Skocz do zawartości

  • Zaloguj korzystając z Facebooka Zaloguj korzystając z Twittera Zaloguj przez Steam Zaloguj poprzez Google      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.

  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Zdjęcie

Tworzenie nowych MAP


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ircu

    Profesjonalista

  • Użytkownik

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:172
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Sieradz
Offline

Napisano 22.04.2009 19:48

Nie wiedziałem gdzie dać ten temat, więc dam go tu i prosił bym Moderatora bądź Administratora o odpowiednie ulokowanie tego tematu ( jeśli nie jest ).

Chciałbym stworzyć ( między innymi się nauczyć ) nową mapę lecz:
#1. Jakiego programu mam użyć ( jakiegoś dobrego i wmiarę prostego ) :?:
#2. Czy potrzebny jest STEAM :?:

Jeśli można to bym też prosił o link do tego programu i jakiś mały proadniczek ( tutorial ) do tworzenia nowej MAPY ;).

:blaga: :blaga: Z GÓRY THX :blaga: :blaga:
O:) O:) Ircu O:) O:)


  • +
  • -
  • 0

#2 naXe

    Banned

  • Zbanowany

Reputacja: 269
Wszechwidzący

  • Postów:1489
  • GG:
  • Steam:steam
  • Lokalizacja:Kwidzyn
Offline

Napisano 22.04.2009 19:52

1. http://amxx.pl/viewtopic.php?t=1364
2. http://amxx.pl/viewtopic.php?t=1365

Albo: http://amxx.pl/viewforum.php?f=62 - patrz na tematy przyklejone !

#3 Ircu

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:172
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Sieradz
Offline

Napisano 22.04.2009 20:00

http://amxx.pl/viewtopic.php?t=1364 <-- do tego nie jest potrzebny STEAM :?:

##EDIT##
http://amxx.pl/viewtopic.php?t=1365 <-- tu jest kilka zdjęć niedostępnych ;(
  • +
  • -
  • 0

#4 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 1996
Godlike

  • Postów:7356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 22.04.2009 20:11

Najlepiej jak byś miał Non Steam :)


PS: Z tymi zdjęciami to się zajme po egzaminach :P Ale jak czegoś nie będziesz wiedział to pisz.
  • +
  • -
  • 0

#5 Ircu

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:172
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Sieradz
Offline

Napisano 22.04.2009 20:45

I mam NS'a ( tylko, bo kasy nie mam na STEAMA ;( )
thx ze sie nimi zajmiesz już obcykałem konfigurację ;) i zrobiłem xD

PS: POWODZENIA W EGZAMINACH ^D^ ;-) ^D^

##EDIT##

PLUSY poleciały, jak by ktoś chciał coś dodać to piszcie ;)

##EDIT2## :/
A mógłbyś dać link do łatki spolszczającej :?:
  • +
  • -
  • 0

#6 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 1996
Godlike

  • Postów:7356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 22.04.2009 21:04

A mógłbyś dać link do łatki spolszczającej

http://www.hlmaps.no...l/page.php?id=2

PS: POWODZENIA W EGZAMINACH

Dzięki :]
  • +
  • -
  • 0

#7 Ircu

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:172
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Sieradz
Offline

Napisano 23.04.2009 11:34

Dziś zacząłem się w tym bawić no i mi niźle idzie xD ...
Zadam ci pare pytań :P :
#1. Jak zrobić dzwi :?:
#2. O co chodzi z tymi obiektami ( masz jakiś temat z jego opisami ) :?:
#3. Jak mogę zapisać "PROJEKT" ( żeby go potem otworzyć i dalej robić ) :?:
#4. Jak mogę zrobić okienko w ścianie :?: xD
#5. Jak zrobić drabinkę xD :?:
aha i ten link do spolszczającej łatki nie działa :/ :/

##EDIT##

I JAK STWORZYĆ SPAWNY TT I CT + BuY ZoNe :?: :?: :?: :?:
  • +
  • -
  • 0

#8 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 1996
Godlike

  • Postów:7356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 23.04.2009 12:11

Tu masz tą łatke:
http://files.filefro... ... einfo.html

1. Robisz solid o wymiarach drzwi, zaznaczasz, naciskasz "ctrl + t" i wybierasz func_door. Z właściwościami myśle że sobie poradzisz.

2. Jakimi?

3. Plik ---> Zapisz jako... i ci się zapisze w formacie ".rmf"

4. To tak. Zrób jakąś tam ściane (cienki prostopadłościan). Potem utwórz mniejszy solid, najlepiej też prostopadłościan tak aby był na wylot w ścianie. Powinno to wyglądać tak:
Dołączona grafika
Teraz zaznacz ten mniejszy solid (brązowy), na górze kliknij na "Narzędzia" i wybierz "Carve" (Wytłocz). Na koniec skasuj brązowy solid i powstanie ci "okno".
To jeszcze szyba. W tym "oknie" zrób jakiś solid, będzie to szyba. Nałóż na nią teksturke szyby. Teraz ją zaznacz i przekształć w func_breakable (tak jak robiłeś z drzwiami). Wciśnij "alt + enter" i ustaw właściwości:
Wytrzymałość: 20
Typ renderowania: Textura
Nasycenie: 100
Typ materiału: Szkło
  • +
  • -
  • 0

#9 Ircu

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:172
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Sieradz
Offline

Napisano 23.04.2009 12:48

Ej Abes, jak robię dzwi to coś takiego się robi:

Dołączona grafika

to se może być czy nie ?
  • +
  • -
  • 0

#10 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 1996
Godlike

  • Postów:7356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 23.04.2009 13:44

Kompilatory najlepiej umieść bezpośrednio na dysku C:
I ścieżki powinny wyglądać tak(przykładowo):
C:hlvis.exe
C:hlrad.exe

A tam gdzie nie wiesz co wpisać to zrób screena, zaznacz i mi pokaż bo ja za bardzo nie pamiętam gdzie co jest i nie wiem o które pole ci chodzi :P
  • +
  • -
  • 0

#11 Ircu

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:172
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Sieradz
Offline

Napisano 23.04.2009 14:44

dobra, zrobiłem reinstall (łatki nie wgrywam), ale mam mały problem ( patrz wyżej )
  • +
  • -
  • 0

#12 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 1996
Godlike

  • Postów:7356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 23.04.2009 16:13

Musisz teksture rozciągnąć.
Po lewej stronie jak masz te przyciski to naciśnij ten co zaznaczyłem na screenach.

Przed:
Dołączona grafika

Po:
Dołączona grafika

Tylko właśnie ty możesz mieć inaczej. Masz tutaj wersje tą co ja mam (3.5):
http://www.sendspace.com/file/4pvcs0
  • +
  • -
  • 0

#13 Ircu

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:172
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Sieradz
Offline

Napisano 23.04.2009 16:20

Danke D^D . Kompilowałem już BSP i takie 2 problemy:
#1. Dzwi nie przesuwają się w bok tylko w moją stronę ( z jednej strony, a z drugej odpychają się ).
#2. Nie ma dzwięków :(
  • +
  • -
  • 0

#14 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 1996
Godlike

  • Postów:7356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 23.04.2009 16:35

Na screenie pokazałem gdzie ustawiać w którą stronę ma się coś przemieszczać (działa na różne byty). Jak jest te czarne kółko (nad nim jest napisane "Yaw") i w tym kole jest biały pasek. Możesz go poruszać kursorem, tzn naciskasz LPM, trzymasz naciśnięty i obracasz pasek myszką. W tą stronę w którą będzie wskazywał biały pasek tam będzie się coś przemieszczało. Tylko musisz patrzeć na widok od góry :P Na screenie pokazałem ci też gdzie są dźwięki :P Oczywiście tam masz też do wyboru dźwięki w innych sytuacjach (zamykanie, blokada, itp)
Dołączona grafika
  • +
  • -
  • 0

#15 Ircu

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:172
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Sieradz
Offline

Napisano 23.04.2009 17:06

Normalnie znawca VHE :P się tu PLUSÓW nałapiesz :P :) :P
Dzwięki ładnie są :P Jeszcze kilka żeczy :
#1.Jak zrobić drabinkę ( tekstura niewystarczy :P coś czuje ) :?:
#2.Jak zrobic pojazd ;> :?:
#3.Jak zrobic np. Góry na otwartej przestrezeni ( mi chodzi o tło za mapą ) :?:
  • +
  • -
  • 0

#16 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 1996
Godlike

  • Postów:7356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 23.04.2009 17:39

1. Drabinke... Najpierw stwórz solid o kształcie cienkiego, długiego prostopadłościanu. Będzie to właśnie drabinka :) Następnie nanieś na nią teksture drabiny. Szukaj pod nazwą "ladder". Tylko nanieś tak ładnie, żeby wyglądało że to drabina :] Przykład na screenie.
Dołączona grafika
Teraz ją zaznacz, przekształć w "func_illusionary". Tam ustaw:
Nazwa: blablabla
Typ renderowania: Solidnie
Nasycenie: 255
Następnie skopiuj ten byt i ustaw żeby był przed oryginałem. Ten skopiowany teraz przekształć w "func_ladder" i masz fajną drabinkę. Niżej efekt końcowy:
Dołączona grafika

Jest jeszcze inny sposób. Zrób dwa cienkie słupki. Nanieś na nie teksture jakiegoś metalu, nawet byle czego aby ładnie wyglądało. Teraz po środku tych słupków utwórz cienki pasek, na długość tych słupków i nanieś teksture drabiny tak aby było widać tylko poziome paski od drabiny, jest nawet taka specjalna tekstura z samymi paskami. To w środku przekształć w "func_illusionary" i ustaw jak wcześniej.
Tak to wygląda:
Dołączona grafika
Reszta tak samo jak wcześniej. Po prostu ma wyglądać na drabine :P Niżej efekt końcowy:
Dołączona grafika

2. Pojazd.... To już za dużo tłumaczenia xP
Masz tutek: http://www.hlmaps.no...page.php?id=100

3. To tam gdzie ma być tło, na solid nakładasz teksture "sky".
Potem wchodzisz w "Mapa", następnie "Właściwości mapy" i masz różne ustawienia mapki :]
Dołączona grafika
  • +
  • -
  • 0

#17 Ircu

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:172
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Sieradz
Offline

Napisano 23.04.2009 18:25

Abes, Jak zrobić explodującą skrzynke bo mi nie wychodzi :?: :help: :help:

PS: A DAŁO BY SIĘ WCZYTAĆ MAPĘ np.: de_nuke BEZ PLIKU *.rmf lub *.map :?: :?:
  • +
  • -
  • 0

#18 Abes Mapper

    Repulsion Gel

  • Przyjaciel

Reputacja: 1996
Godlike

  • Postów:7356
  • Steam:steam
  • Imię:Sebastian
  • Lokalizacja:Sulejówek
Offline

Napisano 28.04.2009 13:33

Abes, Jak zrobić explodującą skrzynke bo mi nie wychodzi

To ci kiedy indziej napisze.

PS: A DAŁO BY SIĘ WCZYTAĆ MAPĘ np.: de_nuke BEZ PLIKU *.rmf lub *.map

Gdzie wczytać?
  • +
  • -
  • 0

#19 ProY

    Zaawansowany

  • Użytkownik

Reputacja: 2
Nowy

  • Postów:84
Offline

Napisano 28.04.2009 15:12

Co do nauki obsługi VHE dobry jest kurs http://kokoszka.net/

Gdzie wczytać?

Pewnie do edytora.
  • +
  • -
  • 0

#20 Ircu

    Profesjonalista

  • Autor tematu
  • Użytkownik

Reputacja: 9
Nowy

  • Postów:172
  • GG:
  • Steam:steam
  • Imię:Damian
  • Lokalizacja:Sieradz
Offline

Napisano 28.04.2009 15:35

Do VHE... Czy da sie wczytać bez pliku *.rmf lub *.map żeby można było ją edytować...
  • +
  • -
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych