Jak sprawdzić czy dany obiekt znajduje się poza mapą lub w txt ?
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X
Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
|
Czy obiekt jest poza mapą ?
#1
Napisano 29.08.2019 16:30
#2
Napisano 30.08.2019 11:20
#3
Napisano 30.08.2019 12:43
Funkcja zwraca 1, jeśli byt o podanym id istnieje lub 0.
Czy działanie tego stocka nie będzie takie jak is_valid_ent() ? Czy może opis jest tylko niepoprawny ? Ten stock sprawdzi czy istniejący byt znajduje się w części mapy dostępnej dla gracza ? (czyli jeśli byt jest pod mapą np. jail_facebook to natyw powinien zwrócić 0).
#4
Napisano 30.08.2019 13:05
stock IsInWorld( ent ) { new Float:origin[3]; entity_get_vector(ent,EV_VEC_origin,origin); if (origin[0] >= 4096.0) return 0; if (origin[1] >= 4096.0) return 0; if (origin[2] >= 4096.0) return 0; if (origin[0] <= -4096.0) return 0; if (origin[1] <= -4096.0) return 0; if (origin[2] <= -4096.0) return 0; new Float:velocity[3]; entity_get_vector(ent,EV_VEC_velocity,velocity); if (velocity[0] >= 2000) return 0; if (velocity[1] >= 2000) return 0; if (velocity[2] >= 2000) return 0; if (velocity[0] <= -2000) return 0; if (velocity[1] <= -2000) return 0; if (velocity[2] <= -2000) return 0; return 1; }
Wydaje mi sie ze to sprawdzi czy gracz wypadł i spada poza mapą.
Zadaje Ci 3 raz pytanko - czemu nie sprawdzisz? Przecież to 5 minut roboty. Komenda z wywołaniem IsInWorld + jakiś bind i po sprawie.
#5
Napisano 31.08.2019 23:36
#6
Napisano 01.09.2019 08:26
Możesz robić kilka traceline i sprawdzać w co trafi jeśli obiekt jest po za mapą to któryś traceline nie trafi w nic
A co jak będzie stał na krawędzi, jak np. Na ścianie na jail_facebook?
Nie dołączam do żadnej sieci, nie pomagam z tworzeniem paczek, nie napisze pluginów za zero.
#7
Napisano 01.09.2019 12:52
Ja używam traceline + origin liczący odległość od przestrzeni poza mapą. W takim przypadku teleportuje gracza do celi.
Można skorzystać też z systemu boxu i tworzeniem stref. https://amxx.pl/topi...worzenie-stref/
Użytkownik Devastator edytował ten post 01.09.2019 12:57
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych