ColorStatus - Kolorowe wiadomości z diablo...
DarkGL
26.09.2011
Standardowo wiadomości w lewym dolnym rogu w takich modach jak np. diablo czy bf2 mają kolor standardowy(żółty)
Ten include pozwala użyć nam 4 kolorówSą jednak pewne ograniczenia
Pod include modułów dodajemy
np.
do plugin_init musimy dodać wywołanie funkcji
np.
Funkcja służącą do wyświetlania statusów jest
Dokumentacja AMXX.pl: Core >> string > format
Przykłady:
statustext_test.amxx 8,82 KB
6 Ilość pobrań
statustext_test.sma 1,04 KB
251 Ilość pobrań
Wrzucamy do folderu include naszego kompilatora. Możemy normalnie kompilować pluginy z tą biblioteką na web kompilatorze amxx.pl
Ten include pozwala użyć nam 4 kolorówSą jednak pewne ograniczenia
- W wiadomości można użyć tylko jednego koloru tzn. jeden kolor dla całego tekstu
- Maksymalnie 196 znaków (czyli tak jak było zawsze
)
- Jeśli gracz podczas wysyłania kolorowej wiadomości będzie miał włączoną konsolę zobaczy błędny kolor przy modach które odświeżają statusbar bardzo szybko nie ma to większego znaczenia
Pod include modułów dodajemy
#include <colorstatus.inc>
np.
#include <amxmodx> #include <amxmisc> #include <colorstatus.inc>
do plugin_init musimy dodać wywołanie funkcji
initColorStatus()bez tego kolorowe statusy nie zadziałają
np.
public plugin_init() { register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR) initColorStatus(); }
Funkcja służącą do wyświetlania statusów jest
makeStatusText(id,COLOR_STATUS:color,Float:fTime = 0.0,const szText[] = "",any:...)
- id - id gracza któremu wyświetlić tekst jeśli podamy 0 zostanie wyświetlony wszystkim
- color - kolor tekstu 4 wartości
- RED_STATUS - czerwony kolor tekstu
- BLUE_STATUS - niebieski kolor tekstu
- YELLOW_STATUS - żółty kolor tekstu
- GREY_STATUS - szary kolor tekstu
- fTime - czas wyświetlania tekstu ustawiając 0.0 tekst będzie widoczny cały czas
- szText - tekst wyświetlany można używać w nim znaków formatujących tak jak w np. client_print czy colorchat w dalszych parametrach podajemy zmienne/tablice itp. do formatowanego tekstu
Dokumentacja AMXX.pl: Core >> string > format
Przykłady:
makeStatusText(id,GREY_STATUS,0.0,"Szary statustext");
Szary status o treści "Szary statustext" jednej osobie na zawszemakeStatusText(0,RED_STATUS,0.0,"Czerwony statustext");
Czerwony status o treści "Czerwony statustext" wszystkim na zawszemakeStatusText(0,BLUE_STATUS,5.0,"Niebieski statustext");
Niebieski status o treści "Niebieski statustext" wszystkim przez 5 sekundmakeStatusText(id,YELLOW_STATUS,5.0,"formatowany %d %s",1,"string");
Żółty status o treści "formatowany 1 string" jednej osobie przez 5 sekund


Wrzucamy do folderu include naszego kompilatora. Możemy normalnie kompilować pluginy z tą biblioteką na web kompilatorze amxx.pl

Załączone pliki
Misiaczek ;c
28.09.2011
dark nie lepiej dodawać to tak:
#include <colorstatus>?? po co dodawac te .inc na końcu
Misiaczek ;c
28.09.2011
misieq bo ładniej :F
niehmm.. a nie dało by się zrobić zielonego??
dark a zielony to nie:
write_byte(4);albo
write_byte(5);?? nie wiem czy ta funkcja obsługuje kolor zielony, ale tak tylko insynuuje

Fili:P
29.09.2011
A czy to współpracuję z bf2/diablo, czy po prostu usuwa informację z tych modów i wyświetla tę ?
DarkGL
29.09.2011
misieq nie gdyby był zielony to bym go dodał
to jest tylko biblioteka musisz zedytować mody tak aby korzystały z niej do wyświetlania
A czy to współpracuję z bf2/diablo, czy po prostu usuwa informację z tych modów i wyświetla tę ?

Droso
29.09.2011
Coś jak <colorchat>?
Tylko w colorchat'cie można więcej niż jeden kolor użyć
@edit
Ok teraz wiem co to
Użytkownik HubertTM edytował ten post 29.09.2011 16:14
Tylko w colorchat'cie można więcej niż jeden kolor użyć

@edit
Ok teraz wiem co to

Użytkownik HubertTM edytował ten post 29.09.2011 16:14
DarkGL
29.09.2011
colorchat jest dla say to jest dla statusbaru no ale można powiedzieć że coś ala to
a w statusbar nieTylko w colorchat'cie można więcej niż jeden kolor użyć
Fili:P
09.10.2011
Nie zrozumiałeś mnie, ponieważ mi chodziło, czy jeśli mam wyświetlony ten status bar w bf2 "Zabicia x/x Odznaki: x" i wyświetlę nową wiadomość twoją biblioteką, to czy ten status bar z bf2 zniknie ?misieq nie gdyby był zielony to bym go dodał
A czy to współpracuję z bf2/diablo, czy po prostu usuwa informację z tych modów i wyświetla tę ?
to jest tylko biblioteka musisz zedytować mody tak aby korzystały z niej do wyświetlania
Jak się nazwać
26.12.2011
Proponuję w colorstatus.inc dodać pod
bo raczej się nie skompiluje (mi się nie kompilowało nawet jak zincludowałem fakemete w pluginie)
/* ColorStatus * * by DarkGL * * This file is provided as is (no warranties). */to
#if !defined _fakemeta_included #include <fakemeta> #endif
bo raczej się nie skompiluje (mi się nie kompilowało nawet jak zincludowałem fakemete w pluginie)
Rif1e
15.02.2012
Poza tym co napisał mój poprzednik znalazłem jeszcze jeden błąd. Przed moim Statusbarem wyswietla jeszcze %.
To przez tę linijkę w colorstatus.ini? - #define TO_NAME "%"
Być może to też przez to, że użyłem TAGU(zaraz sprawdzę). To mój statusbar:
Jak to naprawić?
To przez tę linijkę w colorstatus.ini? - #define TO_NAME "%"
Być może to też przez to, że użyłem TAGU(zaraz sprawdzę). To mój statusbar:
makeStatusText(id,GREY_STATUS,0.0,"[CTF RANK] Poziom: %i | Doswiadczenie: %i XP",Level[id],PlayerXP[id]);
Jak to naprawić?
Gość_21977_* 31.05.2012
Co chwilę gracze są wywalani z takim oto komunikatem.
W niektórych rundach traci się uprawnienia administracyjne.
Co jakiś czas, któryś z graczy ma zmieniony nick na "%".
edit. Powyższe jest spowodowane domyślną konfiguracją HLGuard, można to skonfigurować, więc problem rozwiązany.
Pomimo zastosowania 0.0 jako czasu wyświetlania, znika ona po kilku(nastu?) sekundach.
edit. Tutaj moja pomyłka, taki błąd nie występuje.
edit. Te problemy pozostają mimo wszystko:
Przed wiadomościami pokazywany jest często znak %.
Wiadomość jest ucinana do wielkości zdecydowanie poniżej 196 (swoją drogą czemu nie 192 ?).
W niektórych rundach traci się uprawnienia administracyjne.
Co jakiś czas, któryś z graczy ma zmieniony nick na "%".
edit. Powyższe jest spowodowane domyślną konfiguracją HLGuard, można to skonfigurować, więc problem rozwiązany.
Pomimo zastosowania 0.0 jako czasu wyświetlania, znika ona po kilku(nastu?) sekundach.
edit. Tutaj moja pomyłka, taki błąd nie występuje.
edit. Te problemy pozostają mimo wszystko:
Przed wiadomościami pokazywany jest często znak %.
Wiadomość jest ucinana do wielkości zdecydowanie poniżej 196 (swoją drogą czemu nie 192 ?).
zryty
16.09.2012
Jak by to przerobić by działało na fakeplayerach to pewnie by te problemy znikły, ale oczywiście jeden slot by musiał być wolny... Taki mój wywód teoretyczny
