Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie
CoD Nowy

Problem z dodaniem blokady min w ciasnych pomieszczeniach

cod nowy

Najlepsza odpowiedź Rivit, 24.02.2019 18:05

Mowię Ci któryś raz. Naucz się wstawiać kod na forum, tak żeby miał tabulację. Albo w pliku jeśli jest przydługawy...

 

Problem jest tu:

public cod_class_skill_used(id)
{
	        
	if (!ilosc_min_gracza[id])
	{
		client_print(id, print_center, "Wykorzystales juz wszystkie miny!");
	}
	
	if(!czyDuzoMiejsca(id, 135.0))
	{
		client_print(id, print_center, "Stawianie min w malych pomieszczeniach jest zabronione!");
	}
	else {
		 
		ilosc_min_gracza[id]--;
		 
		new Float:origin[3];
		entity_get_vector(id, EV_VEC_origin, origin);
		 
		new ent = create_entity("info_target");
		entity_set_string(ent ,EV_SZ_classname, "mine");
		entity_set_edict(ent ,EV_ENT_owner, id);
		entity_set_int(ent, EV_INT_movetype, MOVETYPE_TOSS);
		entity_set_origin(ent, origin);
		entity_set_int(ent, EV_INT_solid, SOLID_BBOX);
		 
		entity_set_model(ent, modelMiny);
		entity_set_size(ent,Float:{-16.0,-16.0,0.0},Float:{16.0,16.0,2.0});
		 
		drop_to_floor(ent);
		 
		set_rendering(ent,kRenderFxNone, 0,0,0, kRenderTransTexture,50);
	}
}
	if (!ilosc_min_gracza[id])
	{
		client_print(id, print_center, "Wykorzystales juz wszystkie miny!");
	}

Nic nie robisz jak gracz już nie ma min, wypisujesz mu wiadomość i kod leci dalej. W tym warunku musisz użyć 'return', żeby przerwać dalsze działanie funkcji.

	if (!ilosc_min_gracza[id])
	{
		client_print(id, print_center, "Wykorzystales juz wszystkie miny!");
                return;
	}
Przejdź do postu


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 ChrisN

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 31
Życzliwy

  • Postów:303
  • Imię:Christopher
Offline

Napisano 24.02.2019 17:45

Hi, mam problem z dodaniem blokady na miny w ciasnych pomieszczeniach ;/ mianowicie blokada działa lecz na pewno coś źle dodałem przez co warunek blokujący stawianie kolejnych min jeśli uzyjemy wszystkich nie działa i mozna stawiac ile się ich chce ;/

#include <amxmodx>
#include <amxmisc>
#include <codmod>
#include <engine>
#include <hamsandwich>
#include <fakemeta>
        
new const nazwa[]   = "";
new const opis[]    = "";
new const bronie    = (1<<CSW_FIVESEVEN)|(1<<CSW_P90);
new const zdrowie   = 15;
new const kondycja  = 0;
new const inteligencja = 0;
new const wytrzymalosc = -10;
    
new const modelMiny[] = "models/QTM_CodMod/mine.mdl"
 
new sprite_blast_miny;
new ilosc_min_gracza[33];
 
public plugin_init()
{
register_plugin(nazwa, "1.0", "amxx.pl");
 
cod_register_class(nazwa, opis, bronie, zdrowie, kondycja, inteligencja, wytrzymalosc);
register_touch("mine", "player",  "DotykMiny");
 
register_event("HLTV", "NowaRunda_Miny", "a", "1=0", "2=0");
 
RegisterHam(Ham_Spawn, "player", "fwSpawn_Miny", 1);
 
}
 
public plugin_precache()
{
 
precache_model(modelMiny);
sprite_blast_miny = precache_model("sprites/dexplo.spr");
 
}
 
public client_disconnect(id)
{
 
new entMiny = find_ent_by_class(0, "mine");
while(entMiny > 0)
{
if(entity_get_edict(entMiny, EV_ENT_owner) == id)
remove_entity(entMiny);
entMiny = find_ent_by_class(entMiny, "mine");
}
 
}
 
public cod_class_enabled(id)
{
 
ilosc_min_gracza[id] = 2;
 
}
 
public cod_class_skill_used(id)
{
        
if (!ilosc_min_gracza[id])
{
client_print(id, print_center, "Wykorzystales juz wszystkie miny!");
}
if(!czyDuzoMiejsca(id, 135.0))
{
client_print(id, print_center, "Stawianie min w malych pomieszczeniach jest zabronione!");
}
else {
 
ilosc_min_gracza[id]--;
 
new Float:origin[3];
entity_get_vector(id, EV_VEC_origin, origin);
 
new ent = create_entity("info_target");
entity_set_string(ent ,EV_SZ_classname, "mine");
entity_set_edict(ent ,EV_ENT_owner, id);
entity_set_int(ent, EV_INT_movetype, MOVETYPE_TOSS);
entity_set_origin(ent, origin);
entity_set_int(ent, EV_INT_solid, SOLID_BBOX);
 
entity_set_model(ent, modelMiny);
entity_set_size(ent,Float:{-16.0,-16.0,0.0},Float:{16.0,16.0,2.0});
 
drop_to_floor(ent);
 
set_rendering(ent,kRenderFxNone, 0,0,0, kRenderTransTexture,50);
}
}
 
public fwSpawn_Miny(id)
{
if(is_user_alive(id))
ilosc_min_gracza[id] = 2;
}
 
public DotykMiny(ent, id)
{
if(!is_valid_ent(ent))
return;
 
new attacker = entity_get_edict(ent, EV_ENT_owner);
if (get_user_team(attacker) != get_user_team(id))
{
new Float:fOrigin[3];
entity_get_vector( ent, EV_VEC_origin, fOrigin);
 
new iOrigin[3];
for(new i=0;i<3;i++)
iOrigin[i] = floatround(fOrigin[i]);
 
message_begin(MSG_BROADCAST,SVC_TEMPENTITY, iOrigin);
write_byte(TE_EXPLOSION);
write_coord(iOrigin[0]);
write_coord(iOrigin[1]);
write_coord(iOrigin[2]);
write_short(sprite_blast_miny);
write_byte(32);
write_byte(20);
write_byte(0);
message_end();
 
new entlist[33];
new numfound = find_sphere_class(ent,"player", 90.0 ,entlist, 32);
 
for (new i=0; i < numfound; i++)
{
new pid = entlist[i];
 
if (!is_user_alive(pid) || get_user_team(attacker) == get_user_team(pid))
continue;
 
cod_inflict_damage(attacker, pid, 45.0, 0.8, ent, (1<<24));
}
remove_entity(ent);
}
}
 
public NowaRunda_Miny()
{
new entMiny = find_ent_by_class(-1, "mine");
while(entMiny > 0)
{
remove_entity(entMiny);
entMiny = find_ent_by_class(entMiny, "mine");
}
}
 
stock czyDuzoMiejsca(id, Float:odleglosc)
{
new Float:vfPunkt[3]; pev(id, pev_origin, vfPunkt);
new Float:vfStart[3], Float:vfEnd[3];
 
vfStart[0] = vfEnd[0] = vfPunkt[0];
vfStart[1] = vfEnd[1] = vfPunkt[1];
vfStart[2] = vfEnd[2] = vfPunkt[2];
 
//1
vfStart[0] += odleglosc;
vfEnd[0] -= odleglosc;
 
if(is_wall_between_points(vfStart, vfEnd, id))
return 0;
 
//2
vfStart[0] -= odleglosc;
vfEnd[0] += odleglosc;
vfStart[1] += odleglosc;
vfEnd[1] -= odleglosc;
 
if(is_wall_between_points(vfStart, vfEnd, id))
return 0;
 
return 1;
}
 
stock is_wall_between_points(Float:start[3], Float:end[3], ignore_ent)
{
engfunc(EngFunc_TraceLine, start, end, IGNORE_GLASS, ignore_ent, 0)
 
new Float:fraction
get_tr2(0, TR_flFraction, fraction)
 
if(fraction != 1.0)
return 1;
return 0;
}

  • +
  • -
  • 0

#2 Rivit

    Godlike

  • Support Team

Reputacja: 1 319
Godlike

  • Postów:4 380
Offline

Napisano 24.02.2019 18:05   Najlepsza odpowiedź

Mowię Ci któryś raz. Naucz się wstawiać kod na forum, tak żeby miał tabulację. Albo w pliku jeśli jest przydługawy...

 

Problem jest tu:

public cod_class_skill_used(id)
{
	        
	if (!ilosc_min_gracza[id])
	{
		client_print(id, print_center, "Wykorzystales juz wszystkie miny!");
	}
	
	if(!czyDuzoMiejsca(id, 135.0))
	{
		client_print(id, print_center, "Stawianie min w malych pomieszczeniach jest zabronione!");
	}
	else {
		 
		ilosc_min_gracza[id]--;
		 
		new Float:origin[3];
		entity_get_vector(id, EV_VEC_origin, origin);
		 
		new ent = create_entity("info_target");
		entity_set_string(ent ,EV_SZ_classname, "mine");
		entity_set_edict(ent ,EV_ENT_owner, id);
		entity_set_int(ent, EV_INT_movetype, MOVETYPE_TOSS);
		entity_set_origin(ent, origin);
		entity_set_int(ent, EV_INT_solid, SOLID_BBOX);
		 
		entity_set_model(ent, modelMiny);
		entity_set_size(ent,Float:{-16.0,-16.0,0.0},Float:{16.0,16.0,2.0});
		 
		drop_to_floor(ent);
		 
		set_rendering(ent,kRenderFxNone, 0,0,0, kRenderTransTexture,50);
	}
}
	if (!ilosc_min_gracza[id])
	{
		client_print(id, print_center, "Wykorzystales juz wszystkie miny!");
	}

Nic nie robisz jak gracz już nie ma min, wypisujesz mu wiadomość i kod leci dalej. W tym warunku musisz użyć 'return', żeby przerwać dalsze działanie funkcji.

	if (!ilosc_min_gracza[id])
	{
		client_print(id, print_center, "Wykorzystales juz wszystkie miny!");
                return;
	}

  • +
  • -
  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: cod nowy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych