Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Jak sprawdzić, która zm. ma wartość większą od 0?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 GoldeN

    Wszechmogący

  • Zbanowany

Reputacja: 69
Pomocny

  • Postów:676
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:DG
Offline

Napisano 03.02.2011 21:11

Witam Was.

Jeżeli mam cztery zmienne. ZmiennaA[id], ZmiennaB[id], ZmiennaC[id] i ZmiennaD[id], to jeżeli na początku każdej rundy gracz wybierze jedną ze zmiennych, to ta zmienna przybierze wartość1, a reszta będzie miała 0. To jak mogę szybko sprawdzić, jaką gracz zmienną ma na 1 i na niej czynić operacje? Czyli zamiast czegoś takiego:

if(ZmiennaA[id] > 0)
{
//code
}
else if(ZmiennaB[id] > 0)
{
//code
}
else if(ZmiennaC[id] > 0)
{
//code
}
else if(ZmiennaD[id] > 0)
{
//code
}


Jak mogę inaczej sprawdzić?


Ale także nie takim sposobem:

if(ZmiennaA[id] > 0 || ZmiennaB[id] > 0 .. ETC

Bo chcę na każdej zmiennej coś innegi dać.

Użytkownik GoldeN edytował ten post 03.02.2011 22:05


#2 CheQ

    Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

  • Junior Admin

Reputacja: 1984
Godlike

  • Postów:5534
  • Imię:Adaś
  • Lokalizacja:Glinianka
Offline

Napisano 04.02.2011 12:04

swich (zmienna)
{
case a:
{
//co ma robic
}
case b:
{
//co ma robic
}
case c:
{
//co ma robic
}
case d:
{
//co ma robic
}
}

myśle że powinno być łątwiej jeśli o to chodziło.

Użytkownik CheQ edytował ten post 04.02.2011 12:06

  • +
  • -
  • 0

b_560_95_1.png


#3 mgr inż. Pavulon

    C35H60Br2N2O4

  • Przyjaciel

Reputacja: 1725
Godlike

  • Postów:6881
  • Steam:steam
  • Imię:Konrad
  • Lokalizacja:Koniecpol
Offline

Napisano 04.02.2011 12:25

A nie lepiej zamiast tworzyć 4 tablice
new zmiennaA[32]
new zmiennaB[32]
new zmiennaC[32]
new zmiennaB[32]
Zrobić jedną:
new zmienne[32][4]
A potem już tylko robić pętle po tablicy gracza zmienne[id] z break'iem przy zmienne[id][i] > 0
  • +
  • -
  • 1

#4 GoldeN

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 69
Pomocny

  • Postów:676
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:DG
Offline

Napisano 04.02.2011 12:53

A nie lepiej zamiast tworzyć 4 tablice

new zmiennaA[32]
new zmiennaB[32]
new zmiennaC[32]
new zmiennaB[32]
Zrobić jedną:
new zmienne[32][4]
A potem już tylko robić pętle po tablicy gracza zmienne[id] z break'iem przy zmienne[id][i] > 0


Czyli mogę użyć enum, w nim wypisać te zmienne i zamiast tej [4] mogę dawać zmienne z enuma? Dobrze zrozumiałem? A pętla miałaby wyglądać tak:

for(new i; i <= zmienna[i]; i++) ?

#5 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1339
Godlike

  • Postów:3556
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 06.02.2011 21:54

skoro chcesz zapisywac tylko 0 i 1 to mozesz zrobic tak

new tablica[33]
...
tablica[id]=wybor;
...
if(tablica[id]==1){}
else if(tablica[id]==2){}

  • +
  • -
  • 1
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#6 GoldeN

    Wszechmogący

  • Autor tematu
  • Zbanowany

Reputacja: 69
Pomocny

  • Postów:676
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:DG
Offline

Napisano 06.02.2011 22:51


skoro chcesz zapisywac tylko 0 i 1 to mozesz zrobic tak

new tablica[33]
...
tablica[id]=wybor;
...
if(tablica[id]==1){}
else if(tablica[id]==2){}


No właśnie nie. Bo ja mam zmienną, która dostaje "levele" i myślałem, że da się jakoś rozpisać i sprawdzić którą gracz zmienną ma większą od zera. Ale jak na razie używam sposobu Pavulona.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych