Przedmowa
Cześć, postanowiłem napisać tutorial, jak tworzyć funkcję, w których na końcu jest to tajemnicze any:.. . W tym poradniku postaram się opisać, pisanie funkcji wyświetlającej wiadomość na sayu. No więc zaczynamy.Praktyka
Na początku tworzymy taką o to funkcję:
public witaj(const szT[], any:...)
{
//wnetrze
}
Chcę tu zaznaczyć, że "any:..." musi być ostatnim parametrem w funkcji. Przejdźmy dalej, w wnętrzu piszemy:
new szTS[128]; // tworzymy zmienną, w której przechowamy kompletną wiadomość dla gracza
vformat(szTS, 127, szT, 2);
client_print(id, print_chat, "%s", szTS);
Jak widzimy wszystko było bardzo proste, możemy teraz używać w ten sposób tej funkcji.
witaj("Witaj %s na serwerze %s", zmienna_z_nickiem, zmienna_z_nazwa_serwera);
Porada
Szczerze mówiąc to nie używałem nigdy tej funkcji i piszę ten poradnik na podstawie dokumentacji, więc można zauważyć, iż jest naprawdę przydatna. Polecam używania z dokumentacji.
Wytłumaczenie
Pierwszym argumentem jest nazwa tablicy do, której przypiszemy stringa. W naszym przypadku jest to szTS. Drugim argumentem jest wielkość tablicy. Można spytać czemu nie napisałem 128. Odpowiedź jest prosta, ponieważ Ostatni znak w tablicy stringów to zawsze NULL, czyli 0. Trzeci argument to nazwa parametru, w którym możemy używać innych zmiennych, a czwarty to miejsce any:.. od lewej, w naszym przypadku jest to 2.
To mój pierwszy tutorial, więc proszę nie być zbyt surowym.
Pozdrawiam.