Witam, chciałbym zacząć robić pluginy, tylko nie wiem jak się do tego zabrać.
Wiem że robi się skrypt nazwa_skryptu.sma A potem się kompiluje.Ale jak napisać ten skrypt...
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
|
Guest Message by DevFuse
Jak napisać plugin/skrypt pluginu
Temat rozp.
Gość
, 02.02.2008 19:52
4 odpowiedzi w tym temacie
#1 Gość__*
Napisano 02.02.2008 19:52
#3
Napisano 02.02.2008 20:14
Jedna z najbardziej pomocnych rzeczy przy tworzeniu plugow do cs'a, jest chyba znajomosc angielskiego.
Zbior funkcji, poszczegolnych bibliotek amxx'a
Za pomoca funkcji bibliotek (tj. fun,cstrike...) mozesz zmieniac interakcje w grze.
Ale samo napisanie funkcji to za malo by plug dzialal - stworzona przez nas funkcja musi byc wywolana przez gre, a zeby tak sie stalo to trzeba ja 'podpiac' do jakiegos zdarzenia w grze. Owe zdarzenia to sa tak zwane eventy (z ang. zdarzenia ).
Sa roznego typu zdarzenia (np. zabicie kogos, zranienie, wyszczelenie pocisku, wybuch bomby, zmiana wyswietlanego czasu do konca rundy(zmienia sie co 1s, o 1 ;F), podniesienie broni, a nawet wgranie naszego pluga do gry(przy starcie mapy)... wymieniac mozna bardzo dlugo):
Lista podstawowych eventow
Potem tylko skompilowac (i o ile nie bedzie krytycznych errorow [bledow]) i wrzocic pluga na serwer...
...
W zasadzie to jest najprostrza instrukcja robie plogow, jaka moge napisac. Wymyslenie pluga i odpowiednie dopasowanie funkci (dostepnych z bibliotek) by calosc robila to co chcemy by robila jest o wiele trodniejsze.
Przy pisaniu plogow jest bardzo przydatnosc znajomosc jakiego kolwiek jezyka (choc c/c++ jest najbardziej podobny)...
Jak bedziesz mial jakies konkretne pytania to daj znac ;-)
Zbior funkcji, poszczegolnych bibliotek amxx'a
Za pomoca funkcji bibliotek (tj. fun,cstrike...) mozesz zmieniac interakcje w grze.
Ale samo napisanie funkcji to za malo by plug dzialal - stworzona przez nas funkcja musi byc wywolana przez gre, a zeby tak sie stalo to trzeba ja 'podpiac' do jakiegos zdarzenia w grze. Owe zdarzenia to sa tak zwane eventy (z ang. zdarzenia ).
Sa roznego typu zdarzenia (np. zabicie kogos, zranienie, wyszczelenie pocisku, wybuch bomby, zmiana wyswietlanego czasu do konca rundy(zmienia sie co 1s, o 1 ;F), podniesienie broni, a nawet wgranie naszego pluga do gry(przy starcie mapy)... wymieniac mozna bardzo dlugo):
Lista podstawowych eventow
Potem tylko skompilowac (i o ile nie bedzie krytycznych errorow [bledow]) i wrzocic pluga na serwer...
...
W zasadzie to jest najprostrza instrukcja robie plogow, jaka moge napisac. Wymyslenie pluga i odpowiednie dopasowanie funkci (dostepnych z bibliotek) by calosc robila to co chcemy by robila jest o wiele trodniejsze.
Przy pisaniu plogow jest bardzo przydatnosc znajomosc jakiego kolwiek jezyka (choc c/c++ jest najbardziej podobny)...
Jak bedziesz mial jakies konkretne pytania to daj znac ;-)
#4 Gość__*
Napisano 02.02.2008 20:20
Co to jest tuaj?Po 3. Możesz dużo znaleźć tuaj
Oboje napisaliście o C/C++, może jakiś poradnik do tego?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych