Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Pukawka.plWyjaśnienie wielu spraw związanych z Pukawka.pl


  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pukawka.pl

    Pomocny

  • Przedstawiciel Firmy

Reputacja: 33
Życzliwy

  • Postów:58
  • Imię:Pan Pukawka
  • Lokalizacja:Gdańsk
Offline

Napisano 05.02.2016 15:09

Cześć.

Przeglądając forum napotkaliśmy na wiele informacji które wymagają naszego wyjaśnienia.
 

Pukawka.pl ma dużo serwerów ulokowanych w data center ATM w Warszawie, ale nie tylko.
Mamy również sprzęt w Etop w Warszawie, SDC w Olsztynie i OVH w Strasburgu.
 

Jak wiadomo nasza konkurencja trzyma serwery głównie w Etop w Warszawie.

Historia Etop vs ATM wygląda tak.

 

Od 8 lat współpracujemy z data center ATM w Warszawie.
Przez tyle lat sporo wiemy co się tam dzieje i jak się sprawy mają. 
Jest to największa w Europie środkowej serwerownia i posiada ogromne możliwości.
Do 2014 roku była bezapelacyjnie najlepsza serwerownia w Polsce.
Niestety bezwład dużej korpo spowodował, że w latach 2012-2014 sporo przespali np temat przed ddos, co w listopadzie 2014 bardzo się na nas negatywnie odbiło.

Ale Etop na przełomie  2013/12014  roku również co chwila leżał przez ataki ddos.
Jednakże jako znacznie mniejsza firma dużo szybciej się z tym uporała.

Obecnie w ATM trwają spore zmiany i są one zdecydowanie na plus.
W listopadzie 2015 roku została włączona ochrona ddos i ma tą przewagę na ochroną z Etop, że serwer który jest w tzw blackholingu ma dostęp i do serwerów Steam i do serwerów GT.
Czyli w ATM jest obecnie lepsza ochrona przed ddos.

Ostatnia awaria.
Niestety. Tam gdzie drwa rąbią, tam i wióry lecą.
Okres kropo bezwładu w ATM zaowocował potrzebą zdecydowanych działań w przebudowie szkieletu sieci.
Przy okazji wydarzyła się awaria co dało efekt w dniu 03.02.2016 od 0:40 do 13:50 strat pakietów rzędu 25%
Awaria została usunięta i trwa szacowanie odszkodowania, co przełoży się na odpowiednie przedłużenia serwerów dla naszych klientów.
 

Chcę wyraźnie podkreślić, że od 03.02.2016 od 13:50 nie ma żadnego problemu związanego z siecią ATM.

Żeby nie było, że tylko w ATM zdarzają się awarie, również Etop rzadko, ale jednak również pady i to czasami w całości na ponad 5h, a nie tylko straty 25%, (wystarczy poszukać na gth w temacie o Zabijace).
Po prostu shit happed.

Na przestrzeni ostatniego 1,5 roku Etop jest stabilniejszy, ale już na przestrzeni 3 lat ATM jest stabilniejszy.
Etopowi przybywa klientów, więc za jakiś czas będą się zmagać z tymi samymi problemami związanymi ze skalą, z którymi od lat musi się zmagać ATM.
ATM obecnie się mocno reformuje, więc zakładamy, że po tej awarii będzie już bardzo stabilnie.

Jednakże nie ma idealnej serwerowni, dla tego mamy serwery w aż czterech różnych data center.

Kolejna sprawa.

Czytamy ze zdziwieniem zarzuty, że za ładną grafiką nie kryje się solidność, a panel nie jest user friendly.

No to może zaczniemy od supportu.
Zajmujemy się wsparciem tech. od rana do wieczora, a nie tylko po pracy lub szkole, jak to ma miejsce u konkurencji.
Dla tego możemy podać do nas nr telefonu, bo technicy czy bok odbiorą połączenie od Was, bo są w pracy przy Pukawce, a nie w innej pracy, albo szkole, czy na studiach.
Od czerwca 2014 zmieniliśmy również zasadę działania supportu. Obecnie support również konfiguruje serwery za klientów, jeżeli Ci wybitnie sobie nie radzą.

Na tym forum była sytuacja z zarzutem, że na 1s1k coś działa, a u nas nie.
Wiecie jak się skoczyło? Po wspólnym zbadaniu sprawy z jak się okazało bardzo fajnym i rzeczowym klientem okazało się, że na 1s1k serwer nie crashował się, bo nie był obciążany przez klientów, a mod crashował serwer tylko pod obciążeniem.
No i wyszła przewaga naszego supportu, gdzie technik zadzwonił do klienta, usiadł z nim na ts3 i razem wspólnie poświęcając sporo czasu doszli do źródła problemu :)

Panel.
Jest stale rozwijany do 2006 roku.
Posiada bardzo dużo funkcji i wiele z nich opartych jest na najnowszych technologiach programistycznych np:

- konsola serwera w czasie rzeczywistym, działa szybko, sprawnie i jest lekka
- aktualizacja csgo - w panelu pokazuje się konsola gdzie widać dokładnie cały proces aktualizacji
- systemu wykrywania błędów na serwerach
- systemy antycrashów
- systemy wykrywania zainfekowanych pluginów
- systemy wykrywania zabronionych przez Valve pluginów (już nie blokujemy, tylko informujemy)
- system instalacji serwerów csgo w 10 sek.
- i wiele, wiele innych

Panel jest bogaty i faktycznie może przytłaczać, ale po godzinie używania można docenić jego funkcjonalność.
Nawet takie drobiazgi jak ukrywanie serwerów na liście, czy bezpośrednie zgłaszania problemu z serwerów z menu serwera, już poprawiają komfort korzystania z niego.


Crashe cs16 itp....

Zastanawialiśmy się dla czego faktycznie mamy więcej zgłoszeń o crashach niż u konkurencji no i znaleźliśmy przyczynę.
Bo:
- dajemy serwery od razu z Dropto
- serwery były domyślnie instalowane ze starym silnikiem hlds aby zachować maksymalną zgodność ze starymi pluginami
- mięliśmy w panelu 80 pluginów w różnych wersjach, a ludzie bezmyślnie klikając instalowali jak leci...

Konkurencja daje goły serwer cs16 i rób co chcesz.

No więc:
- obecnie domyślnie instaluje się najnowszy silnik hlds, a w panelu można go sobie zmienić na starsze wersje jak ktoś wie co robi
- zostało tylko 30 sprawdzonych pluginów w menu Pluginy
 

Ilość zgłoszeń crashy w cs16 spadła o 80% :)

Tadam!

Nie ma czegoś takiego, że gdzieś coś działa, a u nas nie.
Mamy albo lepszy, albo identyczny sprzęt, ten sam system, podobne obciążenia maszyn, lepszy support, lepszy panel, niższe (nie wiele ale jednak) ceny.
 


  • +
  • -
  • 1
Pukawka.pl Jest marką firmy: Open Makers ul. Kościuszki 6 80-451 Gdańsk NIP: 957-067-53-95

#2 Jerzyk

    Początkujący

  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:12
  • GG:
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Gubin
Offline

Napisano 05.02.2016 17:05

co do tych cen akurat bym się nie zgodził bo macie jedą z droższych serwerowni :) Ale za to macie o wiele lepszą jakość. Mogę to akurat stwierdzić bo mam u was serwer , na zabijace i na 1s1k :)


  • +
  • -
  • 0

#3 aka_z

    Zaawansowany

  • Oczekujący

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:93
Offline

Napisano 05.02.2016 17:59

Od 2011 roku stawiałem lepsze i gorsze serwery CS 1.6, CSS, CS GO, MC i TF2 na hostingu pukawka.pl.

I mogę z czystym serwerem powiedzieć że jak dla mnie jest to jeden z najlepszych hostingów gier w Polsce.

Dlaczego ?

Dlatego że support działa bardzo szybko pracują nawet w weekendy ponadto wiedzą co robią i szybko można rozwiązać błąd.

(FAQ jest rozbudowany jak nigdzie indziej).

Ceny ? myślę że ceny w stosunku do jakości są niskie.

  • Uptime 99.99% w skali roku. 
  • Niskie pingi
  • Możliwość edycji parametrów
  • Możliwość dogadania się w sprawie ceny
  • Częste promocje 
  • Przystępne ceny
  • Jeden z najstarszych hostingów w Polsce
  • Najlepiej rozbudowany (FAQ)
  • Najlepszy panel w Polsce
  • Najlepszą jakość w Polsce
  • Najlepszy support w Polsce

 

Nie mówię że konkurencja jest zła ale jeśli mam wybierać pomiędzy 1st1 albo zabijaka czy tez inne fps. :P To biorę sprawdzoną pukawke :).

To że taki sam serwer będzie kosztował 5-15 zł więcej niż u konkurencji a nawet mniej to jaki problem ? 2 dni bez piwa i już jest :P.

 

Chyba każdy wie jak ktoś ma rozkręcony serwer i chce go sprzedać ile dostanie za serwer na Pukawce a na innych hostingach kolejny atut i musimy pamiętać sytuacje jak z rynku uciekło 30 % - 40 % firm hostingowych. NP: ownserwer zostawiając klientów na lodzie :) i bez kontaktu :).

 

Tak więc jak dla mnie firma Pukawka.pl rozwija się w dobrym kierunku. I pseudo wypowiedzi że ich support nie działa lub mają problemy są wypowiedziami tendencyjnymi konkurencji. Lub dzieci które nie mają pojęcia o tworzeniu jakiegokolwiek serwera a bardzo chcą być adminem...

 

Pukawka.pl uważam za najlepszy hosting w Polsce.

 

Polecam

Przemysław Świder


Użytkownik aka_z edytował ten post 05.02.2016 18:03

  • +
  • -
  • 0

#4 Jerzyk

    Początkujący

  • Użytkownik

Reputacja: 0
Nowy

  • Postów:12
  • GG:
  • Imię:Mateusz
  • Lokalizacja:Gubin
Offline

Napisano 05.02.2016 18:25

Ja akurat nic zlego nie moge powiedzieć :) A co do cen negocjonowania to nawet nie wiedzialem :) Chodzi o to ze ja mam na 3 hostingach serwery i jezeli chodzi o jakosc badz ping to dla mnie tak to sie plasuje :)

 

1. Pukawka.pl

2. 1shot1kill.pl

3. Zabijaka.pl

4. serwerygier.com (to akurat kolega ma i ja stanowczo odradzam bo wszystko jest zrobione aby bylo na odwal sie)

 

Jak dla mnie tak to wyglada na dzien dzisiejszy 


  • +
  • -
  • 0

#5 mayday245

    Najwiekszy krol c++

  • Zbanowany

Reputacja: 5
Nowy

  • Postów:292
  • Imię:Bartosz
  • Lokalizacja:Dzialdowo
Offline

Napisano 05.02.2016 18:34

Dla mnie klienta od 2010 r jest wszystko git. Nie mam pretensji o nic, bo wiem że nie wszystko pojdzie po naszej mysli

Witam. Znam sie glownie na amxx, sourcemod, PHP, C++.   Masz zlecenie? Potrzebujesz czegos do szkoly? Pisz smialo kolego !

Ps. sygnature zmieniam, iz nijakiemu gówniarzowi zachcialo sie hejtowac :)

 


#6 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6 555
Godlike

  • Postów:11 983
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 05.02.2016 20:01

Ilość zgłoszeń crashy w cs16 spadła o 80%  :)

 

Dopracuje to i spadnie do 100%

 

http://darkgl.pl/201...zatki-projektu/


  • +
  • -
  • 0

#7 VertuS

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 25
Życzliwy

  • Postów:109
  • GG:
  • Imię:Szymon
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 05.02.2016 20:09

Osobiście jestem na Pukawce od 2014 roku i jestem zadowolony, polecam go :)


  • +
  • -
  • 0

H@ 3MAPS:

b_350_20_FF0000_FF0000_FFFFFF_000000.png


#8 aka_z

    Zaawansowany

  • Oczekujący

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:93
Offline

Napisano 05.02.2016 20:10

 

Ilość zgłoszeń crashy w cs16 spadła o 80%  :)

 

Dopracuje to i spadnie do 100%

 

http://darkgl.pl/201...zatki-projektu/

 

Czy to jest możliwe w 100% ? 

Uważam że nie bo wiele osób nie rozumie że bardzo stary plugin być może nie będzie działać tak jak powinien na najnowszym silniku + błędy w pluginie i już jest.


DarkGL (06.02.2016 03:41):
Sarkazm lekki ;)

  • +
  • -
  • 0

#9 Pukawka.pl

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Przedstawiciel Firmy

Reputacja: 33
Życzliwy

  • Postów:58
  • Imię:Pan Pukawka
  • Lokalizacja:Gdańsk
Offline

Napisano 07.02.2016 00:54

SecretARczi 
to bardzo dziwne co piszesz, zwłaszcza w kontekście tego, że nawet konfigurujemy serwery za klientów jeżeli sobie nie radzą.
Być może to było ponad rok temu? Bo od czerwca 2015 zmieniliśmy politykę supportu na znacznie większe zaangażowanie w pomoc klientowi przy samej konfiguracji serwera.
Wcześniej faktycznie sprawdzaliśmy tylko problemy były od nas, czy z konfiguracji serwera.

