W piątek rozpocząłem pracę nad wersją 2.0 moda, a progres można śledzić na bieżąco w projekcie tutaj.
Skąd w ogóle inicjatywa wypuszczenia dużej aktualizacji? Przełom związany z modelami.
Jak każdy wie CS 1.6 ma bardzo restrykcyjne ograniczenia - magiczny limit 512 zasobów.
Częściowo ten problem obchodzi zawarty w paczce unprecacher, ale nawet z nim możliwości są ograniczone.
Wykorzystując całą serię tricków wprowadziłem do użycia submodele dla broni v_,
co jeszcze do nie dawna sam uważałem za właściwie niemożliwe do zrobienia.
Nie będę teraz wchodził w szczegóły, ale są powody dlaczego było to tak trudne.
Niemniej, teraz jeden model może posiadać 40 submodeli i przez to limit zasobów przestaje być problemem.
Jaki jest efekt? Po przygotowaniu nowych skinów i podmianie dla zaledwie trzech broni licznik wygląda tak:
L 04/20/2020 - 20:50:37: [csgo_mod.amxx] CS:GO Mod by O'Zone (v2.0). L 04/20/2020 - 20:50:37: [csgo_mod.amxx] Loaded 399 skins.
Tak, na ten moment dostępnych jest prawie 400 skinów, co bije na głowę to, co można było osiągnąć tutaj wcześniej.
Docelowo będzie ich ponad 1400, a przy okazji mam nadzieję dodać także wszystkie 14 modeli noży z CS:GO.
Poza zmianami dotyczącymi samych skinów pojawiło się także sporo usprawnień i poprawek,
a wszystko można przejrzeć w projekcie, który podlinkowałem wyżej.
Ciekawscy mogą także zajrzeć na serwer testowy (46.29.21.219:27540, hasło: test)
lub pobrać sobie z GitHuba aktualną wersję developerską i wrzucić na własny serwer.
Ponciak, domyślne modele pochodzą z tej paczki i korzystają z niestandardowych dźwięków,
a ze względu na ograniczenia liczby zasobów nie są one dodawane do precache na serwerze.
W wersji 2.0 nie będzie z tym problemu, bo nowe modele także korzystają ze standardowych dźwięków,
choć ze względu na różnice w animacjach trochę musiałem tutaj czasem poczarować