Mini-pluginy dla poczatkującego.
Emulov. 02.09.2011
Na wstępie napisze że nie ma w forum "Scripting Help" działu Offtopic więc nie zbyt wypada gdzieś 'dyskutować' o scriptingu tam, więc zakładam tutaj - jeśli jest zle, proszę modka o przeniesienie, z góry dzięki.
Okej, o co mi chodzi w tym temacie ? Już mówie.
Jestem bardzo początkującym 'skrypterem' ze tak się nazwe i nie umiem dobrze pisać pluginów, pragnąłbym abyście mi jakoś pomogli, a dokładniej w sposób - dając mi do napisania jakis - mini pluginek. Ja go tutaj potem wklejam, wy oceniacie czy dobrze i dajecie następny, po prostu będe sobie utrwalał pewne rzeczy.
Ponieważ ogólnie rzecz biorąc po czytaniu tutoriali, czy przeglądaniu dokumentacji jutro nie zostaje mi prawie nic w głowie, lecz gdy będę miał do czynienia z tym w praktyce - łatwiej zapamietam wszystko.
Pozdrawiam
Edited by Emulov., 02.09.2011 23:04.
Okej, o co mi chodzi w tym temacie ? Już mówie.
Jestem bardzo początkującym 'skrypterem' ze tak się nazwe i nie umiem dobrze pisać pluginów, pragnąłbym abyście mi jakoś pomogli, a dokładniej w sposób - dając mi do napisania jakis - mini pluginek. Ja go tutaj potem wklejam, wy oceniacie czy dobrze i dajecie następny, po prostu będe sobie utrwalał pewne rzeczy.
Ponieważ ogólnie rzecz biorąc po czytaniu tutoriali, czy przeglądaniu dokumentacji jutro nie zostaje mi prawie nic w głowie, lecz gdy będę miał do czynienia z tym w praktyce - łatwiej zapamietam wszystko.
Pozdrawiam
Edited by Emulov., 02.09.2011 23:04.
A może sma?
02.09.2011
No i masz już coś do oceny/poprawy?
Dokumentacja nie ma Ci zostawać w głowie - najważniejsze, żebyś umiał z niej korzystać. A tutki najlepiej czytać wtedy, gdy są potrzebne - np. robisz zapis nvalut - czytasz poradnik dotyczący tego...
Edited by A może sma?, 02.09.2011 23:12.
Dokumentacja nie ma Ci zostawać w głowie - najważniejsze, żebyś umiał z niej korzystać. A tutki najlepiej czytać wtedy, gdy są potrzebne - np. robisz zapis nvalut - czytasz poradnik dotyczący tego...
Edited by A może sma?, 02.09.2011 23:12.
Hiroshima
02.09.2011
Automatyczna wiadomość
Ten temat został przeniesiony z forum:
Inne → OFF Topic
do
Scripting AMXX → Pytania
speedkill
03.09.2011
Powiem coś od siebie takiej dokumentacji ani tutków nie można przeczytać raz dwa to nie jest książka przygodowa żeby tutek się nam utrwalił najlepiej zrobić z nim plugin i sprawdzić czy działa tak samo z dokumentacją jak coś jest w dokumentacji co cię interesuje ( jakaś funkcja ) Też najlepiej zrobić z nią plugin wtedy się utrwala więcej niż tylko po przeczytaniu
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Emulov. 03.09.2011
speedkill, wlasnie o to mi w tym temacie chodzi, chciałbym abyście dawali mi jakieś mini-pluginy do napisania ... :S
Fili:P
03.09.2011
Skoro chcesz to może ja zacznę.
Wymagane includy: fun, fakemeta,engine
Opis: Kiedy naciskamy spacje coś podrzuca nas do góry (nie grawitacja), coś typu flyhack (nie no clip)
Wskazówki: get_user_origin(id); set_pev(id, pev_origin, ...); get_user_buttons(id);
Wymagane includy: fun, fakemeta,engine
Opis: Kiedy naciskamy spacje coś podrzuca nas do góry (nie grawitacja), coś typu flyhack (nie no clip)
Wskazówki: get_user_origin(id); set_pev(id, pev_origin, ...); get_user_buttons(id);
Dwdov 03.09.2011
Ogólnie programowanie to nie tylko znajomość dokumentacji, ale też umiejętność planowania i wymyślania 'systemów', w jaki coś działa. Dlatego najlepiej wziąć sobie usiąść i pomyśleć nad czymś większym niż jakiś mini plugin. Jak masz już swój pomysł myślisz dalej co będzie potrzebne i wtedy sięgasz do dokumentacji/tutorialów po to co Ci się przyda. Imo w taki sposób łapie się najwięcej doświadczenia.
Edited by Dawedov, 03.09.2011 08:08.
Edited by Dawedov, 03.09.2011 08:08.
Emulov. 03.09.2011
Fili, lap + lecz nie mam pojecia jak zastosowac te origin i w jaki sposob zrobić aby kogoś wywalalo do gory :S
speedkill
03.09.2011
Spróbuj zrobić to co ci Nomaf napisał ja ci podpowiem
że musisz użyć get_user_button(id)
i public client_PreThink(id)
że musisz użyć get_user_button(id)
i public client_PreThink(id)
Emulov. 03.09.2011
Przed przeczytaniem postu Speedkilla zrobilem to :
Moze mi ktoś powiedzieć co jest zle ?
Zaraz postaram sie zrobic to co mi speedkill podpowiedział.
Edited by Emulov., 03.09.2011 10:01.
/* Plugin generated by AMXX-Studio */ #include <amxmodx> #include <amxmisc> #include <fun> #define PLUGIN "New Plug-In" #define VERSION "1.0" #define AUTHOR "Administrator" public plugin_init() { register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR) register_clcmd("+jump", "hpskok") } public hpskok(id) { set_user_health(id,get_user_health(id) + 1); return PLUGIN_HANDLED }
Moze mi ktoś powiedzieć co jest zle ?
Zaraz postaram sie zrobic to co mi speedkill podpowiedział.
Edited by Emulov., 03.09.2011 10:01.
speedkill
03.09.2011
Dałeś return PLUGIN_HANDLED
więc skok nie zostanie wykonany
teraz powinno zadziałać
więc skok nie zostanie wykonany
teraz powinno zadziałać
/* Plugin generated by AMXX-Studio */ #include <amxmodx> #include <amxmisc> #include <fun> #define PLUGIN "New Plug-In" #define VERSION "1.0" #define AUTHOR "Administrator" public plugin_init() { register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR) register_clcmd("+jump", "hpskok") } public hpskok(id) { set_user_health(id,get_user_health(id) + 1); }
Emulov. 03.09.2011
No wlasnie, wiec po co sie meczyc z get_user_button czy client_PreThink skoro mozna tak ?
mierzwi 03.09.2011
szczerze to nie wiem czy wykryje takie coś plugin -.- przeważnie się robi w client_prethinku get_user_button(id) & IN_JUMP
Emulov. 03.09.2011
W PreThinku takie coś :
/* Plugin generated by AMXX-Studio */ #include <amxmodx> #include <amxmisc> #include <engine> #include <fun> #define PLUGIN "New Plug-In" #define VERSION "1.0" #define AUTHOR "Administrator" public plugin_init() { register_plugin(PLUGIN, VERSION, AUTHOR) } public client_PreThink(id) { if(get_user_button(id) & IN_JUMP && (get_user_oldbutton(id) & IN_JUMP)) set_user_health(id, get_user_health + 1) }
mierzwi 03.09.2011
to może teraz coś z naliczaniem? na przykład zrób plugin, w którym dostajesz +50 hp jak zabijesz 5 osób, nie umierając (coś jak killstrike?)
podpowiedz: musisz użyć deathmsg lub innego eventu który będzie wyłapywał killa
podpowiedz: musisz użyć deathmsg lub innego eventu który będzie wyłapywał killa
Emulov. 03.09.2011
Nic mi nie przychodzi na myśl jak zrobić naliczanie :<
Może coś innego ? :S
Może coś innego ? :S
A może sma?
03.09.2011
Przechwytuj śmierć, sprawdzaj czy zabójca i ofiara to inne osoby, zwiększ jakąś zmienną o 1, sprawdź czy jakaś zmienna osiągnęła wymaganą liczbę, dodaj HP.
Emulov. 03.09.2011
Nadal mi nic nie przychodzi na mysl, jak mam niby sprawdzic czy zmienna osiagnela wymagana liczbe ? :S
Waq
03.09.2011
jak mam niby sprawdzic czy zmienna osiagnela wymagana liczbe ? :S
if(jakas_zmienna[id] == 5)
{
kod...
}