Model Placer
R3X
03.08.2010
Model Placer
v0.2
Plugin pozwala ustawić w wybranym miejscu mapy model. Jego pozycję i kąt można zapisać w pliku, wtedy przy ładowaniu mapy zostanie on odtworzony. Obsługiwany za pomocą menu. Pozwala tworzyć, usuwać, przestawiać i obracać model wraz z bryłą (która pokrywa się z modelem, gdy kąt jest wielokrotnością 90 lub zerem).
Komendy
naciśnij 2 a pojawi się menu
teraz możesz postawić model na mapie
Są też opcje Zapisu, Czyszczenia i Załadowania ustawień z pliku.
To menu otwiera się także po utworzeniu modelu. Zawiera wszystkie dostępne opcje modyfikacji bytu. Opcja nr 1 służy do zmiany edytowanego bytu na wybrany celownikiem. Wszystkie modele na czas otwarcia menu stają się nieprzenikalne. Aby przywrócić im przypisany stan, należy zakończyć sesję (9).
Standardowe opcje Obrotu (4,5,6) używają 90stopniowych kroków. Dla większej kontroli kąta jest menu Zaawansowane obracanie (8).
Tu skok jest o wiele mniejszy.
od 0.2
Ustawienia dla pojedynczego bytu!
po wybraniu opcji możemy otrzymać menu możliwych wartości lub miejsce do wpisania własnych
wpisywanie danych należy dostosować do typu
Float: - liczba rzeczywista, należy pamiętać o .0 dla liczb całkowitych np. 20.0
Int: - liczba całkowita
Konfiguracja
Menu zarządza bytami na mapach, ale dostępne modele należy podać ręcznie w pliku configs/models.vdf (otwórz Notatnikiem)
Plik ma strukturę drzewiastą, 2 wymagane parametry to model i saveid.
Model to plik .mdl, a saveid to pojedynczy i unikatowy znak identyfikujący model. 2 różne modele nie powinny mieć tego samego znaku saveid.
istnieją też opcjonalne parametry:
SOLID_NOT - przenikalny
SOLID_BBOX - można po nim chodzić
od 0.2
Przykładowy plik models.vdf w załączniku.
Cvary
Instalacja
Plugin używa modułu VDF, kopia w załączniku. Plik .dll lub .so do modules/ a w configs/modules.ini należy dopisać vdf pod sqlite
sma skompilować i do plugins/
stworzyć folder configs/ModelPlacer/ i nadać chmod 777
Import z GHW_Entspawner
załącznik ModelList.rar, prowizoryczny program do konwersji plików GHW_entspawner_refferences.ini i GHW_entspawner.ini do plików Model Placer`a
oba pliki należy umieścić w Release/ i uruchomić ModelList.exe (pomiędzy 2 użyciami należy usunąć folder ModelPlacer, bo program go nie czyści)
Credits
Necro - przesuwanie modelu pochodzi wprost z BlockMaker`a
Miczu - za zrobienie m_eel tworzenie ramek pochodzi wprost z tego pluginu
Dariusz Sawicki - wykład o przekształceniach geometrycznych
honeyowsky - pomoc w testach
v0.2
Plugin pozwala ustawić w wybranym miejscu mapy model. Jego pozycję i kąt można zapisać w pliku, wtedy przy ładowaniu mapy zostanie on odtworzony. Obsługiwany za pomocą menu. Pozwala tworzyć, usuwać, przestawiać i obracać model wraz z bryłą (która pokrywa się z modelem, gdy kąt jest wielokrotnością 90 lub zerem).
Komendy
mplacer
- otwiera menu główne
naciśnij 2 a pojawi się menu
teraz możesz postawić model na mapie
Są też opcje Zapisu, Czyszczenia i Załadowania ustawień z pliku.
medit
- otwiera menu edycji modelu
To menu otwiera się także po utworzeniu modelu. Zawiera wszystkie dostępne opcje modyfikacji bytu. Opcja nr 1 służy do zmiany edytowanego bytu na wybrany celownikiem. Wszystkie modele na czas otwarcia menu stają się nieprzenikalne. Aby przywrócić im przypisany stan, należy zakończyć sesję (9).
Standardowe opcje Obrotu (4,5,6) używają 90stopniowych kroków. Dla większej kontroli kąta jest menu Zaawansowane obracanie (8).
Tu skok jest o wiele mniejszy.
od 0.2
Ustawienia dla pojedynczego bytu!
mparam
- otwiera menu ustwień wybranego modelu
po wybraniu opcji możemy otrzymać menu możliwych wartości lub miejsce do wpisania własnych
wpisywanie danych należy dostosować do typu
Float: - liczba rzeczywista, należy pamiętać o .0 dla liczb całkowitych np. 20.0
Int: - liczba całkowita
Konfiguracja
Menu zarządza bytami na mapach, ale dostępne modele należy podać ręcznie w pliku configs/models.vdf (otwórz Notatnikiem)
Plik ma strukturę drzewiastą, 2 wymagane parametry to model i saveid.
Model to plik .mdl, a saveid to pojedynczy i unikatowy znak identyfikujący model. 2 różne modele nie powinny mieć tego samego znaku saveid.
"Models" { "Drzewo" { "model" "models/bigtree.mdl" "saveid" "a" } }
istnieją też opcjonalne parametry:
klasa bytu, np. info_target, func_breakable"entity" "klasa"
typ przenikalności"solid" "SOLID_*"
SOLID_NOT - przenikalny
SOLID_BBOX - można po nim chodzić
"bound_mins" { "X" "-21.0" "Y" "-17.8" "Z" "-27.7" } "bound_maxs" { "X" "21.0" "Y" "17.8" "Z" "27.7" }rozmiar bytu, bardzo istotne przy typach solidnych, np. SOLID_BBOX, przy innych mniej
od 0.2
"takedamage" "0.0"
"takedamage" "1.0"
czy byt jest zniszczalny (0.0 nie jest 1.0 lub 2.0 jest)"takedamage" "2.0"
ilość zdrowia bytu"health" "100.0"
Przykładowy plik models.vdf w załączniku.
Cvary
amx_mplacer_frame 1
- pokazuje (1) lub nie (0) ramkę wybranego obiektu
amx_mplacer_recreate 0
- określa czy przywracać zniszczone modele na początku każdej rundy (domyślnie wyłączone)
Instalacja
Plugin używa modułu VDF, kopia w załączniku. Plik .dll lub .so do modules/ a w configs/modules.ini należy dopisać vdf pod sqlite
sma skompilować i do plugins/
stworzyć folder configs/ModelPlacer/ i nadać chmod 777
Import z GHW_Entspawner
załącznik ModelList.rar, prowizoryczny program do konwersji plików GHW_entspawner_refferences.ini i GHW_entspawner.ini do plików Model Placer`a
oba pliki należy umieścić w Release/ i uruchomić ModelList.exe (pomiędzy 2 użyciami należy usunąć folder ModelPlacer, bo program go nie czyści)
Credits
Necro - przesuwanie modelu pochodzi wprost z BlockMaker`a
Miczu - za zrobienie m_eel tworzenie ramek pochodzi wprost z tego pluginu
Dariusz Sawicki - wykład o przekształceniach geometrycznych
honeyowsky - pomoc w testach
Załączone pliki
G[o]Q
03.08.2010
Fajny plugin a mozna wiedziec za co odpowiada modul vdf czyzby odczyt/przetwarzanie danych z pliku
R3X
03.08.2010
tak, VDF pozwala na czytanie i tworzenie plików tekstowych o strukturze drzewa, bardzo wygodny w użyciu
drobna łatka do v0.1 i mamy 0v.12 dzięki uwagom Honeya
Pokazywana ramka może powodować problemy z serwerem, w przypadku crasha należy zmienić wartość cvara
i nie pokaże ramki, ale serwer będzie chodził sprawdzę co jest grane wkrótce
drobna łatka do v0.1 i mamy 0v.12 dzięki uwagom Honeya
Pokazywana ramka może powodować problemy z serwerem, w przypadku crasha należy zmienić wartość cvara
amx_mplacer_frame 0
i nie pokaże ramki, ale serwer będzie chodził sprawdzę co jest grane wkrótce
R3X
07.08.2010
Update v0.2
zmienione/nowe pliki:
sma + inl
data/lang/.txt
Log
* poprawka przy czytaniu configa mapy
* nowe pola konfiguracji takedamage i health
* ustawienia dla konkretnego obiektu (komenda mparam)
* wyłaczanie trybu Edit przed zapisaniem bytów do pliku
* ramka o niższej częstotliwości odświeżania elimiminuje crashowanie przy tworzeniu bytów
zmienione/nowe pliki:
sma + inl
data/lang/.txt
Log
* poprawka przy czytaniu configa mapy
* nowe pola konfiguracji takedamage i health
* ustawienia dla konkretnego obiektu (komenda mparam)
* wyłaczanie trybu Edit przed zapisaniem bytów do pliku
* ramka o niższej częstotliwości odświeżania elimiminuje crashowanie przy tworzeniu bytów
Memory
19.11.2010
"Import z GHW_Entspawner
załącznik ModelList.rar, prowizoryczny program do konwersji plików GHW_entspawner_refferences.ini i GHW_entspawner.ini do plików Model Placer`a
oba pliki należy umieścić w Release/ i uruchomić ModelList.exe (pomiędzy 2 użyciami należy usunąć folder ModelPlacer, bo program go nie czyści)"
Z tym mam problem, nie do końca jasno jest opisane co dokładnie mam zrobić, gdzie jakie pliki dać, co z nimi zrobić...
Proszę o szczegółową instrukcje instalacji (jak dla zielonych)
Pozdrawiam
załącznik ModelList.rar, prowizoryczny program do konwersji plików GHW_entspawner_refferences.ini i GHW_entspawner.ini do plików Model Placer`a
oba pliki należy umieścić w Release/ i uruchomić ModelList.exe (pomiędzy 2 użyciami należy usunąć folder ModelPlacer, bo program go nie czyści)"
Z tym mam problem, nie do końca jasno jest opisane co dokładnie mam zrobić, gdzie jakie pliki dać, co z nimi zrobić...
Proszę o szczegółową instrukcje instalacji (jak dla zielonych)
Pozdrawiam
R3X
19.11.2010
Pliki GHW_entspawner_refferences.ini i GHW_entspawner.ini wrzuć do folderu Release/ i uruchom program
Memory
19.11.2010
wszystko fajnie tylko gdzie ma być release/? mam go wrzucić na serwer czy skonwertować pliki GHW_entspawner_refferences.ini i GHW_entspawner.ini i je wrzucić na serwer?? a jak tak to gdzie dokładnie??
z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
R3X
19.11.2010
konwersji możesz dokonać na dowolnym komputerze, byle dało radę uruchomić program .exe; ściągnij, rozpakuj i do dzieła w efekcie dostaniesz folder zawierający configi dla tego pluginu
Memory
19.11.2010
pomoże ktoś? Proszę o dokładną instrukcje co gdzie i jak mam dodać..
Z góry dziękuje
Dodano 19 listopad 2010 - 18:57:
EDIT: napisałem ta wiadomość w tym samym momencie jak napisałeś
ok zrobiłem tak jak mówiłeś teraz mam pliki i nie wiem jak je dodać tzn. gdzie..
w /configs mam folder modelplacer i w nim mam zamieścic folder release z całą skonwertowaną zawartością??
czy te dwa pliki dać do /configs
PS proszę moderatora o usunięcie moich niepotrzebnych postów, gdyż sam tego nie mogę zrobić, przepraszam za kłopot
Z góry dziękuje
Dodano 19 listopad 2010 - 18:57:
EDIT: napisałem ta wiadomość w tym samym momencie jak napisałeś
ok zrobiłem tak jak mówiłeś teraz mam pliki i nie wiem jak je dodać tzn. gdzie..
w /configs mam folder modelplacer i w nim mam zamieścic folder release z całą skonwertowaną zawartością??
czy te dwa pliki dać do /configs
PS proszę moderatora o usunięcie moich niepotrzebnych postów, gdyż sam tego nie mogę zrobić, przepraszam za kłopot
R3X
19.11.2010
efekt konwersji to kilka/wiele plików o nazwach takich jak nazwy map; wszystkie luzem mają trafić do configs/ModelPlacer/ na serwerze
Optymalny193 19.05.2011
Cześć
Sorka za refresh ale czy daloby rade zrobić że model coś wykonuje podchodze do niego i cyk np. menu
Potrzebuje takie coś taki bazar podchodze i pyta co chce kupic
Sorka za refresh ale czy daloby rade zrobić że model coś wykonuje podchodze do niego i cyk np. menu
Potrzebuje takie coś taki bazar podchodze i pyta co chce kupic
R3X
19.05.2011
jako klasę użyj func_button i będzie normalnie reagować na +use graczy, wtedy złap FM_Use a lepiej Ham_Use
R3X
18.12.2011
512 to limit modeli których serwer możesz używać, limit bytów jest sporo większy, coś koło 1600
Holls
19.12.2011
Mam pytanie, czy po resecie serwera lub po zmianie mapy modele dalej będą stać? Czy jest to na zasadzie tylko na tej mapie, a po zmianie znów na nią, już tego nie będzie?
R3X
20.12.2011
jeśli chodzi o modele to serwer nie wstanie jak będzie ich za dużo, z ilością obiektów nie ma tego problemu, ale może się okazać np., że nie ma już miejsca na stworzenie bytu granatu
Holls
21.12.2011
Mam jeszcze jedno pytanie.
Czy gdybym postawił na jakiejś mapie np. DD2 jakieś modele, to da się to jakoś przesłać i używać na innym serwerze, bez instalacji pluginu?
Czy gdybym postawił na jakiejś mapie np. DD2 jakieś modele, to da się to jakoś przesłać i używać na innym serwerze, bez instalacji pluginu?