Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

ColorStatus - Kolorowe wiadomości z diablo,bf2 itpby DarkGL

color status bf2 diablo

  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10831
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Online

Napisano 26.09.2011 20:06

*
Popularny

Standardowo wiadomości w lewym dolnym rogu w takich modach jak np. diablo czy bf2 mają kolor standardowy(żółty)

Ten include pozwala użyć nam 4 kolorów
  • Żółty





    zolty.jpg
  • Czerwony





    czerwony.jpg
  • Niebieski





    niebieski.jpg
  • Szary





    szary.jpg
Są jednak pewne ograniczenia
  • W wiadomości można użyć tylko jednego koloru tzn. jeden kolor dla całego tekstu
  • Maksymalnie 196 znaków (czyli tak jak było zawsze ;) )
  • Jeśli gracz podczas wysyłania kolorowej wiadomości będzie miał włączoną konsolę zobaczy błędny kolor przy modach które odświeżają statusbar bardzo szybko nie ma to większego znaczenia ;)
Użycie w pluginie :




Pod include modułów dodajemy
#include <colorstatus.inc>

np.
#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
#include <colorstatus.inc>

do plugin_init musimy dodać wywołanie funkcji
initColorStatus()
bez tego kolorowe statusy nie zadziałają
np.
public plugin_init() {
		register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR)
		initColorStatus();
}

Funkcja służącą do wyświetlania statusów jest
makeStatusText(id,COLOR_STATUS:color,Float:fTime = 0.0,const szText[] = "",any:...)
  • id - id gracza któremu wyświetlić tekst jeśli podamy 0 zostanie wyświetlony wszystkim
  • color - kolor tekstu 4 wartości
    • RED_STATUS - czerwony kolor tekstu
    • BLUE_STATUS - niebieski kolor tekstu
    • YELLOW_STATUS - żółty kolor tekstu
    • GREY_STATUS - szary kolor tekstu
  • fTime - czas wyświetlania tekstu ustawiając 0.0 tekst będzie widoczny cały czas
  • szText - tekst wyświetlany można używać w nim znaków formatujących tak jak w np. client_print czy colorchat w dalszych parametrach podajemy zmienne/tablice itp. do formatowanego tekstu
Dla osób które nie wiedzą jak formatować ciąg znaków polecam przeczytać to


Dokumentacja AMXX.pl: Core >> string > format

Przykłady:
  • makeStatusText(id,GREY_STATUS,0.0,"Szary statustext");


    Szary status o treści "Szary statustext" jednej osobie na zawsze
  • makeStatusText(0,RED_STATUS,0.0,"Czerwony statustext");


    Czerwony status o treści "Czerwony statustext" wszystkim na zawsze
  • makeStatusText(0,BLUE_STATUS,5.0,"Niebieski statustext");


    Niebieski status o treści "Niebieski statustext" wszystkim przez 5 sekund
  • makeStatusText(id,YELLOW_STATUS,5.0,"formatowany %d %s",1,"string");


    Żółty status o treści "formatowany 1 string" jednej osobie przez 5 sekund
Tutaj kod pluginu którego używałem do testowania funkcji:

Załączony plik  statustext_test.amxx   8,82 KB  6 Ilość pobrań

Załączony plik  statustext_test.sma   1,04 KB  162 Ilość pobrań
  statustext_test.amxx

Wrzucamy do folderu include naszego kompilatora. Możemy normalnie kompilować pluginy z tą biblioteką na web kompilatorze amxx.pl :)
Hiroshima (26.09.2011 20:15):
Dodano do naszego kompilatora

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 12

#2 Misiaczek ;c

    /dev/null

  • Moderator

Reputacja: 1662
Godlike

  • Postów:2495
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Halemba
Offline

Napisano 28.09.2011 21:53

dark nie lepiej dodawać to tak:
#include <colorstatus>
?? po co dodawac te .inc na końcu
  • +
  • -
  • 0

#3 kapi10072

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 69
Pomocny

  • Postów:318
  • Steam:steam
  • Imię:Kacper
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 28.09.2011 22:14

hmm.. a nie dało by się zrobić zielonego??
  • +
  • -
  • 0

Dołączona grafika
Najlepszy serwer TeamPlay w Polsce !
Pomogłem, wejdź ;)
Zapraszam na BHZ-Game.pl
Bo nie liczą się fragi tylko dobra atmosfera ;D


#4 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Autor tematu
  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10831
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Online

Napisano 28.09.2011 22:57

misieq bo ładniej :F

hmm.. a nie dało by się zrobić zielonego??

nie
  • +
  • -
  • 0

#5 Misiaczek ;c

    /dev/null

  • Moderator

Reputacja: 1662
Godlike

  • Postów:2495
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Halemba
Offline

Napisano 28.09.2011 23:05

misieq bo ładniej :F

hmm.. a nie dało by się zrobić zielonego??

nie


dark a zielony to nie:
write_byte(4);
albo
write_byte(5);
?? nie wiem czy ta funkcja obsługuje kolor zielony, ale tak tylko insynuuje ;P
  • +
  • -
  • 0

#6 Fili:P

    Koleżeński

  • Power User

Reputacja: 752
Guru

  • Postów:1679
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 29.09.2011 10:45

A czy to współpracuję z bf2/diablo, czy po prostu usuwa informację z tych modów i wyświetla tę ?
  • +
  • -
  • 0

BMXers.pl - Portal o tematyce BMX


#7 Misiaczek ;c

    /dev/null

  • Moderator

Reputacja: 1662
Godlike

  • Postów:2495
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Halemba
Offline

Napisano 29.09.2011 14:11

jak dobrze za edytujesz pluginy to współpracuje ^^
  • +
  • -
  • 0

#8 Fili:P

    Koleżeński

  • Power User

Reputacja: 752
Guru

  • Postów:1679
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 29.09.2011 14:26

No ale to jest ten message ;/
  • +
  • -
  • 0

BMXers.pl - Portal o tematyce BMX


#9 Misiaczek ;c

    /dev/null

  • Moderator

Reputacja: 1662
Godlike

  • Postów:2495
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Michał
  • Lokalizacja:Halemba
Offline

Napisano 29.09.2011 14:28

z BF2 na 100% współpracuje, a diablo nie wiem bo nie testowałem ;)
  • +
  • -
  • 0

#10 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Autor tematu
  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10831
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Online

Napisano 29.09.2011 14:38

misieq nie gdyby był zielony to bym go dodał

A czy to współpracuję z bf2/diablo, czy po prostu usuwa informację z tych modów i wyświetla tę ?

:facepalm: to jest tylko biblioteka musisz zedytować mody tak aby korzystały z niej do wyświetlania
  • +
  • -
  • 0

#11 Droso

    Dawniej HubertTM

  • Support Team

Reputacja: 1279
Godlike

  • Postów:2371
  • Steam:steam
  • Imię:Hubert
  • Lokalizacja:Tomaszów Mazowiecki
Offline

Napisano 29.09.2011 16:10

Coś jak <colorchat>?
Tylko w colorchat'cie można więcej niż jeden kolor użyć :D


@edit
Ok teraz wiem co to :)

Użytkownik HubertTM edytował ten post 29.09.2011 16:14

  • +
  • -
  • 0

Piszę pluginy pod: AMX MOD X oraz SOURCE MOD!

Na zlecenie i bez zlecenia zresztą też!


#12 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Autor tematu
  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10831
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Online

Napisano 29.09.2011 16:12

colorchat jest dla say to jest dla statusbaru no ale można powiedzieć że coś ala to

Tylko w colorchat'cie można więcej niż jeden kolor użyć

a w statusbar nie
  • +
  • -
  • 0

#13 Na 5tyk

    Godlike

  • Użytkownik

Reputacja: 430
Wszechobecny

  • Postów:1712
  • GG:
  • Imię:Patryk
  • Lokalizacja:PL
Offline

Napisano 29.09.2011 19:43

Teraz wiem gdzie dać odznaki w cod :)

Łap +'ika :D
  • +
  • -
  • 0

#14 Fili:P

    Koleżeński

  • Power User

Reputacja: 752
Guru

  • Postów:1679
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 09.10.2011 06:53

misieq nie gdyby był zielony to bym go dodał

A czy to współpracuję z bf2/diablo, czy po prostu usuwa informację z tych modów i wyświetla tę ?

:facepalm: to jest tylko biblioteka musisz zedytować mody tak aby korzystały z niej do wyświetlania

Nie zrozumiałeś mnie, ponieważ mi chodziło, czy jeśli mam wyświetlony ten status bar w bf2 "Zabicia x/x Odznaki: x" i wyświetlę nową wiadomość twoją biblioteką, to czy ten status bar z bf2 zniknie ?
  • +
  • -
  • 0

BMXers.pl - Portal o tematyce BMX


#15 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Autor tematu
  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10831
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Online

Napisano 09.10.2011 09:00

zniknie
  • +
  • -
  • 1

#16 Jak się nazwać

    Wszechmogący

  • Power User

Reputacja: 170
Profesjonalista

  • Postów:617
  • Imię:a
  • Lokalizacja:a
Offline

Napisano 26.12.2011 10:14

Proponuję w colorstatus.inc dodać pod
/* ColorStatus
*
* by DarkGL
*
* This file is provided as is (no warranties).
*/
to
#if !defined _fakemeta_included
#include <fakemeta>
#endif

bo raczej się nie skompiluje (mi się nie kompilowało nawet jak zincludowałem fakemete w pluginie)
  • +
  • -
  • 1
Pisze na zamówienie statystyki pod nvault. GG: 15600964

#17 Rif1e

    Nowy

  • Użytkownik

Reputacja: 0
zer0.

  • Postów:4
  • Imię:Tomek
  • Lokalizacja:Skierniewice
Offline

Napisano 15.02.2012 00:01

Poza tym co napisał mój poprzednik znalazłem jeszcze jeden błąd. Przed moim Statusbarem wyswietla jeszcze %.

To przez tę linijkę w colorstatus.ini? - #define TO_NAME "%"

Być może to też przez to, że użyłem TAGU(zaraz sprawdzę). To mój statusbar:

makeStatusText(id,GREY_STATUS,0.0,"[CTF RANK] Poziom: %i | Doswiadczenie: %i XP",Level[id],PlayerXP[id]);

Jak to naprawić?
  • +
  • -
  • 0

#18 ParadisO

    Wszechmogący

  • Power User

Reputacja: 128
Zaawansowany

  • Postów:689
  • Lokalizacja:Częstochowa
Offline

Napisano 12.05.2012 19:39

dobrze by było napisać, że wymagany jest fakemeta
  • +
  • -
  • 0

#19 Gość_21977_*

  • Gość

Reputacja: 0

Offline

Napisano 31.05.2012 22:20

Co chwilę gracze są wywalani z takim oto komunikatem.
W niektórych rundach traci się uprawnienia administracyjne.
Co jakiś czas, któryś z graczy ma zmieniony nick na "%".
edit. Powyższe jest spowodowane domyślną konfiguracją HLGuard, można to skonfigurować, więc problem rozwiązany.

Pomimo zastosowania 0.0 jako czasu wyświetlania, znika ona po kilku(nastu?) sekundach.
edit. Tutaj moja pomyłka, taki błąd nie występuje.

edit. Te problemy pozostają mimo wszystko:
Przed wiadomościami pokazywany jest często znak %.
Wiadomość jest ucinana do wielkości zdecydowanie poniżej 196 (swoją drogą czemu nie 192 ?).

#20 zryty

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: 2
Nowy

  • Postów:24
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 16.09.2012 11:45

Jak by to przerobić by działało na fakeplayerach to pewnie by te problemy znikły, ale oczywiście jeden slot by musiał być wolny... Taki mój wywód teoretyczny :P
  • +
  • -
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: color, status, bf2, diablo

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych