1. Drabinke... Najpierw stwórz solid o kształcie cienkiego, długiego prostopadłościanu. Będzie to właśnie drabinka
Następnie nanieś na nią teksture drabiny. Szukaj pod nazwą "ladder". Tylko nanieś tak ładnie, żeby wyglądało że to drabina
Przykład na screenie.
Teraz ją zaznacz, przekształć w "func_illusionary". Tam ustaw:
Nazwa: blablabla
Typ renderowania: Solidnie
Nasycenie: 255
Następnie skopiuj ten byt i ustaw żeby był przed oryginałem. Ten skopiowany teraz przekształć w "func_ladder" i masz fajną drabinkę. Niżej efekt końcowy:
Jest jeszcze inny sposób. Zrób dwa cienkie słupki. Nanieś na nie teksture jakiegoś metalu, nawet byle czego aby ładnie wyglądało. Teraz po środku tych słupków utwórz cienki pasek, na długość tych słupków i nanieś teksture drabiny tak aby było widać tylko poziome paski od drabiny, jest nawet taka specjalna tekstura z samymi paskami. To w środku przekształć w "func_illusionary" i ustaw jak wcześniej.
Tak to wygląda:
Reszta tak samo jak wcześniej. Po prostu ma wyglądać na drabine
Niżej efekt końcowy:
2. Pojazd.... To już za dużo tłumaczenia
Masz tutek:
http://www.hlmaps.no...page.php?id=1003. To tam gdzie ma być tło, na solid nakładasz teksture "sky".
Potem wchodzisz w "Mapa", następnie "Właściwości mapy" i masz różne ustawienia mapki