Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

DiabloMod - wersja sebula - v0.6.7

diablo mod diablomod codmod

  • Nie możesz napisać tematu
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 sebul

    Godlike

  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 02.07.2014 17:12

*
Popularny

Ogólny opis


  • Każda klasa i item to oddzielny plugin.
  • Jest bardzo dużo forwardów i natywów, które można wykorzystać chociażby właśnie do klas i itemów.
  • Maksymalna wartość statystyk: na początku 25, a później stopniowo (zależne od lvl klasy) zwiększane do 100 (do ustawienia).
  • Nowa waluta (Gold), którą można wykorzystać do różnych rzeczy, czyli chociażby sklep, który także udostępniam.
  • 64% szans na otrzymanie itemu, wraz ze wzrostem inteligencji szansa ta wzrasta do 92%.
  • Mana, czyli aby móc użyć jakiś czar, item, itp. trzeba mieć określoną ilość many. Można oczywiście zrobić tak, że nie będzie ona brana pod uwagę, wystarczy nie używać warunku w funkcjach gdzie coś używamy.
  • Możliwość ustawienia expa x2 w ustalonych godzinach za pomocą cvarów.
  • 5 klas i 15 itemów.
  • Nie jestem pewien, czy mod działa z botami, bo już od dawna nie testowałem tego na swoim kompie, gdyż występował jakiś tam błąd, a na hostingu już tego nie było.
  • Pewnie parę rzeczy będzie się z czymś tam nie zgadzać (szczególnie jakieś opisy w kodzie), ale każdy wszystko może sobie sam poprawić, w końcu jest sma.
  • Niestety nie chce mi się nad tym opisem dłużej zastanawiać, jak coś pytajcie w temacie, będzie utworzony jakiś post, gdzie będę umieszczał każde pytanie i odpowiedź.
  • Dodatkowo do niektórych opcji wymagane są dodatkowe pluginy, których nie ma w paczce, ale sam mod powinien bez tego działać, jak ktoś bardziej ogarnięty, to sobie dopisze co trzeba i będzie miał coś lepszego ;]
====================================================================

Geneza powstania



Moda zacząłem pisać już jakieś 3 lata temu, a główny kod został skończony jakoś po tym jak został wydany diablo mod core. Później były jakieś przeróbki, dodatki, itp. Plugin w pewnej części jest zlepkiem wszystkiego co widziałem, ale parę rzeczy raczej nie zobaczycie gdzie indziej. Patrząc na to kiedy i ile był pisany kod, to zapewne wiele rzeczy dało by się lepiej napisać, ale i tak raczej nie jest tak źle. Ogólnie wcześniej nie myślałem tego udostępniać, ale już nawet kilka miesięcy temu postanowiłem, że jednak udostępnię, tylko zebrać się nie mogłem.
====================================================================

Biblioteki


====================================================================

Cvary



Plik "diablomod.ini"
Spoiler

====================================================================

Pierwsze uruchomienie


  • Kompilujemy lokalnie z wymaganymi bibliotekami. Tak, nie ma plików amxx, wiem że to bardzo komplikuje sprawę ;]
  • Wgrywamy oczywiście wszystkie potrzebne pliki na serwer (w paczce są one poukładane w folderach).
  • Wgrywamy na jakiś serwer www obrazki takie same jak w standardowym diablo (nie wymagane).
  • Tworzymy folder "diablo" w logach amxx, aby tworzyły nam się logi (nie wymagane).
  • Ustawiamy cvary do swojej bazy.
  • Upewniamy się, czy cvar "diablo_sql_install" jest ustawiony na 1 (później zmieniamy go na 0).
  • Opalamy serwer i gramy.
====================================================================

Klasy


  • Barbarzyńca
  • Łowca
  • Nekromanta
  • Ninja
  • Paladyn
Opisy w sma klas oraz po wgraniu moda na serwerze.
====================================================================

Itemy



Lista oraz opisy w paczce.
====================================================================

Statystyki


  • Wytrzymałość - daje więcej życia, za każdy punkt dostajemy 1 hp (dodatkowo za każdy 4 poziom, dostajemy 1 hp)
  • Inteligencja:
    - zwiększa moc itemów oraz ulepsza umiejętności klas
    - zwiększa obrażenia od różnego rodzaju czarów
    - zwiększa prawdopodobieństwo otrzymania itemu
    - przyspiesza ładowanie mocy na nożu
    - przyspiesza regeneracje many
    - zwiększa maksymalną ilość many, za każdy punkt dostajemy 4 punkty do many
  • Zręczność - redukuje obrażenia od zwykłej broni (także od kosy)
  • Zwinność:
    - redukuje magiczne obrażenia, czy też obrażenia/moc różnego rodzaju umiejętności (redukuje także obrażenia od kuszy, maksymalnie o 30%)
    - zwiększa prędkość biegania, za każdy punkt dostajemy 1 punkt do szybkości
  • Siła - zwiększa obrażenia od zwykłej broni (także od kosy)
Kiedyś tam myślałem dodać jeszcze inne i nawet w kodzie to widać, ale w końcu porzuciłem prace nad tym.
====================================================================

Komendy


  • /menu - wyświetla menu moda
  • /drop, /d - wyrzuca aktualny item jaki posiadamy
  • /przedmiot, /item, /i - pokazuje opis naszego aktualnego itemu
  • /itemy, /przedmioty - pokazuje opisy wszystkich itemów
  • /pomoc, /help - pokazuje krótką pomocną informację na temat moda
  • /gold - pokazuje opis waluty gold
  • /mana - pokazuje opis many
  • /klasa - pokazuje menu wyboru klas
  • /toplvl - pokazuje pierwszych 50 graczy z największymi lvlami (potrzeba statystyk www)
  • /gracze - pokazuje pierwszych 22 aktualnie grających graczy z największymi lvlami
  • /klasy - pokazuje opisy wszystkich klas
  • /exp - pokazuje nasz aktualny stan expa oraz nasz lvl
  • /komendy - pokazuje podstawowe komendy moda
  • /savexp - zapisuje nasze aktualne statystyki (exp, lvl, itd.), tej komendy nie trzeba używać (ale można), ponieważ statystyki zapisują się automatycznie
  • /reset - resetuje rozdane punkty statystyk
  • /necro - zmienia blokowanie wskrzeszania przez nekromantę
  • /skill, /staty, /czary - pokazuje nasze statystyki
  • /noz, /kosa, /knife - zmienia pokazywanie noży klas (standardowy noż lub przypisany do danej klasy)
  • /kusza - pokazuje ostatnio zadane obrażenia "na sucho" z kuszy
  • /useskill - używa mocy klasy
  • /hud - wyświetla menu konfiguracji huda
Chyba wszystkie, ale możliwe, że coś zostało pominięte.
====================================================================

Natywy



Spoiler

====================================================================

Forwardy



Spoiler

====================================================================

Zanim napiszesz


  • Uprzedzam, że temat ten nie jest od zgłaszania jakichś problemów z modem, od tego jest inny dział, więc każdy taki post będzie po prostu usuwany. Można tutaj zgłosić jakiś bug/problem, tylko wtedy jeśli ktoś stwierdzi (w tym innym dziale) lub będzie to jasno wynikać z logów, że przyczyną jest prawdopodobnie źle napisany kod.
  • Propozycje możecie pisać, ale nie wiem kto będzie je wdrażał, bo na pewno nie ja ;]
====================================================================

Download



Załączony plik  DiabloMod_v0.6.7_sklep.rar   1,1 MB  327 Ilość pobrań

Spoiler

====================================================================
Jakby ktoś przetestował i dał znać, czy działa to było by super.
sebul (03.07.2014 11:51):
Malutka poprawka w kodzie, jedną rzecz musiałem przenieść do innej funkcji.

  • +
  • -
  • 7

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#2 sebul

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 02.07.2014 22:19

Dodatki



Exp dla stałych bywalców
Daje dodatkowy exp dla graczy, którzy regularnie odwiedzają serwer.

Cvary
[Exp dla stalych bywalcow]
diablo_byw_godziny = "i10"		// po ilu godzinach od ostatniej wizyty dawac exp
diablo_byw_exp = "i400"			// ile expa dawac
diablo_byw_poziom = "i201"		// do ktorego poziomu dawac exp
diablo_byw_max_wspol = "f2.0"	// maksymalny wspolczynnik dla serii
diablo_byw_wspol = "f0.1"		// skok wspolczynnika dla serii
Download
Załączony plik  dbm_bonus_exp_bywalcy.sma   2,8 KB  105 Ilość pobrań
  dbm_bonus_exp_bywalcy.amxx
-----------------------------------------------------------------------------------
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#3 sebul

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 03.07.2014 11:50

Maksymalny poziom



Domyślnie jest to 201. Przy zmianie maksymalnego poziomu należy pamiętać o:
  • Zmieniamy tabelę expa na taką jaką chcemy, pamiętając o tym, że ostatnia wartość expa dla poziomu powinna wynosić 2147483646, w celu poprawnego działania (można korzystać z mojego generatora tabeli expa). Można by napisać tak kod moda, żeby nie trzeba było tego robić, ale nie chce mi się.
  • Zmieniamy cvar "diablo_max_stats" na odpowiednią wartość, czyli mając 5 statystyk trzeba to tak ustawić, aby nigdy nie zdarzyła się taka sytuacja, że nie będziemy mogli rozdać wszystkich punktów.
  • Zmieniamy ten kawałek kodu
    new max_skill[5][2] = {
    	{0,25},
    	{40,45},
    	{80,65},
    	{120,85},
    	{160,0}
    };
    Wartości po lewej, to progi poziomu od którego będzie można dodawać więcej do którejś statystyki. Wartości po prawej, to progi maksymalnej wartości statystyk. Można to zrobić, że nie będzie żadnych takich progów, ale nie chce mi się.
====================================================================

Dodanie ładowania na nożu



Aby dodać klasie ładowanie czegoś na nożu, należy pamiętać o 3 forwardach:
  • dbm_class_cast_move - forward wywołany w momencie poruszania się gracza, tutaj należy zwrócić jedną z możliwych stałych
    • DBM_CONTINUE (lub 0) - gdy chcemy, aby moc ładowała się nawet przy chodzeniu, ale wtedy po prostu można nie łapać forwardu "dbm_class_cast_move"
    • DBM_HANDLED (lub po prostu wartość większą od 0) - gdy chcemy, aby po poruszeniu się, moc ładowała się od nowa
  • dbm_class_cast_start - forward wywołany w momencie startu ładowania, tutaj zmieniamy standardową prędkość ładowania lub po prostu blokujemy ładowanie. Co możemy zwrócić?
    • 0.0 - blokuje ładowanie, czyli robimy to wtedy, gdy osiągniemy jakiś limit, albo gdy klasa ma nie mieć ładowania.
    • time - gdy prędkość ładowania ma być standardowa.
    • time*0.5 - gdy prędkość ładowania ma być o połowę szybsza.
    • time*2 - gdy prędkość ładowania ma być dwa razy wolniejsza.
  • dbm_class_cast_end - forward wywołany w momencie zakończenia ładowania, tutaj dodajemy coś, co ma być jakąś mocą i/lub wyświetlamy jakąś wiadomość.
====================================================================

FAQ


  • Serwer wywala w konsoli błąd
    FATAL ERROR (shutting down): Bad entity in IndexOfEdict()
    Spróbuj uruchomić moda na serwerze z innymi binarkami (starszymi). Jeśli to nie pomoże, załóż oddzielny temat i tam dokładnie opisz swój problem.
  • Serwer wywala w error logach błędy z wbudowanymi funkcjami, typu
    [AMXX] Run time error 10: native error (native "menu_destroy")
    Spróbuj uruchomić moda na serwerze z innymi binarkami (starszymi). Jeśli to nie pomoże, załóż oddzielny temat i tam dokładnie opisz swój problem.
  • Serwer wywala do pliku "diablo_debug_*.log" logi typu
    L 01/15/2015 - 17:12:11: no such table: diablo_stats
    L 01/15/2015 - 17:17:44: near "AUTO_INCREMENT": syntax error
    Spróbuj utworzyć tabele w bazie manualnie, czyli wykonaj takie polecenia
    CREATE TABLE IF NOT EXISTS diablo_players (id INT(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
    nick VARCHAR(48) NOT NULL,adres_ip VARCHAR(20) NOT NULL,steamid VARCHAR(32) NOT NULL,reserved CHAR(32),type INT(2) NOT NULL DEFAULT 0,created INT(15) NOT NULL,
    PRIMARY KEY (id),UNIQUE KEY typeid (id,type),UNIQUE KEY tns (type,nick,steamid)) ENGINE=MYISAM DEFAULT CHARSET utf8 COLLATE utf8_general_ci;
    
    CREATE TABLE IF NOT EXISTS diablo_stats (statsid INT(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
    class INT(3) NOT NULL,lvl INT(9) DEFAULT 1,exp INT(11) DEFAULT 0,str INT(6) DEFAULT 0,`int` INT(6) DEFAULT 0,dex INT(6) DEFAULT 0,agi INT(6) DEFAULT 0,dam INT(6) DEFAULT 0,id INT(11) NOT NULL,
    PRIMARY KEY (statsid),UNIQUE KEY classid (id,class)) ENGINE=MYISAM DEFAULT CHARSET utf8 COLLATE utf8_general_ci;
    
    CREATE TABLE IF NOT EXISTS diablo_bans (bid INT(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
    pid INT(11) NOT NULL,ban_time INT(11) NOT NULL,ban_created INT(11) NOT NULL,ban_reason VARCHAR(64) NOT NULL,PRIMARY KEY (bid),
    UNIQUE KEY pidbid (pid,bid)) ENGINE=MYISAM DEFAULT CHARSET utf8 COLLATE utf8_general_ci;
    Załączony plik  diablo_tabele.sql.txt   1,05 KB  93 Ilość pobrań

    i dopiero potem odpal serwer.

  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#4 Gość_dZIADEK.SG_*

  • Gość

Reputacja: 0

Offline

Napisano 06.07.2014 08:03

Świetna :)



#5 Alelluja

    Miszcz jotbe

  • Power User

Reputacja: 491
Wszechobecny

  • Postów:981
  • GG:
Offline

Napisano 06.07.2014 09:44

Zapowiada sie fajnie Sprawdze na Botach :D


  • +
  • -
  • 0

Moje Pluginy | Paczki:
------> http://amxx.pl/topic...od/#entry687942 <------ 500 Postów 27.05.2015
------> http://amxx.pl/topic...monety-lombard/<------
------> http://amxx.pl/topic...-na-ammo-packi/<------


#6 ZbawienieŚwiata

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:93
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 18.07.2014 17:16

Można dodać do klasy ładowanie na nożu? :)


  • +
  • -
  • 0

Wykonuje paczki COD MOD... 

Tanio!

Więcej informacji na PW.


#7 sebul

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 18.07.2014 17:21

Przecież przykładowe klasy mają jakieś moce do ładowania.
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#8 ZbawienieŚwiata

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:93
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 18.07.2014 18:16

@UP

Sory, źle przeczytałem kody klas.

 

Mam problem:

 

Wywala błąd: brak sprite.


Użytkownik ZbawienieŚwiata edytował ten post 18.07.2014 18:17

  • +
  • -
  • 0

Wykonuje paczki COD MOD... 

Tanio!

Więcej informacji na PW.


#9 sebul

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 18.07.2014 18:39

A no jednego sprite wymaganego do działania brakowało. Dodałem zaktualizowaną paczkę.
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#10 kobys

    Profesjonalista

  • Zbanowany

Reputacja: 32
Życzliwy

  • Postów:208
  • Lokalizacja:Sz-n
Offline

Napisano 19.07.2014 18:26

W końcu się doczekaliśmy :) zaraz przetestuję.



#11 ZbawienieŚwiata

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 6
Nowy

  • Postów:93
  • Imię:Kamil
  • Lokalizacja:Wrocław
Offline

Napisano 20.07.2014 01:17

Na innych binarkach działa jak żyleta :) 

 

Gorąco polecam!


  • +
  • -
  • 0

Wykonuje paczki COD MOD... 

Tanio!

Więcej informacji na PW.


#12 sebul

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 18.08.2014 15:12

Dodałem dodatkowy plugin -> http://amxx.pl/topic...-v067/?p=647124
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#13 DEADP00L

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 212
Profesjonalista

  • Postów:169
  • Steam:steam
  • Imię:Bart
  • Lokalizacja:United Kingdom
Offline

Napisano 10.01.2015 03:02

@sebul

 

słuchaj wgrałem wszystko według twojej instrukcji lecz nie pokazuje mi się menu z klasami, w konsoli widnieje tylko informacja "no such table"


  • +
  • -
  • 0

#14 sebul

    Godlike

  • Autor tematu
  • Przyjaciel

Reputacja: 2 035
Godlike

  • Postów:5 411
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Ostrołęka
Offline

Napisano 10.01.2015 10:31

Pisałem, żeby tutaj nie pisać o swoich problemach, ale samo "no such table" mówi mi tylko tyle, że pewnie nie ma tabeli w bazie.
  • +
  • -
  • 0

Posiadam TBM (inaczej PTB), które działa dużo lepiej niż zwykłe PTB, nawet na modach z lvlami. Zainteresowany? Proszę bardzo


#15 GrubSon

    Zaawansowany

  • Zbanowany

Reputacja: 18
Początkujący

  • Postów:101
  • GG:
  • Imię:Marcin
  • Lokalizacja:Elbląg
Offline

Napisano 10.01.2015 18:04

Świetne :)
Dużo dodatkowych rzeczy , podoba mi się i zasługujesz na plus :)


  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^

http://www47.zippysh...KPfVE/file.html- COD MOD CLASS STAR WARS)MODELE)
http://www47.zippysh...sdXwb/file.html- COD MOD CLASS HOBBITarrow-10x10.png(MODELE)
http://www47.zippysh...xYFE6/file.html - COD MOD CLASS HALOWEEN(MODELE)
^D^  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^  ^D^  
 

#16 skorpius

    Wszechpomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 18
Początkujący

  • Postów:322
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Dębica
Offline

Napisano 14.01.2015 16:03

SUPER Tego szukałem Klasyczny, Stary, Dobry 5-klasowy DIABLO / z drobną modyfikacją :P

 

Edit*

-Przy kompilacji Diablomod.sma jest 1 error

 

"dhudmessage"


Użytkownik skorpius edytował ten post 14.01.2015 16:24

  • +
  • -
  • 0

4680134.png






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: diablo, mod, diablomod, codmod

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych