1. Jak zrobić nową klasę?
Szukamy linijki zaczynającej się od
enum { NONE = 0,
I po przecinku dopisujemy nazwę klasy np.
enum { NONE = 0, Strzelec ,Komandos);
Następnie linijkę niżej dodajemy ile nasza klasa będzie mieć HP
new const zdrowie_klasy[] = { 0, 110, 150);
Więc klasa Strzelec będzie mieć 110HP , a Komandos 150 .
Następnie linijkę niżej dodajemy ile nasza klasa będzie mieć szybkości
new const Float:szybkosc_klasy[] = {0.0, 1.1 , 1.35);
Więc klasa Strzelec będzie miec 110% szybkości , a Komandos 135% .
Następnie linijkę niżej dodajemy ile nasza klasa będzie mieć kamizelki
new const pancerz_klasy[] = { 0, 100, 50);
Więc klasa Strzelec będzie mieć 100 kamizelki , a Komandos 50.
Następnie musimy podać co będzie się wyświetlało gdy wpiszemy /klasa
W
new const nazwy_klas[][] = {"Brak",
Dodajemy linijkę niżej
"Strzelec Wyborowy (Premium)",
"Komandos"
U mnie wygląda to tak :
new const nazwy_klas[][] = {"Brak",
"Strzelec Wyborowy (Premium)",
"Komandos"
Jeśli chcemy dodać opis klasy (będzie widoczny po wpisaniu /klasy i wybraniu np Komandosa)
Szukamy
new const opisy_klas[][] = {"Brak",
I Dodajemy pod
"Dostaje M4 , Kalacha , 110 HP , 100 Pancerza , 110% szybkosci",
"Dostaje Deagle, 140hp bazowe, Natychmiastowe zabicie z noza (prawy przycisk myszy), 135% biegu, 100 pancerza"
U mnie wygląda to tak
new const opisy_klas[][] = {"Brak",
"Dostaje M4 , Kalacha , 110 HP , 100 Pancerza , 110% szybkosci",
"Dostaje Deagle, 140hp bazowe, Natychmiastowe zabicie z noza (prawy przycisk myszy), 135% biegu, 100 pancerza"
Teraz musimy dodać naszej klasie jakiś ekwipunek .
Szukamy
switch(klasa_gracza[id])
{
Dodajemy pod
case Strzelec:
{
give_item(id, "weapon_ak47");
give_item(id, "weapon_m4a1");
}
case Komandos:
{
give_item(id, "weapon_deagle");
}
U mnie wygląda to tak :
switch(klasa_gracza[id])
{
case Strzelec:
{
give_item(id, "weapon_ak47");
give_item(id, "weapon_m4a1");
}
case Komandos:
{
give_item(id, "weapon_deagle");
}
Więc klasa Strzelec Wyborowy będzie mieć Kałacha i M4 , a Komandos Deagle .
Teraz nasza klasa jest gotowa do grania . Kompilujemy nasz cały plik COD tutaj : Kompilator - AMXX.pl: Support AMX Mod X , wrzucamy do FTP plugins , i cieszymy się naszą nową klasą
Dodatkowe Opcje :
Jak zrobić Klasie 1/21 z M4?
Szukamy
public TakeDamage(this, idinflictor, idattacker, Float:damage, damagebits)
Dodajemy pod
if(weapon == CSW_M4A1)
{
if((klasa_gracza[idattacker] == Strzelec && random(21) == 1))
damage = float(health);
}
Więc nasza klasa będzie mieć 1/21 z M4A1 . Jeśli chcemy dać 1/x innej klasie po prostu zamieniamy "Strzelec" na nazwę naszej klasy , Jeśli chcemy dać inną broń , zamieniamy CSW_M4A1 na CSW_JAKASBRON , Jeśli chcemy dać np. 1/2 to zamiast random(21) wpisujemy random(2)
Teraz przydało by się zrobić Strzelca Wyborowego Premium . Więc tak:
Szukamy
if(item == klasa_gracza[id])
I pod nim dodajemy
if(item == Strzelec && !(get_user_flags(id) & ADMIN_LEVEL_X)) // zamiast X wpisujemy level jaki chcemy
{
client_print(id, print_chat, "[COD:MW] Nie masz uprawnien aby kozystac z klasy premium.");
WybierzKlase(id);
return PLUGIN_CONTINUE;
}
Dodaję również spis ADMIN_LEVEL_X żeby lepiej się nam dodawało
ADMIN_ALL - którakolwiek ADMIN_IMMUNITY - flaga "a" ADMIN_RESERVATION - flaga "b" ADMIN_KICK - flaga "c" ADMIN_BAN - flaga "d" ADMIN_SLAY - flaga "e" ADMIN_MAP - flaga "f" ADMIN_CVAR - flaga "g" ADMIN_CFG - flaga "h" ADMIN_CHAT - flaga "i" * ADMIN_VOTE - flaga "j" ADMIN_PASSWORD - flaga "k" ADMIN_RCON - flaga "l" ADMIN_LEVEL_A - flaga "m" ADMIN_LEVEL_B - flaga "n" ADMIN_LEVEL_C - flaga "o" ADMIN_LEVEL_D - flaga "p" ADMIN_LEVEL_E - flaga "q" ADMIN_LEVEL_F - flaga "r" ADMIN_LEVEL_G - flaga "s" ADMIN_LEVEL_H - flaga "t" ADMIN_MENU - flaga "u" ADMIN_ADMIN - flaga "y" ADMIN_USER - flaga "z"
na razie Tyle , Mam nadzieję że wam pomogłem . Wkrótce dodam więcej opcji .
Użytkownik Chmielik edytował ten post 23.05.2011 20:17