v0.2
Plugin pozwala ustawić w wybranym miejscu mapy model. Jego pozycję i kąt można zapisać w pliku, wtedy przy ładowaniu mapy zostanie on odtworzony. Obsługiwany za pomocą menu. Pozwala tworzyć, usuwać, przestawiać i obracać model wraz z bryłą (która pokrywa się z modelem, gdy kąt jest wielokrotnością 90 lub zerem).
Komendy
mplacer
- otwiera menu główne
naciśnij 2 a pojawi się menu
teraz możesz postawić model na mapie
Są też opcje Zapisu, Czyszczenia i Załadowania ustawień z pliku.
medit
- otwiera menu edycji modelu
To menu otwiera się także po utworzeniu modelu. Zawiera wszystkie dostępne opcje modyfikacji bytu. Opcja nr 1 służy do zmiany edytowanego bytu na wybrany celownikiem. Wszystkie modele na czas otwarcia menu stają się nieprzenikalne. Aby przywrócić im przypisany stan, należy zakończyć sesję (9).
Standardowe opcje Obrotu (4,5,6) używają 90stopniowych kroków. Dla większej kontroli kąta jest menu Zaawansowane obracanie (8).
Tu skok jest o wiele mniejszy.
od 0.2
Ustawienia dla pojedynczego bytu!
mparam
- otwiera menu ustwień wybranego modelu
po wybraniu opcji możemy otrzymać menu możliwych wartości lub miejsce do wpisania własnych
wpisywanie danych należy dostosować do typu
Float: - liczba rzeczywista, należy pamiętać o .0 dla liczb całkowitych np. 20.0
Int: - liczba całkowita
Konfiguracja
Menu zarządza bytami na mapach, ale dostępne modele należy podać ręcznie w pliku configs/models.vdf (otwórz Notatnikiem)
Plik ma strukturę drzewiastą, 2 wymagane parametry to model i saveid.
Model to plik .mdl, a saveid to pojedynczy i unikatowy znak identyfikujący model. 2 różne modele nie powinny mieć tego samego znaku saveid.
"Models" { "Drzewo" { "model" "models/bigtree.mdl" "saveid" "a" } }
istnieją też opcjonalne parametry:
klasa bytu, np. info_target, func_breakable"entity" "klasa"
typ przenikalności"solid" "SOLID_*"
SOLID_NOT - przenikalny
SOLID_BBOX - można po nim chodzić
"bound_mins" { "X" "-21.0" "Y" "-17.8" "Z" "-27.7" } "bound_maxs" { "X" "21.0" "Y" "17.8" "Z" "27.7" }rozmiar bytu, bardzo istotne przy typach solidnych, np. SOLID_BBOX, przy innych mniej
od 0.2
"takedamage" "0.0"
"takedamage" "1.0"
czy byt jest zniszczalny (0.0 nie jest 1.0 lub 2.0 jest)"takedamage" "2.0"
ilość zdrowia bytu"health" "100.0"
Przykładowy plik models.vdf w załączniku.
Cvary
amx_mplacer_frame 1
- pokazuje (1) lub nie (0) ramkę wybranego obiektu
amx_mplacer_recreate 0
- określa czy przywracać zniszczone modele na początku każdej rundy (domyślnie wyłączone)
Instalacja
Plugin używa modułu VDF, kopia w załączniku. Plik .dll lub .so do modules/ a w configs/modules.ini należy dopisać vdf pod sqlite
sma skompilować i do plugins/
stworzyć folder configs/ModelPlacer/ i nadać chmod 777
Import z GHW_Entspawner
załącznik ModelList.rar, prowizoryczny program do konwersji plików GHW_entspawner_refferences.ini i GHW_entspawner.ini do plików Model Placer`a
oba pliki należy umieścić w Release/ i uruchomić ModelList.exe (pomiędzy 2 użyciami należy usunąć folder ModelPlacer, bo program go nie czyści)
Credits
Necro - przesuwanie modelu pochodzi wprost z BlockMaker`a
Miczu - za zrobienie m_eel tworzenie ramek pochodzi wprost z tego pluginu
Dariusz Sawicki - wykład o przekształceniach geometrycznych
honeyowsky - pomoc w testach