Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

[ROZWIĄZANE] Pobranie danych z tablicy


Najlepsza odpowiedź CheQ, 27.01.2014 10:50

Po pierwsze = to przypisanie wartości. == to sprawdzenie czy jest równe. Poza Tym jak chcesz się odwołać do "abc" z Tablicy Zmienna[] która jest drugim elementem wpiszesz Zmienna[1] gdyż indexowanie tablicy zaczyna się od zera (chcę drugi element więc 2 - 1 = 1 , chcę 1 element więc 1-1 = 0 , chce 100 element tablicy więc 100-1 = 99)

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Halucyn

    Pomocny

  • Użytkownik

Reputacja: 2
Nowy

  • Postów:43
  • Imię:Łukasz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 27.01.2014 10:14

Mam kolejne małe pytanko. Weśmy np, że mam tablice:



new const TABLICA[][] = {
"bca",
"abc",
"cba",
}

Później zrobiłem menu, które dawało zmienną item do tablicy Tablica[33].



Tablica[id] = item;

Teraz co mam zrobić, jeśli chcę by np. dodać graczowi hp, ja pisałem takie coś:



if(Zmienna[attacker] = 2 && is_user_connected(attacker)) {
set_user_health(attacker, get_user_health(attacker) + 10)
}

Niestety takie coś nie działa. Myślałem, że skoro wstawię tą 2, to weżmie to drugą wartość z tablicy. Jednak po zabójstwie dodaje hp każdemu zabójcy, bez względu na tą tablicę. A ja chcę by można było zrobić tak, że jeśli tablica Zmienna[] ma wartość "abc" to wtedy dodaje sie mu hp. Jak mam zrobić takie coś? 

 

 

PS. Wiem, że trochę to dziwnie napisałem, ale bardzo zależy mi na odpowiedzi.

 

 


Użytkownik Halucyn edytował ten post 27.01.2014 10:15

  • +
  • -
  • 0

#2 CheQ

    Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

  • Junior Admin

Reputacja: 1984
Godlike

  • Postów:5534
  • Imię:Adaś
  • Lokalizacja:Glinianka
Offline

Napisano 27.01.2014 10:50   Najlepsza odpowiedź

Po pierwsze = to przypisanie wartości. == to sprawdzenie czy jest równe. Poza Tym jak chcesz się odwołać do "abc" z Tablicy Zmienna[] która jest drugim elementem wpiszesz Zmienna[1] gdyż indexowanie tablicy zaczyna się od zera (chcę drugi element więc 2 - 1 = 1 , chcę 1 element więc 1-1 = 0 , chce 100 element tablicy więc 100-1 = 99)


  • +
  • -
  • 1

b_560_95_1.png


#3 DarkGL

    Nie oddam ciasteczka !

  • Administrator

Reputacja: 6033
Godlike

  • Postów:10831
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Rafał
  • Lokalizacja:Warszawa
Offline

Napisano 27.01.2014 10:52

Zmiennej typu const nie możesz ponownie ustawiać wartości
  • +
  • -
  • 1

#4 Halucyn

    Pomocny

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 2
Nowy

  • Postów:43
  • Imię:Łukasz
  • Lokalizacja:Polska
Offline

Napisano 27.01.2014 11:33

Dobra jakoś sobie poradziłem :)


  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych