Skocz do zawartości

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X

Witamy w Nieoficjalnym polskim support'cie AMX Mod X, jak w większości społeczności internetowych musisz się zarejestrować aby móc odpowiadać lub zakładać nowe tematy, ale nie bój się to jest prosty proces w którym wymagamy minimalnych informacji.
  • Rozpoczynaj nowe tematy i odpowiedaj na inne
  • Zapisz się do tematów i for, aby otrzymywać automatyczne uaktualnienia
  • Dodawaj wydarzenia do kalendarza społecznościowego
  • Stwórz swój własny profil i zdobywaj nowych znajomych
  • Zdobywaj nowe doświadczenia

Dołączona grafika Dołączona grafika

Guest Message by DevFuse
 

Maneta Majster - zdjęcie

Maneta Majster

Rejestracja: 10.05.2010
Aktualnie: Nieaktywny
Poza forum Ostatnio: 18.06.2010 06:51
-----

#141666 Zmiana obrazka(buttona) po najechaniu myszką.

Napisane przez Maneta Majster w 05.06.2010 12:23

Witam. Chciałbym Wam przedstawić jak zrobić button, który po najechaniu myszą się zmienia na inny.
Co nam będzie potrzebne?
- Dwa obrazki buttona. Jeden przed najechaniem myszą, drugi po,
- Program do edycji plików html/css (na przykład...notatnik :lol: )

Zwykle buttony html przyjmują formę <input> i takim buttonem się zajmiemy.
Wchodzimy w nasz plik z kodem html.

Wklejamy tam odpowiedni kod(przykładowo buttonu logowania):

<input type="submit" name="Login" class="klasa_buttonu" value="" style="border: 0px;">


Jako klasa_buttonu możemy dać np. buttlogin

Teraz wchodzimy w plik .css i dopisujemy w nim linijkę:

.klasa_buttonu { background: url(link do obrazka przed zmianą) no-repeat; width: szerokośćpx; height: wysokośćpx;
position:relative; color: #000000; cursor: pointer; }
.klasa_buttonu:hover { background: url(link do obrazka przed zmianą) no-repeat; width: szerokośćpx; height: wysokośćpx;
position:relative; color: #000000; cursor: pointer; }


Przy czym klasa_buttonu musi mieć taką samą nazwę jak w kodzie html
Ważne: nazwa klasy musi być bez spacji

To juz wszystko. Teraz nasz button będzie zmieniał swój obrazek po najechaniu na niego myszą, a po "odjechaniu" wracał do pierwotnego stanu
  • +
  • -
  • 1