Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] emit_sound - zasięg dźwieku do ustalenia?


Najlepsza odpowiedź GwynBleidD, 15.07.2014 08:30

Co do mp3 play, tak jest to jedyny sposób i tylko jeden plik na raz może być odtwarzany.

Co do att, oznacza osłabienie, a nie wzmocnienie. 0.00 to maksymalny zasięg. Ogólnie osłabienie polega na tym, jak bardzo ma dźwięk zanikać z odległością, czyli będąc w miejscu emitującym dźwięk słyszymy go zawsze z maksymalną głośnością, bez względu na att. Będąc 5 kroków od niego już att robi różnicę. Wpływa to oczywiście na zasięg dźwięku.

Nie jestem pewny, ale wartość 0.00 oznaczała chyba całkowity brak zanikania, czyli nieograniczony zasięg. Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lacostii

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 37
Życzliwy

  • Postów:172
  • Lokalizacja:Poland
Offline

Napisano 15.07.2014 03:30

http://amxx.pl/dokum...f143/emit_sound

emit_sound(index, channel, const sample[], Float:vol, Float:att, flags, pitch)

Moje pytanie brzmi czy "Float:att" czyli nazywane osłabienie jest odpowiedzialne za zasięg dźwięku, który dochodzi z bytu?

att - osłabienie dźwięku, ograniczające jego słyszalność do tysiąckrotności tej wartości:

    ATTN_NONE 0.00
    ATTN_NORM 0.80
    ATTN_IDLE 2.00
    ATTN_STATIC 1.25

Trochę słabo wytłumaczone, więc nie jestem tego pewien, a sprawdzić na razie nie mogę.

Jeżeli oznacza to zasięg to 0.00 wycisza całkowicie czy tylko byt (w moim przypadku gracz) będzie go słyszał?

 

 

Przy okazji zapytam czy "mp3 play" to jest jedyny sposób na odtwarzanie plików .mp3? Może być odgrywany tylko jeden w tym samym czasie czy jest sposób by się nakładały?


  • +
  • -
  • 0

Zapraszam na serwery Classic-Zone.pl . ;)

 

b_350_20_529B00_074900_FFFFFF_6DA500.png

b_350_20_B3390E_512015_FFFFFF_000000.png

 

http://1Polska.pl


#2 GwynBleidD

    Godlike

  • Administrator

Reputacja: 1849
Godlike

  • Postów:3066
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Przemyśl
Offline

Napisano 15.07.2014 08:30   Najlepsza odpowiedź

Co do mp3 play, tak jest to jedyny sposób i tylko jeden plik na raz może być odtwarzany.

Co do att, oznacza osłabienie, a nie wzmocnienie. 0.00 to maksymalny zasięg. Ogólnie osłabienie polega na tym, jak bardzo ma dźwięk zanikać z odległością, czyli będąc w miejscu emitującym dźwięk słyszymy go zawsze z maksymalną głośnością, bez względu na att. Będąc 5 kroków od niego już att robi różnicę. Wpływa to oczywiście na zasięg dźwięku.

Nie jestem pewny, ale wartość 0.00 oznaczała chyba całkowity brak zanikania, czyli nieograniczony zasięg.
  • +
  • -
  • 1
NIE pomagam na PW. Nie trudź się, na zlecenia nie odpiszę... Od pomagania jest forum.
NIE zaglądam w tematy wysłane na PW. Jeśli są na forum to prędzej czy później je przeczytam. Jeśli mam co w nich odpisać, to odpiszę.
 
1988650.png?theme=dark

#3 BlackPerfum

    Pseudo interakcja??

  • Power User

Reputacja: 453
Wszechobecny

  • Postów:575
  • Lokalizacja:...
Offline

Napisano 15.07.2014 08:50

Piąty argument w funkcji emit_sound odpowiada za osłabianie dźwięku w przeliczniku na unity. Jeśli ustawimy go na 0.0 to dźwięk nie będzie ściszany w żadnej odległości od jego źródła. Wartości ujemnych nie sprawdzałem a w dodatnich przelicznikiem jest liczba 1000 tzn. jeśli ustawimy na 0.67 to po 670 (bo 0.67*1000=670) unitach dźwięk zostanie CAŁKOWICIE wyciszony a jeśli ustawimy na 43.0 to zakres ściszania będzie równy 43000 unitów
BlackPerfum (18.07.2014 06:16):
Tak chodziło mi o odwrotność coś w stylu zasięg do minus pierwszej danej wartości tylko nie wiedziałem jak to wyrazić w przeliczniku

  • +
  • -
  • 2
Chcesz napisać do mnie na PW to:
Spoiler

Mój tok myślenia jest błędny? Wskaż mi błąd zmienie to!

Aktualnie bije limit 32 graczy (łącze serwery) ale nadal są lagi przy zbyt dużym przesyłu informacji Dołączona grafika
Gra się płynnie do 40~50 graczy potem łącze pada i zamiast biegać ludzie się teleportują Dołączona grafika

#4 Lacostii

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 37
Życzliwy

  • Postów:172
  • Lokalizacja:Poland
Offline

Napisano 18.07.2014 02:39

tzn. jeśli ustawimy na 0.67 to po 670 (bo 0.67*1000=670) unitach dźwięk zostanie CAŁKOWICIE wyciszony a jeśli ustawimy na 43.0 to zakres ściszania będzie równy 43000 unitów

Jest odwrotnie niż piszesz, chyba że źle rozumiem. Sprawdziłem sobie teraz i jest tak, że im wartość mniejsza tym dźwięk jest słyszany dalej.

 

0.0 - wszędzie słychać

0.3 - b. daleko od miejsca bytu

0.6 - daleko

1.0 - bliżej

2.0 - jeszcze bliżej itd.

 

Dzięki za zainteresowanie się tematem i pomoc ;).


  • +
  • -
  • 0

Zapraszam na serwery Classic-Zone.pl . ;)

 

b_350_20_529B00_074900_FFFFFF_6DA500.png

b_350_20_B3390E_512015_FFFFFF_000000.png

 

http://1Polska.pl





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych