Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie
PaintballMod

Wystrzelanie kilku kulek

paintballmod

  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 csMaster

    Wszechwiedzący

  • Power User

Reputacja: 14
Początkujący

  • Postów:542
  • Lokalizacja:localhost
Offline

Napisano 14.10.2018 10:23

Dodałem na serwer broń, która ma wystrzelać 5 kulek zaczynając z różnych punktów.

Ogólnie wszystko działa jeśli stoję 0°, 90°, ... względem kątów mapy. Jeżeli stoję jakoś inaczej, to kulki nie lecą tak jak powinny tylko ustawiają się jakoś bokiem lub wszystkie w jednej linii.

 

Tak wygląda poprawne wystrzelenie się kulek:

Spoiler

 

A tak jeśli ustawię się jakoś inaczej:

Spoiler

Użytkownik csMaster edytował ten post 14.10.2018 10:28

  • +
  • -
  • 0

#2 AwIlL^^

    Magiczny Gość

  • Użytkownik

Reputacja: 135
Zaawansowany

  • Postów:263
  • Steam:steam
  • Imię:Eryk
  • Lokalizacja:Gdańsk
Offline

Napisano 14.10.2018 12:55

Przecież to ładnie wygląda xD

Ale trzymaj przykład jak obliczać takie położenia:

calculatePosition(id) //id to indeks gracza, nie kulki
{
	new Float:vangles[3], Float:noralizedForward[3], Float:normalizedRight[3], Float:normalizedUp[3];
	set_pev(id, pev_v_angle, vangles); //pobieram kąty nachylenia kamery gracza
	xs_anglevectors(vangles, noralizedForward, normalizedRight, normalizedUp); //obliczam znormalizowane wektory względem nachylenia
	//pozycja pierwszej kilku:
	new Float:firstBallPosition[3];
	xs_vec_mul_scalar(noralizedForward, 2.0, firstBallPosition); //wysuwam pierwszą kulkę o 2 jednostki do przodu względem gracza
	//pozycja prawej kulki:
	new Float:rightBallPosition[3];
	xs_vec_add_scaled(firstBallPosition, normalizedRight, 2.0, rightBallPosition) //przesuwam kulkę o 2 jednostki w prawo względem pierwszej kulki
	//pozycja lewej kulki:
	new Float:leftBallPosition[3];
	xs_vec_add_scaled(firstBallPosition, normalizedRight, -2.0, leftBallPosition) //przesuwam kulkę o 2 jednostki w lewo względem pierwszej kulki
	//pozycja gównej kulki:
	new Float:topBallPosition[3];
	xs_vec_add_scaled(firstBallPosition, normalizedUp, 2.0, topBallPosition) //przesuwam kulkę o 2 jednostki do góry względem pierwszej kulki
	//pozycja dolnej kulki:
	new Float:downBallPosition[3];
	xs_vec_add_scaled(firstBallPosition, normalizedUp, -2.0, downBallPosition) //przesuwam kulkę o 2 jednostki w dół względem pierwszej kulki
}

  • +
  • -
  • 1

Potrzebujesz porad do amxx?? Pisz na [PW]


#3 csMaster

    Wszechwiedzący

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 14
Początkujący

  • Postów:542
  • Lokalizacja:localhost
Offline

Napisano 14.10.2018 14:04

W prawdzie po tej poprawce żadna kulka nie działa, ale trochę nad tym popracowałem i już działa.


  • +
  • -
  • 0

#4 csMaster

    Wszechwiedzący

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 14
Początkujący

  • Postów:542
  • Lokalizacja:localhost
Offline

Napisano 14.10.2018 14:05

W prawdzie po tej poprawce żadna kulka nie działa, ale trochę nad tym popracowałem i już działa.


  • +
  • -
  • 0

#5 AwIlL^^

    Magiczny Gość

  • Użytkownik

Reputacja: 135
Zaawansowany

  • Postów:263
  • Steam:steam
  • Imię:Eryk
  • Lokalizacja:Gdańsk
Offline

Napisano 14.10.2018 14:14

i bardzo dobrze, to właśnie miałeś zrobić :)


  • +
  • -
  • 0

Potrzebujesz porad do amxx?? Pisz na [PW]


#6 csMaster

    Wszechwiedzący

  • Autor tematu
  • Power User

Reputacja: 14
Początkujący

  • Postów:542
  • Lokalizacja:localhost
Offline

Napisano 14.10.2018 14:27

No miałem ale przez te twoje xs_vec_add_scaled kulki wogóle nie działały. Musiałem użyć angle_vector i xs_vec_mul_scaler :P


  • +
  • -
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: paintballmod

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych