Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Screen Menubiblioteka do tworzenia menu kołowych


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#1 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2960
Godlike

  • Postów:4247
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 25.06.2011 12:44

*
Popularny

Screen Menu
v0.4.2

Biblioteka zamknięta w pliku .amxx do tworzenia kołowych menu. Można je spotkać w nowoczesnych grach jak Crisis czy Prototype, więc może się przydać też w CSie. Wybieranie opcji jest całkiem wygodne i spokojnie może zastąpić kilka bindów.

Maksymalna ilość opcji została na stałe zablokowana na wartość 8. API biblioteki jest zgodne z Nowym stylem menu Zobacz opis, z tym , że funkcje zaczynają się smenu_* zamiast menu_*

Przykładowe menu z załącznika ScreenMenu_Test.sma wygląda tak
Dołączona grafika

Wszelkie uwagi i propozycje są mile widziane.


Wymagane pliki:
dhudmessage.inc

Kilka wskazówek:
smenu_create("nazwa", "mcbScreenMenu", "mcbScreenMenuOver");

pierwsza funkcja jest wywoływana po zamknięciu menu i przekazuje informacje na jakiej opcji gracz zatrzymał się ostatnio
druga funkcja jest wywoływana po każdej zmianie aktywnej opcji, nie koniecznie musimy łapać to zdarzenie i można spokojnie pominąć ten parametr

poprawne użycie menu wymaga sekwencji smenu_display ... smenu_exit, w przykładowym kodzie naciśnięcie klawisza E pokazuje menu, a puszczenie E wyłącza menu; moment wyjścia jest traktowany jak wybór opcji, gracz wybiera to co go interesuje przez puszczenie klawisza

to samo możemy zrobić za pomocą komendy aktywnej


register_clcmd("+menu", "wlaczMenu");
register_clcmd("-menu", "wylaczMenu");

bind f +menu


w wlaczMenu robimy display w wylaczMenu exit, wtedy gdy gracz puszcza klawisz F plugin dostaje info o wybranej opcji

smenu_setprop umożliwia konfigurację menu, w następnych wersjach będzie tego więcej, obecnie mamy:
#define SMPROP_SHOW_DESCRIPTION 1 /* Czy pokazywac opis po najechaniu na opcje, param1=number */
#define SMPROP_NORMAL_COLOR 	2 /* Kolor normalny, param1=number[3] */
#define SMPROP_OVER_COLOR 	3 /* Kolor po najechaniu na opcje, param1=number[3] */
#define SMPROP_DISABLED_COLOR 	4 /* Kolor wylaczonej opcji, param1=number[3] */
#define SMPROP_TITLE_COLOR 	5 /* Kolor tytulu, param1=number[3] {0, 0, 0} ukrywa tytul*/
#define SMPROP_PREFIX 		6 /* Prefiks opcji, param1=string[8], domyslnie takie C z kropka*/
czyli można włączyć/wyłączyć pokazywanie podpowiedzi i pokolorować napisy po swojemu


Aktualizacja:
0.4.2
- wywalony spam na chacie
0.4.1
- kursor już nie wariuje
0.4
- wyeliminowano 2 bugi: smenu_display nie działał w callbacku oraz get_info nie pobierało info tylko 2 razy nazwę
0.3
- dodano dynamiczną wersję menu (bez stałego punktu widzenia)

0.2
- dwa nowe pola set_prop
#define SMPROP_TITLE_COLOR 	5 /* Kolor tytulu, param1=number[3] {0, 0, 0} ukrywa tytul*/
#define SMPROP_PREFIX 		6 /* Prefiks opcji, param1=string[8], domyslnie takie C z kropka*/
- wyświetlany tytuł menu
- nowe przykładowe pliki
- możliwość dostosowania położenia menu (komenda +smenu)

0.1
- pierwsza publikacja

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 41

#2 Fili:P

    Koleżeński

  • Power User

Reputacja: 752
Guru

  • Postów:1679
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Filip
  • Lokalizacja:Radom
Offline

Napisano 25.06.2011 13:33

nie ma co, po prostu super leci +
  • +
  • -
  • 0

BMXers.pl - Portal o tematyce BMX


#3 sharkowy

    Lokalna anomalia sejsmiczna o nieustalonej genezie.

  • Przyjaciel

Reputacja: 71
Pomocny

  • Postów:1913
Offline

Napisano 25.06.2011 14:59

Dobre, tylko jak np. będzie taka ro***erducha to trochę mogłoby przeszkadzać :P ogólnie fajne.
  • +
  • -
  • 0

2011 - Admin FFA

2011 ~ 2012 - Support Team

2012 ~ 2014 - Moderator

2014 - Junior Admin

2015 - Przyjaciel  R.I.P. sharkowy :(

 


#4 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 25.06.2011 15:13

a nie myslales zeby to zamknac w module zamiast w pluginie ?
  • +
  • -
  • -1
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#5 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2960
Godlike

  • Postów:4247
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 25.06.2011 15:50

w sieci menu nie działa tak gładko jak lokalnie, blokowanie rozglądania się nieco szarpie ekranem, ale nic z tym nie mogę zrobić
moduł aż prosi się o kilka cvarów, na razie jest jeden od pokazywania/ukrycia kursora, co od razu ujawni sposób analizy ruchów myszy
amx_smenu_cursor 1
wkrótce będzie więcej

@GoQ
Myślałem. Mam złe doświadczenia z kompilacją modułów pod Windowsem, ciągle mi się nie zgadzało kodowanie końca linii, a nawet musiałem usunąć kilka definicji z sdk. Najpierw chciałem się przekonać czy jestem w stanie to w ogóle zrobić w przyjaznym dla mnie środowisku. Teraz port do C++ to właściwie kwestia wolnego czasu i chęci. Póki co zostaje plugin.
  • +
  • -
  • 1

#6 Nomaf

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 155
Profesjonalista

  • Postów:344
  • GG:
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 25.06.2011 15:59

A co z tytułem menu? Jest możliwość jego zrobienia?
  • +
  • -
  • 0

#7 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2960
Godlike

  • Postów:4247
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 25.06.2011 16:02

No właśnie się zastanawiam gdzie go wkleić. Może nad kołem jako kolejny napis na hud? i dodam wtedy nowe pole do set_prop żeby można było je chować
  • +
  • -
  • 0

#8 Nomaf

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 155
Profesjonalista

  • Postów:344
  • GG:
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 25.06.2011 16:08

Myślę, że lepiej by było nad celownikiem.
  • +
  • -
  • 0

#9 sharkowy

    Lokalna anomalia sejsmiczna o nieustalonej genezie.

  • Przyjaciel

Reputacja: 71
Pomocny

  • Postów:1913
Offline

Napisano 26.06.2011 10:26

W środku koła :D
  • +
  • -
  • 0

2011 - Admin FFA

2011 ~ 2012 - Support Team

2012 ~ 2014 - Moderator

2014 - Junior Admin

2015 - Przyjaciel  R.I.P. sharkowy :(

 


#10 ErroR'S

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 3
Nowy

  • Postów:162
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:L-wo
Offline

Napisano 26.06.2011 10:38

Nad kołem lepiej bo w środku będzie się mylić
  • +
  • -
  • 0

#11 ToRRent

    Dirty Bomber

  • Power User

Reputacja: 227
Wszechwidzący

  • Postów:861
  • Steam:steam
  • Imię:Łukasz
  • Lokalizacja:Kraków
Offline

Napisano 26.06.2011 12:34

pytanie bo użyłem tego menu w crysis_nanosuit_advanced i nie da się wybrać opcji poprzez ponowne użycie komendy nanosuit xD czy to menu jest tylko skazane na USE ? + dlaczego menu nie jest na środku ? tylko tak bardziej z prawej strony
  • +
  • -
  • 0

ZdobywcyGier

YouTubeFacebook |  Twitch


#12 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 26.06.2011 12:42

do pokazania masz funkcje smenu_display mozesz sobie nawet przy spawnie pokazac je
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#13 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2960
Godlike

  • Postów:4247
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 26.06.2011 12:50

To menu wymaga zamknięcia, smenu_exit(), dlatego nie będzie działać na zwykły bind. Trzeba zrobić komendę z + i - albo właśnie któryś z standardowych guzików jak Use (E).
Żeby opcje układały się w koło ich pozycje są względne, więc zależą od rozdzielczości. Można by użyć pozycji -1, -1 i przesuwać napisy spacjami i enterami. Mogę spróbować.
  • +
  • -
  • 0

#14 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2960
Godlike

  • Postów:4247
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 27.06.2011 16:05

Aktualizacja:
v0.2


2 nowe pola set_prop
kolor tytułu oraz prefix opcji

każdy gracz może sobie dopasować położenie menu
bind j +smenu
komenda ta pozwala przemieścić menu, nowe położenie zostanie zapisane w setinfo i odczytywane może być potem, także na innym serwerze

Nowy przykładowy plik, pokazujący jak w najprostszy sposób użyć tego menu (komenda +-)
  • +
  • -
  • 0

#15 ToRRent

    Dirty Bomber

  • Power User

Reputacja: 227
Wszechwidzący

  • Postów:861
  • Steam:steam
  • Imię:Łukasz
  • Lokalizacja:Kraków
Offline

Napisano 27.06.2011 19:07

Dzięki R3X ;) czas się wziąć za testy

@Abes Czepiasz się :D

Użytkownik =ToRRent= edytował ten post 28.06.2011 09:46

  • +
  • -
  • 0

ZdobywcyGier

YouTubeFacebook |  Twitch


#16 Nomaf

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 155
Profesjonalista

  • Postów:344
  • GG:
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 27.06.2011 20:58

Super sprawa z tym menu. Jak będziemy robić BF3, to będzie takie menu z komendami :D
  • +
  • -
  • 0

#17 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2960
Godlike

  • Postów:4247
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 31.07.2011 16:55

Drobne poprawki i dynamiczna wersja: ustalenie kąta widzenia gracza nawet przy normalnym pingu powoduje ścinanie ekrau, więc niech gracz się rozgląda; póki co kursor trochę wariuje; pracuje nad tym
  • +
  • -
  • 0

#18 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2960
Godlike

  • Postów:4247
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 31.07.2011 17:10

Dobra, już nie wariuje i mam 0.4.1
  • +
  • -
  • 0

#19 Nomaf

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 155
Profesjonalista

  • Postów:344
  • GG:
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 31.07.2011 17:16

Nie ma działającego załącznika... Już działa...

Czy w przyszłości planujesz dodać dynamiczną ilość opcji? (Różne umiejscowienie zależne od ilości opcji)
Oraz czy zamiast napisów, to żeby były sprite'y?

Użytkownik Nomaf edytował ten post 31.07.2011 17:27

  • +
  • -
  • 0

#20 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2960
Godlike

  • Postów:4247
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 31.07.2011 17:27

Wrzuciłem nowego zip`a

Już teraz uwzględniana jest ilość opcji w menu przy wyliczaniu położeń. 3 opcje oddzielone są 120 stopniami przerwy, 4 opcje już 90 stopniami itd. Jak chcesz swobodniej je rozmieścić dołóż kilka blanków smenu_addblank()
Sprite`y były tu zanim użyłem HUDu, podczas poruszaniu się gracza skakały w górę i w dół tak jak broń (cl_bob) i za to wyleciały
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych