RevEmu generuje steamID w taki sposób, aby było unikalne, nie do podrobienia i niezmienne. Niestety, robi większość na komputerze gracza, więc da się to "ominąć". O 2 aspekt możemy zadbać, czyli nie do podrobienia: każdy wygenerowany przez RevEmu SteamID jest w ostatniej fazie "doprawiany" na serwerze specjalnym kluczem. Jeśli znamy klucz, możemy podstawić dane w ten sposób, aby uzyskać pożądany SteamID. Domyślny klucz w Dproto niestety jest już publiczny, stąd prym wiodą steamID changery, ale można go zmienić.
Niestety... 2 pozostałe aspekty wymagają zewnętrznego serwera, na którym rejestracja byłaby odpowiednio kontrolowana... Takimi serwerami są serwery Steam, a kontrolą: przymus kupna gry...
dproto posiada wbudowane revemu, ale posiada również obsługę dla wielu innych standardów autoryzacji omijającej serwery steam. Dlatego pozwala grać graczom niezależnie od ich klienta. RevEmu samo w sobie wymaga jednak odpowiedniego patcha u klienta, co oznacza mniej graczy.