Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie
- - - - -

Model Placerdodawanie bytów na mapie


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 R3X

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 03.08.2010 21:49

*
Popularny

Model Placer
v0.2

Plugin pozwala ustawić w wybranym miejscu mapy model. Jego pozycję i kąt można zapisać w pliku, wtedy przy ładowaniu mapy zostanie on odtworzony. Obsługiwany za pomocą menu. Pozwala tworzyć, usuwać, przestawiać i obracać model wraz z bryłą (która pokrywa się z modelem, gdy kąt jest wielokrotnością 90 lub zerem).

Komendy
mplacer
  • otwiera menu główne
Dopóki nie wybierzesz modelu opcja Postaw jest niedostępna
Dołączona grafika
naciśnij 2 a pojawi się menu
Dołączona grafika
teraz możesz postawić model na mapie
Dołączona grafika

Są też opcje Zapisu, Czyszczenia i Załadowania ustawień z pliku.

medit
  • otwiera menu edycji modelu
Dołączona grafika
To menu otwiera się także po utworzeniu modelu. Zawiera wszystkie dostępne opcje modyfikacji bytu. Opcja nr 1 służy do zmiany edytowanego bytu na wybrany celownikiem. Wszystkie modele na czas otwarcia menu stają się nieprzenikalne. Aby przywrócić im przypisany stan, należy zakończyć sesję (9).

Standardowe opcje Obrotu (4,5,6) używają 90stopniowych kroków. Dla większej kontroli kąta jest menu Zaawansowane obracanie (8).
Dołączona grafika
Tu skok jest o wiele mniejszy.

od 0.2
Ustawienia dla pojedynczego bytu!
mparam
  • otwiera menu ustwień wybranego modelu

po wybraniu opcji możemy otrzymać menu możliwych wartości lub miejsce do wpisania własnych

wpisywanie danych należy dostosować do typu
Float: - liczba rzeczywista, należy pamiętać o .0 dla liczb całkowitych np. 20.0
Int: - liczba całkowita



Konfiguracja
Menu zarządza bytami na mapach, ale dostępne modele należy podać ręcznie w pliku configs/models.vdf (otwórz Notatnikiem)

Plik ma strukturę drzewiastą, 2 wymagane parametry to model i saveid.
Model to plik .mdl, a saveid to pojedynczy i unikatowy znak identyfikujący model. 2 różne modele nie powinny mieć tego samego znaku saveid.
"Models"
{
	"Drzewo"
	{
		"model" 	"models/bigtree.mdl" 
		"saveid"	"a"
	}
}


istnieją też opcjonalne parametry:

"entity" "klasa"

klasa bytu, np. info_target, func_breakable

"solid" "SOLID_*"

typ przenikalności
SOLID_NOT - przenikalny
SOLID_BBOX - można po nim chodzić

"bound_mins" 	
{
	"X" 	"-21.0"
	"Y" 	"-17.8"
	"Z" 	"-27.7"
}
"bound_maxs" 	
{
	"X" 	"21.0"
	"Y" 	"17.8"
	"Z" 	"27.7"
}
rozmiar bytu, bardzo istotne przy typach solidnych, np. SOLID_BBOX, przy innych mniej

od 0.2

"takedamage" "0.0"

"takedamage" "1.0"

"takedamage" "2.0"

czy byt jest zniszczalny (0.0 nie jest 1.0 lub 2.0 jest)

"health" "100.0"

ilość zdrowia bytu



Przykładowy plik models.vdf w załączniku.

Cvary
amx_mplacer_frame 1
  • pokazuje (1) lub nie (0) ramkę wybranego obiektu
amx_mplacer_recreate 0
  • określa czy przywracać zniszczone modele na początku każdej rundy (domyślnie wyłączone)


Instalacja
Plugin używa modułu VDF, kopia w załączniku. Plik .dll lub .so do modules/ a w configs/modules.ini należy dopisać vdf pod sqlite

sma skompilować i do plugins/

stworzyć folder configs/ModelPlacer/ i nadać chmod 777



Import z GHW_Entspawner
załącznik ModelList.rar, prowizoryczny program do konwersji plików GHW_entspawner_refferences.ini i GHW_entspawner.ini do plików Model Placer`a

oba pliki należy umieścić w Release/ i uruchomić ModelList.exe (pomiędzy 2 użyciami należy usunąć folder ModelPlacer, bo program go nie czyści)




Credits
Necro - przesuwanie modelu pochodzi wprost z BlockMaker`a
Miczu - za zrobienie m_eel :) tworzenie ramek pochodzi wprost z tego pluginu
Dariusz Sawicki - wykład o przekształceniach geometrycznych
honeyowsky - pomoc w testach

Załączone pliki


  • +
  • -
  • 21

#2 G[o]Q

    I'm G[o]Q

  • Przyjaciel

Reputacja: 1 344
Godlike

  • Postów:3 563
  • Steam:steam
  • Imię:Krzysiek
  • Lokalizacja:C: / program Files / Valve / Cstrike / G[o]Q.dem
Offline

Napisano 03.08.2010 22:07

Fajny plugin a mozna wiedziec za co odpowiada modul vdf :?: czyzby odczyt/przetwarzanie danych z pliku :?:
  • +
  • -
  • 0
Manual ponad wszystko, konsola ponad manual :D :&

Chcesz wysłać do mnie PW ? użyj nazwy GoQ zamiast G[o]Q
Chcesz Kupić moduł płatności via Pukawka,Tserwery, Gamesol, Zabijaka do mojego sklepu? napisz PW cena to tylko 10 zł/sztuka

GG:6022845 (nie pomagam za free osobom ponizej rangi MoD) :D

#3 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 03.08.2010 22:20

tak, VDF pozwala na czytanie i tworzenie plików tekstowych o strukturze drzewa, bardzo wygodny w użyciu

drobna łatka do v0.1 i mamy 0v.12 dzięki uwagom Honeya

Pokazywana ramka może powodować problemy z serwerem, w przypadku crasha należy zmienić wartość cvara
amx_mplacer_frame 0

i nie pokaże ramki, ale serwer będzie chodził :P sprawdzę co jest grane wkrótce
  • +
  • -
  • 0

#4 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 07.08.2010 14:43

Update v0.2

zmienione/nowe pliki:
sma + inl
data/lang/.txt

Log
* poprawka przy czytaniu configa mapy
* nowe pola konfiguracji takedamage i health
* ustawienia dla konkretnego obiektu (komenda mparam)
* wyłaczanie trybu Edit przed zapisaniem bytów do pliku
* ramka o niższej częstotliwości odświeżania elimiminuje crashowanie przy tworzeniu bytów
  • +
  • -
  • 0

#5 Memory

    Nowy

  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:7
  • Imię:xxx
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 19.11.2010 01:15

"Import z GHW_Entspawner
załącznik ModelList.rar, prowizoryczny program do konwersji plików GHW_entspawner_refferences.ini i GHW_entspawner.ini do plików Model Placer`a

oba pliki należy umieścić w Release/ i uruchomić ModelList.exe (pomiędzy 2 użyciami należy usunąć folder ModelPlacer, bo program go nie czyści)"

Z tym mam problem, nie do końca jasno jest opisane co dokładnie mam zrobić, gdzie jakie pliki dać, co z nimi zrobić...
Proszę o szczegółową instrukcje instalacji (jak dla zielonych)
Pozdrawiam
  • +
  • -
  • 0

#6 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 19.11.2010 09:37

Pliki GHW_entspawner_refferences.ini i GHW_entspawner.ini wrzuć do folderu Release/ i uruchom program
  • +
  • -
  • 0

#7 Memory

    Nowy

  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:7
  • Imię:xxx
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 19.11.2010 11:25

wszystko fajnie tylko gdzie ma być release/? mam go wrzucić na serwer czy skonwertować pliki GHW_entspawner_refferences.ini i GHW_entspawner.ini i je wrzucić na serwer?? a jak tak to gdzie dokładnie??
z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
  • +
  • -
  • 0

#8 Frozen

    Życzliwy

  • Użytkownik

Reputacja: 2
Nowy

  • Postów:33
  • Imię:Mati
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 19.11.2010 12:44

Gdy bym zrobil 4FUN'a to bym dal na serw


Ale dobry pomysl!
  • +
  • -
  • 0
Dołączona grafika

#9 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 19.11.2010 18:09

konwersji możesz dokonać na dowolnym komputerze, byle dało radę uruchomić program .exe; ściągnij, rozpakuj i do dzieła :P w efekcie dostaniesz folder zawierający configi dla tego pluginu
  • +
  • -
  • 0

#10 Memory

    Nowy

  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:7
  • Imię:xxx
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 19.11.2010 18:48

pomoże ktoś? Proszę o dokładną instrukcje co gdzie i jak mam dodać..
Z góry dziękuje :>

Dodano 19 listopad 2010 - 18:57:
EDIT: napisałem ta wiadomość w tym samym momencie jak napisałeś :mur:
ok zrobiłem tak jak mówiłeś teraz mam pliki i nie wiem jak je dodać tzn. gdzie..
w /configs mam folder modelplacer i w nim mam zamieścic folder release z całą skonwertowaną zawartością??
czy te dwa pliki dać do /configs

PS proszę moderatora o usunięcie moich niepotrzebnych postów, gdyż sam tego nie mogę zrobić, przepraszam za kłopot
  • +
  • -
  • 0

#11 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 19.11.2010 19:06

efekt konwersji to kilka/wiele plików o nazwach takich jak nazwy map; wszystkie luzem mają trafić do configs/ModelPlacer/ na serwerze
  • +
  • -
  • 0

#12 Optymalny193

    Wszechwidzący

  • Zbanowany

Reputacja: 30
Życzliwy

  • Postów:294
  • Imię:Paweł
  • Lokalizacja:Europa
Offline

Napisano 19.05.2011 19:08

Cześć
Sorka za refresh ale czy daloby rade zrobić że model coś wykonuje podchodze do niego i cyk np. menu
Potrzebuje takie coś taki bazar podchodze i pyta co chce kupic :)

#13 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 19.05.2011 19:10

jako klasę użyj func_button i będzie normalnie reagować na +use graczy, wtedy złap FM_Use a lepiej Ham_Use
  • +
  • -
  • 0

#14 Grzegorz93

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 63
Pomocny

  • Postów:311
  • GG:
  • Imię:Grzegorz
  • Lokalizacja:Śląsk
Offline

Napisano 18.12.2011 13:10

Sory za refresh, ale ile można maksymalnie na mapie ustawić modeli? ;>
  • +
  • -
  • 0

#15 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 18.12.2011 20:27

512 to limit modeli których serwer możesz używać, limit bytów jest sporo większy, coś koło 1600
  • +
  • -
  • 0

#16 Holls

    Nowy

  • Użytkownik

Reputacja: -1
Nowy

  • Postów:5
  • Imię:Żadne
  • Lokalizacja:Rybnik
Offline

Napisano 19.12.2011 23:32

Mam pytanie, czy po resecie serwera lub po zmianie mapy modele dalej będą stać? Czy jest to na zasadzie tylko na tej mapie, a po zmianie znów na nią, już tego nie będzie?
  • +
  • -
  • 0

#17 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 20.12.2011 08:52

obiekty zapisują się w pliku, więc będą nawet po restarcie
  • +
  • -
  • 0

#18 Fili:P

    Godlike

  • Power User

Reputacja: 754
Guru

  • Postów:1 679
  • Imię:Darek
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 20.12.2011 09:01

Czy plugin powie nam iż osiągneliśmy limit modeli ?
  • +
  • -
  • 0

#19 R3X

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 987
Godlike

  • Postów:4 248
  • Lokalizacja:Nie
Offline

Napisano 20.12.2011 09:14

jeśli chodzi o modele to serwer nie wstanie jak będzie ich za dużo, z ilością obiektów nie ma tego problemu, ale może się okazać np., że nie ma już miejsca na stworzenie bytu granatu xD
  • +
  • -
  • 1

#20 Holls

    Nowy

  • Użytkownik

Reputacja: -1
Nowy

  • Postów:5
  • Imię:Żadne
  • Lokalizacja:Rybnik
Offline

Napisano 21.12.2011 18:51

Mam jeszcze jedno pytanie.

Czy gdybym postawił na jakiejś mapie np. DD2 jakieś modele, to da się to jakoś przesłać i używać na innym serwerze, bez instalacji pluginu?
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych