CO-OP (Kooperacja)
vaulT 22.12.2013
Witam chcialem przedstawic wam swoj pomysl na nowa rozgrywke do Counter Strike 1.6
Glownym celem jest CO-OP (czyli kooperacja) tryb znany z gier typu Call of Duty.
Na czym to polega ?
Po przez wpisanie komendy /coop wybieramy gracza (gracza mozna wybrac tylko z tej druzyny w ktorej my sie znajdujemy).
Zostaje wyslane zaproszenie a gracz moze je akceptowac lub odrzucic.
Jezeli gracz przylaczy sie do mnie wlacza sie tryb Kooperacji.
Tryb Solo (wtedy gdy gramy sami)
Tryb solo bedzie ubogi gdyz chodzi nam o to by gracze tworzyli CO-OP, lecz wiadomo ze nie zawsze beda 2 osoby w teamie .
Glwone Cele w trybie Solo:
- Exp za wygrana runde naszego Teamu (TT albo CT)
- Exp za fragi
* powyzszy exp bedzie mniejszy niz za ten ktory bedziemy dostawac w trybie CO-OP
W planach tez sa misje podzielone na tryb Solo i CO-OP (nad szczegolami nie myslalem jeszcze).
Takze beda itemy/dodatki/specjalizacje (mozna to nazwac jak tylk osie chce ), ktore beda odblokowywane w zaleznosci od LvL.
Tryb CO-OP
Gdy dolaczymy sie do jakiegos gracza badz sami go zaprosimy do trybu CO-OP ilosc expa i za co go bedziemy dostawac bedzie inny niz w trybie Solo.
- Exp za wygrana runde naszego Teamu (TT albo CT) przykladowo 2x wiekszy niz w trybie Solo
- Exp za Fragi (wspolne czyli moje i gracza z CO-OP)
- Takze chcialem dodac exp za przetrwanie , przyklad:
Gdy wszyscy z naszej druzyny zgina a my jako jedyni zostaniemy zywymi na mapce to dostaniemy jaksi bonus.
Misje dla trybu CO-OP (ktory beda sie opierac glownei na zadaniach ktore trzeba wykonac we dwoje)
Itemy CO-OP odblokowywanie zalezne od LvL ,ale dziala na 2 graczy przyklad:
Biore item ktory dodaje 100HP (doda mi i mojemu kompanowi)
//////
na razie tyle moich pomyslow jezeli ktos ma jakies fajne pomysly jeszcze badz mozna by cos zmienic/dodac niech pisze tutaj
Do tej pory mam Zrobione::
- Caly system CO-OP (zakladanie,wysylanei zaproszen ,menu itp)
POLAND ^LoFF^
23.12.2013
Troszkę nie rozumiem. O co w tym chodzi, że np. ja z kolegą na cały serwer? Bo nie rozumiem.
vaulT 23.12.2013
Normalna rozgrywka TT na CT (ale tworzac CO-OP jestescie jakby specjalnym oddzialem )
Dzis wpadl mi taki pomysl:
Poziom CO-OP (czyli sumowane poziomy wszystkich graczy ktorzy sa w naszej kooperacji)
Przyklad : vaulT [65] Poziom , PanX [120] Poziom i razem mamy [185] Poziom
A do czego to jest potrzebne ?
Po 1. Poziom CO-OP bedzie rowny expa ktorego dostaniemy za zabicie gracza:
- Zaleta : Nisko Poziomowi gracz laczac sie w CO-OP z graczem ktory ma wiekszy Poziom szybciej awansuja do kolejnych Pozimow
Po 2. Beda itemy zalezne od Poziomu (czy to od naszego gdy gramy w Solo czy wspolnego gdy gramy w CO-OP)
No i mala zmianka w itemach:
Gracz zakladajacy CO-OP bedzie liderem i tylko on bedzie mial w menu jaki item wybieram dla naszej kooperacji.
Oczywiscie reszta graczy w naszej kooperacji bedzie miala na to wplyw przez przykladowe vote:
Gracz vaulT wybral item : Buty Cienia .. Zgadzasz sie ?
1.Tak
2.Nie
// na razie to tyle.. ktos za ktos przeciw ? Moze ktos cos zmieni badz podrzuci cos swojego.. Piszcie
dasiek
26.12.2013
Czyli CodMod. a myślałem że będzie coś na wzór "Fajnych map" główkowania etc. eh :S
vaulT 26.12.2013
Czyli CodMod. a myślałem że będzie coś na wzór "Fajnych map" główkowania etc. eh :S
Pomysl z lvl i itemami jesy na wstepnej fazie (aktualnie mam podstawe silnika) reszta to juz dodatki ktore mozna wlasnie dodac badz usunac..
Co masz na mysli na wzor "Fajnych Map" glowkowania ?
dasiek
26.12.2013
Co masz na mysli na wzor "Fajnych Map" glowkowania ?
Serwer , Kolejka graczy , Mapa gdzie trzeba przejść z punktu A do B , po drodze coś/kilka cosiów trzeba zabić etc. Jak ma być CO-OP to takie coś widzę.
vaulT 26.12.2013
Serwer , Kolejka graczy , Mapa gdzie trzeba przejść z punktu A do B , po drodze coś/kilka cosiów trzeba zabić etc. Jak ma być CO-OP to takie coś widzę.
A moze cos w stylu wielkiej jednej mapy i do okola niej pare malych aren gdzie mozna sie dostac tam tylko (gdy wybierze sie jakas misje badz cos takiego)
Co by sie znajdowalo w tych arenach - Jakis potworek typu oberon boss do zabicia przez nas (nasz CO-OP)
Na drugiej arenie PvP - CO-OP z TT na CO-OP z CT
Jezeli chodzi o pvp to mozna by dodac zroznicowanie w broniach (slabsze,mocniejsze m4) aby byla roznica pomiedzy CO-OPAMI.
Albo z drugiej strony zrobic Respawn na arenie z tymi bronmi (np na aim_map) awp jest schowane i trudno dostepne
Użytkownik vaulT edytował ten post 26.12.2013 13:48
vaulT 26.12.2013
Wlasnie doszedlem do wniosku ze trzeba stworzyc nowa mapke z arenami do ktorych mozna sie teleportowac (w kazdej za arenie czeka nas co innego).
Ogolny tryb rozgrywki oczywiscie bedzie (ale bez paki).
Teraz zastanawiam sie czy teleportacja na rozne areny ma zalezec od lvl (beda sie odblokowywac), badz bossowie aren beda bardzo silni.Takze czy teleport bedzie dostepny z /teleport i pojawi nam sie menu ze wszystkimi dostepnymi arenami, czy po prostu w pewnym miejscu bedzie sie mozna teleportowac do konkretnej areny.
RasiaQ
27.12.2013
- Zaleta : Nisko Poziomowi gracz laczac sie w CO-OP z graczem ktory ma wiekszy Poziom szybciej awansuja do kolejnych Pozimow
Według mnie powinno się raczej ustawić limit, że różnica poziomów graczy nie może przekraczać X
Ogólnie fajnie to wygląda, ale na dłuższą metę może stawać się nudny. W sumie wiele urozmaiceń tu nie ma. Wygląda to na takie "party" (grupę), w której razem expimy (Tak tak, pachnie Metinem).
Wlasnie doszedlem do wniosku ze trzeba stworzyc nowa mapke z arenami do ktorych mozna sie teleportowac (w kazdej za arenie czeka nas co innego).
A to mi zalatuje Minecraftem
No, ale zobaczymy
vaulT 27.12.2013
Jezeli chodzi o areny to sprawa ta odpada poniewaz rozmawialem ze znajomym mapperem i to bedzie za duzo obciazenie silnika.
Byc moze powstanie tylko arena PvP ale i co do tego jest troche sceptycznie nastawiony.
Na chwile obecna brak mi pomyslow:
Jedynie będę powoli pisal:
- dodatkowa waluta
- ulepszanie broni za ta walute
Według mnie powinno się raczej ustawić limit, że różnica poziomów graczy nie może przekraczać X
To jest ciekawe rozwiazanie ale myslalem cos w stylu CO-OP za ta "dodatkowa walute".
Postaram sie dodac taka opcje ze gdy chcemy zaprosci jakiegos gracza do CO-OP musimy mu zaplacic.
Tylko wszystkie noobki by sobie to ustawily i niky by nie chcial zakaldac CO-OP wiec moze taka opcje by mialy 3 najwieksze lvl na serwerze.
vaulT 28.12.2013
Myslalem tez nad zrobieniem jakiejs bazy - cos w tym stylu
Kazdy gracz mialby w menu swoja "baze" cos jak w grach typu nie wiem travian itp.
Budowalby i rozbudowywal laboratorium,baze itp a w zamian za wiekszy lvl danego obiektu dostawalby hp badz produkowal nowe bronie .
ex0
28.12.2013
Pomysł bardzo ciekawy, zobaczymy jak z realizacją .
Moim skromnym zdaniem wprowadzić jedną lub dwie "potężne" mapy na wzór BF3 np. i tam rozgrywki kooperacji, z jakimiś punktami w których coś trzeba zrobić.
Tylko tutaj pytanie kto podejmie się stworzenia takiej mapy?
Moim zdaniem, byłoby to bardzo ciekawe rozwiązanie.
Ewentualnie zamiast robić takie małe "timówki" zrobić ogólny exp, że zabicie któregoś gracza wpływa na doświadczenie każdego członka drużyny?
Do tego dodać motywy wyrzucania paczek amunicji od DarkGL`a i inne takie bajery, ale jak rozumiem to dopiero ogólny zarys a nie jakieś wchodzenie na "drobinki" i dodatki do tego pomysłu.
Sądzę, że genialnym rozwiązaniem byłoby odtworzenie czegoś takiego jak jest w Battelfield`zie czy CoD`zie bo to mogłoby na nowo przyciągnąć graczy do 1.6
Tym bardziej zrobić te mapki bardziej realistyczne i ograniczyć się z ilością...
vaulT 28.12.2013
Jest cvar na ustawienie max ilosci w CO-OP.Tutaj zalezy od admina (moze ustawic nawet 30) czyli cala druzyna tt by byla w jednym CO-OP. Jezeli chodzi o mapki to jestem otwarty na propozycje. Zamiast chodzic na bs i podkladac pake mozna wymyslec cos innego( co runde nowe zadanie)
ex0
28.12.2013
Genialny pomysł pana powyżej !
Tylko teraz trzeba kogoś kto potrafi zrobić ładną, dużą mapkę i wtedy by się na bieżąco wymyśliło co można robić.
Chętnie jestem skłonny podsunąć pare pomysłów tylko musiałbym dłużej się zastanowić, w razie jakiejś pomocy postaram się chętnie udzielić ponieważ praca wygląda bardzo obiecująco.
RasiaQ
28.12.2013
Zamiast chodzic na bs i podkladac pake mozna wymyslec cos innego( co runde nowe zadanie)
Znalezienie jakiegoś przedmiotu (jakieś dane, mapy [bardziej klimatowo]), może jeszcze uwolnienie VIP'a i przetransportowanie go do punku X , a boty będą próbowały go zabić
Dzisiaj jestem pusty ;x może jutro coś jeszcze napiszę.
ex0
28.12.2013
Można pomyśleć i spróbować dodać przejęcie punktu kontrolnego jak w oryginalnej wersji Battlefield było .
To byłby bardzo ciekawy pomysł ...
Ewentualnie zajęcie jakiegoś budynku ?
Fajnie by było jakby całośc odbywała się w trybie "DeathMatch" i przy respawnie trzeba odczekać jakieś 3-5 sekund?
vaulT 28.12.2013
Wlasnie rozwazalem aby dodac tryb DM. Jezeli chodzi o wasze pomysly sa bardzo fajne.
Myslalem nad czyms naprawdę fajnym a dokladniej nad trybem z Ghost Recon Online a mianowicie:
Szturm
W trybie szturmu obie drużyny muszą walczyć o kontrolę nad pięcioma różnymi miejscami na mapie. Żeby wygrać w trybie zdobywania, jedna drużyna musi zająć wszystkie pięć punktów przed zakończeniem rundy. Jeśli drużyna nie zdobędzie wszystkich pięciu punktów w wyznaczonym czasie, wygra zespół kontrolujący najwięcej punktów.
RasiaQ
29.12.2013
Myslalem nad czyms naprawdę fajnym a dokladniej nad trybem z Ghost Recon Online a mianowicie:
Szturm
W trybie szturmu obie drużyny muszą walczyć o kontrolę nad pięcioma różnymi miejscami na mapie. Żeby wygrać w trybie zdobywania, jedna drużyna musi zająć wszystkie pięć punktów przed zakończeniem rundy. Jeśli drużyna nie zdobędzie wszystkich pięciu punktów w wyznaczonym czasie, wygra zespół kontrolujący najwięcej punktów.
Tak jak BF2. Trzeba było flagi swojej drużyny powiesić nad wszystkimi punktami wtedy drużyna wygrywała.
Lub każda drużyna otrzymywała 200 talonów i 1 zabity = -1 talon. Drużyna, która pierwsza miała 0 talonów przegrywała.
W takich trybach rozgrywki (moich i Twoich) musi być DM. Gracze nie muszą odradzać się natychmiast, ale np. po 15 sekundach tak jak w BF2
ex0
29.12.2013
RasiaQ, zaproponowałem dokładnie to samo co Ty.
Musisz czytać tematy
15 sekund jednak to za dużo, a temat chyba zostanie zamknięty ponieważ autor dostał bana
Cóż, miejmy nadzieje, że wejdzie coś takiego w życie .
I przejmowanie flag byłoby bardzo dobrym rozwiązaniem, ale system mógłby być taki że np do 500-1000 zabić drużyny + przejętych miejsc, czyli są dwa warunki wygrania.
Ten kto pierwszy osiągnie np 1000 lub 500 zabić i będzie miał więcej "check point`ów" zajętych.
Wytępiony 29.12.2013
Chciałbym zobaczyć jak to zrobisz, duża mapa pluginami zapchany serwer tylko szkoda że to jest nasz piękny HLDS który nie pozwoli Ci na taką mapę a nawet jeśli to fps po 10 na jedno i to samo wychodzi.