Z przyjemnością udostępnimy Ci serwer na 14 dni testów za darmo.
Napisz tylko na [email protected]


  • +
  • -
  • 0
Pukawka.pl Jest marką firmy: Open Makers ul. Kościuszki 6 80-451 Gdańsk NIP: 957-067-53-95

#10 saanek

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 1
Nowy

  • Postów:42
  • Imię:Arkadiusz
  • Lokalizacja:Dębica
Offline

Napisano 09.02.2016 18:44

Osobiście oststnio posiadam małe problemy z serwerem hostingowanym u was nie pisałem do supportu ponieważ wiem że kłópot lezy po stronie mojej a nie waszej ale po tym co tu przeczytałem napisze do was o co dokładnie chodzi i wspólnie ustalimy przyczyny niestabilnosci :)


Użytkownik saanek edytował ten post 09.02.2016 18:45

  • +
  • -
  • 0

#11 Pukawka.pl

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Przedstawiciel Firmy

Reputacja: 33
Życzliwy

  • Postów:58
  • Imię:Pan Pukawka
  • Lokalizacja:Gdańsk
Offline

Napisano 11.02.2016 14:26

Serdecznie zapraszamy do kontaktu :)


  • +
  • -
  • 0
Pukawka.pl Jest marką firmy: Open Makers ul. Kościuszki 6 80-451 Gdańsk NIP: 957-067-53-95

#12 Kowalsky

    master of disaster

  • Użytkownik

Reputacja: 136
Zaawansowany

  • Postów:424
  • Lokalizacja:San José
Offline

Napisano 12.02.2016 03:02


Obecnie w ATM trwają spore zmiany i są one zdecydowanie na plus.
W listopadzie 2015 roku została włączona ochrona ddos i ma tą przewagę na ochroną z Etop, że serwer który jest w tzw blackholingu ma dostęp i do serwerów Steam i do serwerów GT.
Czyli w ATM jest obecnie lepsza ochrona przed ddos.

 

Tylko nadal ATM jak padnie to nie na 5 minut (jak eTOP) a na 5 godzin - jak to ATM...

 


Żeby nie było, że tylko w ATM zdarzają się awarie, również Etop rzadko, ale jednak również pady i to czasami w całości na ponad 5h, a nie tylko straty 25%, (wystarczy poszukać na gth w temacie o Zabijace).
Po prostu shit happed.

 

Oczywiście, że ATM i eTOPowi zdarzają się pady - ale nie tak często jak serwery STEAMA :D

 


Na przestrzeni ostatniego 1,5 roku Etop jest stabilniejszy, ale już na przestrzeni 3 lat ATM jest stabilniejszy.
Etopowi przybywa klientów, więc za jakiś czas będą się zmagać z tymi samymi problemami związanymi ze skalą, z którymi od lat musi się zmagać ATM.
ATM obecnie się mocno reformuje, więc zakładamy, że po tej awarii będzie już bardzo stabilnie.

 

Skoro ATM zmaga się z atakami od lat to na prawdę nie mają pieniędzy, ludzi, programistów (bo programista to nie człowiek :D) żeby uporać się z problemami szybciej?

eTOP wobec tego jest młodszy, ale sprawniejszy.

 


Dla tego możemy podać do nas nr telefonu, bo technicy czy bok odbiorą połączenie od Was, bo są w pracy przy Pukawce, a nie w innej pracy, albo szkole, czy na studiach.

 

A na słuchawce można było usłyszeć "mhm.. proszę napisać na helpdesku".

 


- system instalacji serwerów csgo w 10 sek.

 

Na zasadzie kopiuj source - wrzuć do folderu użytkownika to nawet słaby VPS to zrobi w 10 sekund :D

 


Bo:
- dajemy serwery od razu z Dropto
- serwery były domyślnie instalowane ze starym silnikiem hlds aby zachować maksymalną zgodność ze starymi pluginami
- mięliśmy w panelu 80 pluginów w różnych wersjach, a ludzie bezmyślnie klikając instalowali jak leci...

Konkurencja daje goły serwer cs16 i rób co chcesz.

 

hola, hola, hola... tutaj muszę się nie zgodzić.

Wcześniej była mowa o 1s1k - to ta konkurencja daje goły serwer?

Ja tam widzę w instalatorze możliwość zainstalowania dproto + vtc, amx mod x, czy zmianę wersji serwera na starego HLDS 5878 czy 6027.

 


Ilość zgłoszeń crashy w cs16 spadła o 80% :)

 

To tylko liczby ;) Ale nie, nie chce dowodów :P

 


Nie ma czegoś takiego, że gdzieś coś działa, a u nas nie.
Mamy albo lepszy, albo identyczny sprzęt, ten sam system, podobne obciążenia maszyn, lepszy support, lepszy panel, niższe (nie wiele ale jednak) ceny.

 

Gdzieś coś działa, a u Was nie - oczywiście, że nie ma takiego problemu. 99,9% że coś nie działa to wina człowieka, który robi sobie serwer. (i to nie jest ironia).

O sprzęcie nie dyskutuje, bo nie wiem co macie (a chętnie bym poznał ilości i parametry). O supporcie nie mam nic do powiedzenia, bo jak widać po tym forum jestem samowystarczalny - z pomocy supportu korzystam, jeżeli mam zastrzeżenia do maszyny, ataków itp. O panelu mógłbym się rozwodzić, że hohoho.. ale co kto lubi. Mnie dobija panel Pukawki.

 

PS. I żeby była jasność - nie jestem pracownikiem 1s1k. Jestem starym klientem Pukawki (a obecnie korzystam z usług 1s1k) który miał kosmiczne problemy z serwerem - zmiana dproto na nowszą wersję wiązała się ze zmianą nazwy serwera na "Counter-Strike 1.6 Servers" - czy jakoś tak (w każdym bądź razie na domyślną nazwę serwera) - dlaczego? Nie mam pojęcia - po kontakcie z supportem okazało się, że winą jest dproto i że Pan zmienił wersję z powrotem na starszą.

System subkont w panelu - toporny, pisałem w którymś temacie o tym - Pukawka.pl sam przyznał, że system subkont jest do przepisania.

Dalej - ataki na maszyny Pukawki wiązały się z niedostępnością serwera przez 2h, a potem przez kolejne 2h pingi były > 300ms.

Dalej - dzwoniąc telefonicznie - tak jak wspomniałem wcześniej - otrzymałem odpowiedź, aby napisać na helpdesku.

 

Jedyne, co mi się podoba w Pukawce to FAQ: http://faq.pukawka.pl/- profesjonalnie, po amerykańsku stworzony system pytań, odpowiedzi, poradników, częstych problemów - jasno wyjaśnione wraz ze screenami. Duży PLUS za to.

 

Pozdrawiam.


  • +
  • -
  • 1

#13 Kowalsky

    master of disaster

  • Użytkownik

Reputacja: 136
Zaawansowany

  • Postów:424
  • Lokalizacja:San José
Offline

Napisano 12.02.2016 18:35

A już nie mogę edytować postu... Zmiana TR na serwerze CS:GO uniemożliwia przywrócenie backupu :mur:


  • +
  • -
  • 1

#14 Pukawka.pl

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Przedstawiciel Firmy

Reputacja: 33
Życzliwy

  • Postów:58
  • Imię:Pan Pukawka
  • Lokalizacja:Gdańsk
Offline

Napisano 13.02.2016 13:11


Tylko nadal ATM jak padnie to nie na 5 minut (jak eTOP) a na 5 godzin - jak to ATM...


2 lub już 3 lata temu pad całego eTop na 5h z powodu awarii, oraz notoryczne pady przez kilka miesięcy z powodu ddos-ów
Szukaj wątek Zabijaki na ght.
ATM nie padł cały, tylko był niegrywalny dla serwerów gier dokładnie od 0:40 do 13:51
 

 

 


Skoro ATM zmaga się z atakami od lat to na prawdę nie mają pieniędzy, ludzi, programistów (bo programista to nie człowiek ) żeby uporać się z problemami szybciej?
eTOP wobec tego jest młodszy, ale sprawniejszy.


Przecież ta sprawa już od listopada 2015 została załatwiona już na poziomie ATM. Problem leżał w mentalności korporacyjnej ówczesnego kierownictwa ATM. 
Każdy klient miał sobie sam z tym radzić. Oni tylko udostępniają łącza.... :(
Ale to się zmieniło :)
eTop jest znacznie mniejszy, ale rośnie i zaczyna mieć problemy, co było widać po problemie sprzed trzech dni.

Straty poniżej 1%, ale dla pro graczy w csgo loss 1-3% 
Tak było na serwerze w eTop  z winy eTop

http://wklej.org/id/1933624/
http://zapodaj.net/i...dff83fbbb4f.jpg
http://screenshooter...0631422/qiecjmp

 

Dostał serwer w ATM

http://screenshooter...0631422/wxouqyh


Dla tego powtarzam, że nauczeni doświadczeniem rozkładamy nasze serwery po różnych serwerowniach, bo nie ma jednej idealnej.
3 dni temu była również awaria w szkielecie OVH
Działanie hostingów jest uzależnione do działania data center, chyba, że jest się tak dużym hostingiem jak np Home.pl czy Nazwa.pl i ma się swoje, duże profesjonalne data center.
 

 


A na słuchawce można było usłyszeć "mhm.. proszę napisać na helpdesku".


Są dwa powody dla których mogłeś to usłyszeć:
- zadzwoniłeś na bok, a nie do supportu
- sprawa była na tyle skomplikowana, że wymagałaby robienia notatek przez telefon. Lepiej wtedy mieć ciągłość sprawy w menu Pomoc w panelu w postaci wątków.
Co nie zmienia faktu, że jesteśmy od rana do wieczora, a telefon jest na to dowodem, co potwierdziłeś dodzwaniając się.
Gdyby sprawa była pilna, typu serwer nie działa, to nie sądzę, żeby ktoś skierował Ciebie do pisania w menu Pomoc.
 


hola, hola, hola... tutaj muszę się nie zgodzić.
Wcześniej była mowa o 1s1k - to ta konkurencja daje goły serwer?
Ja tam widzę w instalatorze możliwość zainstalowania dproto + vtc, amx mod x, czy zmianę wersji serwera na starego HLDS 5878 czy 6027.


 

Nie będę wypowiadał się o konkretnej konkurencji i musisz mi to wybaczyć :)
Goły serwer nie jest zarzutem z naszej strony tylko wskazaniem źródła problemu u nas.
Skoro dajemy serwer w konkretnej konfiguracji, to okazuje się, że dla 90% klientów jest to zaleta, ale na 10% bywa to problemem, bo potem im się serwer crashuje w wyniku niedopasowania wersji ich modów do silnika itp..
Dla tego mocno to ograniczyliśmy i bardzo spadła ilość zgłoszeń dotyczących cs16

 


Gdzieś coś działa, a u Was nie - oczywiście, że nie ma takiego problemu. 99,9% że coś nie działa to wina człowieka, który robi sobie serwer. (i to nie jest ironia).



Wtedy wspólnie z klientem sprawdzamy przyczynę  i okazuje się, jak w tym przypadku: http://amxx.pl/topic...ch/#entry717684, że:
- serwer łapał crashe tylko pod obciążeniem
- na 1s1k serwer nie był obciążany 
- na Pukawka był obciążany
- problem z naszą pomocą został rozwiązany

Od czerwca 2015 roku zmieniliśmy sposób działania pomocy technicznej.

Obecnie:
- jeżeli po weryfikacji okazuje się, że problemy z działaniem serwera wynikają z jego konfiguracji to:
 - pomagamy je rozwiązać
 - lub wręcz rozwiązujemy za klienta jeżeli nam na to pozwoli

Wcześniej:
- jeżeli po weryfikacji okazywało się, że problemy z działaniem serwera wynikały z jego konfiguracji to klient był o tym informowany i było wskazywane ew. miejsce gdzie ma dalej szukać problemu.


Co więcej:
- oddzwaniamy
- spotykamy się z klientami na serwerach głosowych i podczas wspólnych sesji rozwiązujemy problemy z serwerem

Różnica jak widać jest zasadnicza i to widać w korespondencji z klientami.

 


O sprzęcie nie dyskutuje, bo nie wiem co macie (a chętnie bym poznał ilości i parametry).

To nie jest tajemnica, możemy takie informacje udostępnić.
 

 


System subkont w panelu - toporny, pisałem w którymś temacie o tym - Pukawka.pl sam przyznał, że system subkont jest do przepisania.

Tak. Ma już prawie 10 lat. Działa, ale mógłby być lepszy. Jest na liście do zmiany.
 

 


Dalej - ataki na maszyny Pukawki wiązały się z niedostępnością serwera przez 2h, a potem przez kolejne 2h pingi były > 300ms.



1. Posiadamy maszyny również tam gdzie 1shot1kill, a do tego w jeszcze innych 3 serwerowniach. Czy tam również miałeś te problemy?

2. Problem w ATM został kompleksowo w listopadzie 2015 roku. Wcześniej był rozwiązywany z różnym skutkiem.
3. 2-3 lata temu Etop jako pierwszy o mało nie upadł z powodów ataków ddos na Zabijaka.pl
4. Potem siła ataków wzrosła i nasz system na kolokacji nie dał rady, bo potrafiło położyć cały ATM (listopad -styczeń 2014)

 

 

 


Zmiana TR na serwerze CS:GO uniemożliwia przywrócenie backupu

Wstępnie:
- dla Ciebie to tylko zmiana parametru tr
- dla systemu to zupełnie inna oferta
Zweryfikujemy.

Edit 19:02
Sprawa od jakiegoś czasu czeka na swoją kolej do poprawienia:
 

Konieczna jest zmiana sposobu tworzenia lub / oraz odtwarzania kopii zapasowych, aby było możliwe odtworzenie kopii wykonanej np. przed zmianą serwera z TR 64 na TR 128, gdzie nie zgadza się później nazwa katalogu.

 

Tak jak wspominałem, to są różne oferty i nazwy katalogów serwerów są różne, dla tego po zmianie system ma problem.


  • +
  • -
  • 0
Pukawka.pl Jest marką firmy: Open Makers ul. Kościuszki 6 80-451 Gdańsk NIP: 957-067-53-95

#15 Master Yoga

    Support Team | Mocarz

  • Support Team

Reputacja: 136
Zaawansowany

  • Postów:275
  • Lokalizacja:Magistrala Adresowa
Offline

Napisano 13.02.2016 14:12

Osobiście jestem bardzo zadowolony z pukawki.

Jeśli chodzi o panel klienta - to uważam ze jest jednym z lepszych, intuicyjny i przyjemny dla oka.

Edytor plików pukawki, a 1s1k - niebo, a ziemia. Ostatnimi czasy doszła nowa opcja, dzięki której możemy przesłać ponownie wczesniej przesłany plik. Mam kilka uwag, ale nimi podzielę się z samą pukawką.

Na pukawce testuje zombiaka ( silnik około 26 tyś linii) - i nie pamiętam kiedy ostatni raz serwer mi padł.

Na temat supportu wypowiedzieć się nie mogę, ponieważ do tej pory nie miałem przyjemności ( oraz potrzeby ) korzystania z tej usługi.

Od czasu do czasu ( dość rzadko ) na serwerze pojawia się błąd Couldn't allocate ip port ... I to chyba jedyny minus.

Ogólnie hosting bardzo porządny, jestem zadowolony z usług i jak na razie nie zamierzam z nich rezygnować.
  • +
  • -
  • 0

HTML ★ CSS ★ JAVASCRIPT ★ AJAX ★ JQUERY ★ PHP ★ C++ ★ PAWN ★ SQL ★ Objective-C++


MKW0tb8.pngMKW0tb8.pngMKW0tb8.png


#16 Night90

    Wszechwidzący

  • Użytkownik

Reputacja: 58
Pomocny

  • Postów:257
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Adrian
  • Lokalizacja:Lublin
Offline

Napisano 13.02.2016 15:02

Panel jest bardzo dobrze rozbudowany, po dłuższym używaniu jest prosty w obsłudze. Dużo przydatnych funkcji, jak robienie co tydzien backupów, monitor zasobów czy sam Anty Crash.

 

Support również wyśmienity, odpowiadają bardzo szybko,  w weekendy również. Do tego zdarzyło mi się raz, że pracownik do mnie zadzwonił, by było szybciej.

 

 


  • +
  • -
  • 0

b_350_20_323957_202743_F19A15_111111.png
b_350_20_323957_202743_F19A15_111111.png
b_350_20_323957_202743_F19A15_111111.png
b_350_20_323957_202743_F19A15_111111.png

b_350_20_323957_202743_F19A15_111111.png

 


#17 Kowalsky

    master of disaster

  • Użytkownik

Reputacja: 136
Zaawansowany

  • Postów:424
  • Lokalizacja:San José
Offline

Napisano 13.03.2016 18:23

Przechwytywanie.PNG

Zajebistość... Serwery nie mogą połączyć się z serwerami Steam do weryfikacji tokenu przez co nawet się włączyć nie chcą.


Użytkownik Kowalsky edytował ten post 13.03.2016 18:44

  • +
  • -
  • 0

#18 DaFFyy

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: -38
Absolutna Porażka

  • Postów:214
  • GG:
  • Lokalizacja:Warsss
Offline

Napisano 14.03.2016 15:33

Witam,

 

Nawiązując do tematu Pukawki, nie polecam hostingu...oprócz robienia ludzi w chu.. nie potrafią nic! Panel z wyglądu mało wygodny z funkcjonalnością jest podobnie. Serwery padają bez powodu, 0 zabezpieczeń anty ddos (raczej). Z czym do ludzi btw Kowalsky jest klientem 1shot1kill więc też ma prawo do własnego zdania.

 

Co do błędu komunikacji z serwerami steam, bezcenne... serwery padły i leżały i może nadal leżą (?)

 

 

03822639919438073022.png

 

Więc jak to jest? Macie promocje a tak jakby 0 informacji o niej na 1 miesiąc, poza tym Wasz kalkulator nie wlicza promocji na 3/6 miesięcy!

Ruszcie głową! Wasze usługi i tak już każdemu odradzam, tak jak większość ludzi z głową którzy płacą za JAKOŚĆ nie PLAC ZABAW

 

Gorąco polecam Nitr0 :) 

 


  • +
  • -
  • -1

#19 Pukawka.pl

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Przedstawiciel Firmy

Reputacja: 33
Życzliwy

  • Postów:58
  • Imię:Pan Pukawka
  • Lokalizacja:Gdańsk
Offline

Napisano 15.03.2016 10:58

@Nitro

Nie bardzo rozumiem co nam zarzucasz?
Promocja jest TYLKO na pierwszy miesiąc. Promocja nawet nazywa się: Pierwszy miesiąc taniej
Pełna informacja o promocjach jest tutaj: http://pukawka.pl/oferta.html


Co do sprawy wskazanej przez @Kowalasky

Atak ddos trwający od godziny 15:00, przeszedł przez filtry ATM
Adres został zablokowany przez ATM na poziomie głównych routerów za pomocą blackholingu na zagranicę i nie zostaliśmy o tym poinformowani.
Monitoring nie wysłał sms, gdyż dla niego maszyna była cały czas dostępna i faktycznie była dostępna, tylko adres ip nie był widoczny dla serwerów Steam.
Był weekend, dla tego zorientowaliśmy się w sytuacji dopiero około 19:00 i wtedy podjęliśmy działania, co odblokowało adres i zablokowało atak ddos.

@Nitr0
Masz prawo nas obwiniać, ale głównie za to, że nie przenieśliśmy się do eTop np rok temu.
Byliśmy cały czas zwodzeni, że będzie lepiej itp...
Nawet bywało lepiej na kilka miesięcy.
Zobacz, poza atakami ddos, cała reszta działa u nas znacznie lepiej niż u konkurencji.
Tylko ataki ddos powodują brak stabilności Waszych serwerów

Dla jeszcze w tym miesiącu przenosimy wszystkie serwery z naszą adresacją 193.33.176.0/23 do eTop

Może to zadziała na ATM jak zimny prysznic i wreszcie podejdą do sprawy ochrony przed ddos w skutecznie, a nie zwodząc klientów.

Pozostała adresacja jest własnością ATM i nie można jej przenieść do eTop, ale:

- ale to jest spora strata wizerunkowa dla ATM, więc może podejdą do tematu ochrony przed ddos tym razem na serio

- dotychczasowe serwery można powoli migrować na nowe adresy ip, co jeżeli jest robione płynnie nie powoduje aż takiej utraty graczy jak by się mogło wydawać. Służymy pełną pomocą
- nowe serwery będą zakładane tylko i wyłącznie na naszej adresacji w eTop

 

Dla czego nie przenieśliśmy się wcześniej?

Jest kilka powodów:

- ATM dostarcza na prawdę dobry sprzęt serwerowy, w bardzo dobrych cenach
- ma bardzo dobre łącza
- ma duży potencjał, żeby zrobić ochronę przed ddos na poziomie OVH
- taka migracja to zawsze jest poważna i trudna operacja. Unika się jej jeżeli tylko można.
- tak jak pisaliśmy wcześniej wiele się tam zmienia na lepsze (ale niestety dla nas za wolno)
- jeszcze 2 lub 3 lata temu to eTop był ten niestabilny i awaryjny, a ATM był wzorem jakości i stabilności usług (jak widać nie warto tylko jednemu data center - taka mała uwaga dla konkurencji)
 


  • +
  • -
  • 0
Pukawka.pl Jest marką firmy: Open Makers ul. Kościuszki 6 80-451 Gdańsk NIP: 957-067-53-95

#20 Pukawka.pl

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Przedstawiciel Firmy

Reputacja: 33
Życzliwy

  • Postów:58
  • Imię:Pan Pukawka
  • Lokalizacja:Gdańsk
Offline

Napisano 15.03.2016 12:44

Jeszcze jedna taka refleksja

Mamy serwery w aż czterech różnych data center, bo właśnie już nie raz i nie dwa były problemy w zasadzie z każdym data center.

Zobaczcie jeszcze trzy lata temu nikt by nawet nie pomyślał, że eTop będzie lepiej chroniony przed ddos niż ATM.
To było nie możliwe.
A jednak.
 

Jaką więc mamy gwarancję, że za jakiś czas ktoś np nie kupi eTop, nie wywali połowy załogi jakość nie siądzie?
Zdarzały się w biznesie już nie takie sytuacje.

Dla tego będziemy rozkładać naszą infrastrukturę po wielu data center, ale żadnego nie będziemy skreślać do końca.
Teraz jesteśmy wściekli i mamy żal do ATM, ale za dwa lub trzy lata sytuacja może wyglądać zupełnie inaczej.

Tak więc na prawdę podziwiamy spokojny sen właścicieli firm, gdzie 95% serwerów jest w jednym data center.

W tym roku awarie zaliczyło:
- ATM
- OVH
- SDC
- nie dużą eTop (coś tam 2 dni pakiety gubił na poziomie 0,2%)
- Voxility i słynne już problemy przez to Blazingfast.io

 


  • +
  • -
  • 0
Pukawka.pl Jest marką firmy: Open Makers ul. Kościuszki 6 80-451 Gdańsk NIP: 957-067-53-95




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych