Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Jak napisać plugin/skrypt pluginu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość__*

  • Gość

Reputacja: 0

Offline

Napisano 02.02.2008 19:52

Witam, chciałbym zacząć robić pluginy, tylko nie wiem jak się do tego zabrać.
Wiem że robi się skrypt nazwa_skryptu.sma A potem się kompiluje.Ale jak napisać ten skrypt...

#2 XvAK

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 7
Nowy

  • Postów:44
  • GG:
  • Lokalizacja:Rzeszów
Offline

Napisano 02.02.2008 20:01

Ehhh...

Po 1. Zły dział ("Tylko gotowe pluginy.")
Po 2. Zacznij od nauki języka programowania c/c++ i poznania budowy cs'a
Po 3. Możesz dużo znaleźć tuaj
  • +
  • -
  • 0

#3 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 646
Wszechmogący

  • Postów:2862
Offline

Napisano 02.02.2008 20:14

Jedna z najbardziej pomocnych rzeczy przy tworzeniu plugow do cs'a, jest chyba znajomosc angielskiego.

Zbior funkcji, poszczegolnych bibliotek amxx'a

Za pomoca funkcji bibliotek (tj. fun,cstrike...) mozesz zmieniac interakcje w grze.

Ale samo napisanie funkcji to za malo by plug dzialal - stworzona przez nas funkcja musi byc wywolana przez gre, a zeby tak sie stalo to trzeba ja 'podpiac' do jakiegos zdarzenia w grze. Owe zdarzenia to sa tak zwane eventy (z ang. zdarzenia :P).

Sa roznego typu zdarzenia (np. zabicie kogos, zranienie, wyszczelenie pocisku, wybuch bomby, zmiana wyswietlanego czasu do konca rundy(zmienia sie co 1s, o 1 ;F), podniesienie broni, a nawet wgranie naszego pluga do gry(przy starcie mapy)... wymieniac mozna bardzo dlugo):
Lista podstawowych eventow

Potem tylko skompilowac (i o ile nie bedzie krytycznych errorow [bledow]) i wrzocic pluga na serwer...

...

W zasadzie to jest najprostrza instrukcja robie plogow, jaka moge napisac. Wymyslenie pluga i odpowiednie dopasowanie funkci (dostepnych z bibliotek) by calosc robila to co chcemy by robila jest o wiele trodniejsze.

Przy pisaniu plogow jest bardzo przydatnosc znajomosc jakiego kolwiek jezyka (choc c/c++ jest najbardziej podobny)...

Jak bedziesz mial jakies konkretne pytania to daj znac ;-)
  • +
  • -
  • 1

#4 Gość__*

  • Autor tematu
  • Gość

Reputacja: 0

Offline

Napisano 02.02.2008 20:20

Po 3. Możesz dużo znaleźć tuaj

Co to jest tuaj?

Oboje napisaliście o C/C++, może jakiś poradnik do tego?

#5 Miczu

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 646
Wszechmogący

  • Postów:2862
Offline

Napisano 02.02.2008 21:51

Do c/c++ to juz polecam znalezc inne forum ;-)

c++
lub
Inne c/c++
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych