Cześć.
Przeglądając forum napotkaliśmy na wiele informacji które wymagają naszego wyjaśnienia.
Pukawka.pl ma dużo serwerów ulokowanych w data center ATM w Warszawie, ale nie tylko.
Mamy również sprzęt w Etop w Warszawie, SDC w Olsztynie i OVH w Strasburgu.
Jak wiadomo nasza konkurencja trzyma serwery głównie w Etop w Warszawie.
Historia Etop vs ATM wygląda tak.
Od 8 lat współpracujemy z data center ATM w Warszawie.
Przez tyle lat sporo wiemy co się tam dzieje i jak się sprawy mają.
Jest to największa w Europie środkowej serwerownia i posiada ogromne możliwości.
Do 2014 roku była bezapelacyjnie najlepsza serwerownia w Polsce.
Niestety bezwład dużej korpo spowodował, że w latach 2012-2014 sporo przespali np temat przed ddos, co w listopadzie 2014 bardzo się na nas negatywnie odbiło.
Ale Etop na przełomie 2013/12014 roku również co chwila leżał przez ataki ddos.
Jednakże jako znacznie mniejsza firma dużo szybciej się z tym uporała.
Obecnie w ATM trwają spore zmiany i są one zdecydowanie na plus.
W listopadzie 2015 roku została włączona ochrona ddos i ma tą przewagę na ochroną z Etop, że serwer który jest w tzw blackholingu ma dostęp i do serwerów Steam i do serwerów GT.
Czyli w ATM jest obecnie lepsza ochrona przed ddos.
Ostatnia awaria.
Niestety. Tam gdzie drwa rąbią, tam i wióry lecą.
Okres kropo bezwładu w ATM zaowocował potrzebą zdecydowanych działań w przebudowie szkieletu sieci.
Przy okazji wydarzyła się awaria co dało efekt w dniu 03.02.2016 od 0:40 do 13:50 strat pakietów rzędu 25%
Awaria została usunięta i trwa szacowanie odszkodowania, co przełoży się na odpowiednie przedłużenia serwerów dla naszych klientów.
Chcę wyraźnie podkreślić, że od 03.02.2016 od 13:50 nie ma żadnego problemu związanego z siecią ATM.
Żeby nie było, że tylko w ATM zdarzają się awarie, również Etop rzadko, ale jednak również pady i to czasami w całości na ponad 5h, a nie tylko straty 25%, (wystarczy poszukać na gth w temacie o Zabijace).
Po prostu shit happed.
Na przestrzeni ostatniego 1,5 roku Etop jest stabilniejszy, ale już na przestrzeni 3 lat ATM jest stabilniejszy.
Etopowi przybywa klientów, więc za jakiś czas będą się zmagać z tymi samymi problemami związanymi ze skalą, z którymi od lat musi się zmagać ATM.
ATM obecnie się mocno reformuje, więc zakładamy, że po tej awarii będzie już bardzo stabilnie.
Jednakże nie ma idealnej serwerowni, dla tego mamy serwery w aż czterech różnych data center.
Kolejna sprawa.
Czytamy ze zdziwieniem zarzuty, że za ładną grafiką nie kryje się solidność, a panel nie jest user friendly.
No to może zaczniemy od supportu.
Zajmujemy się wsparciem tech. od rana do wieczora, a nie tylko po pracy lub szkole, jak to ma miejsce u konkurencji.
Dla tego możemy podać do nas nr telefonu, bo technicy czy bok odbiorą połączenie od Was, bo są w pracy przy Pukawce, a nie w innej pracy, albo szkole, czy na studiach.
Od czerwca 2014 zmieniliśmy również zasadę działania supportu. Obecnie support również konfiguruje serwery za klientów, jeżeli Ci wybitnie sobie nie radzą.
Na tym forum była sytuacja z zarzutem, że na 1s1k coś działa, a u nas nie.
Wiecie jak się skoczyło? Po wspólnym zbadaniu sprawy z jak się okazało bardzo fajnym i rzeczowym klientem okazało się, że na 1s1k serwer nie crashował się, bo nie był obciążany przez klientów, a mod crashował serwer tylko pod obciążeniem.
No i wyszła przewaga naszego supportu, gdzie technik zadzwonił do klienta, usiadł z nim na ts3 i razem wspólnie poświęcając sporo czasu doszli do źródła problemu
Panel.
Jest stale rozwijany do 2006 roku.
Posiada bardzo dużo funkcji i wiele z nich opartych jest na najnowszych technologiach programistycznych np:
- konsola serwera w czasie rzeczywistym, działa szybko, sprawnie i jest lekka
- aktualizacja csgo - w panelu pokazuje się konsola gdzie widać dokładnie cały proces aktualizacji
- systemu wykrywania błędów na serwerach
- systemy antycrashów
- systemy wykrywania zainfekowanych pluginów
- systemy wykrywania zabronionych przez Valve pluginów (już nie blokujemy, tylko informujemy)
- system instalacji serwerów csgo w 10 sek.
- i wiele, wiele innych
Panel jest bogaty i faktycznie może przytłaczać, ale po godzinie używania można docenić jego funkcjonalność.
Nawet takie drobiazgi jak ukrywanie serwerów na liście, czy bezpośrednie zgłaszania problemu z serwerów z menu serwera, już poprawiają komfort korzystania z niego.
Crashe cs16 itp....
Zastanawialiśmy się dla czego faktycznie mamy więcej zgłoszeń o crashach niż u konkurencji no i znaleźliśmy przyczynę.
Bo:
- dajemy serwery od razu z Dropto
- serwery były domyślnie instalowane ze starym silnikiem hlds aby zachować maksymalną zgodność ze starymi pluginami
- mięliśmy w panelu 80 pluginów w różnych wersjach, a ludzie bezmyślnie klikając instalowali jak leci...
Konkurencja daje goły serwer cs16 i rób co chcesz.
No więc:
- obecnie domyślnie instaluje się najnowszy silnik hlds, a w panelu można go sobie zmienić na starsze wersje jak ktoś wie co robi
- zostało tylko 30 sprawdzonych pluginów w menu Pluginy
Ilość zgłoszeń crashy w cs16 spadła o 80%
Tadam!
Nie ma czegoś takiego, że gdzieś coś działa, a u nas nie.
Mamy albo lepszy, albo identyczny sprzęt, ten sam system, podobne obciążenia maszyn, lepszy support, lepszy panel, niższe (nie wiele ale jednak) ceny.