://amxx.pl/topic...-diablobf2-itp/
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych